D5 163PK of D5 185pk en KM-heffing

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Ben
Executive Member
Contacteer:

Vanaf vanmiddag kan er op de ANWB site gestemd worden.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
M@rcel
6th Gear member

Ik ben geen lid van de private organisatie die ANWB heet. Hierdoor heb ik nu dus blijkbaar geen invloed op de beslissingen van de minister.

Het wordt steeds gekker...
JacoS80
3rd Gear member
Contacteer:

M@rcel schreef:Ik ben geen lid van de private organisatie die ANWB heet. Hierdoor heb ik nu dus blijkbaar geen invloed op de beslissingen van de minister.

Het wordt steeds gekker...
Om de 4 jaar heeft iedereen die stemgerechtigd is de mogelijkheid om invloed uit te oefenen op beslissingen van de overheid, soms is deze periode wat korter. Daarnaast mag het inmiddels wel duidelijk zijn dat beslissingen van de overheid voornamelijk gebaseerd zijn op financiele gronden, zo ook de kilometerheffing waarvan men zegt dat het om het milieu gaat en dat de overgrote meerderheid er financieel mee vooruit gaat. Voor het gemak vergeet men erbij te zeggen dat er veel mensen zijn die met geen mogelijkheid de auto kunnen laten staan en jaarlijks "verplicht" veel kilometers moeten rijden, deze mensen gaan beduidend meer betalen.
Gaat de kilometerheffing dus niet door mogen we gewoon op een andere manier afrekenen met de staat zodat de kas gevuld wordt.
V70 D5 '02 en V40 D2 Ocean Race '16 / V40 D2 '13 / 945 2.3 LPG-G3 '94 / S80 D5 '04
245 2.3 '93 / S80 2.5D '99 / V70 2.5D '99 / 945 2.3 LPG '93
JacoS80
3rd Gear member
Contacteer:

Even een update, ik zie zojuist in het AD dat ook niet leden van de ANWB een duit in het zakje mogen doen en dus ook de enquete in mogen vullen.
V70 D5 '02 en V40 D2 Ocean Race '16 / V40 D2 '13 / 945 2.3 LPG-G3 '94 / S80 D5 '04
245 2.3 '93 / S80 2.5D '99 / V70 2.5D '99 / 945 2.3 LPG '93
M@rcel
6th Gear member

JacoS80 schreef:Even een update, ik zie zojuist in het AD dat ook niet leden van de ANWB een duit in het zakje mogen doen en dus ook de enquete in mogen vullen.
Da's beter.
Peterd54
2nd Gear member

Je kan dit weekend ook via de site van de Telegraaf stemmen. Je hoeft er geen abonnement op te hebben. Daar kan je gewoon NEE stemmen (naast enkele andere vragen).

Bij de ANWB is het me nog niet gelukt. De site lijkt overbelast. Maar een echte Ja/Nee vraag zit er bij de ANWB niet bij. Tenminste voor zover ik dat (op de radio) heb gehoord.
XC70 D5 AWD , geartronic 2004 met 193 PK
Drs Tromp
2nd Gear member

Ik heb ook even vlugtig de site van de ANWB gelezen en daar staat dat het idd geen simpel JA of NEE is maar dat men argumenten kan geven waarom wel of waarom niet en deze worden aangeboden aan de politiek zodat zij hun plannen wijziggen/aanpassen.
Dus zal me niks verwonderen als de km heffing er gewoon komt helaas....
Moet ik mijn zuinige 106 1.1 maar gaan verruillen voor een oldtimer op gas.
Is de CO2 uitstoot vast minder van.
Gast

Ik ga JA stemmen, want ik ga er sowieso € 850- p/j op vooruit.
toppertje
6th Gear member

AlexV70 schreef:Ik ga JA stemmen, want ik ga er sowieso € 850- p/j op vooruit.
alex,hoezo?
rij jij dan jaarlijks zo weinig km?
geen glans zonder wrijving
JJDD
3rd Gear member

De kosten verrekenen in de benzine prijs gaat niet op, want daarmee kan je niet sturen tijdens de spits. Betalen naar gebruik vind ik niet eens zo'n slecht idee. Reken maar dat opeens een groot deel toch niet tijdens de spits hoeft te rijden ....en minder risico met een diesel. wij verhuisden, hadden diesel, maakten veel minder kilometers, en moesten m toen verkopen. Volgens mij wordt een diesel al met minder km's interessanter (tenzij ik het verkeerd heb begrepen).
V70 - 140pk - 2003
nieuwedaf V70
2nd Gear member

Zo simpel, 15 % per liter benzine aan belasting toevoegen.
Veel rijden, veel betalen.
Weinig rijden, weinig betalen
In het buitenland rijden, niet betalen.
Maar de toerist in Nederland betaald dan ook mee en nu niet ( wegenbelasting).

