ben ik dan te zuinig op mijn spullen

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
slagschip-s60
4th Gear member

dat zie je vaker,veel plaats op de parkeerplaats maar net waar een andere
staat moeten ze hem langs zetten.
Soms zo dicht dat ik denk hoe ben je er zelf uit gekomen.
V60 cross country 2023 Silver Dawn
RVF
2nd Gear member

ik mis wel mijn vroegere 965... die dikke kunststof bumpers konden tegen een flinke stoot, en zelfs het metaal kon wat hebben. die bumpers in bijpassende kleur van tegenwoordig mogen dan wel mooi zijn, bij het kleinste kusje dragen ze er de sporen van.

nee, zuinig zijn is ook mij niet vreemd, ik panikeer bijna bij de gedachte van een afdruk van een trekhaak, krassen door handtassen van vrouwen of van ritssluitingen van mensen die een flyer achter je ruitenwisser steken...
2002 V70 aut LPi 2.4T
1992 965 aut LPi 2.9
V70 T5 assen
5th Gear member

In duitsland is er misschien een oplossing je ziet ze steeds meer vrouwenparkeerplaatsen :)

Mijn vriendin vind mijn ook zo,n neuroot maar net terug uit italië en "slechts" 1 klein krasje op een deur omdat op een verder bijna lege parkeerplaats een complete italiaanse familie uit een punto kwam op 30cm van onze auto, dan denk ik wel eens is onze wagen magnetisch trekt hij andere wagens aan ???
V70 T5 comfortline winterline 250 pk 2001 -achterspoiler , blokjesgrill , powerflex ,sunblinds , zomer 17" pegasus , winter 16" metis
Ducati 944 ST2 1998
Loezzie850
Starter

Daarom voor mij een tweedehands auto, zodat je niet steeds bang hoeft te zijn voor het eerste krasje. Maar ik zou ook ontzettend boos worden als iemand zo lomp is geweest om zijn deur tegen mijn auto aan te gooien. Dan rijd ik er liever zelf een krasje in met het parkeren (heb nog steeds twee X-chromosomen;))

Overigens is mij ook aangeleerd bij de opvoeding de deur altijd voorzichtig open te gooien in nabijheid van andere auto's/voorwerpen. Maar tegenwoordig interesseert het niemand meer als hij/zij een kras op iemand anders' auto maakt. Ze denken alleen maar aan hun eigen no-claim die weer omhoog gaat. Helaas en erg jammer als je met je hard verdiende geld eindelijk je droomauto hebt kunnen kopen...
Mooi blauw: 850 Estate 2.5 10V
Later als ik groot ben voor erbij: V70 Black Sapphire 2.5D (2008)
diesel01
Geartronic member

V70 T5 assen schreef:In duitsland is er misschien een oplossing je ziet ze steeds meer vrouwenparkeerplaatsen :)

Mijn vriendin vind mijn ook zo,n neuroot maar net terug uit italië en "slechts" 1 klein krasje op een deur omdat op een verder bijna lege parkeerplaats een complete italiaanse familie uit een punto kwam op 30cm van onze auto, dan denk ik wel eens is onze wagen magnetisch trekt hij andere wagens aan ???
In duitsland trekt men je kop van je romp als je zo lomp met iemand zijn spullen(auto) omgaat. Als we op door reis zijn in duitsland kunnen we met een gerust hart de auto tussen andere auto's parkeren tenzij het een nederlander is, uitzonderingen bevestigen de regel.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Cavallino
4th Gear member

Mijn Alfa 147 stond net te koop omdat ik mijn C30 gekregen had, toen ik de auto in de prive-parkeerkelder - met vast toegewezen parkeerplaatsen, en alleen bewoners kunnen auto's binnenlaten!!! - aantrof met een lange deuk plus krassen aan de zijkant. Oorzaak: Overduidelijk iemand die te ruim had ingedraaid bij het parkeren. Veroorzaker: Onbekend, geen briefje of niks, maar je denkt gezien de situatie onwillekeurig toch dat er medebewoners zijn die er meer van weten nietwaar? Zeker als je de auto's (sorry: "gebruiksvoorwerpen") van de parkeerburen meer dan eens scheef en half op jouw plek hebt aangetroffen. Navraag leverde niks op, behalve boze reacties die zoveel betekenden als: Hoe durf je ook maar te suggereren dat ik hier iets mee te maken heb?

Dus sta je machteloos, want je kunt niets bewijzen. Frustrerend, erg lomp en a-sociaal.

Gevolg: meer dan 1400 euro schade, no-claim korting naar de vaantjes en de verkoop van de auto uit moeten stellen terwijl er net een aantal mensen zou komen kijken.

Ik word er nog kwaad om.
Volvo V40 T4 Summum Polestar
Volvo C30 1.8 Sport
Alfa Romeo 147 1.6TS Veloce
slagschip-s60
4th Gear member

Moet daar toch ook een auto schade hebben zeker als er alleen bewoners mogen komen.

Let eens op of een auto van een bewoner opeens niet meer staat want dat gaat niet met schade met jou verf erop.

Maar ja net wat je zegd bewijs het maar eens. Snap wel jou woede.
V60 cross country 2023 Silver Dawn
niesman
2nd Gear member

Gevolg: meer dan 1400 euro schade, no-claim korting naar de vaantjes en de verkoop van de auto uit moeten stellen terwijl er net een aantal mensen zou komen kijken.
was dat niet iets voor het waarborgfonds dan? of is het dan net weer wat anders omdat het in een "prive pakeer kelder is"

heb overigens zelf ook genoeg last van deukjes links rechts en voor, achter niet want daar zit mijn trekhaak, helaas hou je het toch niet tegen!
xc70
V70 2.4 140PK (2001) verkocht
Cavallino
4th Gear member

De 'zit er lak van mijn auto op jouw bumper'-check heb ik gedaan. Er waren twee 'verdachten'. De eigenaars van die auto's zijn benaderd, met ontkenning als gevolg. En tja, bewijs het maar eens.

Ik heb aangifte gedaan en vervolgens het waarborgfonds ingeschakeld via mijn verzekeraar. Maar van hen kreeg ik te horen dat ik niet in aanmerking kwam voor vergoeding omdat de dader achterhaald moest kunnen worden op een prive parkeerterrein.

Daar sta je dan met je goeie gedrag... uiteindelijk heb ik het er maar bij laten zitten en de schade laten repareren. Omdat ik nu een lease-auto heb heb ik gelukkig niet direct last van mijn terugval in no-claim.
niesman
2nd Gear member

duidelijk verhaal, blijft echter jammer en erg vervelend.
xc70
V70 2.4 140PK (2001) verkocht
HMG
4th Gear member

Allemaal zo herkenbaar.
Na 2 week vakantie de auto van m'n vrouw op de 1e plek om de hoek van huis
zover mogelijk naar rechts neer gezet om deukjes te voorkomen. Kom je terug; op het linker achterportier 5x zgn schaafplek van een andere deur incl. deukje! In een straat van 15 cm van mekaar. Je zou denken, dat kan geen toeval zijn.

Vorig jaar, nieuwe (sorry) Mercedes B klasse, na de eerste stop aan de peage in Frankrijk een lelijk deukje van een andere deur op de tailerand. Verschrikkelijk ziek was ik er van. De rest van de vakantie door slim parkeren gelukkig voorkomen dat er meer deukje kwamen, dat valt niet mee.
RVF
2nd Gear member

2002 V70 aut LPi 2.4T
1992 965 aut LPi 2.9
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”