Pagina 3 van 9
Geplaatst: 31.12.2009 - 13:08
door diesel01
t5power schreef:bart simpson schreef:Rick H schreef:Jammergenoeg denk ik dat de marktwaarde van de auto wel flink zal dalen want volgens mij leveren auto's (in nederland althans) minder op 2e hands als ze op lpg etc lopen. vergeet dit dus niet mee te nemen in de beslissing wel of niet.
dan ben je winst inderdaad weer rap kwijt, hij wordt hier van lastig ineens onverkoopbaar
Als je nou aantoonbaar een goed systeem (als die LPE7), dan zou ik (evt na aankoopkeuring) best een 2dehands V70 willen kopen. Dat een dealer dat niet zo snel zou willen kan ik begrijpen, maar de kans dat ik daar iets koop (en dus iets moet inruilen) lijkt me toch niet zo groot.
diesel01 schreef:Mijn pomp is 2(TWEE) keer kapot gegaan doordat de pomp droog kwam te staan vanwege een lege gas tank, hij bleef wel pompen zonder aanvoer van gas.
Het was een Vialle systeem die gerepareerd is bij Vialle Assen, de auto heeft daar de hele dag op een grasveld gestaan gas afblazen want hij ging altijd kapot nadat je de tank vol had gegooid.
De kop is vervangen toen het systeem werd ingebouwd tegen de extra warmte ontwikkeling.
Over hoe lang geleden hebben we het? En dus preventief een andere kop ipv flashlube?
We hebben de auto verkocht in 2002, hij was van 1998, gekocht in 2000 met 64000km op de teller.
De Volvo NL had een vordering lopen op de vorige eigenaar en heeft de auto terug gehaald en te koop aangeboden, de vorige eigenaar had rond 30000km gas in laten bouwen.
Geplaatst: 31.12.2009 - 13:10
door Ludo
diesel01 schreef:Met name de laatste zin heeft mij doen besluiten om maar geen reply's what so ever te geven, als je mijn eerder posts had gelezen over hoe ik over onderhoud denk had je kunnen zien dat ik onze Volvo gewoon bij de dealer in onderhoud heb.
Tabee.
Jawel die had ik gelezen.
Maar jij gaat ervan uit, dat je bv nooit een brandstofpomp kan stuk krijgen.
Dan zit je ook met hogere of niet voorziene onkosten.
Een tijdje terug kwam ik ook zo iemand tegen, zeurend over 600 euro voor een nieuwe pomp.
Een mooie 965 met een kapotte pomp, had "maar" 290.000km gedaan.
Als je meneer dan even eraan herinnerd dat ie van de brandstof besparing over die 2,9ton, een splinternieuwe Volvo kan kopen, is het wel even stil aan de andere kant...
Geplaatst: 31.12.2009 - 13:14
door diesel01
Ludo schreef:diesel01 schreef:Met name de laatste zin heeft mij doen besluiten om maar geen reply's what so ever te geven, als je mijn eerder posts had gelezen over hoe ik over onderhoud denk had je kunnen zien dat ik onze Volvo gewoon bij de dealer in onderhoud heb.
Tabee.
Jawel die had ik gelezen.
Maar jij gaat ervan uit, dat je bv nooit een brandstofpomp kan stuk krijgen.
Dan zit je ook met hogere of niet voorziene onkosten.
Een tijdje terug kwam ik ook zo iemand tegen.
Een mooie 965 met een kapotte pomp, had "maar" 290.000km gedaan.
Als je meneer dan even eraan herinnerd dat ie van de brandstof besparing over die 2,9ton, een splinternieuwe Volvo kan kopen, is het wel even stil aan de andere kant...
Kijk een aapje uit een mouw.
Hardcore ervaring tegen commercieel belang.
I rest my case.
Voor
mijenkel nog diesel/benzine turbo.
Geplaatst: 31.12.2009 - 13:18
door Ludo
diesel01 schreef:
Kijk een aapje uit een mouw.