Oja, de files oplossen met een kastje of tolpoort is geen haalbare kaart gezien er in Nederland tijdens de spits een asfalt te kort is.
De overheid heeft via de auto ongeveer 17 miljard per jaar aan inkomsten en deze moeten hoe dan ook bovenwater worden gebracht.
Jaarlijks verbruiken wij +/- 5,28 miljard liter brandstof in Nederland , Wij hebben nu ongeveer 8.4 miljoen auto’s en busjes in NL. Gemiddeld betalen wij € 700 x +/- 8.4 miljoen auto’s is +/- 5.9 miljard aan wegenbelasting. +/- 5.3 miljard ltr brandstof per jaar x 1.15 = +/- 6 miljard. Wegenbelasting er af en toevoegen in de liter. Probleem opgelost. En willen ze wat extra’s verdienen dan doen ze nog een paar cent er boven op.
Ik weet dat het niet de topic raakt, maar even wat op internet op gezocht en ter info.
Gast

toppertje schreef:
AlexV70 schreef:Ik ga JA stemmen, want ik ga er sowieso € 850- p/j op vooruit.
alex,hoezo?
rij jij dan jaarlijks zo weinig km?
Al ga ik 20.000 km p/j rijden, zit ik nog goed volgens zo'n bereken-programma.
Zou het komen dat ik Drenthe woon? Wij betalen hier namelijk de meest op-centen van heel NL.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Zuid Holland betaald de meeste opcenten, op een V70D van 1500kg € 14,- per kwartaal meer dan de Drenthen
Volvo for life
Drs Tromp
2nd Gear member

AlexV70 schreef:
Al ga ik 20.000 km p/j rijden, zit ik nog goed volgens zo'n bereken-programma.
Zou het komen dat ik Drenthe woon? Wij betalen hier namelijk de meest op-centen van heel NL.
Volgens mij rij je een auto met roetfilter af fabriek?

Want zoals ik heb uitgerekend zou zo'n auto in mijn geval met 30.000 km per jaar een besparing van zo'n +/- 360 euro per jaar opleveren t.o.v. het huidige belastingsysteem.

Maar dat betekent wel dat ik een jongere/duurdere auto moet aanschaffen. En als ik zo'n model vind voor € 3600,- meer (wat ik op zich knap zou vinden als ik namelijk zo rondkijk moet ik er toch zo'n 5 a 6k boven gaan zitten) Verdien ik het echt niet terug.

En dan heb ik het nog niet eens over mijn tweede auto waar ik per jaar bijna € 300,- MEER voor moet gaan betalen.

Mijn vader gaat ook juichen als het doorgaat. Zijn auto komt zo'n +/- 3 keer per maand uit de garage voor boodschappen of een visite. Volgens mij komt die man niet boven een tientje per maand uit.
Ik en mijn vriendin kunnen niet zonder 2 auto's en dan ben je de spreekwoordelijke 'fallus'.
edraket
7th Gear member

Bedenk je dat het nu wel goedkoper is, maar dat dat op termijn wel eens een heel andere balans zou kunnen worden. Ik heb het idee dat de berekenig die ons nu wordt voorgeschoteld een dikke vette worst is om voorstanders te kweken..
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Drs Tromp
2nd Gear member

De overheid kennende is de kans heel erg groot! Neem bijv. het kwartje van Kok....
Hoorde trouwens van iemand ook iets over dat gemeentes ter compensatie ook extra belastingen mogen invoeren? Als dat zo is kom het er per saldo op neer dat we met z'n allen weer zwaar genaaid worden.
Daarom hebben mijn vriendin en ik besloten om lekker een tijdje te wachten met de aanschaf om alles even af te wachten. En straks dan of goedkoper te gaan rijden per km of gewoon goedkoper een roetfilterloos model aan te schaffen.
Gaan eerst maar eens verhuizen aangezien we dat ook in de planning hadden omdat niet alleen de auto maar ook het huis te klein is voor ons drieën.
Denk dat wachten nu echt de beste optie is. Als ik berichten in bijv. de autoweek ook lees blijven de 'dikke' diesels zonder roetfilter niks meer waard.
Gast

Hallo....... Ik heb alleen zo'n berekening ingevuld! :P
Ik denk ook dat we uiteindelijk toch gepakt zullen worden.

Maar met de km's die ik maak en vooral WAAR ik deze maak, dan kan het bijna niet anders dat ik goedkoper uit ben.
Het is natuurlijk zot dat ik fors mee betaal voor wegen in de Randstad, die ik gelukkig niet gebruik.
Degene die er het meest gebruik van maakt, moet ook maar betalen. :wink:
945i
8th Gear member

Dat is het probleem wat mij betreft, we weten niet wat het kost. Niet voor oudere auto's, niet het spitstarief, het verschil tussen randstad en het wijze Noord-Oosten.... We weten niet eens het basisbedrag voor een auto van < '94
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Drs Tromp
2nd Gear member

Ik kom bijna nooit buiten de provincie, de meeste van de 30.000 km per jaar worden gereden tussen Coevorden-Hoogeveen en weer terug. Ik gebruik hier het meest mijn 106 voor maar daar moet ik straks wel bijna het drievoudige voor gaan betalen. Mijn vriendin rijdt het zelfde stuk en gebruikt de hier 306 voor, weet van deze auto de km-prijs nog niet maar ik hou mijn hart vast voor een 2.0 uit '95.
Dus
AlexV70 schreef: Degene die er het meest gebruik van maakt, moet ook maar betalen. :wink:
gaat niet helemaal op!
Gast

Wie het weet mag het zeggen, maar volgens mij weet niemand de finesses en maken we elkaar gek.
Ik zie het wel komen, betalen moet ik toch. :cry:
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”