Pagina 3 van 4

Geplaatst: 05.02.2010 - 21:41
door 945i
Gaan jullie eerst even de geschiedenis van s3wage nalezen, dan weet je genoeg...

Geplaatst: 05.02.2010 - 21:44
door ...
...

Geplaatst: 05.02.2010 - 22:08
door Henielma
Ik heb inmiddels meer dan 20 jaar op LPG gereden. Waarvan drie Volvo's (2 x 440) en een S40. De laatste had een G3 installatie van Volvo.
Ik kon geen verschil merken in vermogen tussen LPG of benzine bij die G3 installatie.
Na 250 kkm heeft de gaspomp in de tank wat problemen gehad maar pas bij 310 kkm deze vervangen.

Sinds een maand rijd ik een V50 D5. Ik was weer op zoek naar een LPG wagen maar een V50 met LPG zijn zeldzaam. Vandaar de diesel.
Per km is de brandstofprijs tussen LPG en Diesel in mijn geval vrijwel gelijk. Helaas is de belasting van de diesel wat meer.
Het geluid is wat stoerder en het koppel is indrukwekkend. (Voor mijn begrip tenminste)

Voordeel LPG-G3 is goedkoop in het gebruik.
Nadeel LPG: Vaak tanken (in mijn geval) en op vakantie moeilijk aan LPG te komen. Verder wat meer onderhoudskosten denk ik.

Geplaatst: 05.02.2010 - 22:33
door t5power
Plc schreef:Tegelijkertijd valt het me op dat je nogal bits overkomt en regelmatig mensen de les leest. Volgens mij is dat niet nodig en kan je ook iemand uitleggen waarom hij ernaast zit. Dit zie ik als kennis delen op een prettige manier ... maar misschien sla ik ook hierin de plank mis ...
Helaas PLC, dat is nu eenmaal de manier hoe Bart communiceert. Gelukkig geeft hij nogal eens waardevolle informatie, dat maakt het wel aardig goed. En m.b.t. s3wage, daar moet je nog maar naar eens naar zoeken.

Geplaatst: 06.02.2010 - 22:52
door ...
...

Geplaatst: 23.02.2010 - 05:48
door FaizXC90
Dus, kort samengevat, een 2.5T op LPG/LPI is geen probleem? (mits door een specialist ingbouwd en een flashlube smeersysteem erbij)

Mooi, dan ga ik ook maar eens naar een 2.5T kijken (met niet al teveel km's).

Geplaatst: 23.02.2010 - 07:52
door bart simpson
dat is te kort samengevat, een 2.5T op gas halveerd in waarde, het is maar wat je geen probleem noemt

Geplaatst: 23.02.2010 - 09:34
door t5power
bart simpson schreef:dat is te kort samengevat, een 2.5T op gas halveerd in waarde, het is maar wat je geen probleem noemt
lees: wordt minder aantrekkelijk voor volvo dealers als je later besluit om je auto daar later in te ruilen. Particulier raak je zo'n auto natuurlijk gelijk kwijt, iedereen wil een goedkope volvo op gas.

Geplaatst: 23.02.2010 - 09:43
door bart simpson
idd, ze hebben doorgaans idd een hele rij particuliere eigenaren gehad, allemaal blije gasrijders....

Geplaatst: 23.02.2010 - 12:37
door Wolfs XC
t5power schreef:
bart simpson schreef:dat is te kort samengevat, een 2.5T op gas halveerd in waarde, het is maar wat je geen probleem noemt
lees: wordt minder aantrekkelijk voor volvo dealers als je later besluit om je auto daar later in te ruilen. Particulier raak je zo'n auto natuurlijk gelijk kwijt, iedereen wil een goedkope volvo op gas.
Dat klopt inderdaad. Deze mensen zijn de "oude" volvo motoren op gas gewend. Niet de generatie van na 2000 waarbij het stellen van de kleppen een kostbaar verhaal is etcetc. Zag vorige maand voor de zoveelste keer een V70/G3 van 2001 zonder cilinderkop in de garage staan.

Succes met je keuze.

Geplaatst: 23.02.2010 - 13:10
door t5power
Wolfs XC schreef:Dat klopt inderdaad. Deze mensen zijn de "oude" volvo motoren op gas gewend. Niet de generatie van na 2000 waarbij het stellen van de kleppen een kostbaar verhaal is etcetc. Zag vorige maand voor de zoveelste keer een V70/G3 van 2001 zonder cilinderkop in de garage staan.

Succes met je keuze.
Als iets duidelijk begint te worden na X maanden volvoforum, is dat het rijden op LPG G3 best kan (zelfs met turbo motoren) mits bepaalde zaken in acht worden genomen. Te weten flashlube en elke 60k kleppenstellen.

Geplaatst: 23.02.2010 - 15:21
door Wolfs XC
Dat is zeker zo maar ik heb nu al een aantal keren een V70 in de garage zien staan waarvan de kop gedemonteerd was. Deze wagens hadden op 1 na allemaal flashlube en kilometerstanden van boven de 200.000km.

Mij zal je niet horen zeggen dat het niet kan. Vind het alleen zonde van het geld (investering installatie, extra onderhoudskosten voor kleppenstellen en de restwaarde) en zou daarom een diesel prefereren.

Geplaatst: 23.02.2010 - 16:28
door bart simpson
verklap dat nou niet, het is reuze lucratief zo'n koppie

Geplaatst: 23.02.2010 - 16:33
door Wolfs XC
bart simpson schreef:verklap dat nou niet, het is reuze lucratief zo'n koppie
:D :D :D

Geplaatst: 24.02.2010 - 08:48
door Drs Tromp
bart simpson schreef:verklap dat nou niet, het is reuze lucratief zo'n koppie
Daar gaat zijn vakantiehuis......

:D :D :D :D :D

Geplaatst: 24.02.2010 - 11:38
door M@rcel
Voor de klant maakt het niet veel uit of het de kop is (LPG) of de injectoren (Diesel). Qua prijs dan. Voor de dealer is een kop revisie aantrekkelijker (meer uren).

Geplaatst: 24.02.2010 - 12:18
door Drs Tromp
Injectoren duurt gemiddeld wel wat langer (meer km's) als een koprevisie bij LPG

Geplaatst: 24.02.2010 - 12:21
door M@rcel
Drs Tromp schreef:Injectoren duurt gemiddeld wel wat langer (meer km's) als een koprevisie bij LPG
Oh? Vertel!

Geplaatst: 24.02.2010 - 18:12
door Drs Tromp
Als ik mij niet vergis gaan injectoren gemiddeld 200k mee en is op gas een kop er sneller aan toe

Geplaatst: 24.02.2010 - 18:18
door M@rcel
Drs Tromp schreef:Als ik mij niet vergis gaan injectoren gemiddeld 200k mee en is op gas een kop er sneller aan toe
Met smeersysteem en onderhoud gaat een kop op gas echt wel langer mee.