Pagina 3 van 3

Geplaatst: 10.06.2009 - 14:35
door Wijnand
M@rcel schreef:Ik ben het wel met je eens dat de overgang van hydraulische naar vaste stoters "niet leuk" is voor lpg-rijders. En al helemaal niet omdat de controle/afstelling van de klepspeling een erg arbeidsintensieve operatie is.
Dan zijn we het helemaal eens :D
En, ja, ik ben een verstokte lpg rijder. Ik probeer objectief te blijven maar ik slaag daar zeker niet altijd in... ;)
Zo ben ik een verstokt Volvo liefhebber, hoor daar niet graag iets negatiefs over. Maar onder andere vanwege deze kleppendiscussie bij inbouw van LPG in een V70 is ondanks onze 850 met veel pijn in het hart ingeruild voor een niet-Volvo.

Groet,
Wijnand.

Geplaatst: 10.06.2009 - 19:51
door Ludo
Wijnand schreef: Bij mijn (inmiddels vorige) 850 heb ik Mesman een Lpi installatie in laten bouwen. Ondanks dat die auto toen al aanzienlijk meer kilometers had gereden dan de V70 van Claudia nu, stond die opmerking toen niet op de offerte.
'vroeger' zal er ook bij Volvo niet zoveel over aansprakelijkheden in een offerte/factuur hebben gestaan als tegenwoordig.
het is pas na een rechtszaak, dat (eigen) aansprakelijkheden uitgebreid(er) worden vermeld of aangepast...

als je weet dat je fles flashlube na, laat ons even een voorbeeld nemen, 1000km leeg is, moet je niet gaan wachten om pas te vullen bij een volgende onderhoudsbeurt. :wink:

Geplaatst: 10.06.2009 - 19:52
door Wim J
Wijnand schreef:
M@rcel schreef:Ik ben het wel met je eens dat de overgang van hydraulische naar vaste stoters "niet leuk" is voor lpg-rijders. En al helemaal niet omdat de controle/afstelling van de klepspeling een erg arbeidsintensieve operatie is.
Dan zijn we het helemaal eens :D
En, ja, ik ben een verstokte lpg rijder. Ik probeer objectief te blijven maar ik slaag daar zeker niet altijd in... ;)
Zo ben ik een verstokt Volvo liefhebber, hoor daar niet graag iets negatiefs over. Maar onder andere vanwege deze kleppendiscussie bij inbouw van LPG in een V70 is ondanks onze 850 met veel pijn in het hart ingeruild voor een niet-Volvo.

Groet,
Wijnand.
Wat is het geworden? ik twijfel er sterk aaan om naar,...Subaru over te stappen, zij ondersteunen lpg .

Geplaatst: 10.06.2009 - 19:57
door bart simpson
nu ze bij Subaru een knappe diesel hebben zal hun focus daar toch naar toe gaan

Geplaatst: 10.06.2009 - 20:06
door Wim J
knappe diesel OK, maar hun 2.5 benzine is nog knapper! Niet de power vd Volvo's, maar een zeer stille aangenamer motor .

EDIT: het is de drie-liter die ik bedoel,...

Geplaatst: 10.06.2009 - 20:32
door Wijnand
Wim J schreef:Wat is het geworden? ik twijfel er sterk aaan om naar,...Subaru over te stappen, zij ondersteunen lpg .
Geen Subaru, ook geen LPG meer. En dat is een puur financiele afweging geweest, plus de negatieve ervaringen die ik met Vialle heb gehad. Heb lang nagedacht over een V70D5, maar dat is toch wel duur rijden als je 35.000km per jaar rijdt. Daarom ben ik overgestapt naar een Octavia Combi Elegance 1.9 Tdi uit 2005. Qua ruimte gelijkwaardig aan de 850 en het rijdt gewoon goed. En hoe de auto zich op termijn houdt zal de tijd uitwijzen, maar alle testen, gebruikerservaringen, etc geven hoop! Maar het Volvo virus is niet te genezen, dus tzt ga ik kijken naar een Amazon of vroege 240 "voor erbij"....

Groet,
Wijnand.

Geplaatst: 10.06.2009 - 20:39
door Okke
bart simpson schreef:nu ze bij Subaru een knappe diesel hebben zal hun focus daar toch naar toe gaan
En omdat ze bij Volkswagen (prima) TDI's maken, maken ze ook nog een knappe Golf Bifuel. Dus zal de focus van de VAG groep daar toch naar toe gaan

Is ongeveer zelfde soort stellingaanname (en verder ook niet getoetst). Welnee Bart, ik denk dat vele fabrikanten alternatieve brandstoffen (waaronder LPG) blijven ondersteunen en doorontwikkelen. De markt en de (milieu-) regels blijven immers veranderen.

