cruise control softwareprijs
- FrankS60
- 5th Gear member
Thanks man, er staat hier Jupiler, Hertog Jan & Heineken op het moment dus dat moet lukken. Volvo Mafia, ik denk dat je over een week of 2 wel voldoende kratjes kunt komen lenen! Wil je de garagekrik ook even? Die werkt beter dan dat volvokrikje... Anders neem je Bart Simpson ook mee, vele handen maken licht werk!
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- V70 T5 assen
- 5th Gear member
Maar nu even tot de bron terug cc was een optie of onderdeel van een pakket (line) waar een prijs op staat .
En dan zijn redelijk hoge prijzen (we rijden volvo , geen dacia) .
Dus als je dan op MP het knoppensetje voor op het stuur voor een tientje kunt kopen dan heb je dus nog geen cc.
Productie technisch zullen alle auto,s wel dezelfde kabelboom hebben maar voor de optie,s moeten we betalen...
Maar ben het met de heren eens dan 300euro wel dusdanig veel is dat een hoop mensen afhaken , en dus helemaal geen omzet voor de dealer .
Dus als je dan op MP het knoppensetje voor op het stuur voor een tientje kunt kopen dan heb je dus nog geen cc.
Productie technisch zullen alle auto,s wel dezelfde kabelboom hebben maar voor de optie,s moeten we betalen...
Maar ben het met de heren eens dan 300euro wel dusdanig veel is dat een hoop mensen afhaken , en dus helemaal geen omzet voor de dealer .
V70 T5 comfortline winterline 250 pk 2001 -achterspoiler , blokjesgrill , powerflex ,sunblinds , zomer 17" pegasus , winter 16" metis
Ducati 944 ST2 1998
Ducati 944 ST2 1998
- FrankS60
- 5th Gear member
Ja dat willen dealers nog wel eens vergeten, dat je met dat soort prijzen mensen gewoon de deur uit jaagt. De mensen die het wel kopen voor dat bedrag betalen voor al die gemiste kansen van de dealer. Als je het zo bekijkt dan blijft de hoeveelheid cash gelijk en kost het minder werk.
Nadeel (voor de dealer) is alleen dat je mensen in volvo's hebt rijden die hun dealer niet meer kunnen zien of luchten waardoor ze indirect nog veel meer mislopen. Als je auto er toch staat voor die CC is het makkelijk om dan ook gelijk een beurtje te laten uitvoeren. Maarja, het lijkt soms wel of de dealer helemaal niet zit te wachten op klandizie...
Nadeel (voor de dealer) is alleen dat je mensen in volvo's hebt rijden die hun dealer niet meer kunnen zien of luchten waardoor ze indirect nog veel meer mislopen. Als je auto er toch staat voor die CC is het makkelijk om dan ook gelijk een beurtje te laten uitvoeren. Maarja, het lijkt soms wel of de dealer helemaal niet zit te wachten op klandizie...
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- Oceanracer
- Geartronic member
Ik ben benieuwd.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Oceanracer
- Geartronic member
Daar is dus ook al geen voordeel meer te halen... Toch jammer.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
als die software een dealer (ook) geld kost lijkt het "gratis" beschikbaar stellen me ook geen optie, dit soort zaken kosten nu eenmaal geld, heb je dat er niet voor over overweeg ze dan ook niet.V70 T5 assen schreef:Maar nu even tot de bron terug cc was een optie of onderdeel van een pakket (line) waar een prijs op staat .
S60's zonder cruise control zijn overigens zeer schaars, ik heb er nog nooit een gezien
- VolvoKramer
- 3rd Gear member
Ik vind Eur 300,- ook veel geld. Echter voor mijn V70 Classic kost cruisecontrol ik geloof circa Eur 650,-! Enkel software en een andere hendel aan het stuur. Dat ga ik dus ook niet doen.
Zou Volvo er verstandig aan doen om met uitgelopen modellen die prijs juist schappelijker te maken? Dan verkopen ze er misschien nog een paar?
Zou Volvo er verstandig aan doen om met uitgelopen modellen die prijs juist schappelijker te maken? Dan verkopen ze er misschien nog een paar?
S40 1.8i Europa LPG-G3
V40 1.9D Europa Sports Exclusive Navigator
V40 1.8 Europa
V70 2.4 170 PK Classic, Comfort Exclusive.
V40 1.9D Europa Sports Exclusive Navigator
V40 1.8 Europa
V70 2.4 170 PK Classic, Comfort Exclusive.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
je moet dan ineens een voorraad gaan aanleggen van uitlopende delen en deze dan ook nog voor minder geld gaan aanbieden?
Volvo for life
- piotrV70
- 5th Gear member
Software op voorraad houden kost niet zoveel hoorbart simpson schreef:je moet dan ineens een voorraad gaan aanleggen van uitlopende delen en deze dan ook nog voor minder geld gaan aanbieden?

- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Software hou je (net als niet running parts) niet op voorraad, je hebt doorgaans toch ook net het verkeerde op voorraad, de softwareprijzen worden bepaald door Volvo NL.
Als een model uitloopt lopen de delen doorgaans ook uit, die liggen dan nog wel in Zweden op voorraad maar zo'n voorraad houden kost ook geld.
Als een model uitloopt lopen de delen doorgaans ook uit, die liggen dan nog wel in Zweden op voorraad maar zo'n voorraad houden kost ook geld.
Volvo for life
- V70 T5 assen
- 5th Gear member
Heren met alle respect alle software die in onze V70 of S60 zit past waarschijnlijk zat op een 2 gig usb stick.
Dus voorraad ???? en kwa ontwikkelingskosten ?? de V70 is niet meer in productie dus ik meen aan dat de kosten al terug verdiend zijn kwa ontwikkeling.
Alles heeft een prijs maar om nu nog 300 euro te vragen ??
Dus voorraad ???? en kwa ontwikkelingskosten ?? de V70 is niet meer in productie dus ik meen aan dat de kosten al terug verdiend zijn kwa ontwikkeling.
Alles heeft een prijs maar om nu nog 300 euro te vragen ??
V70 T5 comfortline winterline 250 pk 2001 -achterspoiler , blokjesgrill , powerflex ,sunblinds , zomer 17" pegasus , winter 16" metis
Ducati 944 ST2 1998
Ducati 944 ST2 1998
- 24AB2
- 3rd Gear member
- Contacteer:
ach , dan heb ik nog wel een voorstel aan Volvo om de kosten te besparen t.a.v. voorraad beheer t.o.v. software
stel hierbij 100 GB schijfruimte beschikbaar op mijn webserver
vrij toegankelijk voor een ieder
aangezien de ontwikkelings kosten reeds terug verdient dienen te zijn
( anders doen ze Volvo toch iets verkeerd )
dient dus uitsluitend copyright afgedragen te worden
of zie ik het nu verkeerd ?
stel hierbij 100 GB schijfruimte beschikbaar op mijn webserver
vrij toegankelijk voor een ieder
aangezien de ontwikkelings kosten reeds terug verdient dienen te zijn
( anders doen ze Volvo toch iets verkeerd )
dient dus uitsluitend copyright afgedragen te worden
of zie ik het nu verkeerd ?
- Welles
- 5th Gear member
Denk je dat de ontwikkelingskosten van Philips gloeilampen niet inmiddels wel zijn terugverdiend? Neem je die ook gratis mee uit de supermarkt?
Cruise-control was een optie waar je geld voor moest neerleggen bij aanschaf. Waarom zou de Volvo dealer dat dan voor een habbekrats aan iemand bieden die op Marktplaats een 2e hands goedkope bedieningshendel heeft gescoord?
Ik heb al eerder gezegd dat ik € 300 ook een te hoog bedrag vind, maar de aannames die jullie hier doen wat betreft die software even simpel op een USB stick of WebServer zetten zijn natuurlijk ridicuul.
Cruise-control was een optie waar je geld voor moest neerleggen bij aanschaf. Waarom zou de Volvo dealer dat dan voor een habbekrats aan iemand bieden die op Marktplaats een 2e hands goedkope bedieningshendel heeft gescoord?
Ik heb al eerder gezegd dat ik € 300 ook een te hoog bedrag vind, maar de aannames die jullie hier doen wat betreft die software even simpel op een USB stick of WebServer zetten zijn natuurlijk ridicuul.
