En zo is het :thumbup:bert67 schreef: je moet je aanpassen aan het verkeersbeeld, anticiperen dus. En dan kan het best verantwoord zijn om met 200 km/h te rijden, als het wegbeeld het toelaat. En inderdaad moet je verder vooruit kijken dan je gewend bent en alert zijn op inhaalacties voor je. Dit zegt echter alles over jouw inschatting. De inhaler heeft ook een plicht om in zijn spiegels te kijken, wat een Duitser inderdaad meer GEWEND is als een Nederlander die 1 keer per jaar de Duitse Autobahn opgaat op weg naar zijn vakantiebestemming. Ook als je meerder vrachtwagens voor je ziet opdoemen ga je van je gas af, de kans bestaat dat ze gaan inhalen. Maar om nou te zeggen dat dit onveiliger is, nee, dat gaat me te ver. Het is meer een kwestie van het spelletje kennen voordat je het meespeelt. Ik moet wel zeggen dat het alsmaar drukker wordt en dat de plekken waar je verantwoord hard kan rijden wel afnemen.
Autobahn...laatste keer met mijn V50
-
- 8th Gear member
- Berichten: 12728
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
- Peter
- 7th Gear member
- Berichten: 7677
- Lid geworden op: 21.08.2005 - 08:37
- Locatie: landgraaf
- Contacteer:
Gokken noemen ze ook een spelletje.
Oh, ik zou niets meer zeggen. [-( :-#
Oh, ik zou niets meer zeggen. [-( :-#
Zweuds. V50 2.4i, my 2006, estate-line, spijltjesgrill, sagitta's, sunblinds, dakspoiler, high performance audio
 Mijn Flickr foto's
 Mijn Flickr foto's
- Jolly Breeze Racing
- 5th Gear member
- Berichten: 1324
- Lid geworden op: 16.10.2007 - 10:25
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Ja, dit is een discussie met voor- en tegenstanders.
Mijn ervaring, ik mag graag hard rijden (als de omstandigheden dit toelaten)
Ik rij ook 200+ in Duitsland.
Ik heb een race-licentie, voor wat het waard is.
Ik kan me best indenken dat sommigen het onverantwoord vinden, maar het is wel lekker
Mijn ervaring, ik mag graag hard rijden (als de omstandigheden dit toelaten)
Ik rij ook 200+ in Duitsland.
Ik heb een race-licentie, voor wat het waard is.
Ik kan me best indenken dat sommigen het onverantwoord vinden, maar het is wel lekker

Jolle
1999 V70 2.5D (570.000 km)
1998 V70 10 V (400.000 km)
1998 V70 2.5 20 V (363.500 km)
2014 VW Golf 1.2 TSI DSG (4400 km)
2010 Fiat 500 1.2 Lounge Start&Sto (122.000 km)
2014 V60 D6 Plug-in-Hybrid (10.300 km)
2009 V50 D5 R-design (103.500 km)
2004 V50 2.0D momentum, BSR tuned (136.000 km)
2007 C30 1.6B momentum en bodykit (36.000 km)
1996 S40 1.8 LPI (370.000 km)
1989 440 1.7 GLE LPG (377.000 km)
1989 440 1.7 GLE injection LPG (89.000 km)
Jolly Breeze Racing
www.jollybreezeracing.nl
1999 V70 2.5D (570.000 km)
1998 V70 10 V (400.000 km)
1998 V70 2.5 20 V (363.500 km)
2014 VW Golf 1.2 TSI DSG (4400 km)
2010 Fiat 500 1.2 Lounge Start&Sto (122.000 km)
2014 V60 D6 Plug-in-Hybrid (10.300 km)
2009 V50 D5 R-design (103.500 km)
2004 V50 2.0D momentum, BSR tuned (136.000 km)
2007 C30 1.6B momentum en bodykit (36.000 km)
1996 S40 1.8 LPI (370.000 km)
1989 440 1.7 GLE LPG (377.000 km)
1989 440 1.7 GLE injection LPG (89.000 km)
Jolly Breeze Racing
www.jollybreezeracing.nl
- FLA
- 3rd Gear member
- Berichten: 340
- Lid geworden op: 16.07.2006 - 20:12
Met enige verbazing en interesse lees ik deze discussie. Snelheden van >140km/h zitten er voor mij niet meer in, sterker nog, ik rijd standaard 110. 
