Pagina 3 van 3

Geplaatst: 29.01.2010 - 13:28
door FrankS60
euerw schreef:kan ook nog steeds niets begrijpen betreft het feit dat ze daar niet in een diesel willen rijden in personen auto`s , lijkt mij dat er een wereld open gaat voor ze
Het begint nu te komen, maar dan vooral voor de heavy duty pick-up trucks e.d.

Diesel is daar helemaal niet zo goedkoop dus daarom hebben ze die neiging ook niet.

Geplaatst: 01.02.2010 - 09:08
door Johann
Grootste probleem van de R waren de gadgets die niet echt een verbetering waren zoals het 4C systeem. Ook het gewicht.

In principe hoeft Volvo alleen een hadbak bij de T6 aan te bieden om op "R niveau" te komen.
De T6 gaat straks toch naar 300+ PK.

4C pruttel gewoon optioneel aanbieden.

Geplaatst: 01.02.2010 - 10:27
door Sorcerer
Johann: nou, het is toch nog altijd erg leuk om FourC op Advanced te zetten hoor! Voegt op een R ook veel meer toe dan op andere Volvo's, omdat het naast de vering ook het stuurgedrag en de gaspedaalrespons verandert.

De huidige T6 is trouwens niet te krijgen met handbak (toch?) en ook qua acceleratie nog altijd minder dan de S60R, voor een deel waarschijnlijk als gevolg van de transmissie en ook het forse gewicht van het blok.

Ik heb de XC60 T6 gereden (die is maar 50 kg zwaarder dan de V70 T6 en 200 kg zwaarder dan mijn S60R), en qua acceleratie is dat gewoon niet te vergelijken... het voelt niet zo snel als de R en het klinkt veel minder mooi dan de Volvo 5-cilinder ook.

Als er al geen R komt, misschien dan toch weer een T5? Daar is zeker wel markt voor! Een R kan dan gewoon een 'snelle versie' van de T5 zijn; zonder gadgets zoals Johann zegt (ook al zijn ze leuk), maar gewoon een snellere motor en stugger onderstel. Een beetje zoals de Audi S4 bijvoorbeeld. Daar zit ook niet veel mikmak in maar het is gewoon een snelle Audi A4!

Maar... we zullen zien. Binnenkort staat de nieuwe S60 in Genève, en misschien wordt er dan wat losgelaten... :)

Geplaatst: 01.02.2010 - 12:42
door Johann
Sorcerer schreef:Johann: nou, het is toch nog altijd erg leuk om FourC op Advanced te zetten hoor! Voegt op een R ook veel meer toe dan op andere Volvo's, omdat het naast de vering ook het stuurgedrag en de gaspedaalrespons verandert.
Heb twee R's gehad, V70 en S60. Grootste nadeel van de auto? 4C!

Geplaatst: 01.02.2010 - 12:48
door Ben
T5 zal niet meer komen. De 5-cylinder motoren gaan er gewoon helemaal uit.
Het mjeu vraagt om groen en als autofabrikant wil je auto's verkopen.

Geplaatst: 01.02.2010 - 16:40
door Johann
Ben schreef:T5 zal niet meer komen. De 5-cylinder motoren gaan er gewoon helemaal uit.
Het mjeu vraagt om groen en als autofabrikant wil je auto's verkopen.
Maar ze komen wel met een 6 cylinder..
Het idee achter downsizen zit 'm deels in de "dode" energie die in de motor moet om alle cylinders alleen al aan de praat te houden. Dit met name in deellast. Een 5 cylinder zal dan minder verbruiken dan een 6 cylinder.
Of een motor wel of niet efficient is heeft verder niet zoveel met het aantal cylinder te maken maar meer met hoe de motor kan ademhalen.
Kijk je naar de 6 cylinder en de 5 cylinder dan kun je op dit moment stellen dat de 5 cylinder niet echt efficient is maar er zit nog voldoende ruimte in deze motor om 'm beter te maken. Zet je 'm op dezelfde stand van techniek als de 6 cylinder dan zou de 5 cylinder over het gehele bereik efficienter z'n werk moeten kunnen doen.

Nu er een 4 cylinder is die vrijwel 't zelfde kan is het natuurlijk een logische stap om de 5 cylinder te laten vervallen maar het is wel jammer dat Volvo hun imago een beetje om zeep heeft geholpen met deze stap.

Snap ook niet dat er niet een model is met bijvoorbeeld de Volvo 5 cylinder uit de Focus RS. In alle opzichten een betere, lichtere en goedkopere motor dan de T6.

Geplaatst: 01.02.2010 - 16:51
door 945i
C30T5, S40T5 en de V50T5 hebben toch die motor :roll:

Geplaatst: 01.02.2010 - 19:10
door Johann
945i schreef:C30T5, S40T5 en de V50T5 hebben toch die motor :roll:
Nee die hebben een "LPT" motor, zelfde als in de S80N en V70NN 2.5T.

