Geplaatst: 07.04.2010 - 13:02
Univé heeft haar klanten in de brief daar inderdaad op gewezen. We hebben tot 1 mei de tijd. 

Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
Dat zou ik ook kunnen doen.Oceanracer schreef:Ik heb ondertussen via Walter een offerte aangevraagd. Daar kan ik natuurlijk even op het kantoor van Univé mee rondzwaaien. En als dat niet helpt is het jammer de bammer voor Univé.
Klinkt goed Alex, ben benieuwd...AlexV70 schreef:Vandaag heeft mijn rechtsbijstand verzekering (SUR) met mij contact opgenomen.
De brief die ik opgesteld had was prima en men was van mening, dat ik een punt had,
mede ook door de de bijlagen die ik erbij had gedaan van Volvo,
Ze waren er daar zelfs van geschrokken, want zo hadden ze het nog niet bekeken.
Ze hadden ook navraag gedaan bij Univé waarom Unive dit zo had opgezet en ze kwamen met het zelfde argument als
@Oceanracer al opgaf: de gastjes met hun partytent achter de plaatselijke supermarkt.
De SUR gaf aan om dit bezwaar zeker door te zetten en dat een oplossing zou kunnen liggen bij mijn "tussenpersoon" (Univé-kantoor) bijvoorbeeld dat ze een clausule voor mijn Volvo maken, ook omdat Broekhuis Assen bij Univé een erkende schade-hersteller is.
De SUR was van mening, gezien ik vaste klant ben (30 jaren) Univé ook wel wat mocht doen om een klant te behouden.
Kom ik er niet uit met Univé dan gaat de SUR voor mij bemiddelen.
Dus het einde is nog niet inzicht.
Alex het lijkt en klinkt misschien heel lui, maar zou je de brief die hebt opgesteld met ons kunnen delen?.AlexV70 schreef:Vandaag heeft mijn rechtsbijstand verzekering (SUR) met mij contact opgenomen.
De brief die ik opgesteld had was prima en men was van mening, dat ik een punt had,
mede ook door de de bijlagen die ik erbij had gedaan van Volvo,
Ze waren er daar zelfs van geschrokken, want zo hadden ze het nog niet bekeken.
Ze hadden ook navraag gedaan bij Univé waarom Unive dit zo had opgezet en ze kwamen met het zelfde argument als
@Oceanracer al opgaf: de gastjes met hun partytent achter de plaatselijke supermarkt.
De SUR gaf aan om dit bezwaar zeker door te zetten en dat een oplossing zou kunnen liggen bij mijn "tussenpersoon" (Univé-kantoor) bijvoorbeeld dat ze een clausule voor mijn Volvo maken, ook omdat Broekhuis Assen bij Univé een erkende schade-hersteller is.
De SUR was van mening, gezien ik vaste klant ben (30 jaren) Univé ook wel wat mocht doen om een klant te behouden.
Kom ik er niet uit met Univé dan gaat de SUR voor mij bemiddelen.
Dus het einde is nog niet inzicht.
De brief kan een ieder krijgen. Graag even een PM met e-mail adres. Krijg je de bijlagen van Volvo er ook bij.bartv70 schreef:Alex het lijkt en klinkt misschien heel lui, maar zou je de brief die hebt opgesteld met ons kunnen delen?.
Klaarblijkelijk heb je alle punten dusdanig goed omschreven waardoor de rechtsbijstand er daadwerkelijk iets mee kan.
Dit zou voor mij en andere forum leden betekenen dat we beter beslagen ten ijs komen.
Ik heb vanwege een scheur/barst in de voorruit vorige week gebeld met Interpolis en kreeg het volgende antwoord.sbv schreef:Gisteren voor de S70 even met Interpolis gebelt. Ja meneer u kunt naar Autotaalglas. Sorry, ik wil naar mijn eigen dealer...dat kan meneer, echter heeft dat wel gevolgen voor uw premie. Pardon ?? kartelvorming ? Nee meneer wij hebben met Autotaalglas goede afspraken over ruitschade. Zal ik u even doorverbinden ?
