Xenon v50 inbouwen MY09
- kawaman
- 5th Gear member
Hey Remmm,
Dat heeft inderdaad een tijdje geduurd, dacht even dat je het opgegeven had, maar het resultaat is er niet minder om.
Waren de originele spullen zo duur, want dat was toch eerst je uitgangspunt?
Geniet van het betere zicht en uitstralling wat je nu hebt gekregen.
Dat heeft inderdaad een tijdje geduurd, dacht even dat je het opgegeven had, maar het resultaat is er niet minder om.
Waren de originele spullen zo duur, want dat was toch eerst je uitgangspunt?
Geniet van het betere zicht en uitstralling wat je nu hebt gekregen.
Erik
S60 T5 R-design
S60 T5 R-design
- remmm
- 5th Gear member
@v50r, ik heb vanavond nog even gevoeld na een rit van 30 minuten, de ballasten voelde lauw aan en de canbus-systemen waren gewoon koud. Dus de balk boven de koplamp is een uitstekende plek. Ik heb inderdaad ook de LED's erbij gekregen. Als je een beetje handig bent dan heb je het binnen 1,5 uur werkend. Meeste tijd gaat zitten in gaatje boren kitten en een goede plek voor de ballasten vinden. Maar het is echt supersimpel (mits je de + en - goed uit elkaar houdt) en NLtuning.nl is absoluut aan te bevelen.
@Grootje, ik heb vanavond even de audi (met origineel 4300k xenon) naast de Volvo gezet en Audi is gewoon wit-licht, Volvo is een tikje blauw, richting de bmw's ik twijfel nog een klein beetje of ik niet terug moet naar 4300k, 5000k is voor mij nu echt de grens... Ik wil er absoluut geen sjonniebak van maken. Het leuke is dat hij net een tikje afwijkt van origineel... Ik vraag zondag wel advies.....
@kawaman, het origneel werkte wel maar te duur en ik weet niet zeker of het ook had gewerkt als ik de motor had gestart, dus uiteindelijk toch maar gekozen voor de goedkopere oplossing die uiteindelijk net zo goed werkt
@Grootje, ik heb vanavond even de audi (met origineel 4300k xenon) naast de Volvo gezet en Audi is gewoon wit-licht, Volvo is een tikje blauw, richting de bmw's ik twijfel nog een klein beetje of ik niet terug moet naar 4300k, 5000k is voor mij nu echt de grens... Ik wil er absoluut geen sjonniebak van maken. Het leuke is dat hij net een tikje afwijkt van origineel... Ik vraag zondag wel advies.....
@kawaman, het origneel werkte wel maar te duur en ik weet niet zeker of het ook had gewerkt als ik de motor had gestart, dus uiteindelijk toch maar gekozen voor de goedkopere oplossing die uiteindelijk net zo goed werkt

