Pagina 3 van 4
Geplaatst: 01.01.2010 - 15:27
door toppertje
hans oet twent,
ik had nergens gelezen dat je het over een passat had.
dit had ik ook niet begrepen,aangezien dit een volvo forum is,en jijzelf
een v70 rijd.
Geplaatst: 26.08.2010 - 19:41
door Carfreak
Nou mensen. 166.000 km en aan twee nieuwe achterdempers toe.
Wel heel toevallig dat ik dit topic een tijdje terug startte met deze vraag.
Als ik een drempel afrij blijft de auto als een oude "amerikaan" nadeinen.
Morgenochtend de diagnose bij de dealer maar ik weet wel zeker dat er iig 1 kaduuk is. Dat wordt dus beide dempers vervangen! Er blijken trouwens 10 (!) verschillende dempers voor de V70n te bestaan. Morgen maar eens aanhoren welke de mijne heeft en wat dat grapje gaat kosten

Geplaatst: 26.08.2010 - 21:03
door janpie
Nou mensen. 166.000 km en aan twee nieuwe achterdempers toe.
Wel heel toevallig dat ik dit topic een tijdje terug startte met deze vraag.
Als ik een drempel afrij blijft de auto als een oude "amerikaan" nadeinen.
Morgenochtend de diagnose bij de dealer maar ik weet wel zeker dat er iig 1 kaduuk is. Dat wordt dus beide dempers vervangen! Er blijken trouwens 10 (!) verschillende dempers voor de V70n te bestaan. Morgen maar eens aanhoren welke de mijne heeft en wat dat grapje gaat kosten
Heb net nieuwe schokbrekers er onder laten zeten.
- 2x reparatieset veerpoot V70 a 146,40 euro
- 2x veerzitting v70 mcpherson a 54.80 euro
- 2x schokdemper voorzijde a 300,80 euro
Dus kost wel een beetje. En ik heb ook een 2,4. 140pk
ps bij mij was vervanging bij 200000km
Geplaatst: 26.08.2010 - 21:08
door janpie
oooja het is zonder BTW, en het moet er nog onder.
Montage ongeveer 3 kwartier per kant
Geplaatst: 27.08.2010 - 08:14
door V70/2.4D/2003
Carfreak, toch maar nivomats?
janpie, ik mis het uitlijnen van de auto in de prijsopgave of zit dat bij de prijs in?
Geplaatst: 27.08.2010 - 08:19
door janpie
Het uitlijnen hoeft niet . je verdraait niets aan de spoorstang.
Als je remschijven vervangt hoef je toch ook niet uit te lijnen?
Geplaatst: 27.08.2010 - 09:34
door elianmars
janpie schreef:Het uitlijnen hoeft niet . je verdraait niets aan de spoorstang.
Als je remschijven vervangt hoef je toch ook niet uit te lijnen?
Aan de sporing zal niks veranderd zijn, maar de wielvlucht (camber) kan wel degelijk zijn veranderd door het vervangen van de schokbrekers.

Geplaatst: 27.08.2010 - 10:01
door V70/2.4D/2003
elianmars, dat had ik niet betger kunnen verwoorden. Ik weet trouwens ook niet beter dan dat, als er ook maar iets vervangen of gewijzigd gaat worden aan de voorzijde/ophanging, het uitlijnen noodzakelijk is.
Geplaatst: 27.08.2010 - 10:33
door edraket
De meeste uitlijnbedrijven doen helemaal niks aan het camber. Dat is ook niet echt afstelbaar, het enige wat er aan veranderd kan worden is de boutspeling, dus monteren met duw of trek. Dat scheelt echt niet zoveel, en als hij buiten de toleranties valt is er meestal wel iets an de hand. Bovendien is de hoek nauwelijks goed te bepalen, en met aandraaien verandert deze ook nog vaak.
Er zijn van die verstelbare camber moeren (Eibach) waar het camber wel heel nauwkeurig mee is in te stellen.
Dus ik ben het helemaal eens met de opmerking van Janpie. De sporing verandert niet en dus heeft de gang naar de uitlijner geen zin. Overigens kun je de sporing van een S60/V70 erg makkelijk zelf controleren en bijstellen dus ook daarvoor hoef je niet naar de uitlijner. Ik doe dat al jaren zelf en mijn auto spoort perfect zonder vreemde slijtage aan banden enzo.
Geplaatst: 28.08.2010 - 15:19
door Carfreak
@Janpie: Twee schokdempers achter gaan me incl BTW en montage 360 euro kosten. Mijn dealer (Furness) is blijkbaar goedkoper dan de jouwe
Ik heb nog navraag gedaan bij twee universele garages en die kwamen beiden op 575 incl. uit. Waarmee maar weer eens bewezen is dat de dealer niet altijd de duurste hoeft te zijn. (Paar maanden geleden nieuwe remschijven + blokken laten monteren en ook hiermee was de dealer een stuk goedkoper dan de universele)
Geplaatst: 28.08.2010 - 16:13
door janpie
Nou ik heb het over de voorste schokbrekers :BIG:
En ik meende dat het ook over de voorschokbreker ging..
Aangezien we het ook over het uitlijnen hadden
Geplaatst: 28.08.2010 - 16:16
door janpie
achter heeft me eens een keer 175 euro gekost. Maar dat was een vrienden prijs, en ze hadden 20000 km mee geveerd, dus 2 de hansje
Ze kwamen van een schade auto...
Geplaatst: 30.08.2010 - 13:06
door Vliegende Baksteen
janpie schreef:Heb net nieuwe schokbrekers er onder laten zeten.
- 2x reparatieset veerpoot V70 a 146,40 euro
- 2x veerzitting v70 mcpherson a 54.80 euro
- 2x schokdemper voorzijde a 300,80 euro
Waren de schokdempers €300,80 per stuk of per twee?
Geplaatst: 30.08.2010 - 14:16
door janpie
Nee prijs is allemaal per 2. en zonder BTW en montage
Dus 150 voor 1
en reparatieset (is een lager) dik 70 voor 1
Geplaatst: 30.08.2010 - 15:38
door Vliegende Baksteen
Dus inclusief arbeid en BTW zo'n 750 euro?
Da's een aardige kluif!
Geplaatst: 30.08.2010 - 16:29
door janpie
MMhmm .. was toen met een GROOTE beurt 200000 km 1350 euris kwijt..
was idd even slikken.

kan die er wel even weer tegen he!! alle filters, olie, update voor ETM,
Nou ja ga zo maar door..
Geplaatst: 30.08.2010 - 16:34
door Vliegende Baksteen
janpie schreef: 
kan die er wel even weer tegen he!!
Ja, zo probeer ik dit soort uitgaven ook altijd voor mezelf te rationaliseren
Totdat er weer iets stuk gaat... :roll:
Geplaatst: 30.08.2010 - 16:37
door janpie
Het is je zelf voor de gek houden denk ik
Weet het wel zeker
Geplaatst: 30.08.2010 - 16:42
door janpie
Later nog eens 1250 euro aan koppelingsplaten en de hele mikmak in Kroatie.
80 euro in Hongarije MM lampje ging branden. vacuüm slangetjes vervangen.
En nog is ie niet klaar. Dus komt nog veel meer
Maar we dwalen af van de topic..
Geplaatst: 30.08.2010 - 16:48
door Vliegende Baksteen
Ook een handige: "ergens anders was het nóg duurder"...