Volvo aanschaffen via ex lease of buitenland

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
EPCL
2nd Gear member

Wie kan mij helpen met het aanleveren van (web)adressen van bedrijven die ex-lease volvo's aanbieden?
Tevens ben ik op zoek naar ervaringen en adressen van volvo adressen in Duitsland of Belgie.

Ik ben op zoek naar een V70 diesel 1999 - 2001. Budget rond de 10.000 euro. In Duitsland zijn de diesels vaak goedkoper en hebben minder gelopen dan in Nederland. Wie deelt deze ervaring of heeft andere opmerkingen en informatie.

Ik stel jullie hulp zeer op prijs.

Mocht je zelf een V70 in de aanbieding hebben of weten dan hoor ik dat natuurlijk ook graag.

groet,

Edwin
vOlOv
3rd Gear member

Zo uit mijn hoofd weet ik er een:
DirectLease
C70 2.0D Tourer - Ember Black Pearl
S40 2.0D Momentum - Flint Grey

Afbeelding
VolvoZoeker
3rd Gear member

Een adres waar ik in Nederland aan denk = dealerplanlink

In Duitsland vond ik het altijd makkelijk zoeken met:autoscout24de via daar kom je dan wel bij dealers terecht.

hoop dat je wat aan de links hebt :)
liquid_force
6th Gear member

of check www.mobile.de eens heb ik ook goede ervaringen mee, hier in zweden zijn diesels helemaal niet populair, dus de prijzen hier zijn vaak ook wat lager, check www.bytbil.com ook eens.
gnd
3rd Gear member

Hallo Edwin,

Bij ons op de zaak zijn de auto's van LeasePlan.

Via www.carnext.nl kun je gebruikte Leaseauto's vinden.

Cheers,

GND
Zakelijk V50 2.0d en 1.8, V70 2.4i Geartronic, S60 2.4 D, een S60 2.0T PWS, een S60 T4 en V60 T3 PWS.
Privé Volvo 440 1.8i Fleet (2001-2009), Volvo S40 1.8i Nordic (2009-2015) Volvo S40 2.0 (2015-heden)
EPCL
2nd Gear member

Inmiddels heb ik een D5 in Belgie gekocht. HEt betreft een V70 uit juni 2001 met 175000 echte KM's op de teller. Boekjes en onderhoudsstempels door officiele Volvo dealer bijgehouden.

Ik ben zo blij als een kind.

Nu nog het transport vanuit Brussel regelen, keuren bij RDW en dan kan ik rijden. Wie heeft nog tips om import regels voorbij te laveren? Zoiets als: alu velgen vervangen door stalen velgen.
En kent iemand nog een transporteur?

dank voor jullie reacties
Hans
8th Gear member
Contacteer:

D5 uit augustus?? Ik dacht dat de D5 er pas vanaf oktober 2001 was...in Nederland tenminste. Misschien in Belgie al eerder.

gefeliciteerd man, mooie auto!

Kijk eens op www.autokopeninhetbuitenland.nl
Staan veel goeie tips op!
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
liquid_force
6th Gear member

EPCL schreef:Inmiddels heb ik een D5 in Belgie gekocht. HEt betreft een V70 uit juni 2001 met 175000 echte KM's op de teller. Boekjes en onderhoudsstempels door officiele Volvo dealer bijgehouden.

Ik ben zo blij als een kind.

Nu nog het transport vanuit Brussel regelen, keuren bij RDW en dan kan ik rijden. Wie heeft nog tips om import regels voorbij te laveren? Zoiets als: alu velgen vervangen door stalen velgen.
En kent iemand nog een transporteur?

dank voor jullie reacties
gefeliciteerd! maar waarom laat je niet even een 1 dags (of tot maximaal 6 maanden) kenteken regelen daar, is vrij simpel, en je mag er legaal mee rond rijden in nederland in de tussentijd zolang je maar een afspraak bij het RDW geregeld hebt!

info onder: linkje

edit: geen 2 maar 6 maanden tijdelijk kenteken.
EPCL
2nd Gear member

Lezers bedankt voor juliie reacties en handige links. Het scheelt inderdaad transportkosten met een tijdelijk kenteken ik had gedacht dat dit niet kon.

Wat betreft D5. Ik dacht ook dat dit niet kon, maar zowel achterop de auto als in het Belgische kentekenbewijs staat dat het een D5 (163pk) betreft.
Hans
8th Gear member
Contacteer:

Super toch! Plaats je tzt ff wat plaatjes op het Forum. En misschien wil je je importeer verhaal een keer vertellen. Is erg interessant! :razz:

Volvo V40 D2 MY2013
v40pokemon
3rd Gear member

Die import, is dat financieel zo aantrekkelijk?
HANS144
2nd Gear member
Contacteer:

--------------------------------------------------------------------------------
Vanaf 1 januari gelden soepelere invoer regels voor auto's uit de EU!!!
Lees onderstaand bericht van de RDW maar...

Voordelige 2-in-1-service RDW
Verkeersminister Peijs is op donderdag 15 december akkoord gegaan met de nieuwe procedure voor EU-import. Als u vanaf 1 januari 2006 uit een EU-land een gebruikte personenauto met buitenlands kentekenbewijs importeert en een Nederlands kentekenbewijs wilt krijgen, hoeft u alleen nog maar voor de verificatie van de voertuiggegevens naar een RDW-keuringsstation. Een technische keuring is niet meer nodig.
Als alle gegevens kloppen, wordt uw auto opgenomen in het kentekenregister en ontvangt u binnen drie werkdagen het Nederlandse kentekenbewijs in huis.

