Hallo alle, wij hebben een vraag nu onze volvo 850 op gas oud is willen wij een V70 diesel en wij hebben de keuze uit een V70 D5 automaat uit 2004 of een V70 D5 handbak uit 2005. of toch een vV70 op benzine wat is de keuze?????? wij hopen dat een van jullie ons kan vertellen welke wij moeten kiezen. wij rijden 14000 tot 16000 km per jaar.
joost
diesel of benzine
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
lekker dieselen...
Volvo for life
- nieuwedaf V70
- 2nd Gear member
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 25.06.2009 - 22:19
OK maar een automaat of handbak? ik heb nu ook een handbak en dat rijd goed.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
puur voor de economie de handbaknieuwedaf V70 schreef:OK maar een automaat of handbak? ik heb nu ook een handbak en dat rijd goed.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 596
- Lid geworden op: 27.07.2009 - 22:04
- Locatie: Noord-Brabant.
Ik denk dat het je eigen voorkeur zal zijn
automaat rijd ontspannen zeker als je veel stadsverkeer hebt.
ik zelf heb geen automaat en bevalt mij goed.
automaat rijd ontspannen zeker als je veel stadsverkeer hebt.
ik zelf heb geen automaat en bevalt mij goed.
V60 cross country 2023 Silver Dawn
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8499
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Toen ik mijn V70 zoektoch startte was ik op zoek naar een 24D met 130PK en handbak.
Tot ik uiteindelijk mijn huidige auto vond, het werd een 24D 163PK met 6 speed geartonic.
Omdat de auto verder exact was hoe ik hem zelf nieuw zou besteld hebben, kon ik hem niet laten staan en hij was in perfecte staat met slechts 35000km op de teller.
Nu 1 jaar later, zweer ik bij de geartronic, gewoon zalig in de file en het verbruik valt best mee vind ik.
Alles hangt af van de trajecten die je ermee gaat doen, sta je veel in de file, zou ik geartronic aanraden, hou je van schakelen, dan handbak.
Zoek er een paar uit en ga proefrijden, heb ik ook gedaan !
Tot ik uiteindelijk mijn huidige auto vond, het werd een 24D 163PK met 6 speed geartonic.
Omdat de auto verder exact was hoe ik hem zelf nieuw zou besteld hebben, kon ik hem niet laten staan en hij was in perfecte staat met slechts 35000km op de teller.
Nu 1 jaar later, zweer ik bij de geartronic, gewoon zalig in de file en het verbruik valt best mee vind ik.
Alles hangt af van de trajecten die je ermee gaat doen, sta je veel in de file, zou ik geartronic aanraden, hou je van schakelen, dan handbak.
Zoek er een paar uit en ga proefrijden, heb ik ook gedaan !
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- FelixB
- 2nd Gear member
- Berichten: 128
- Lid geworden op: 15.08.2007 - 23:11
Automaat als je regelmatig in de file staat, of luxe wilt.
Ik mis mijn automaat in de 850 ontzettend; inparkeren, bij verkeerslicht wegrijden enz. De volgende keer weer een automaat!
Ps mijn V70n T5 verbruikt bij 100 rijden op de snelweg en geen/weinig files maar 8 liter of minder omdat ie dan zo weinig troeren maakt...
Ik mis mijn automaat in de 850 ontzettend; inparkeren, bij verkeerslicht wegrijden enz. De volgende keer weer een automaat!
Ps mijn V70n T5 verbruikt bij 100 rijden op de snelweg en geen/weinig files maar 8 liter of minder omdat ie dan zo weinig troeren maakt...
V70n T5 bj 2000
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
een handbak is 15-20% zuiniger, ik schakel wel (scheelt ook 25% van die automaat in de bijtelling)
Volvo for life
- nieuwedaf V70
- 2nd Gear member
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 25.06.2009 - 22:19
Wij kunnen een caravan overnemen van +/- 1600 kg ( en vrouw en kinderen) als wij dat doen gaat deze achter de volvo naar Italie. Kan dat zonder problemen achter een D5 automaat?
