V70 2.5 T op gas, of toch een D5

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Gebruikersavatar
Jurgen76
2nd Gear member
Berichten: 58
Lid geworden op: 16.01.2010 - 21:29
Locatie: Zuidwolde

Er wordt mij ene auto aangeboden (V70 2.5T) waar nog ene gasinstallatie moet worden ingebouwd. (2 ton gedraaid)
Dit terwijl ik eigenlijk op zoek ben naar een D5 diesel.

Zou ik dit kunnen overwegen, of zijn er redenen waarom dit erg onverstandig is ?
Gebruikersavatar
aertssenhjc
5th Gear member
Berichten: 1611
Lid geworden op: 20.12.2007 - 22:43
Locatie: omg. Bergen op Zoom

Lekker ENE diesel gaan rijden. geen gezeik met kleppen en andere narigheid.
Volvo V60 T3 Momentum 2012.
Citroën 2CV6 Club Blue Celeste.1986
Citroën 2CV6 Spécial Rouge Vallelunga. 1986
Kia EV6 Air 2022

Volvo V40 1.8 Europa Sports 2003.
Volvo S60 2.4T 2001 BSR Stage II.
Volvo 240 DL 1987
Gebruikersavatar
Emielskey
2nd Gear member
Berichten: 102
Lid geworden op: 29.06.2009 - 14:32
Locatie: Utrecht

ik rijd hier op gas, en rijdt helemaal geweldig. nog geen problemen gehad tot zover. diesellen is voor mijn gevoel wel betrouwbaarder, maar ik heb nu een T5 met 260pk en dat is een grijns van oor tot oor als ik even ga knallen. dan zet ik m op benzine welliswaar. dat gaat met een druk op de knop, en je voelt m niet eens stotteren, gaat vlekkeloos. en voor 90% van de tijd rijd ik gewoon lekker rustig op gas. heerlijk. goedkoop ook. en overigens, hij loopt zo mooi.

wel heb je het kleppen stellen natuurlijk. goed op letten. evenals je extra smeermiddel reservoir
V70 MY06 2.4 T5 (260pk) FourC Geartronic HU-850 LPG/Prins
t5power
5th Gear member
Berichten: 2124
Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02

Emielskey schreef:ik rijd hier op gas, en rijdt helemaal geweldig. nog geen problemen gehad tot zover. diesellen is voor mijn gevoel wel betrouwbaarder, maar ik heb nu een T5 met 260pk en dat is een grijns van oor tot oor als ik even ga knallen. dan zet ik m op benzine welliswaar. dat gaat met een druk op de knop, en je voelt m niet eens stotteren, gaat vlekkeloos. en voor 90% van de tijd rijd ik gewoon lekker rustig op gas. heerlijk. goedkoop ook. en overigens, hij loopt zo mooi.

wel heb je het kleppen stellen natuurlijk. goed op letten. evenals je extra smeermiddel reservoir
He, je hebt net zo'n type als ik (T5 MY2005 met 260pk). Wat voor gas systeem heb je? En door welke gasboer laten inbouwen? Mesman zegt dat je probleemloos tot 280pk zou moeten kunnen rijden (ook als je dus knalt).
Gebruikersavatar
nootje63
2nd Gear member
Berichten: 165
Lid geworden op: 08.09.2006 - 12:14
Locatie: Z-O Brabant
Contacteer:

Ik rijd ook een T5 op gas (ingebouwd bij Mesman). Rijdt uitstekend, nooit problemen, ook niet bij vol gas.......
Het is gewoon een ander gevoel dan een diesel, kwestie van voorkeur denk ik.
Arno

V70 T5 geartronic 2002. G3, Nautic Blue Pearl, fully loaded...
M@rcel
6th Gear member
Berichten: 4457
Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07

Mijn 2.5T loopt perfekt op gas. Kleppen is een aandachtspuntje.