Kentekenbewijs én APK
Is uw auto drie jaar of ouder, dan moet deze ook over een geldige APK beschikken. Daarvoor introduceert de RDW nu een snelle 2-in-1-service: samen met de controle van de voertuiggegevens, keurt de RDW ook uw auto voor de APK. Dat biedt aantrekkelijke voordelen:

• Tijdbesparing: u hoeft uw auto niet nog eens naar een erkend APK-bedrijf te brengen
• De 2-in-1-service duurt minder dan 1 uur
• In deze 2-in-1-service kost de APK u € 29,50 (incl. BTW)
• APK-keuring door een onafhankelijke instantie: de RDW

De kosten voor de verificatie van de voertuiggegevens, opname in het kentekenregister en afgifte kentekenbewijs (deel I en II) bedragen samen € 97,25.

Bel voor een afspraak op één van onze keuringsstations: 0900 07 39 (10 cpm).

Meer informatie
Na ontvangst van het kentekenbewijs, kunt u voor uw kentekenplaten terecht bij een erkende kentekenplaatfabrikant. De APK-keuring bij de RDW is niet verplicht en mag door ieder RDW-erkend APK-bedrijf uitgevoerd worden. Dat is vooral praktisch, als u verwacht dat uw auto voor de APK gerepareerd moet worden. De RDW doet namelijk alleen keuringen.
Ben
Executive Member
Contacteer:

Dat is mooi. Maar de bvb en invoerrechten moet je nog gewoon betalen.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
EPCL
2nd Gear member

Er heeft zich een probleem voorgedaan. Onder andere door de opmerking van Hans Anesthesie heb ik de CVO opgevraagd. Daarop was te zien dat de fabrikant van de motor Volkswagen is en het maximaal vermogen 103 KwH bedraagt. Het is dus GEEN D5. Ondanks dat dit achterop de auto is afgebeeld.

Verkoper erop aangesproken en aangegeven dat de koop niet door gaat. Zeer sportieve reactie terug gegekregen. De verkoper geeft eveneens aan dat hij al die tijd (sinds oorspronkelijke aankopp in 2001) in de veronderstelling is geweest dat het een D5 is geweest. Met gezonde twijfel zet ik hier vraagtekens bij, maar ik ben van de koop af. De verkoper gaat overigens morgen met De Smet in Brussel praten. Daar heeft hij nl. de auto gekocht. Misschien dat ik nog iets hoor, dan laat ik dat weten.

Verder heb ik uitgebreide kennis opgedaan van importstappen met name door de links van Hans en liquid_force. Heren bedankt. Een tijdelijk kenteken kan aangevraagd worden. Inclusief verzekering plm. 170 euro via tussenpersoon Delcopa te regelen.

Nu maar weer verder zoeken. Ik houd me aanbevolen voor een mooie V70 diesel van 2001 met max 180000km op de teller.
EPCL
2nd Gear member

hans anesthesie schreef:Super toch! Plaats je tzt ff wat plaatjes op het Forum. En misschien wil je je importeer verhaal een keer vertellen. Is erg interessant! :razz:
Dat wil ik wel doen en heb dit opegschreven in een word doc. Hoe kan ik dat bijvoegen?
Summum
6th Gear member

EPCL schreef:Er heeft zich een probleem voorgedaan. Onder andere door de opmerking van Hans Anesthesie heb ik de CVO opgevraagd. Daarop was te zien dat de fabrikant van de motor Volkswagen is en het maximaal vermogen 103 KwH bedraagt. Het is dus GEEN D5. Ondanks dat dit achterop de auto is afgebeeld.
Balen zeg, zeker als je je er al helemaal op verheugd had! Maar aan de andere kant goed dat je op deze manier wel een teleurstelling achteraf bespaard is gebleven. Waar dit forum al niet goed voor is! :D

Succes met verder zoeken, we horen het wel als je een nieuwe kandidaat hebt....
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
Hans
8th Gear member
Contacteer:

Tijdens de proefrit zou je het METEEN hebben gehoord. Een D5 klinkt als een mooie grommende 5-cilinder en een Tdi klinkt als een echte diesel.

Balen man, ik ben blij dat je er op tijd achter bent gekomen. Toen ik destijds op zoek ben geweest naar een goede V70 D5 merkte ik dat de prijzen in met name Duitsland toch niet veel lager liggen. Je kunt de BPM erbij rekenen met deze tool:

http://www.vwe.nl/import/bpm_calculator ... invoer.asp

Er staan altijd wel een paar hele goedkope auto's op autoscout.de enzo maar ik twijfel aan de herkomst....De grote gezonde meute is toch wat prijziger. Ik denk toch dat je een totaalprijsje van een duizend of 17-18 moet hanteren...vor een goeie met een beetje uitrusting!

Heel veel succes en hou ons op de hoogte!

Volvo V40 D2 MY2013
liquid_force
6th Gear member

een Volvo met een volkswagen diesel erin?????
Hans
8th Gear member
Contacteer:

Jawel! Volkswageg/audi.
Lagen ook in de transporter busjes 8) :?

Volvo V40 D2 MY2013
Robbert242DL
2nd Gear member

liquid_force schreef:een Volvo met een volkswagen diesel erin?????
Een zogenaamd schaap in wolfskleren dus...
Volvo 242 DL 1978
Volvo 940 I.C. Aut 1996
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”