Geduld is een schone zaak!

Dit is de rubriek voor de 30, 40 en 50 series vanaf bouwjaar 2004.
360Degreez
5th Gear member

Hey Summum/Fredhead,

De eerste kilometers zijn even wennen met de V50!!!

Waar de V40 heerlijk zompig reed, en aanvoelde als je favoriete leren jas voelt de V50 aan als een stugge, nieuwe leren jas waarin je je nog niet helemaal op je gemak voelt.

Bij het vertragen (loslaten van het gaspedaal) vind ik hem een beetje jumpy, vooral als je een klein beetje gas wil bijgeven als je te langzaam gaat. Bijvoorbeeld bij het aanrijden op een kruispunt.

Veel knopjes! Leuk, ik heb uitgebreid gespeeld met de Cruisecontrol, knopje +, knopje - , boordcomputer.

Helaas waren de batterijen van de afstandsbediening van de navigatie leeg en compleet verbloemkoold. Dus stond mijn telefoontje met Tomtom tegen het navigatiescherm aan op de terugweg. Drollig.....

Vanavond maar even schoonmaken en nieuwe batterijen, en uitgebreid spelen met alle opties van de wagen.

Qua rijden ligt hij als een tank op de weg, heerlijk responsive en de wegligging is op zo veel fronten niet te vergelijken met de V40. Belachelijk gewoon.

Ik zal vanmiddag als het meezit wat plaatjes schieten.

Eerste indruk: Even wennen, verder super!!!!!!!!!
Paul
Geartronic member

Je weet dat je je RTI het makkelijkst kan bedienen met de bediening aan het stuur he ...
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
360Degreez
5th Gear member

Ehm.... links cruise control, rechts audio en telefoon.. Leg uit...

Via het menu knopjes kom ik alleen op FM opties, instellingen van de auto en... iets anders..

Ik heb op internet de 05 handleiding in PDF gedownload maar er staat absoluut niets in over de navigatie!!

Edit: niet nadenken, er zitten nog pookjes ook.. Ik ga later even kijken. ;-P
sequence
5th Gear member

Mooi dat het zo goed bevalt ! Ben ook benieuwd naar de foto's.
V40 T2 Nordic+
Summum
6th Gear member

360Degreez schreef:Ehm.... links cruise control, rechts audio en telefoon.. Leg uit...

Via het menu knopjes kom ik alleen op FM opties, instellingen van de auto en... iets anders..

Ik heb op internet de 05 handleiding in PDF gedownload maar er staat absoluut niets in over de navigatie!!

Edit: niet nadenken, er zitten nog pookjes ook.. Ik ga later even kijken. ;-P
De stuurwielbediening voor de RTI zit achter het stuurwiel aan de rechterzijde. Daar zitten een ENTER-, BACK- en JOYSTICKJE.

:D Grappig....de losse afstandsbediening is eigenlijk alleen voor als en passagier de RTI wil instellen. Als bestuurder gebruik ik hem echt nooit. De handleiding voor de RTI staat inderdaad niet in het instructieboekje, daar zat een apart boekje (bijna net zo dik!) voor bij de auto. Deze is via je dealer wel te bestellen denk ik.
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
asta
5th Gear member

:D Hahahahaha mooi he die V50 zit vol verrassingen, geweldig!
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
Bart
8th Gear member

Enjoy it, nu voelt-ie nog aan als een nieuwe auto (en dat voelt toch zo lekker ;-))
Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240

'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue

"I'll try being nicer if you try being smarter.."
360Degreez
5th Gear member

Inmiddels weer een paar stapjes verder in de wondere wereld van de V50, progressie geboekt en teleurstellingen verwerkt.