- toppertje
- 6th Gear member
- Berichten: 3801
- Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
- Locatie: drente
bedoel je,dat je ook een vrouw met kinderen kunt overnemen? :shock:nieuwedaf V70 schreef:Wij kunnen een caravan overnemen van +/- 1600 kg ( en vrouw en kinderen) als wij dat doen gaat deze achter de volvo naar Italie. Kan dat zonder problemen achter een D5 automaat?
geen glans zonder wrijving
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
is de vrouw passend kom je zonder kinderen vast ook een eind...
Volvo for life
- Chrizzle D5
- 2nd Gear member
- Berichten: 207
- Lid geworden op: 10.10.2008 - 13:30
volgens mijn eigen berekeningen (met afschrijvingsinschatting, verbruik, belasting, verzekeringsinschatting, alleen geen onderhoud meegerekend) is een D5 dan idd echt goedkoper.
En lekker fors koppel natuurlijk
En lekker weinig tankbeurten nodig (1000 km + op een tank)
Alhoewel die krengen belachelijk hoog in de wegenbelasting zitten.
En lekker fors koppel natuurlijk
En lekker weinig tankbeurten nodig (1000 km + op een tank)
Alhoewel die krengen belachelijk hoog in de wegenbelasting zitten.
----
Volvo 480 turbo 1989
(opel corsa 1.2 2001)
Volvo S60 D5 2001 - 476.000 km
Volvo V70N D5 sport 2007 - 600.000 km
Volvo XC70NN D5 summum 2014 - 310.000 km
Volvo 480 turbo 1989
(opel corsa 1.2 2001)
Volvo S60 D5 2001 - 476.000 km
Volvo V70N D5 sport 2007 - 600.000 km
Volvo XC70NN D5 summum 2014 - 310.000 km
- nieuwedaf V70
- 2nd Gear member
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 25.06.2009 - 22:19
als je een caravan koopt heb je natuurlijk vrouw en kinderen waarom koop je anders een caravan. Maar de vraag was of ik een handbak of een automaat moet kiezen. wat is beter of sterker.
- Chrizzle D5
- 2nd Gear member
- Berichten: 207
- Lid geworden op: 10.10.2008 - 13:30
joh, inderdaad. sorry. persoonlijk zou ik handschakelen, zeker met een caravan. Heb je alles in de hand zeg maar: op- en terugschakelen wanneer JIJ dat wil. maar ik ben dan ook controlefreak. En ik moet toegeven dat ik geen automaatervaring heb in volvo S60-V70.
Verder denk ik wel dat de motoren in tweedehands automaat-auto's minder afgetrapt moeten zijn dan handbakken, maar dat argument geldt misschien meer voor Alfa's dan voor bedeesde volvo's.
kortom ik heb meer een mening over diesel dan over automaten
Verder denk ik wel dat de motoren in tweedehands automaat-auto's minder afgetrapt moeten zijn dan handbakken, maar dat argument geldt misschien meer voor Alfa's dan voor bedeesde volvo's.
kortom ik heb meer een mening over diesel dan over automaten
----
Volvo 480 turbo 1989
(opel corsa 1.2 2001)
Volvo S60 D5 2001 - 476.000 km
Volvo V70N D5 sport 2007 - 600.000 km
Volvo XC70NN D5 summum 2014 - 310.000 km
Volvo 480 turbo 1989
(opel corsa 1.2 2001)
Volvo S60 D5 2001 - 476.000 km
Volvo V70N D5 sport 2007 - 600.000 km
Volvo XC70NN D5 summum 2014 - 310.000 km
- Goelette
- 3rd Gear member
- Berichten: 411
- Lid geworden op: 21.12.2008 - 14:47
- Locatie: Zuid-Limburg
- Contacteer:
d5 rijdt heerlijk, maar is niet zo goedkoop als het lijkt. Ligt wel ook aan jezelf. Maar de wegenbelasting is al 400 euro per kwartaal, dus je moet heel wat km's maken om het eruit te halen. Ik denk dat je dat bij 15000 km niet redt. Ik red het nog niet bij 20.000. Ik vergelijk dan met lpg wat je nu hebt en ik hiervoor ook had. vergeliking met bezine za wat gunstiger uitpakken in voordeel van de d5.