Ik vind eigenlijk dat als je als fabrikant LPG ondersteund, je achter de robuustheid van je product staat. En dat was nou net wat mij ooit aansprak en heeft doen besluiten een Volvo te kopen. Robuust, veilig en degelijk.

Geplaatst: 10.06.2009 - 20:45
door bart simpson
Bij gebrek aan een diesel moet je als merk wat, steeds minder autofabrikanten ondersteunen lpg, alleen lpginstallatiefabrikanten ontwikkelen lpginstallaties, geen autofabrikant gaat daar met zijn motorenontwikkeling nog in mee, lpg is imho wat gepiel in de marge in een paar europese landen.
Robuustheid heeft niets te maken met het al dan niet op lpg lopen, dat bewijzen de vele diesels wel die de 500.000km voorbij zijn

Geplaatst: 11.06.2009 - 12:18
door M@rcel
ik vraag me wel eens af hoeveel het op de kostprijs van een auto zou uitmaken als de kop van de benzine-motoren "LPG-bestendig" uitgevoerd zou worden.

Het levert je alleen maar positieve reclame op en voorkomt de negatieve.

Geplaatst: 11.06.2009 - 12:55
door bart simpson
door de koppen "minder lpg bestendig" te maken bleken ze aan de strengere emissieeisen te voldoen, wat denk je zelf dat in dit geval het zwaarste woog?

Geplaatst: 11.06.2009 - 13:00
door M@rcel
jaja, dat begrijp ik wat betreft de stoters. Maar betere zittingen lijkt mij niet van invloed op de emissie.

Geplaatst: 11.06.2009 - 14:25
door Wim J
bart simpson schreef:door de koppen "minder lpg bestendig" te maken bleken ze aan de strengere emissieeisen te voldoen, wat denk je zelf dat in dit geval het zwaarste woog?
Akkoord, met de toevoeging dat dit geldt als ze op benzine lopen. De emissies zijn op LPG zowiezo een pak minder.

Geplaatst: 11.06.2009 - 15:18
door bart simpson
dat mag zo zijn maar ze zijn niet nader gedefinieerd danwel aangetoond

Geplaatst: 12.06.2009 - 11:28
door nootje63
Claudia,

Ik heb in november vorig jaar LPI laten inbouwen bij Mesman, met flashlube.
Goede ervaring en de auto rijdt tot nu toe prima op gas (12000 km).
Ik heb een vergelijkbaar bedrag betaald, zelfs iets meer. En inderdaad, al eerder vermeld, nooit bezuinigen op de flashlube.
Ook de nazorg is prima bij Mesman, bij problemen kun je meteen terecht.

En ja, aan de pomp is het echt lachen, iedere keer opnieuw... :P

Geplaatst: 12.06.2009 - 11:39
door M@rcel
nootje63 schreef:En inderdaad, al eerder vermeld, nooit bezuinigen op de flashlube.
Behalve dan op deze manier:
http://www.lpgonderdelen.com/epages/614 ... ucts/F0005
Met name de 5 liter is scherp geprijsd.

En als je daar dan toch bestelt, bestel dit dan ook mee:
http://www.lpgonderdelen.com/epages/614 ... cts/005050
Meer verschillende zijn er niet.

Geplaatst: 12.06.2009 - 11:43
door nootje63
Klopt, ik heb ook twee van die kannen gekocht. Ben je voorlopig onder de pannen....

Geplaatst: 12.06.2009 - 18:51
door Claudia
nootje63 schreef:Claudia,

Ik heb in november vorig jaar LPI laten inbouwen bij Mesman, met flashlube.
Goede ervaring en de auto rijdt tot nu toe prima op gas (12000 km).
Ik heb een vergelijkbaar bedrag betaald, zelfs iets meer. En inderdaad, al eerder vermeld, nooit bezuinigen op de flashlube.
Ook de nazorg is prima bij Mesman, bij problemen kun je meteen terecht.

En ja, aan de pomp is het echt lachen, iedere keer opnieuw... :P
Goed te lezen!

Moet zeggen dat ik van te voren minder huiverig tegen de gas-kwestie aan keek dan nu....
Op zich is dat niet erg uiteraard....want het gaat nogal om een aanzienlijk bedrag dat geïnvesteerd moet worden, en dus is wat vooronderzoek alleen maar goed.