Wat misschien belangrijker is: Ik zou nooit een nieuwe gas-installatie in een gebruikte auto leggen. Volgens mij haal je die kosten er niet meer uit.
t5power
5th Gear member
Berichten: 2124
Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02

M@rcel schreef:Mijn 2.5T loopt perfekt op gas. Kleppen is een aandachtspuntje.

Wat misschien belangrijker is: Ik zou nooit een nieuwe gas-installatie in een gebruikte auto leggen. Volgens mij haal je die kosten er niet meer uit.
Met mijn T5 en aantal kms (circa 20-25k) heb ik uitgerekend dat je na 2 jaar kosten eruit hebt.
Komt ook omdat je net weer in hogere wegenbelasting schaal terecht komt.
RVL
4th Gear member
Berichten: 575
Lid geworden op: 31.03.2009 - 15:14
Locatie: Prinsenbeek

Op gas rijden is op dit moment verreweg de goedkoopste brandstof. Er zijn diverse sites waar het omslagpunt berekend kan worden en wat je terugverdientijd is ik dacht dat het ergens bij de 25K lag en de investering al zin heeft.
Ries van Lomwel
945 LPT estate MY1998 olive green metallic
945 LPT estate MY1998 silver metallic
s3wage
3rd Gear member
Berichten: 469
Lid geworden op: 12.11.2008 - 22:19

Mijn t5 loopt ook super op lpg ! 5euro 100km,s rijplezier !(ook mesman ingebouwd)

Wel elke 100.000 km,s kleppenstellen maar dat zijn de kosten niet hoor(als je een goed adresje zoekt)
v70 phase2 t5 237.000km's lpi vialle electrisch flashlube systeem vanaf 206.000km's.Op naar de 900.000km,s ! Mesman is DE specialist !
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

s3wage, met alle respect maar adviseer nu geen anderen terwijl je zelf nog geen idee hebt hoe de dingen in elkaar zitten, een ervaringsdeskundige ben je in het geheel nog niet
Volvo for life
Gebruikersavatar
nootje63
2nd Gear member
Berichten: 165
Lid geworden op: 08.09.2006 - 12:14
Locatie: Z-O Brabant
Contacteer:

t5power schreef:
M@rcel schreef:Wat misschien belangrijker is: Ik zou nooit een nieuwe gas-installatie in een gebruikte auto leggen. Volgens mij haal je die kosten er niet meer uit.
Kan volgens mij toch wel Marcel.

Kosten installatie 2600 euro. Meerkosten belasting 528 euro/jaar. Besparing bij 30.000 km/jaar (1:9 benzine en 1:8 gas) is 2400 euro per jaar.

In 2 jaar tijd bespaar je dus 4800 euro aan brandstof en heb je 3656 euro extra uitgegeven. Zonder extra onderhoud bespaar je in dit geval (mijn geval) zelfs een slordige 1000 euro in twee jaar tijd. Daarna wordt het aanzienlijk meer.

Je kunt dus stellen dat je in twee jaar tijd de installatie ruimschoots hebt terugverdiend (bij deze km's). Mee eens?
Arno

V70 T5 geartronic 2002. G3, Nautic Blue Pearl, fully loaded...
Gebruikersavatar
nootje63
2nd Gear member
Berichten: 165
Lid geworden op: 08.09.2006 - 12:14
Locatie: Z-O Brabant
Contacteer:

Kun je makkelijk na drie of vier jaar de kleppen van laten stellen :D
Arno

V70 T5 geartronic 2002. G3, Nautic Blue Pearl, fully loaded...
M@rcel
6th Gear member
Berichten: 4457
Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07

De kosten om een benzine wagen aan te schaffen en daarna een gas-installatie in te bouwen zijn absurd hoog vergeleken met de aanschafkosten van een wagen waar reeds een gas-installatie in zit. Daarom zou ik nooit een gas-installatie in een gebruikte wagen laten bouwen.