Maar het rijdt heerlijk en mag en kan 1800 kg gemakkelijk trekken. Dus het meergeld best wel waard vind ik.
Alleen 1000 km op een tank haal ik normaal echt niet, meestal tussen de 800 en 850. Nu ben ik heeeeeeeeeeeel erg overdreven zuinig aan het doen en met 725 op de dagteller vind de BC nog steeds dat ik nét boven de 1000 kan uitkomen. Maar het zal mij benieuwen
Maar het rijdt heerlijk en mag en kan 1800 kg gemakkelijk trekken. Dus het meergeld best wel waard vind ik.
Alleen 1000 km op een tank haal ik normaal echt niet, meestal tussen de 800 en 850. Nu ben ik heeeeeeeeeeeel erg overdreven zuinig aan het doen en met 725 op de dagteller vind de BC nog steeds dat ik nét boven de 1000 kan uitkomen. Maar het zal mij benieuwen

Renault Goelette 4x4 1953; Renault Goelette 4x4 1954;Ford Sierra 1987; Citroen BX 1990; Honda CRX 1985; Honda CRX 1988; Honda CRX 1985; Renault Expresse 1990; Chrysler Voyager 1992; Honda CRX 1986; Honda Accord 1996; Unimog 404 1967; BMW K1100 LT 1998; Honda Accord 1991; Rover Tourer 1998 ; Rover 216 cabrio; Honda Civic 1978; Volvo V70 D5 2001 Volvo V40 1.8 1998;
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
speelt geld een ondergeschikte (of geen) rol neem een automaat, speelt geld wel een rol neem een handbak
Volvo for life
- Reesmees
- 1st Gear member
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 10.07.2009 - 14:32
- Locatie: Lansingerland
Zo te zien zit je qua jaarlijkse kilometers idd zo rond het omslagpunt. Ik zou dan voor de diesel gaan. Rijdt toch lekker soepel.
Ik heb nu een benzine maar de volgende toch maar weer een diesel.
Ik heb nu een benzine maar de volgende toch maar weer een diesel.
'Life is too short to drive a bad car'
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10630
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Wij hebben een D5 Geartronic gekocht. Ik ga bij verre geen 20K per jaar halen. Ik denk dat wij zo tussen de 13 en 17K op jaarbasis gaan uitkomen. In principe zou een benzine versie ook bij ons passen. Maar ik ben een diesel liefhebber en wil graag blijven dieselen. Dat we een Geartronic gekocht hebben is puur het feit dat deze op dat moment beschikbaar was. Prijs en gevoel was goed dus gekocht. In het achterhoofd ook alle deskundige en ervaringen van het forum in de beslissing meegenomen. De V70 zou makkelijk onze Knaus (1500kg beladen) over en door de Alpen moeten kunnen trekken. Automaat ervaring heb ik met een C5 break 2.0 16v op gas. Ook hiermee trok ik een soortgelijke Knaus. Ik moet toegeven dat dat een K.. met peren ervaring was. Op de Brenner liep alles warm. Met dik 163PK en 340NM aan koppel maak ik mij voor de Brenner geen zorgen meer. Over 2 weken koppel ik de eerste caravan ervaring met de V70 wel terug.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Er is "Iets moois" onderweg, duurt helaas nog wel even voordat het hier op het landgoed staat.
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Er is "Iets moois" onderweg, duurt helaas nog wel even voordat het hier op het landgoed staat.
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
- nieuwedaf V70
- 2nd Gear member
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 25.06.2009 - 22:19
na alles gelezen te hebben ga ik zaterdag kijken en in beide autos rijden. ik laat zeker weten wat het geworden is. alvast bedankt voor de antwoorden.