Pagina 3 van 3

Geplaatst: 04.02.2009 - 01:07
door Ramon&Ramon
moet natuurlijk zijn stopje!:)

Geplaatst: 04.02.2009 - 15:25
door edraket
Ok nu snap ik wat je bedoelt. Dat filmpje had al ik gezien. Ik had verwacht iets te vinden over dat stopje, maar jij doelde op de werking van het vliegwiel.

Geplaatst: 04.02.2009 - 17:19
door Ramon&Ramon
dat dingetje gaat vaak los zitten,dan denkt men dat de krukaskeerring lekt,maar dan blijkt dat stopje de boosdoener te zijn,met als gevolg,dubbel werk.Dus altijd kijken of je daar geen spoor van olie hebt!

Geplaatst: 04.02.2009 - 17:31
door Gast
edraket schreef:Heb nu de tweede Luk koppeling erin zitten, maar die slipt ook :-x Vliegwiel is 30000 km ook al vervangen (volgens mij ook Luk). Om hopeloos van te worden.
Dit ding dus:

Geplaatst: 04.02.2009 - 19:53
door Ramon&Ramon
Dat is inderdaad niet echt lekker,heb je het goeie type vliegwiel gekregen?????

Geplaatst: 04.02.2009 - 19:57
door Ramon&Ramon
Turbo en zonder turbo zit verschil in,goed opletten dus.
wat koppelingset betreft

Geplaatst: 04.02.2009 - 20:57
door edraket
Dealer heeft het vliegwiel vervangen, dus ik neem aan dat de goede er in zit. Bij de tweede keer vervangen van de koppeling is er voor de zekerheid een vliegwiel mee besteld (is toen niet vervangen). Deze zag er exact hetzelfde uit. Weet niet of er uiterlijk verschil in zit, of dat het alleen inwendig is. Drukplaat was erg schuin (taps) geworden. Heb toch het vermoeden dat het vliegwiel niet vlak meer is. Komt dat vaker voor?

Geplaatst: 04.02.2009 - 21:02
door Ramon&Ramon
Dealers maken ook wel is fouten:)
Het kan ook een verkeerde montage zijn geweest,er is een speciale procedure voor.

Geplaatst: 04.02.2009 - 21:20
door edraket
Heb ik gelezen. Je hebt een driepoot nodig om hem voorgespannen te monteren. Is ook gebruikt. De drukplaat wordt ook voorgespannen geleverd. Volgens mij kan er niet zoveel mis gaan.
Ik heb zelf het idee dat het vliegwiel niet meer vlak is, vandaar dat de drukplaat ook niet meer vlak was. De koppelingsplaat had ook alleen op de rand aangelegen. Helaas heeft de garage het vliegwiel niet gecontroleerd op vlakheid waardoor de bak er weer af moet.

Geplaatst: 04.02.2009 - 21:57
door Gast
Als de koppelingsplaat niet goed wordt gecentreeerd kan het ook mis gaan.

Geplaatst: 04.02.2009 - 23:57
door Ramon&Ramon
Dat zou ook kunnen,dat de price as beschadigd is waardoor de plaat niet goed schuift over de as,maar dat is gissen natuurlijk,voor een goeie diagnose zal het spul toch weer los moeten helaas.

Geplaatst: 17.02.2013 - 18:46
door ceesvol
Ramon&Ramon schreef:Dit is het bewuste stoje,die gaan wel is los zitten met als gevolg olielekkage!
Kun je bij dat stopje komen zonder te sleutelen of zit het ergens inwendig
Ik heb sinds kort ook een behoorlijk lek. Men zegt me wsl de vliegwielkeerring, vandaar mijn vraag