Dat bedoelde ik eigenlijk... :)
Gebruikersavatar
nootje63
2nd Gear member
Berichten: 165
Lid geworden op: 08.09.2006 - 12:14
Locatie: Z-O Brabant
Contacteer:

Mee eens, maar soms wordt de auto die je graag wil hebben op dat moment niet met gas aangeboden. Dan kan het toch interessant blijken.
Arno

V70 T5 geartronic 2002. G3, Nautic Blue Pearl, fully loaded...
Gebruikersavatar
nootje63
2nd Gear member
Berichten: 165
Lid geworden op: 08.09.2006 - 12:14
Locatie: Z-O Brabant
Contacteer:

Maar waar jij nu mee bezig bent is veel interessanter !! Ik blijf het volgen :roll:
Arno

V70 T5 geartronic 2002. G3, Nautic Blue Pearl, fully loaded...
Gebruikersavatar
Emielskey
2nd Gear member
Berichten: 102
Lid geworden op: 29.06.2009 - 14:32
Locatie: Utrecht

overigens een paar dingen die ik geadviseerd heb gekregen van mijn dealer:

"als je hard wilt gaan rijden, zet m ffkes op benzine, das beter voor de motor"

"de motor wordt 1000 touren warmer op gas dan op benzine" (dat wil zeggen dat de motor op gas, draaiend op 2000 touren, de temp krijgt van een motor die op benzine op 3000 touren draait)

iemand hier mee (on)eens?
V70 MY06 2.4 T5 (260pk) FourC Geartronic HU-850 LPG/Prins
t5power
5th Gear member
Berichten: 2124
Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02

Emielskey schreef:overigens een paar dingen die ik geadviseerd heb gekregen van mijn dealer:

"als je hard wilt gaan rijden, zet m ffkes op benzine, das beter voor de motor"

"de motor wordt 1000 touren warmer op gas dan op benzine" (dat wil zeggen dat de motor op gas, draaiend op 2000 touren, de temp krijgt van een motor die op benzine op 3000 touren draait)

iemand hier mee (on)eens?
Wat is dan de definitie van hard rijden? Een half uur 200 km/uur crossen door Duitsland of ook paar keer sprintjes naar begrenzer.
Gebruikersavatar
mehrzahl
3rd Gear member
Berichten: 313
Lid geworden op: 04.03.2006 - 12:29
Locatie: Etten-Leur

overigens een paar dingen die ik geadviseerd heb gekregen van mijn dealer:

"als je hard wilt gaan rijden, zet m ffkes op benzine, das beter voor de motor"

"de motor wordt 1000 touren warmer op gas dan op benzine" (dat wil zeggen dat de motor op gas, draaiend op 2000 touren, de temp krijgt van een motor die op benzine op 3000 touren draait)

iemand hier mee (on)eens?
Bij gasverdampersystemen wordt de cylinderkop heter. Het effect van verdampende benzine die warmte aan de cylinder onttrekt, ontbreekt. Bij LPi systemen heb je deze verdamping ook, dus zou het qua warmte niks uit moeten maken.
Overigens heeft LPG een hoger octaangetal, waarvan je juist bij hard rijden profijt hebt.

Dat verhaal van die 1000 toeren lijkt mij gezwets. E.e.a. hangt ook af van de belasting van de motor, rijwind etc.
Volvo 66 - Renault 18- Renault Fuego - Citroën AX - Audi 90 - Chrysler PT Cruiser - Seat Toledo
Volvo S60 D5 - 2002
Volvo V70 2.4D Edition Sport 2007
Volvo V70 D3 Limited Edition 2011

https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 20129.html
Gebruikersavatar
D5 Power
1st Gear member
Berichten: 27
Lid geworden op: 15.09.2009 - 10:24
Locatie: Kampen

Wat mij betreft is het eenvoudig:
DIESELEN!
D5 Power
t5power
5th Gear member
Berichten: 2124
Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02

D5 Power schreef:Wat mij betreft is het eenvoudig:
DIESELEN!
LOL

Wil je een koppelcurve als de mont blanc? ga dan voor diesel, wil je een tafelberg? Ga dan voor een 2.5T of T5 !
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”