De RS motor doet 440Nm en 304 PK.

Geplaatst: 01.02.2010 - 19:19
door 945i
Owja, heb het gezien inmiddels, ik was in de war met de ST, wel een heftig torretje........

Geplaatst: 01.02.2010 - 19:27
door bart simpson
Bij Ford is de onvolprezen 5 pitter ook gewoon exit.

Geplaatst: 01.02.2010 - 20:08
door steven460
Wie weet worden het ooit 'Young timers' die R series?


Documentaire in 2050, ooit, 'toen ze nog 5 cilinder benzine motoren maakten'...



:P

Geplaatst: 01.02.2010 - 20:11
door bart simpson
vandaag de dag zijn ze niet te slijten

Geplaatst: 01.02.2010 - 22:20
door steven460
Dat is positief! voor een young timer.

Geplaatst: 18.03.2010 - 20:49
door Sorcerer
Johann schreef:
Sorcerer schreef:Johann: nou, het is toch nog altijd erg leuk om FourC op Advanced te zetten hoor! Voegt op een R ook veel meer toe dan op andere Volvo's, omdat het naast de vering ook het stuurgedrag en de gaspedaalrespons verandert.
Heb twee R's gehad, V70 en S60. Grootste nadeel van de auto? 4C!
Wat is het nadeel eraan dan? Ging het telkens stuk? Gaf het je het gevoel dat je de auto 'door een filter' beleefde ipv een puurder gevoel? Geef eens uitleg!

Geplaatst: 03.04.2010 - 22:21
door FrankS60
bart simpson schreef:mij bekend, dikke benzinemotoren spreken gewoon niet aan momenteel
Het mag dan geen R heten maar een net-geen-drie liter T6 AWD met 304pk en 440Nm (!) is toch wel redelijk R gemotoriseerd... En ook best een groot blok.
bart simpson schreef:@ FrankS60, de laatste "R" had een slechte prijskwaliteitsverhouding (het ding was in verhouding tot een 850R veel te duur) en niet speciaal genoeg.
Met alle respect voor dus maar ikzelf zie geen kopersgroep voor een snelle S60 van > € 65.000,-- of daaromtrend, in Zweden zien ze die ook niet zo.
De T6 AWD GT summum kost "kaal" volgens de prijslijst net geen 62.500 euro. Ben het wel met je eens dat dat een behoorlijk stuk duurder is dan een 850R (zelfs met inflatie) en dat je daarvoor lang niet zo'n sportieve auto krijgt. Hij bestaat echter wel dus ze zullen wel een kopersgroep gevonden hebben, zei het een kleinere.

Geplaatst: 06.04.2010 - 13:04
door Sorcerer
FrankS60: de hogere prijs van de S60 T6 komt vooral doordat deze flink getroffen wordt door de CO2 slurptax.

Kijk maar naar het prijsverschil van de duurste 2.0T en de goedkoopste T6; het bruto verschil is nihil, maar het netto verschil is vele duizenden euro's pure belasting!

Geplaatst: 06.04.2010 - 18:41
door Johann
S60 T6 kan en zal nooit een R worden zolang deze alleen met GT leverbaar is.
Een R moet een rijders auto zijn en daar hoort nu eenmaal een handbak bij of een goed werkende GT en Volvo kan er zoveel marketing saus overheen gooien als ze willen, de huidige GT is verre van sportief ook al willen ze graag laten geloven dat de GT nu helemaal geweldig is.

Daarbij past het alleen GT aanbod helemaal niet meer bij Volvo's groene beleid. Een T6 handbak zal aanzienlijk minder uitstoot op papier zetten en sowieso 1 tot misschien wel 2 milieu labels "schoner" zijn.

Mooi om zwart op wit te zien hoe Volvo zichzelf voor de gek aan 't houden is.

Geplaatst: 06.04.2010 - 18:48
door t5power
In het nieuwste autoweek filmpje beaamt Volvocars topman NL de komst van een s60R niet maar sluit deze ook niet uit.

Geplaatst: 12.04.2010 - 13:09
door Sorcerer
@Johann: helemaal mee eens. Maar je moet nog steeds reageren waarom FourC nou zo slecht is! :P

Een extra-hoge-drukturbo + handbak zou trouwens inderdaad nog niet eens zo'n slecht recept zijn. Er is vast wel 350 pk ofzo uit dat blok te persen ;) Verder een extra sportief uiterlijk en wat grotere remmen, en dan lijkt de meerprijs van enige duizenden euro's me best goed te doen. Als ze maar zorgen dat ze er deze keer geen verlies op maken!