Vroeger was dat wel anders met mijn R-etje, ik ben heus niet roomser dan de paus. Integendeel. Maar mijn vraag aan de hardrijders is: wat doen jullie als jullie met >220km/h "op een lege weg met veel overzicht" bijvoorbeeld bambi met zijn moeder tegenkomen die plots besluiten dat het gras aan de andere kant van de berm sappiger is?
Ik spreek uit ervaring (wederom géén verjaardagpraat) dat deze situatie met 130km/h goed te handelen is, maar gaat het sneller dan is het einde Volvo en bestuurder (vertel mij niet dat dit anders is want dat is niet zo). Hardrijden is leuk maar wees je zelf wel ten alle tijden bewust van wat er zou kunnen gebeuren.

Vroeger was dat wel anders met mijn R-etje, ik ben heus niet roomser dan de paus. Integendeel. Maar mijn vraag aan de hardrijders is: wat doen jullie als jullie met >220km/h "op een lege weg met veel overzicht" bijvoorbeeld bambi met zijn moeder tegenkomen die plots besluiten dat het gras aan de andere kant van de berm sappiger is?
Ik spreek uit ervaring (wederom géén verjaardagpraat) dat deze situatie met 130km/h goed te handelen is, maar gaat het sneller dan is het einde Volvo en bestuurder (vertel mij niet dat dit anders is want dat is niet zo). Hardrijden is leuk maar wees je zelf wel ten alle tijden bewust van wat er zou kunnen gebeuren.
- Christopher
- 3rd Gear member
- Berichten: 468
- Lid geworden op: 08.02.2009 - 20:34
- Locatie: Flevoland, Nederland
Zoiets bedoel je? :pFLA schreef:Met enige verbazing en interesse lees ik deze discussie. Snelheden van >140km/h zitten er voor mij niet meer in, sterker nog, ik rijd standaard 110.
Vroeger was dat wel anders met mijn R-etje, ik ben heus niet roomser dan de paus. Integendeel. Maar mijn vraag aan de hardrijders is: wat doen jullie als jullie met >220km/h "op een lege weg met veel overzicht" bijvoorbeeld bambi met zijn moeder tegenkomen die plots besluiten dat het gras aan de andere kant van de berm sappiger is?
Ik spreek uit ervaring (wederom géén verjaardagpraat) dat deze situatie met 130km/h goed te handelen is, maar gaat het sneller dan is het einde Volvo en bestuurder (vertel mij niet dat dit anders is want dat is niet zo). Hardrijden is leuk maar wees je zelf wel ten alle tijden bewust van wat er zou kunnen gebeuren.

S40 2.0D - Barents Blue Momentum
- Johan
- 5th Gear member
- Berichten: 1402
- Lid geworden op: 29.02.2008 - 07:15
- Locatie: NH
Net zoals snelheid relatief is, zo is ook dit voorbeeld relatief.
Het gaat over het moment waarop het hert de weg op springt. Als dat 10 m voor je neus gebeurt ben je ook met 130 de sigaar.
Ik kan dan net zo goed stellen dat door 220 te rijden je die plek al voorbij bent waar het hert de weg op zal springen
Of dat door 220 te rijden het kiezen van de juiste koers eenvoudiger is, immers per tijdseenheid leg ik veel meer afstand af als het hert zodat als toch blijkt dat we op ramkoers liggen je met een hele grote snelheid meer kans hebt om te ontwijken.
Het gaat over het moment waarop het hert de weg op springt. Als dat 10 m voor je neus gebeurt ben je ook met 130 de sigaar.
Ik kan dan net zo goed stellen dat door 220 te rijden je die plek al voorbij bent waar het hert de weg op zal springen

Of dat door 220 te rijden het kiezen van de juiste koers eenvoudiger is, immers per tijdseenheid leg ik veel meer afstand af als het hert zodat als toch blijkt dat we op ramkoers liggen je met een hele grote snelheid meer kans hebt om te ontwijken.
BMW 520D steptronic automaat, high executive, HiFi professional audio, sportstoelen etc. etc.
S60 2.5T Drivers Edition, Top line, Black Sapphire, Sportleder Light Sand, Premium Sound - IMIV, Geïntegr. Telefoon, Orpheus 17, MY2009.
S60 D5 Edition, black sapphire, nordborg light sand, electra 16, high performance audio MY2005.
- gnd
- 3rd Gear member
- Berichten: 346
- Lid geworden op: 04.04.2005 - 10:36
- Locatie: Vijfherenlanden
Volgens vrienden uit Duitsland, jaja er zijn echt meer aardige Duitsers dan menige Nederlander denkt....MaartenV70D5 schreef:Ik vind het juist onverantwoord om op dat soort stukken géén 200 te rijden. Het grootste gevaar zijn de Nederlanders en Denen die in Zuid-Duitsland met 140 naar links gaan, terwijl een grote stoet met 230 achterop komt. ......