Goodies :
-Geluid is warempel super na het instellen van de Equalizer!
-Gebrande CD's speelt 'ie prima, zelfs een bekraste CD-RW die ik even opnieuw gebrand heb :-)
-Hij is mooi!
-Lakwerk is nog in nieuwstaat
-Missende strip van de deur bekleding lag op het reservewiel. Hoef ik dus niet te bestellen!
-Tankdop open knopje "floep" is te decadent voor woorden....
-Hij is echt mooi!
-Baas is jaloers, Mission accomplished.

Baddies :
-Ik heb geen CD wisselaar, overal gezocht, tot ik erachter kwam dat deze in je dashboard zou moeten zitten. En ik maar zoeken naar een vierkante kast in de kofferbak.

-Project USB wordt dus even uit/af gesteld en kunnen we dus beginnen met het branden van CD's voor wanneer we op vakantie gaan eind Juli. Vriendin wordt gedegradeerd tot CD-wisselaarster, heeft ze wat te doen..

-WTF doet die DVD drive in mijn handschoenen kastje?!!

-Auto is gevoelig voor spoorvorming! zal wel door de bredere banden komen.
-Richtingaanwijzer lampje in een van de spiegels is kapot. Suf genoeg kwamen we erachter met diagnose apparatuur in de garage.

Verder vond het lensje van de camera in mijn mobieltje dat het al té avond was om foto's te maken, toch maar even gedaan ;-)

Binnenkort de spiegelreflex even uit het stof trekken voor wat mooiere foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Rob Bakker
5th Gear member

Foto's vallen best mee ;)

Voor wat betreft de wisselaar, moet je niet meerdere cd via de frontloader invoeren?
Das wel bij mijn radio het geval (HU-801)

En de dvdspeler in het handschoenenkastje is volgens mij de RTI-speler.

Zit er misschien een Aux uitgang in je auto? Kan je die dan niet gebruiken om een MP3 speler aan te sluiten?
asta
5th Gear member

Klopt, de dvd speler in het handschoenen kastje bevat de dvd met kaartmateriaal.
Als je deze eruit wil hebben dan moet je de klep naar beneden schuiven om hem eruit te krijgen! (mits je deze versie hebt met klep).

Tip!
Ik zie trouwens dat je de dimlichten bedient, als je de lichten in stand 0 zet gaan ze gelijk aan met het starten van de auto en weer uit als je deze uit zet.

Sporing komt denk ik inderdaad door de banden, heb er zelf ook "last" van.

Mocht je trouwens goedkoop een nieuwe wisselaar willen dan staat er 1 op marktplaats te koop zag ik laatst.
Deze was alleen voor een S40/V50 met een bepaald bouwjaar geschikt ( 2005 meen ik ).
Vul bij marktplaats even het volgende nummer in rechtsbovenaan: 246449901
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
360Degreez
5th Gear member

Hoi Rob - Nee, de frontloader is bij mij helaas een 1-CD unit, de DVD kwam er inderdaad uit na het omlaag schuiven van het klepje. Heel verstandig van Volvo want ervaring leert dat die navigatie-drives snel vol met stof zitten.

He Asta - Ik had de wisselaar op marktplaats gezien, €160,- los en €271 incl. inbouw. Dan komt er nog een frontje los bij.

Grappig, die drive word aangeboden door de dealer in Waddinxveen waar mijn V50 vandaan komt. Ik ben er ook achter gekomen dat ze 2 service beurten zijn vergeten af te stempelen. Deze staan wel in de onderhouds historie van de leasemaatschappij met datum en kilometerstand... pff.

De V40 staat nog aan de overkant van de straat, ik moet dus even wachten tot die verkocht is dan kan ik verder gaan kijken naar verdere uitgaven. Samen met de optische kit van Volvo-Tech gaat het audio projectje toch aardig in de papieren lopen!

Wel komt er een nieuw mattensetje aan!

tip : www.matten-online.nl mooi antraciet setje op de kop getikt voor de V50 (€29.50,-), netjes op maat en wordt met twee werkdagen geleverd!