Hardcore ervaring tegen commercieel belang.
I rest my case.
Wat insinueer je daar nu weer mee?.
diesel01 schreef:
Voor mijenkel nog diesel/benzine turbo.
Dat bedoel ik, als je daar straks onverwachte kosten mee krijgt, ga je dan ook lopen zeuren?.
Of grijp je dan terug naar de fiets?.

Geplaatst: 31.12.2009 - 13:18
door t5power
diesel01 schreef:Ludo schreef:diesel01 schreef:Met name de laatste zin heeft mij doen besluiten om maar geen reply's what so ever te geven, als je mijn eerder posts had gelezen over hoe ik over onderhoud denk had je kunnen zien dat ik onze Volvo gewoon bij de dealer in onderhoud heb.
Tabee.
Jawel die had ik gelezen.
Maar jij gaat ervan uit, dat je bv nooit een brandstofpomp kan stuk krijgen.
Dan zit je ook met hogere of niet voorziene onkosten.
Een tijdje terug kwam ik ook zo iemand tegen.
Een mooie 965 met een kapotte pomp, had "maar" 290.000km gedaan.
Als je meneer dan even eraan herinnerd dat ie van de brandstof besparing over die 2,9ton, een splinternieuwe Volvo kan kopen, is het wel even stil aan de andere kant...
Kijk een aapje uit een mouw.
Hardcore ervaring tegen commercieel belang.
I rest my case.
Voor
mijenkel nog diesel/benzine turbo.
Ik denk eerder dat Ludo bedoelt dat pompen kapot kunnen gaan. Maar 2x kapot gaan is natuurlijk wel extra pech. Zou je niet denken dat door verdere ontwikkeling e.e.a. al verbeteringen zijn doorgevoerd?
Geplaatst: 31.12.2009 - 13:20
door Ludo
t5power schreef:
Ik denk eerder dat Ludo bedoelt dat pompen kapot kunnen gaan. Maar 2x kapot gaan is natuurlijk wel extra pech.
Dat bedoel ik inderdaad, en 2x kan ook.
Ik heb ze zelf al 4x kapot gehad.
Dat betekent dan ook dat hij er garantie op heeft.
Geplaatst: 31.12.2009 - 13:21
door M@rcel
Defecte pompen bij Vialle als gevolg van leegrijden van de tank kwamen in de beginjaren van de LPI-installaties voor. Tegenwoordig (na plm. 1999) is dat geen probleem meer.
Overigens heb ik meegemaakt dat de motor in noodloop viel bij een lege lpg-tank. Opnieuw starten was voldoende om dit te herstellen, maar het is "vervelend" als je op de linker rijstrook rijdt. Ik zorg er dan ook voor dat ik op tijd tank. Dit spaart ook meer benzine.
Ik rij nu in mijn vierde LPI wagen (drie Mitsubishi's Galant, nu mijn eerste Volvo) en ben uiterst tevreden. Ik ben wel (meestal

) een rustige rijder. Snelwegverbruik op LPG is plm 1:9.5 bij 120km/h.
Mijn Volvo heeft er nu 100.000km op LPG gelopen zonder enig (LPG-gerelateerd) probleem.
Geplaatst: 31.12.2009 - 13:23
door GekkeBelg
ik snap je logica op je laatste post niet diesel01, er wordt net aangegeven dat die 600euro niet opweegt tegen de "winst" die je maakt door op LPG te rijden. (of is die 965 op diesel?)
Maar het is je volste recht ook om geen LPG (meer) te willen hoor. Voor mij is het nieuw.
Als een pomp niet kan kapot gaan door een lege tank, waar zou de oorzaak dan wel liggen?
Geplaatst: 31.12.2009 - 13:37
door diesel01
Ik had nog een reply maar ik zie dat hij niet meer doorkomt, helaas.
