Pagina 3 van 3

Geplaatst: 03.09.2009 - 19:09
door bart simpson
bartv70 schreef:Koop je bij een off. Volvo dealer dan heb je ook de zekerheden van Selected used car garantie.
hier Duitse Selected Used Garantie claimen bij een Nederlandse dealer? dacht het niet, die stuurt je vrolijk terug naar Duitsland

Geplaatst: 03.09.2009 - 20:12
door BlackSapphire
Ik heb indertijd een occassion diesel gekocht vanwege het aantal km dat ik en mijn vrouw maakten. Inmiddels heeft mijn vrouw een eigen autootje en zal het aantal km's dat de Volvo maakt behoorlijk dalen. Toch blijf ik er heerlijk in rijden: de rijstijl van een diesel past blijkbaar bij mij, de D5 heeft sowieso toch een zeer plezier vermogen, met de aanhanger/caravan er achter is het genieten van de rustige motor. Kortom: ik diesel met zeer veel plezier en blijf gewoon in deze rijden. Als ik ooit weer zou moeten inruilen ga ik natuurlijk wel weer rekenen, maar voor het rijplezier dat ik in de diesel beleef zou ik persoonlijk ook nog wel iets over hebben. Maar goed, dat is persoonlijk.

Geplaatst: 03.09.2009 - 21:29
door FrankS60
nieuwedaf V70 schreef:Een vriend van ons heeft een Volvo met een automaat en een 170 pk motor uit '01 of '02, maar zijn vrouw rijd veel in de stad en zijn verbruik is dan 14.2 ltr per 100 km per tank beurt. Als hij met de auto op de (snel)weg rijd is zijn verbruik gem 9.3 ltr per 100 km, maar in de combi komt hij altijd nog op ruim 11.5 ltr per 100 km per tank beurt. Hij gaat ook met een caravan op vakantie naar Spanje en zijn verbruik is dan 13.2 ltr per 100 km gem. Mijn collega heeft een D5 en rijd veel woon werk verkeer +/- 22km per rit met een gemiddeld verbruik van 7.2 ltr per 100 km per tank beurt ( stad/streek en een klein stukje snelweg). Dus voor ons blijft het een moeilijke keus diesel of benzine of toch nog even met de 850 blijven rijden.

Ik heb toevallig vandaag met een aanhangertje met huif gereden, enkelassertje maar zeker 2 meter hoog. Met dikke tegen/zijwind met +/- 110km/h gaf de BC over 135km een gemiddelde aan van 13,3L/100km. En ik heb de onzuinige 2.4T en heb me ook zeker niet ingehouden met optrekken. Volgens mij verstookt die V70 onevenredig veel brandstof, of die vrouw anticipeert niet echt en komt vol gas op een rood licht af ofzo...

Kortom, ik denk echt niet dat je met gemiddeld rijden aan 11,5L/100 komt. 9,3/100 is stevig maar niet onwaarschijnlijk. Als je graag wilt dieselen dan moet je daar zeker voor kiezen, maar staar je niet blind op de getallen van 1 vergelijkbare auto.

Geplaatst: 03.09.2009 - 21:56
door bartv70
bart simpson schreef:
bartv70 schreef:Koop je bij een off. Volvo dealer dan heb je ook de zekerheden van Selected used car garantie.
hier Duitse Selected Used Garantie claimen bij een Nederlandse dealer? dacht het niet, die stuurt je vrolijk terug naar Duitsland
Beste Bart dat zie je mij niet schrijven.

Als je een auto koopt in het buitenland dan heb je daar, bij die dealer garantie, maar je kunt(net als ik een paar jaar geleden) wel afspraken maken met de verkopende dealer dat je ,kleine, reparaties bij je eigen Volvodealer "om de hoek" laat uitvoeren en dat zij onderling de zaak afhandelen.
Als ik bij een Nederlandse Volvodealer een SUC auto koop en ik strand bv
in Frankrijk tijdens mijn vakantie met pech dan is die zo veel geprezen garantie toch ook geldig.

Geplaatst: 03.09.2009 - 22:06
door bart simpson
ik citeerde je, en het staat er (daardoor) ook woordelijk, ik wilde de suggestie even ontkrachten, heb meermaals klanten met Duitse importauto's aan de balie die vinden dat ik rekeningen maar op even moet sturen want het is toch "garantie van volvo"
Je verwart Volvo NL's Touringservice met garantie

Geplaatst: 03.09.2009 - 22:17
door bartv70
Dan hebben die klanten zich niet goed geinformeerd en zadelen jou op met hun probleem.
Neemt niet weg dat die SUC garantie bij hun buitenlandse dealer wel gewoon geldig is, dus het ontkrachten gaat slechts gedeeltelijk op.

Geplaatst: 03.09.2009 - 22:19
door bart simpson
SUC garantie is in het buitenland zeker niet geldig, iedere reparatie moet je (na overleg met je dealer) gewoon ter plaatse afrekenen en deze daarna claimen bij je dealer

Geplaatst: 04.09.2009 - 16:08
door bartv70
bart simpson schreef:SUC garantie is in het buitenland zeker niet geldig, iedere reparatie moet je (na overleg met je dealer) gewoon ter plaatse afrekenen en deze daarna claimen bij je dealer
Is dit niet iets te kort door de bocht.

Ik geloof dat we miscommuniceren en dit is precies de reden waarom ik eerder schreef Zet wel alle afspraken op papier, dit voorkomt onenigheid in geval van.


Als ik het goed verwoord dan geldt SUC Garantie alleen in/bij het land/dealer van aankoop, dat kan natuurlijk ook het buitenland zijn.

Geplaatst: 04.09.2009 - 16:32
door bart simpson
Voor garantiezaken moet je altijd bij de buitenlandse dealer zijn is een stuk duidelijker.

Geplaatst: 04.09.2009 - 16:44
door bartv70
zie je wel, we bedoelen hetzelfde verwoorden het alleen anders

Geplaatst: 08.09.2009 - 21:09
door nieuwedaf V70
Het is een V70 D5 163 pk handbak kleur Zwart uit 2005 met heel veel extra's 156dkm met nieuwe riem en waterpomp geworden. Iets anders dan onze ouwe 850 waar niets op zit. Bedankt voor alle informatie.

Geplaatst: 08.09.2009 - 21:10
door Richard
Klinkt goed. Heb je foto's?

Geplaatst: 08.09.2009 - 23:02
door Hans oet Twent
nieuwedaf V70 schreef:Het is een V70 D5 163 pk handbak kleur Zwart uit 2005 met heel veel extra's 156dkm met nieuwe riem en waterpomp geworden. Iets anders dan onze ouwe 850 waar niets op zit. Bedankt voor alle informatie.
PROFICIAT! Is geen straf kan ik je uit eigen ervaring (slechts 3 weken) vertellen. Veel geluk er mee.