Pagina 3 van 3

Geplaatst: 15.04.2009 - 01:10
door leonboersma
Ik werk in hangaar 10 op schiphol en wij gebruiken screwgrab

(http://www.screwgrab.com/) en dat werkt super voor schroeven waarvan de kop kapot is , beetje op je bitje en je draait het er meestal zo uit.

Geplaatst: 15.04.2009 - 09:14
door FrankS60
Hey cool, wat doe je daar precies? H10 is toch 737?

Geplaatst: 15.04.2009 - 10:24
door Dries77
Volgens mij is dat de ica hangaar. Klein onderhoud...

Geplaatst: 15.04.2009 - 11:04
door leonboersma
Ik zit nu 2 jaar bij de C/D-checks, dat is groot onderhoud, dus de zware inspecties op de 737PG/NG , maar we doen ook 767

ben monteur level 1 (mag stempelen voor mijn eigen werk, maar nog geen inspecties doen), dus de technicus keurt iets af ,en dat mogen wij monteurs verwisselen!

Geplaatst: 21.04.2009 - 18:10
door Danny56
Misschien handige info.
De Volvo dealer heeft inderdaad de meeste volvo-dopsleutels liggen.
Je behoort ze met minder kracht vast te zetten. Ik weet niet het moment meer.
Sleuteldoppen kun je gemakkelijk nabestellen.
Koperpasta is inderdaad aanbevolen.

Ik had afgelopen week een schroefoog in de band en dus twee gaten naast elkaar die de ANWB terplekke moest plakken omdat...................de sleuteldop nergens meer te vinden was in de auto.
Kortom, de anwb-man vertelde me dat doorrijden met deze band afgeraden is. Dus wij direct op zoek naar nieuwe banden.
Drie garages en twee bandenspecialisten vertelden ze me de meest afgrijselijke verhalen, van zwaar beschadigen tot het eraf slopen van de aluminium velgen aan toe.

Kosteloos bij de Volvo dealer in Leeuwarden opgelost, ik breng ze morgen een doos gebak.

Geplaatst: 21.04.2009 - 18:42
door Wiebe
Mooi :) Weer +1 voor de Volvo dealer in Leeuwarden!

Geplaatst: 21.04.2009 - 22:14
door Firechief
Ik zet mijn lichtmetal op de V50 vast met 95Nm, dat is zelfs nog 5Nm meer dan in de handleiding. Bandenboer sprak van 110 tot 130Nm, maar heb tot nu toe nog nooit velg verloren.
Is is mij ten zeerste afgeraden geweest om wielbouten of moeren in te smeren met vet, maar weet niet meer goed waarom ...

Geplaatst: 21.04.2009 - 22:38
door Gast
Mijn dealer heeft voor mij een uitdraai gemaakt uit VIDA.
Voor mijn V50 D5 - 90 Nm, geen vet gebruiken.
Voor mijn C70 echter is het meende ik 120 Nm.
Het is vooral belangrijk om de slotdop er zuiver recht op te drukken (met een verlengstuk op je ratel/momentsleutel wil je nog wel eens de dop scheef op de slotbout drukken).

Geplaatst: 08.06.2009 - 17:01
door Rob Bakker
Het is zover.....

1 van de 4 zit helemaal vast gerot in de velg... :(

Ingespoten met WD40, en misschien vanavond of morgen middag nog maar even proberen.....

Anders wordt het toch de dealer.

Geplaatst: 08.06.2009 - 18:28
door sjoerdb
en wie heeft de velgen als laatste vastgezet?

Geplaatst: 08.06.2009 - 19:28
door Rob Bakker
Ik neem aan de dealer, bij het nalopen van de auto....

Geplaatst: 10.06.2009 - 22:12
door Rob Bakker
nou, het wiel is er vanaf :D

de slotbouten waren vervangen bij de dealer, scheen gelukkig nog wel mee te vallen (en dat ik de bout al een paar dagen aan het inspuiten ben schijnt ook niet verkeerd te zijn ;) )

De rekening voor 4 nieuwe bouten en verwijderen van de slotbouten moet nog komen... even afwachten nog....

Maarja, toen waren de andere bouten nog zo vast als een huis gedraaid...
Heb er zelfs de sleutel op gesloopt. maar ze zijn er vanaf :D.