Dus volgens mijn vrienden betekent NL op onze auto's Nur Links.

En ze zeggen ook:"Wat krijg je als je in Duitsland 3 maal voor je rijbewijs examen zakt?
Gele kenteken platen"

Alhoewel ene Gordon tegen ene Gerard Joling wist te vertellen dat er een boek is geschreven over Duitse humor en dat dit boek slechts 1 pagina dik is, kun je best wel moppen uitwisselen met Duitsers.
Cheers,
GND
Zakelijk V50 2.0d en 1.8, V70 2.4i Geartronic, S60 2.4 D, een S60 2.0T PWS, een S60 T4 en V60 T3 PWS.
Privé Volvo 440 1.8i Fleet (2001-2009), Volvo S40 1.8i Nordic (2009-2015) Volvo S40 2.0 (2015-heden)
Privé Volvo 440 1.8i Fleet (2001-2009), Volvo S40 1.8i Nordic (2009-2015) Volvo S40 2.0 (2015-heden)
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 260
- Lid geworden op: 28.01.2006 - 18:19
- Locatie: landgraaf
- Contacteer:
Dat is geen wijsheid Peter maar rijden met je hart = verstandig rijden. Gewoon aan de snelheid houden die je mag rijden ( in Duitsland kan het dan wat harder) dan kan je ook niets verweten worden als je iets gebeurd.En als wij dat verstandig rijden doorgeven aan onze kinderen die net hun rijbewijs hebben (zoals Tom en Luc) dan wordt het toch alweer een stuk veiliger op de weg.
- FLA
- 3rd Gear member
- Berichten: 340
- Lid geworden op: 16.07.2006 - 20:12
Maar met 130 heb je veel meer kans omdat je meer afstand / tijd hebt totdat bambi bij jou op schoot zit zoals prachtig geïllustreerd op bovenstaande foto.Johan schreef:Net zoals snelheid relatief is, zo is ook dit voorbeeld relatief.
Het gaat over het moment waarop het hert de weg op springt. Als dat 10 m voor je neus gebeurt ben je ook met 130 de sigaar.
Ik kan dan net zo goed stellen dat door 220 te rijden je die plek al voorbij bent waar het hert de weg op zal springen![]()
Of dat door 220 te rijden het kiezen van de juiste koers eenvoudiger is, immers per tijdseenheid leg ik veel meer afstand af als het hert zodat als toch blijkt dat we op ramkoers liggen je met een hele grote snelheid meer kans hebt om te ontwijken.
By the way: als je in Duitsland >200km/h een ongeluk veroorzaakt verwacht dan niet dat de verzekering staat te springen om uit te keren.
- Johan
- 5th Gear member
- Berichten: 1402
- Lid geworden op: 29.02.2008 - 07:15
- Locatie: NH
Voorzover ik weet staan er in mijn polis geen voorwaarden die beperkend kunnen werken daar waar het bepaalde snelheden betreft.By the way: als je in Duitsland >200km/h een ongeluk veroorzaakt verwacht dan niet dat de verzekering staat te springen om uit te keren.
Dat zou kunnen betekenen dat de eigenaar van een Bugatti Veyron die net wilde controleren of die 407 km/u klopt en een schuiver maakt, kan fluiten naar zijn geld? Lijkt mij sterk. De premie is ongetwijfeld astronomisch maar daar zal de bezitter van een dergelijk voortuig ook niet mee zitten.
BMW 520D steptronic automaat, high executive, HiFi professional audio, sportstoelen etc. etc.
S60 2.5T Drivers Edition, Top line, Black Sapphire, Sportleder Light Sand, Premium Sound - IMIV, Geïntegr. Telefoon, Orpheus 17, MY2009.
S60 D5 Edition, black sapphire, nordborg light sand, electra 16, high performance audio MY2005.
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Daarom zijn juist premies van GTI's etc hoger. Zou wel heel krom zijn!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- liquid_force
- 6th Gear member
- Berichten: 4695
- Lid geworden op: 12.11.2005 - 19:18
- Locatie: Zürich
in Duitsland is het zo dat je als je boven de 130kmh rijdt deel-aansprakelijk bent voor het ongeval ... NL verzekeringen hebben inderdaad geen beperkende voorwaardenFLA schreef:By the way: als je in Duitsland >200km/h een ongeluk veroorzaakt verwacht dan niet dat de verzekering staat te springen om uit te keren.
