Is het je eerste auto die op winterbanden wordt gezet?V50R-enik schreef:Sinds afgelopen vrijdag de 17" winterbanden eronder, alles uitgelijnd/gebalanceerd maar het rijdt voor geen meter... (nee zelfs als ik rustig rij!) enorme stuuruitslag zonder dat de banden meedraaien of althans voordat de auto de bocht omgaat en enorm lopen zoeken bij het optrekken.
Heb een aantal bochten van Adam naar Aveen waar ik bijna elke ochtend doorheen ga en waar ik normaal stevig doorreed moet ik nu echt echt rustig er doorheen. Temperatuur is buiten zo'n 10+ graden dus begrijp dat de banden niet optimaal werken maar het verschil is wel erg groot. Helaas ben ik verplicht om de banden eronder te hebben in Duitsland elke week, anders had ik nog even gewacht...
Op naar het voojaar!!!
Ik rijdt al verschillende jaren met winterbanden en ik herken niets van dit verhaal in mijn ervaring mbt winterbanden.
Toen ik als chauffeur werkte en ik kreeg nieuwe banden op de trekas van mij trekker moest ik de eerste 40000km opletten in lange doordraaiers op de snelweg in het buitenland.
Dat had te maken met het hogere profiel waarbij de de achterkant weleens listig een stap opzij kon maken.
De extra hoogte winterband/zomerband bij een personenauto mag imo niet een dergelijk verschil maken in weggedrag.