Beslagen ruiten!

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Ben je al lid van de V44 vereniging? Daar hebben ze iig werkplaatshandboeken en parts manuals voor de 164. Erg handig om lid te worden, technische bijeenkomsten, goedkope onderdelen, lenen van speciale gereedschappen, advies, goedkope taxaties etc.
Ben al bijna 10 jaar lid, het contributiegeld haal je er zo uit met goedkopere onderdelen uit het VOD (V44 Onderdelen Depot) in Elshout.

ps;
nog een leuk topic voor je tegen gekomen.
Gebruikersavatar
Jordos
3rd Gear member
Berichten: 414
Lid geworden op: 16.12.2007 - 19:56

Ja dat is waar, zo'n lidmaatschap is wel erg handig.

He bedankt voor die link. Op een van de foto's heb ik het slangetje gezien dat je bedoelt. Super, nu weet ik waar ik naar op zoek ben :)
Volvo 164 1970, 4-bak, Benz + LPG
Volvo 340 1986, 4-bak, Benz
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 22175
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Iemand binnen de 700 Vereniging heeft een vergelijkbaar probleem: ook een natte auto.
Onze auto slaapt altijd binnen. Als je die dan nat wegzet, is de garage ook nat. Gewoon flink luchten als de zon schijnt en de auto naar buiten met de ramen omlaag. Zo kan ieder geval de auto uitdampen.
En toch proberen bij regen je natte jassen in de kofferbak leggen. Het lukt niet altijd maar de regen in je jas verdampt uiteindelijk wel en komt, omdat je je jas aan hebt, in de passagiersruimte terecht.
Mark


Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
jos244245
2nd Gear member
Berichten: 116
Lid geworden op: 11.03.2008 - 07:09

Maar vanuit de kofferbak komt die waterdamp toch ook het interieur binnen...? Bij een 200 serie in ieder geval wel :)
Gebruikersavatar
Jambon
2nd Gear member
Berichten: 162
Lid geworden op: 31.12.2008 - 12:26
Locatie: Loon op zand

Dag, ik herken de beslagen ruiten uit mijn "69er, ooit had mijn "73er hier veel minder last van. De ventilatieroosters onder de achterruit zijn daar debet aan, je kunt wel lucht inblazen maar het vocht moet er ook uit!!

En de zijruiten, tja, zonder direct richtbare roosters blijft het lastig..
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jordos
3rd Gear member
Berichten: 414
Lid geworden op: 16.12.2007 - 19:56

Jambon schreef:Dag, ik herken de beslagen ruiten uit mijn "69er, ooit had mijn "73er hier veel minder last van. De ventilatieroosters onder de achterruit zijn daar debet aan, je kunt wel lucht inblazen maar het vocht moet er ook uit!!

En de zijruiten, tja, zonder direct richtbare roosters blijft het lastig..
Hoi Jambon. Ik heb die ventilatierooster onder de achterruit wel.

Heb overigens nu enkele weken een vochtvreter in de auto staan en er zit nog geen druppel in het bakje. Dus echt vochtig is hij niet.
Vocht zit dus inderdaad in de deuren en verdampt wanneer je het warm wordt door het rijden. Maarja, het is wel te overleven, raampje op een kier en het is zo weg.
Volvo 164 1970, 4-bak, Benz + LPG
Volvo 340 1986, 4-bak, Benz
Gebruikersavatar
Jambon
2nd Gear member
Berichten: 162
Lid geworden op: 31.12.2008 - 12:26
Locatie: Loon op zand

...en met dit weer, dak open, kachel vol uit....
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”