- FLA
- 3rd Gear member
- Berichten: 340
- Lid geworden op: 16.07.2006 - 20:12
Nee onzin natuurlijk. Na wat gegoogle weet ik het volgende:Johan schreef:Dat zou kunnen betekenen dat de eigenaar van een Bugatti Veyron die net wilde controleren of die 407 km/u klopt en een schuiver maakt, kan fluiten naar zijn geld? Lijkt mij sterk. De premie is ongetwijfeld astronomisch maar daar zal de bezitter van een dergelijk voortuig ook niet mee zitten.
De dekking van het WA-gedeelte van de verzekering (dus de verzekering voor schade die jij aan anderen toebrengt) is niet afhankelijk van de snelheid in Duitsland. Of je nou 200km/h rijdt of 300km/h; die schade is altijd verzekerd. Het Casco-gedeelte van de verzekering (dus de verzekering voor schade aan je eigen auto) kan, wanneer je harder rijdt dan 130km/h niet gedekt zijn. Als de verzekeraar aannemelijk kan maken dat het ongeluk niet zou zijn gebeurd wanneer je 130km/h of langzamer had gereden, dan heeft die het recht om je Casco-schade niet te hoeven vergoeden. Maar meestal keren ze dit toch uit.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
Toch is het zo hoor, zit er vaak voor familie en werk en rij vaak met mijn Duitse familie rond op snelwegen. En waar ze zich aan irriteren zijn die Nederlanders met die schijt sleurhutten en die denken dat ze met 90km/h (of personenauto's met 120km/h) voor je neus een vrachtwagen moeten gaan inhalen, maar niet even wachten tot de snelle voorbij zijn. Oke in Nederland is dat normaal. Zelfde in NL van een invoegstrook meteen naar links duiken en schijt hebben aan diegene die achter je zitten. In Duitsland doet men dat zelden. Daar wacht men, want het kan je dood betekenen namelijk. Dus zoals iemand al zei, pas je mentaliteit aan of geef de snellere de ruimte. En haal pas in als het wat rustiger is.piotrV70 schreef:Dat is stoere verjaardagsfeestjespraat. En er klopt niks van je verhaal.MaartenV70D5 schreef:Ik vind het juist onverantwoord om op dat soort stukken géén 200 te rijden. Het grootste gevaar zijn de Nederlanders en Denen die in Zuid-Duitsland met 140 naar links gaan, terwijl een grote stoet met 230 achterop komt. Vervolgens zijn de NL'ers nog beledigd na een salvo van lichtsignalen! In het buitenland dien je je rijstijl aan te passen, dit betekent dat je in Italië gerust wat agressiever mag rijden, maar in Scnadinavië bijvoorbeeld niet.
"Een salvo van lichtsignalen" geven is volstrekt asociaal gedrag en vaak een typisch geval van compensatiegedrag. Ik rij duizenden kilometers per jaar in Duitsland en ik heb nog nooit "een grote stoet met 230" achterop zien komen. Daarnaast worden de "strecken" waar je nog onbeperkt mag (en kan) racen steeds schaarser (de A31 is een van de laatste stukken autobahn waar het nog kan).
Misschien ga je het zelf ook inzien als je wat ouder bent en kinderen hebt.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
- Johan
- 5th Gear member
- Berichten: 1402
- Lid geworden op: 29.02.2008 - 07:15
- Locatie: NH
En met een dergelijke mentaliteit zou zelfs de doorstroming op de NL autowegen kunnen verbeteren. Dit gedrag is er "ingeslopen" door onze betuttelende overheid (nee geen PVV of Fortuynist).
BMW 520D steptronic automaat, high executive, HiFi professional audio, sportstoelen etc. etc.
S60 2.5T Drivers Edition, Top line, Black Sapphire, Sportleder Light Sand, Premium Sound - IMIV, Geïntegr. Telefoon, Orpheus 17, MY2009.
S60 D5 Edition, black sapphire, nordborg light sand, electra 16, high performance audio MY2005.
