Volvo aanschaffen via ex lease of buitenland

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
XC70 OR
2nd Gear member
Berichten: 176
Lid geworden op: 15.09.2004 - 21:19
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Inmiddels heb ik mijn volgende project geimporteerd: een XC90D5

Leuk gesprek gehad met de douane medewerker, maar dat mag ook wel als je de BPM van de XC90 van 2 jaar oud mag pinnen!
Voor de waardebepaling van de auto maken zij voornamenlijk gebruik van 1 bron nl. Autotelex.
Het zou dus handig zijn als je zelf een auto importeert om vooraf ook op autotelex te kijken wat ze daar allemaal over de te importeren auto hebben staan.(je moet wel lid zijn of iemand kennen die lid is)
In mijn geval kon ik door de originele prijslijst aantonen dat de kat waarde lager was dan in dit systeem en dan geldt deze lagere prijs.
Verder kan de douane absoluut niet nagaan wat er ooit aan extra's in de auto heeft gezeten.

Een groot voordeel van de D5's uit Duitsland: de Standkachel zit er af fabriek al in, alleen de software zit er nog niet in.
Die software kost in Duitsland € 1500 maar hier in NL slechts zo'n € 100.

Voor evt. hulp bij import: stuur een PM
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33096
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

WOW wat stom dat ik hier niet even op gezocht had, wist helemaal niet van dat tijdelijk kenteken. Ze hadden ons namelijk (toen we een C70 2 weken geleden uit duitsland haalden) verteld dat een Export plaat in Duitsland alleen daar geldig is, dat je illegaal en niet verzekerd rond rijdt in Nederland. Dat je vervolgens alleen met een groenkentekn of dagplaat mag rijden, we zagen een audi met exportplaten ze wisselen bij de grens naar groene platen.

Dus wij hebben hem op een trailer meegenomen, voor de volgende keer super handig. Wil volgend weekend een Golf IV gaan halen voor max 4500 euro... leuke uitdaging he :-) (voor mijn huisgenoot)

En bij de weg: de RDW over de C70, ja in Nederland zou het een Toerer model zijn geweest, wij van mhwa maar deze heeft geen cruisecontrol en elektrische stoel... hmm, maar die van u heeft wel navigatie... wij tsja, als ik had geweten had dat daar nog BPM op zou komen had ik wel een tomtom gekocht.... RDW man, nou dan rekenen we wel die tourer, maar dan vergeten we de RTI.... :-)
Scheelt veel geld!

En ook leuk wat hij zei"Oh is het een Volvo, hoef ik niet eens te kijken, vanochtend een 850 gekeurd, 600.000km erop niks aan de hand!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33096
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

XC70 OR schreef:Inmiddels heb ik mijn volgende project geimporteerd: een XC90D5
PICTURES!!!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
fraggle
2nd Gear member
Berichten: 55
Lid geworden op: 14.10.2005 - 23:46

Beste mensen,

Ik wil een auto uit België importeren.

Nu heb ik iets gelezen over een tijdelijk (Belgisch) kenteken, maar zijn er nog alternatieven?

Ik wil naar België rijden, proefritje maken, betalen en naar huis rijden, onderweg langs RDW...

Wat is het eenvoudigst?

Alvast bedankt,

Jan
fraggle
2nd Gear member
Berichten: 55
Lid geworden op: 14.10.2005 - 23:46

Ik overweeg sterk een V70 uit 2000 uit Belgie te importeren. Kan iemand me helpen met de catalogusprijzen van de V70's uit dat jaar? (dus niet de consumentenprijzen). Ik wil die auto op een eendaagskenteken naar Nederland en direct naar RDW rijden. Heeft iemand daar ervaringen mee?

Overigens... ik zag dat auto's in Italie echt goedkoop zijn!!! Zie ik dar iets over het hoofd? Het is helaas te ver weg, maar dat scheelt echt VEEL geld...
850 G3 1996
V70 G3 2000
Gebruikersavatar
Hans
8th Gear member
Berichten: 10603
Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
Locatie: Z.O.Brabant
Contacteer:

Er heeft vast wel iemand een prijslijst voor je . Ik heb 'm alleen van de 220 serie V70. Op die lijst staat mooi de bruto en de netto prijs. Op autoweek vind je een BPM calculator. Kun je een forse inschatting maken van het bij te betalen BPM bedrag.
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
Gebruikersavatar
subvolvo
2nd Gear member
Berichten: 90
Lid geworden op: 04.11.2006 - 20:40

Eéndagskenteken aanvragen is heel simpel.
RDW bellen en een kenteken vragen.
Chassisnummer bij de hand hebben, want daar vragen ze naar.
Je mag zelf een nummerplaat maken of laten maken.
Zwarte letter met witte achtergrond. Zelf heb ik het kenteken uitgeprint, in twee plastic A4 insteekhoezen gestopt en waterdicht op een bestaande plaat geplakt.
BPM berekenen aan de hand van de consumentenrprijs is simpel. Als het om een benzine gaat heb ik een excel sheet voor je. Stuur een PM als je het nodig hebt.


Succes

p.s. Italië.....weet je hoe ze daar rijden!!!!!!!!!!!!!
Hans

Subaru Legacy II, 1995
BMW 523i touring executive, 1998

Volvo XC90 2.5T Geartronic, 2004
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”