Afbeelding
Fredhead
Geartronic member

asta schreef: Tip!
Ik zie trouwens dat je de dimlichten bedient, als je de lichten in stand 0 zet gaan ze gelijk aan met het starten van de auto en weer uit als je deze uit zet.
Dit klopt niet helemaal, zet je verlichting maar eens op aan en laat hem zo staan.
Je zult zien dat ze dan ook gewoon uit gaan als de motor uit is, gaan ze niet uit dan is in die functie uitgeschakeld.

Volgens mij kun je je groot licht ook niet aan laten staan als de lampen op "uit" staan, als ze op "aan" staan blijft je groot licht branden als je de hendel helemaal naar achteren trekt (uitzetten op dezelfde manier)
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers

'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
asta
5th Gear member

Zet hem maar eens op de bovenstenste stand en haal je sleutel uit het contact, bij mij branden de kaarsjes dan nog.
Als je de bediening op stand 0 staat dan is alles uit, dat bedoel ik ermee te zeggen.
Fredhead
Geartronic member

Dan is bij jou de functie uitgeschakeld dat de verlichting automatisch uit gaat.
Bij de meesten hier gaan de lampen automatisch uit als hij in de bovenste stand staat
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers

'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
asta
5th Gear member

ok, weten we dat ook weer :D
360Degreez
5th Gear member

Hahahaha, Asta heeft het licht gezien! Fijn om te weten!

Als ik nu de lichtschakelaar op 0 zet, het hendeltje naar achterhaal, het follow me home licht op 30 seconden zet, mijn mistlicht aanzet en met de radio en navigatie aan de achteruitversnelling inschakel terwijl ik het alarm licht aanzet en het DSTC knopje indruk zijn mijn handen vol en staat er "mafkees" op het display. Best gaaf, probeer het maar eens!

Maar belangrijker nog, kan ik met glassex de ramen aan de binnenzijde schoonmaken of word dat een vette rommel?
Het is behoorlijk aangeslagen. In de zon zit er een grijze waas op :-S
vriendin van....
Starter

Na een aantal weken wachten, slecht slapen en zenuwen was het dan gisteren eindelijk zover........hij mocht hem , nou eigenlijk haar,ophalen.
Met veel liefde werd ze vandaag verzorgd en gepoetst........
Je mag als vrouw niet te jaloers zijn maar hij is toch wel heeeel erg lief voor "haar". Wat is een man toch lief voor zijn schatje he

;-)

Afbeelding

Afbeelding
sequence
5th Gear member

Wacht maar het wordt nog veel erger ! :D

Goed bezig Paul, de ramen zou ik eerst eens met een vochtige doen afnemen. En met een schone droge doek nawrijven, anders een middel van de autoshop voor ramen. Glassex ben ik niet zo'n fan van.
V40 T2 Nordic+
360Degreez
5th Gear member

....

Dit verklaart het gegiechel van mijn vriendin achter de computer, thanks schat! Zet je vriendje maar voor *** :-) Volgende keer gaat de accu uit de camera als ik ga poetsen :-)

Tip van de dag : Laat nooit je vriendin/vrouw op het forum meelezen

Zucht...

Glasreiniger ga ik naar op zoek!!
asta
5th Gear member

Ramen maak ik alleen schoon met warm water en met een microvezeldoek nawerken.
Alleen dan krijg je ze schoon en blijven er in het donker geen vieze product strepen achter.

Nou heb ik het geprobeerd wat je zei:"Als ik nu de lichtschakelaar op 0 zet, het hendeltje naar achterhaal, het follow me home licht op 30 seconden zet, mijn mistlicht aanzet en met de radio en navigatie aan de achteruitversnelling inschakel terwijl ik het alarm licht aanzet en het DSTC knopje indruk zijn mijn handen vol en staat er "mafkees" op het display. Best gaaf, probeer het maar eens!"

Bij mij staat er lampie, dit komt zeker omdat ik geen elektrische spiegels heb?
Plaats reactie

Terug naar “De 30- 40 en 50 series vanaf MY 2004”