Pagina 3 van 3
Geplaatst: 17.09.2010 - 18:40
door sjors86
@ edraket
Inderdaad remmen de originele remmen meer dan behoorlijk, zelfs als je 200+ rijd in duitsland en een noodstop maakt.
Alleen ik weet niet hoe MB76 rijd,
@ MB76
rij je namelijk (sporadisch) circuit, dan zijn de originele remschijven niet geschikt. Gebruik je de remmen alleen voor normaal/sportief straatgebruik, dan heeft edraket gelijk en zijn de originele schijven meer dan voldoende.
Geplaatst: 17.09.2010 - 19:26
door Hans2
Meten met een micrometer gaat heel simpel, als je zo'n ding hebt natuurlijk. Je kunt precies in een uitsparing van de afschermplaat die aan de binnenkant zit meten. (Voorkant) Even verdraaien en je kunt op wat meer plaatsen meten. Ik moet bij volgende keer blokken vervangen ook de schijven vervangen. Na bijna 300000 km kun je dat verwachten. Aan de achterkant nog steeds de originele schijven en remblokken erop !
Geplaatst: 17.09.2010 - 21:58
door MB76
edraket schreef:Gewoon de originele schijven en blokken monteren. Deze gaan simpelweg het langste mee en trekken niet krom. Een beter rem resultaat kun je bereiken met andere blokken, al kan dat weer trillingen en of kromme schijven in de hand werken.
Ook die powerdisks schijnen niet foutloos te zijn.
Als dat inderdaad zo is dan heeft het geen zin om meer geld uit te geven aan schijven. Maar momenteel wel last van trillen tijdens remmen. Auto heeft 100.000km gelopen, heb hem nog maar een paar weken. Zou het dan kunnen dat de vorige eigenaar er slechte blokken onder heeft gezet? Mijn draagarm rubbers zijn trouwens wel aan vervanging toe.
Nog over die ATE Powerdisks, deze worden ook in de racerij gebruikt heb ik gelezen. Zou toch verwachten dat deze dan beter zijn dan origineel Volvo. Deze originele zijn toch ook van ATE?
Geplaatst: 17.09.2010 - 22:08
door MB76
@ MB76
rij je namelijk (sporadisch) circuit, dan zijn de originele remschijven niet geschikt. Gebruik je de remmen alleen voor normaal/sportief straatgebruik, dan heeft edraket gelijk en zijn de originele schijven meer dan voldoende.[/quote]
Dat laatste geldt voor mij, normaal/sportief straatgebruik...
Hoe bevalt jouw EBC set? Lees hier gek genoeg wat negatieve geluiden over EBC schijven:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... hlight=ebc
Geplaatst: 17.09.2010 - 22:24
door sjors86
@MB76
De trilling kan komen door een heleboel zaken. Maar check zelf de hele simpele dingen voordat je remschijven besteld of naar de dealer gaat.
Zitten alle wielen/wielbouten goed vast? Zijn je wielen/banden gebalanceerd en goed uitgelijnd? Ook dat kan zorgen voor (extra) trillingen tijdens het remmen. Wat je zelf stelt, kromme remschijven kan het zijn. En vast nog meer dingen die ik niet weet.
Ik had geen last van trillen met (zwaar) versleten draagarmrubbers, anderen wel?
Hoop dat je er wat aan hebt, gr
Geplaatst: 17.09.2010 - 22:35
door sjors86
@MB76
En betreft de EBC;
Je hebt 3 varianten remblokken van EBC, green-, red- en yellowstuff.
Greenstuff gaat zeker onder doen voor de originele volvo spullen. Redstuff geen idee, maar ik heb yellowstuff erop zitten. Die remmen koud (icm met de schijven) ongeveer gelijk aan de originele spullen. Maar eenmaal warm remmen ze zeker harder, daarnaast blijven ze ook remmen in omstandigheden waar origineel totaal fade.
Antwoord op je vraag: ik zocht remmen die het zelfde doen als origineel volvo tijdens normaal straatgebruik, maar wel na een paar rondjes circuit blijven werken en niet faden.
Dus ja, ik ben zeer tevreden met de EBC's icm yellow stuff.
Geplaatst: 17.09.2010 - 23:40
door Skollie
Rijd je zoveel circuit dan met een 140 pk s60??
Of is dat dialect voor rondweg. :twisted:
Geplaatst: 18.09.2010 - 08:22
door sjors86
Nee helemaal niet, heel soms een rondje, maar de discussie blijft wel of niet andere schijven met vaak andere vraagstellingen.
Beantwoord ze graag

Geplaatst: 18.09.2010 - 22:34
door MB76
edraket schreef:De brackets (remzadels) vervangen is voldoende. De klauwen zijn hetzelfde. 140 pk heeft inderdaad 286 mm.
Vraagje: wat zijn de brackets/remzadels?
Dit soms?
http://www.teilesuche24.de/volvo/s60-00 ... 2?c=100630
Geplaatst: 18.09.2010 - 22:40
door sbv
Nee, de beugels waar de remklauwen aan vast zitten.
Geplaatst: 19.09.2010 - 10:23
door MB76
Is dat dan deze?
Geplaatst: 19.09.2010 - 10:49
door Sander_S60
bij de foto's van sjors86 staan ze (4e foto), liggen ze boven de remschijven zeg maar...
Geplaatst: 19.09.2010 - 12:20
door FrankS60
Inderdaad, ze staan vrij duidelijk op de foto. Wat je zelf gepost hebt zijn de remklauwen met de zuigers zelf. Het andere deel dat je hier op schuift om het compleet te maken is dus vervangen door sjors86 omdat hieraan ook de bevestiging zit om het geheel aan de ophanging vast te maken.
Als je daar dus een set op zet die het klauwsysteem verder uit het midden van de as/het wiel zet kun je dus een grotere diameter schijf kwijt. Je ziet op de 5e foto ook een nieuw stukje zitten, en een ouder stuk. Het oude is wat jij op de foto hebt.
Geplaatst: 19.09.2010 - 12:34
door MB76
Kijk, nu is het helemaal duidelijk. Bedankt voor jullie reacties.