Geplaatst: 31.12.2009 - 13:41
door GekkeBelg
och ja, maakt niet zo veel uit (kwam waarsch omdat we allemaal tegelijk reageerde

)
Geplaatst: 31.12.2009 - 13:48
door bart simpson
t5power schreef:Als je nou aantoonbaar een goed systeem (als die LPE7), dan zou ik (evt na aankoopkeuring) best een 2dehands V70 willen kopen. Dat een dealer dat niet zo snel zou willen kan ik begrijpen, maar de kans dat ik daar iets koop (en dus iets moet inruilen) lijkt me toch niet zo groot.
de ervaringen met zo'n systeem zijn te beperkt om zo'n systeem het als "aantoonbaar betrouwbaar" te kunnen bestempelen, zelfs de handel (al dan niet gespecialiseert) loopt met een grote boog om jonge Volvo's op gas heen
Geplaatst: 31.12.2009 - 14:01
door GekkeBelg
om jonge Volvo's? of Volvo's met een recent systeem?
Geplaatst: 31.12.2009 - 14:02
door bart simpson
GekkeBelg schreef:om jonge Volvo's? of Volvo's met een recent systeem?
jonge Volvo's op gas voorzie je toch niet van een oud systeem?
Geplaatst: 31.12.2009 - 14:07
door Ludo
Thijs, als jij achteraf je auto zou willen verkopen, zal je die sneller kwijt zijn als die op gas staat, dan standaard benzine.
Tenzij je hem voor een drol weggeeft.
Geplaatst: 31.12.2009 - 14:08
door Rick H
ik denk dat hierboven iets niet helemaal goed staat..
grt
Rick
Geplaatst: 31.12.2009 - 14:11
door Ludo
Rick H schreef:ik denk dat hierboven iets niet helemaal goed staat..
grt
Rick
Help eens... ?
Geplaatst: 31.12.2009 - 14:12
door Rick H
Ludo schreef:sneller kwijt zijn als die op gas staat, dan standaard benzine.
Tenzij je hem voor een drol weggeeft.
dat moet toch zijn, je zou hem sneller kwijt zijn als hij op benzine staat ipv op gas..... tenzij je hem voor een drol weggeeft.
grt
Rick
Geplaatst: 31.12.2009 - 14:16
door Ludo
Rick H schreef:dat moet toch zijn, je zou hem sneller kwijt zijn als hij op benzine staat ipv op gas..... tenzij je hem voor een drol weggeeft.
Nee zeker niet hier in Belgie.
Een benzine auto van dat formaat, raak je aan de straatstenen niet kwijt.
Tenzij je hem dus voor een drol weggeeft, of nét een liefhebber tegen het lijf loopt.
Geplaatst: 31.12.2009 - 14:18
door Rick H
Dan verschilt België in dat opzicht behoorlijk met Nederland.
grt
Rick
Geplaatst: 31.12.2009 - 14:23
door diesel01
bart simpson schreef:t5power schreef:Als je nou aantoonbaar een goed systeem (als die LPE7), dan zou ik (evt na aankoopkeuring) best een 2dehands V70 willen kopen. Dat een dealer dat niet zo snel zou willen kan ik begrijpen, maar de kans dat ik daar iets koop (en dus iets moet inruilen) lijkt me toch niet zo groot.
de ervaringen met zo'n systeem zijn te beperkt om zo'n systeem het als "aantoonbaar betrouwbaar" te kunnen bestempelen, zelfs de handel (al dan niet gespecialiseert) loopt met een grote boog om jonge Volvo's op gas heen
Mijn reply was van soort gelijke strekking.
Leasemij hebben veel auto's lopen, ik denk dat als die een systeem(gelijk aan ben/diesel) vinden waarbij ze de kosten kunnen drukken om zo hun marge te vergroten hadden ze dat al lang gedaan.
Zelfs fabrikanten(niet alleen Volvo) raden af om hun auto's te voorzien van gas.