Na enkele jaren een haat&liefde verhouding gehad te hebben met mijn trouwe V40 1.9TeeDee heb ik toch de knoop doorgehakt, en besloten we te kijken voor iets nieuws.
De 300.000KM kwam angstvallig dichtbij en na nare, soms komische ervaringen in zuid-frankrijk met een vouw wagen leek het me verstandig iets meer ballen voor de nog te lenen 4 meter aan KIP caravan te zetten!
Zo gezegd zo gedaan, zijn wij na dagen struinen op het internet beland bij Autocenter Hillegom alwaar wij een prachtige lakzwarte V50 2.0D zouden gaan bekijken!
Eenmaal aangekomen bleek de droom snel voorbij…
In tegenstelling tot het enorme aanbod aan V50’s op de website bleken er nog slechts enkele modellen te staan, en ook de prachtige zwarte was er niet meer.
Bah! Dat heb ik weer, voortaan maar even bellen voordat we een ritje Poortugaal>Hillegom doen, eikel!
Min of meer met een donderwolk boven het hoofd volgde wij de verkoper langs enkele andere modellen, van appeltjesgroen tot fris blauw en antraciet. Leuk! Maar ontzettend buiten budget.
Daarbij had geen van de voordelige modellen daar een Performance Sound System waar ik enorm op zat te azen! Bedankt Volvo, met je inbouw rommel! In mijn V40 heb ik een heerlijke touch screen met televisie en 9 speakers!
Al malend over carkits en audio systemen noemde de verkoper plots dat hij ook nog een rode V50 had staan, vers van de pers!
Als door een bij gestoken reageerde mijn vriendin “Nee! Niet die rode! Dat lelijke ding had ik op de site gezien, getver!”
.. enkele minuten later stonden we allebei met de tong op de grond te kwijlen bij een prachtige ’V50 2.0D uit 2005, in diep rood met een paarse gloed met wit leren bekleding, blauwe accenten, boordevol opties en High Performance Audio!
Omdat deze auto achter in de garage stond en geheel was ingebouwd tussen de in onze ogen lelijke Opels, Mitsubishi’s, Mazda’s en Audi’s was een proefrit op korte termijn helaas niet mogelijk.
We mochten echter wel een ritje maken met de V50 2.0D die voor geparkeerd stond. Enkele meters in deze bolide waren voor ons voldoende een kwartier later een aanbetaling te doen op de rode bolide, wat een beul van een auto!!!!
Over enkele weken is het zover en mag de V50 voor de deur geparkeerd worden! Can’t wait!!!!
Voor zover ik heb kunnen zien heeft deze het Performance dinges, Ingebouwde Carkit, Alarm, van binnenuit verstelbare voorwielen, Regensensor, parkeerhulp, boardcomputer en CruiseControl!
In al mijn enthousiasme ben ik echter..... (schaam) vergeten.. dat je een caravan niet lekker trekt zonder trekhaak

Wat raden jullie aan? Is een Orig. Volvo trekhaak de hogere prijs waard of is een aftermarket demontabele trekhaak voldoende?
Foto's!