S40 1.8 | 1997
S60 2.4 (170 pk) Intro Edition | Audio Line | 17” Amalthea (winter) | 16” Adrastea (zomer) | 2001 | Ash Gold Pearl (446)
Gedaan: RTI-scherm + Garmin GVN53 + achteruitrijcamera | V O L V O logo | klapsleutel | MY '05 koplampen | zonwering rondom achter[/size]
S60 2.4 (170 pk) Intro Edition | Audio Line | 17” Amalthea (winter) | 16” Adrastea (zomer) | 2001 | Ash Gold Pearl (446)
Gedaan: RTI-scherm + Garmin GVN53 + achteruitrijcamera | V O L V O logo | klapsleutel | MY '05 koplampen | zonwering rondom achter[/size]
- 24AB2
- 3rd Gear member
- Contacteer:
gloeilamp : nee die betaal je gewoon , daarom kost die ook maar een paar eurocent voor de produktie kosten
ligt wel wat ander m.b.t. de led lamp : daar zitten nog ontwikkelingskosten in
zeg ook niet dat een dealer of wie dan ook het voor een habbekrats beschikbaar dient te stellen
stelling is dat het de prijs is omdat er sprake is van voorraad beheer kosten etc . en dat is uit te sluiten wanneer een ander schijfruimte beschikbaar stelt
en wat ik uit het hele verhaal begrepen heb zijn het flash programma's
als U ooit een update van een bios geflashed heeft weet U hoe eenvoudig een dergelijk programma is
het is domweg het herprogrammeren van een eprom
ps lees mijn voorafgaande opm. met de bedoelde ondertoon , dan denk ik dat we op dezelfde golflengte zitten
ligt wel wat ander m.b.t. de led lamp : daar zitten nog ontwikkelingskosten in
zeg ook niet dat een dealer of wie dan ook het voor een habbekrats beschikbaar dient te stellen
stelling is dat het de prijs is omdat er sprake is van voorraad beheer kosten etc . en dat is uit te sluiten wanneer een ander schijfruimte beschikbaar stelt
en wat ik uit het hele verhaal begrepen heb zijn het flash programma's
als U ooit een update van een bios geflashed heeft weet U hoe eenvoudig een dergelijk programma is
het is domweg het herprogrammeren van een eprom
ps lees mijn voorafgaande opm. met de bedoelde ondertoon , dan denk ik dat we op dezelfde golflengte zitten
- Welles
- 5th Gear member
Wat betreft dat voorraad-beheer: als ik het goed heb begrepen (kan ook zijn van niet dus) wordt de software gekoppeld aan een chassis-nummer/specifieke auto. Daar is dus wel iets meer voor nodig, dan wat ruimte op een webserver beschikbaar stellen en het eraf halen wanneer je wilt. Het zinnetje "vrij toegankelijk voor een ieder" baart mij dan ook wel enigzins zorgen... 
Off-topic: Wat betreft BIOS-flashen. Ik ben al meer dan 8 jaar zeer gelukkig Apple-gebruiker, dus dat soort rare dingen doe ik niet meer...

Off-topic: Wat betreft BIOS-flashen. Ik ben al meer dan 8 jaar zeer gelukkig Apple-gebruiker, dus dat soort rare dingen doe ik niet meer...
S40 1.8 | 1997
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Dat is goed begrepen.Welles schreef:Wat betreft dat voorraad-beheer: als ik het goed heb begrepen (kan ook zijn van niet dus) wordt de software gekoppeld aan een chassis-nummer/specifieke auto
Die missende cruise controle is overigens een unicum, die was op 99% van de S60 gewoon standaard.
Waarom Volvo iemand die zo'n kale luis gekocht heeft dan ook nog eens zou gaan moeten "subsidiëren" bij de achteraf montage van die cruise controle is mijn wat onduidelijk
- 24AB2
- 3rd Gear member
- Contacteer:
"subsidëren " ? : nee vanzelfsprekend niet !! gewoon de normale prijs betalen
maar wat nu als een potentiële klant dezelfde argumentatie hanteerd ? : ben ik met de gehanteerde prijzen Volvo aan het "subsidiëren" ?
( diezelfde klant leest op dit forum tevens wat het inladen/activeren van de automatische deurvergrendeling kost )
en ja , de ontwikkelingskosten van het ene stukje software zullen iets hoger liggen dan het andere )
edit : net even de topic over de automatische deurvergrendeling gelezen
diverse prijzen ( 35 / 42 euro - 10 euro voor de software )
inladen is dezelfde handeling
maak een ieder dan duidelijk waarom de kosten van de CC sofware meer dan 2700 % duurder is dan die van de automatische deurvergrendeling
maar wat nu als een potentiële klant dezelfde argumentatie hanteerd ? : ben ik met de gehanteerde prijzen Volvo aan het "subsidiëren" ?
( diezelfde klant leest op dit forum tevens wat het inladen/activeren van de automatische deurvergrendeling kost )
en ja , de ontwikkelingskosten van het ene stukje software zullen iets hoger liggen dan het andere )
edit : net even de topic over de automatische deurvergrendeling gelezen
diverse prijzen ( 35 / 42 euro - 10 euro voor de software )
inladen is dezelfde handeling
maak een ieder dan duidelijk waarom de kosten van de CC sofware meer dan 2700 % duurder is dan die van de automatische deurvergrendeling
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Ik kan en wil de soms behoorlijk verschillende softwareprijzen niet verklaren, de toonzetting hier is dat het allemaal "te duur" is en een dealer een klant pas wint als hij het voor minder wil doen, de dealer heeft geen keuze als het gaat om het tarief van die software
Software om een (in Duitsland std aanwezige) standkachel te activeren is in Duitsland iets van € 650,-- en hier "slechts" € 175,--, de genoemde tarieven zijn hier (danwel daar) "normale" tarieven, passen die je doe je het wel, passen die je niet doe je het niet, rij anders naar b.v. Spanje als het daar slechts € 125,-- is.
Software om een (in Duitsland std aanwezige) standkachel te activeren is in Duitsland iets van € 650,-- en hier "slechts" € 175,--, de genoemde tarieven zijn hier (danwel daar) "normale" tarieven, passen die je doe je het wel, passen die je niet doe je het niet, rij anders naar b.v. Spanje als het daar slechts € 125,-- is.