-
- 5th Gear member
En je kunt nu ook je hoogteregeling nog toepassen?
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
-
- 4th Gear member
- Contacteer:
Ja bij die kits kun je idd nog gewoon de hoogteverstelling gebruiken.
-
- 5th Gear member
Als ik het dus goed begrijp heb je een pilot set ingebouwd in de bestaande H7 units?
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
- remmm
- 5th Gear member
Nog niet maar daar zijn ook oplossingen voor.... Met de standaard-lampen kan dat natuurlijk wel,asta schreef:En je kunt nu ook je hoogteregeling nog toepassen?
v50r is het nog gelukt? Heb je nog goede plekken kunnen vinden voor je ballasten? ik ben benieuwd naar je foto's en ook het lichtbeeld.... Ik vraag mij af of het nog erg afwijkt van de "originele" xenon-koplampen.
Het valt mij wel op dat een hoop mensen rondrijden met xenon in hun reflector-lampen en dat ziet er wel erg cheap uit. Vooral als ze blauwer zijn. Als mensen lenzen hebben dan ziet het er al beter uit, ik twijfel nog wel een beetje over de kleur. Ik heb nog een originele nieuwe Philips 4300k en wellicht zet ik de originele 4300k uit mijn audi over en zet ik die 5000k in de Audi, Die is toch al verkocht, dat kan dan ook wel met de iets blauwere lampen.
- diesel01
- Geartronic member
Klopt als ik de lampen opstart zijn ze eerst blauw, na 30 sec kleuren ze bij naar helder wit met een vleugje blauw.remmm schreef:Nog niet maar daar zijn ook oplossingen voor.... Met de standaard-lampen kan dat natuurlijk wel,asta schreef:En je kunt nu ook je hoogteregeling nog toepassen?
v50r is het nog gelukt? Heb je nog goede plekken kunnen vinden voor je ballasten? ik ben benieuwd naar je foto's en ook het lichtbeeld.... Ik vraag mij af of het nog erg afwijkt van de "originele" xenon-koplampen.
Het valt mij wel op dat een hoop mensen rondrijden met xenon in hun reflector-lampen en dat ziet er wel erg cheap uit. Vooral als ze blauwer zijn. Als mensen lenzen hebben dan ziet het er al beter uit, ik twijfel nog wel een beetje over de kleur. Ik heb nog een originele nieuwe Philips 4300k en wellicht zet ik de originele 4300k uit mijn audi over en zet ik die 5000k in de Audi, Die is toch al verkocht, dat kan dan ook wel met de iets blauwere lampen.
De 6000k zijn voor reflector lampen echt te blauw en valt op door de kleur.
Een paar weken terug achter een V50 D5 van het klpd aangereden(met lm) en totaal geen reactie van de man/vrouw.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- remmm
- 5th Gear member
Heb je mijn topic niet goed gelezen?V50 R schreef:Intussen zit alles er in Remmm, ik heb wel de canbus kastjes de eerste keer opgeblazen met een subtiele knal (het beruchte + en - verhaal), maar na contact met hetzelfde bedrijf als waar jij ze vandaan hebt heeft hij me twee nieuwe gestuurd, kosteloos!! Alles keurig kunnen wegwerken langs de bovenkant van de lamp dus er is niks van te zien. Het lichtbeeld is top met de 5000K. Aan het begin een blauwe gloed maar binnen een paar seconden is het spierwit licht. Het staat de auto erg goed. Ook even naast de nieuwe s80 d5 awd van mijn vader gezet en het verschil met orgineel xenon is minimaal (OEM heeft soms iets meer een wit-gele gloed). Dus ben tevreden. Als ik binnenkort tijd heb zal ik wel even een foto maken. Maar bedankt voor je tips!
+/_ omdraaien terwijl ik het al fout had gedaan

Wel aardig dat hij wederom kosteloos canbussen heeft verstuurd. Nu zal de prijs wel omhoog gaan omdat 2 v50-eigenaren niet kunnen lezen

Ik heb toevallig naast Renik gestaan met zijn standaard xenon en die is toch wel een stuk wit-geliger..... Dus begin nu een beetje te twijfelen aan de kleur, bedankt Renik

- remmm
- 5th Gear member
Okay, toevallig expres heb ik je s'avonds lastig gevallenV50R-enik schreef:Toevallig zegt ie...

-
- 5th Gear member
Ik wil net zeggen, heb in de unit wel eens stelschroeven gezien.
Misschien leuk voor oud & nieuw, canbus kasjes knallen !
Dit heb ik ook gehad alleen waren bij mij de virtuele ballasten hiertegen beveiligd.
Bij mij ging de lamp uit na een paar seconden, en branden ze ook nooit tegelijkertijd.
Na het omdraaien van de polen bleven ze wel aan, en dit zijn niet de polen die sommige denken!
Misschien leuk voor oud & nieuw, canbus kasjes knallen !
Dit heb ik ook gehad alleen waren bij mij de virtuele ballasten hiertegen beveiligd.
Bij mij ging de lamp uit na een paar seconden, en branden ze ook nooit tegelijkertijd.
Na het omdraaien van de polen bleven ze wel aan, en dit zijn niet de polen die sommige denken!

-
- 1st Gear member
Ook ik heb een setje pilot pro line besteld bij nltuning.nl
gisteren besteld, vandaag binnen en meteen gemonteerd.
geen foutmeldingen, werkte direct.
Nog even gemaild met nltuning, direct antwoord. super service!
gisteren besteld, vandaag binnen en meteen gemonteerd.
geen foutmeldingen, werkte direct.
Nog even gemaild met nltuning, direct antwoord. super service!