- Bart
- 8th Gear member
- Berichten: 12906
- Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
- Locatie: Nijmegen
Maar als ze het doen, dan ben je zwaar de pineut. Ik heb eens op het stukje tussen Osnabrück en de A31 moeten remmen voor mijn leven omdat een Polootje doodleuk met 80 tussen 2 vrachtwagens door de linkerbaan opschoof. Op mijn, op dat moment toch wel, furieuze lichtsalvo's, werd gereageerd met een trapje op de rem: meneer waar daar toch niet van gediend. Eenmaal aangekomen op mijn werk toch met trillende handjes een sigaretje (ja, toen rookte ik nog) opgestoken.mightyspawn schreef:Toch is het zo hoor, zit er vaak voor familie en werk en rij vaak met mijn Duitse familie rond op snelwegen. En waar ze zich aan irriteren zijn die Nederlanders met die schijt sleurhutten en die denken dat ze met 90km/h (of personenauto's met 120km/h) voor je neus een vrachtwagen moeten gaan inhalen, maar niet even wachten tot de snelle voorbij zijn. Oke in Nederland is dat normaal. Zelfde in NL van een invoegstrook meteen naar links duiken en schijt hebben aan diegene die achter je zitten. In Duitsland doet men dat zelden. Daar wacht men, want het kan je dood betekenen namelijk. Dus zoals iemand al zei, pas je mentaliteit aan of geef de snellere de ruimte. En haal pas in als het wat rustiger is.piotrV70 schreef:Dat is stoere verjaardagsfeestjespraat. En er klopt niks van je verhaal.MaartenV70D5 schreef:Ik vind het juist onverantwoord om op dat soort stukken géén 200 te rijden. Het grootste gevaar zijn de Nederlanders en Denen die in Zuid-Duitsland met 140 naar links gaan, terwijl een grote stoet met 230 achterop komt. Vervolgens zijn de NL'ers nog beledigd na een salvo van lichtsignalen! In het buitenland dien je je rijstijl aan te passen, dit betekent dat je in Italië gerust wat agressiever mag rijden, maar in Scnadinavië bijvoorbeeld niet.
"Een salvo van lichtsignalen" geven is volstrekt asociaal gedrag en vaak een typisch geval van compensatiegedrag. Ik rij duizenden kilometers per jaar in Duitsland en ik heb nog nooit "een grote stoet met 230" achterop zien komen. Daarnaast worden de "strecken" waar je nog onbeperkt mag (en kan) racen steeds schaarser (de A31 is een van de laatste stukken autobahn waar het nog kan).
Misschien ga je het zelf ook inzien als je wat ouder bent en kinderen hebt.
En als ik dan toch bezig ben: wat is er toch mis met die rechter rijstrook? Denkt men dat die alleen voor vrachtwagens bedoeld is? Hoe vaak ik me niet groen en geel erger aan die types die stug voor zich uit kijkend verkeer dwingen op de linker rijstrook in te halen, terwijl de rechterstrook helemaal vrij is.
Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Klopt Bart, ga eens voor de grap naar Amsterdam vanuit Den Haag, de A4 bij schiphol.... De twee rechterbanen zijn bijna altijd gewoon vrij...
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Peter-V50
- 4th Gear member
- Berichten: 860
- Lid geworden op: 10.06.2009 - 15:09
- Locatie: Twente
Er is trouwens een belangrijk verschil tussen invoegen op de Autobahn en op de snelweg. In Duitsland moet je invoegend verkeer de ruimte geven, terwijl in Nederland het verkeer op de hoofdbaan voorrang heeft. Veel Nederlanders gebruiken de Duitse regel ook in Nederland. Ze geven richting aan en knallen zonder te kijken hun auto op de hoofdbaan. Levensgevaarlijk!
Volvo XC40 P8 MY21
Volvo V50 2.0 Edition I MY09
“If you're not smiling, you're doing it wrong.” Dick Strawbridge
Volvo V50 2.0 Edition I MY09
“If you're not smiling, you're doing it wrong.” Dick Strawbridge
- Bart
- 8th Gear member
- Berichten: 12906
- Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
- Locatie: Nijmegen
Klopt, om vervolgens te schelden als je eens geen ruimte voor ze maakt en ze eens met de neus op de Nederlandse regels drukt. Zij moeten hun snelheid aanpassen om zo veilig in te kunnen voegen...
Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
- Peter-V50
- 4th Gear member
- Berichten: 860
- Lid geworden op: 10.06.2009 - 15:09
- Locatie: Twente
Ik heb het nog eens nagezocht en ook in Duitsland moet je bij het invoegen gewoon voorrang verlenen. Mijn ervaring is echter dat er daar meer ruimte gegeven wordt dan in Nederland.
Volvo XC40 P8 MY21
Volvo V50 2.0 Edition I MY09
“If you're not smiling, you're doing it wrong.” Dick Strawbridge
Volvo V50 2.0 Edition I MY09
“If you're not smiling, you're doing it wrong.” Dick Strawbridge