Zal ze van de week bellen of ze ook een nieuwe originele ruit erin kunnen zetten, indien nee, dan neem ik wel weer contact op met Interpolis.
paulh schreef:in tweede instantei - ik heb ze meteen even een briefje gestuurd. Mocht iemand een voorbeeld nodig hebben:
Beste Univé-mensen,
ik heb een wijziging ontvangen in de autoverzekeringsvoorwaarden, met betrekking tot schade-afhandeling. Daarover heb ik ook even gesproken met Jos Kuilboer, en het leek mij in eerste instantie geen probleem. Echter in de voorwaarden lees ik dat er een stevige beperking op het gebied van ruitschade wordt opgelegd, waar ik wel serieuze vraagtekens bij heb. Ik heb zelf slechte ervaringen met een niet-originele zijruit in mijn peugeot: hierdoor werkt de ruitbediening niet helemaal goed, en ik ben door de dealer toen ook al eens gewezen op de nadelen van montage van niet-originele producten.
Via het volvo-forum ontstaat op dit moment een pittige discussie over acceptatie van deze beperkende voorwaarden, waar ik het eerlijk gezegd wel mee eens ben. Argumenten die daar genoemd worden:
De volgende gegevens al via een Volvo-dealer verzameld:
A) Bij Volvo wordt voor 40 % de stevigheid van de carrosserie bepaalt door de voorruit.
B) Bij ongevallen kan dus het gevaar bestaan dat bij het niet gebruiken maken van originele Volvo-ruiten en kit,
de veiligheid van de auto door Volvo niet meer gegarandeerd kan worden.
C) Ook uit testen van Volvo is namelijk gebleken dat bij niet originele en met onjuiste kit geplaatste ruiten,
de kracht van een airbag in geval van ongeval niet doorstaan.
D) De genoemde vervangbedrijven hebben geen enkele maal een originele Volvo vooruit besteld,
dan wel de door Volvo voorgeschreven 2 componenten kit.
E) Dat in het verleden problemen zijn ontstaan met de elektronica, o.a. regensensoren,
die niet meer naar behoren functioneren.
F) Ook niet originele lijsten zouden niet goed passen, waardoor water lekkage en windgeruis kan en is opgetreden.
En dezelfde argumenten kunnen gelden voor de door Univé geselecteerde schadeherstelbedrijven. We moeten er toch niet aan denken dat door montage van niet-originele onderdelen aan onze auto's juist ongelukken ontstaan of ernstigere gevolgen hebben.
Mijn vraag is: hoe vergewist Univé zich ervan dat de door de geselecteerde herstelbedrijven gebruikte onderdelen de exacte specificatie van de originele onderdelen hebben - of liever dat het originele onderdelen zijn - ?
Ik hoor hierop graag uw antwoord.
Bij voorbaat dank!
Met vriendelijke groet,
Paul Huigens
Voeg hier maar aan toe dat enkele jaren na het vervangen van de autoruit door een van deze 'zorgvuldig geselecteerde herstelbedrijven' de complete omgeving van de vervangen ruit verroest is. De oude ruit moet er namelijk uitgesneden worden en daarbij is het belangrijk dat de lak onder de ruit niet beschadigd of in ieder geval deskundig word gerepareerd als het toch beschadigd. Ik weet van mijn oude merk (Alfa Romeo) dat dit bij veel auto's problemen opleverde.AlexV70 schreef: De volgende gegevens al via een Volvo-dealer verzameld:
A) Bij Volvo wordt voor 40 % de stevigheid van de carrosserie bepaalt door de voorruit.
B) Bij ongevallen kan dus het gevaar bestaan dat bij het niet gebruiken maken van originele Volvo-ruiten en kit,
de veiligheid van de auto door Volvo niet meer gegarandeerd kan worden.
C) Ook uit testen van Volvo is namelijk gebleken dat bij niet originele en met onjuiste kit geplaatste ruiten,
de kracht van een airbag in geval van ongeval niet doorstaan.
D) De genoemde vervangbedrijven hebben geen enkele maal een originele Volvo vooruit besteld,
dan wel de door Volvo voorgeschreven 2 componenten kit.
E) Dat in het verleden problemen zijn ontstaan met de elektronica, o.a. regensensoren,
die niet meer naar behoren functioneren.
F) Ook niet originele lijsten zouden niet goed passen, waardoor water lekkage en windgeruis kan en is opgetreden.
dbosker schreef:ligt het nou aan mijn ogen, mijn beeldscherm, of zijn dit de bekende kleine verzekerings-lettertjes?
Als je bij een niet-door-de-verzekeraar-maar-wel-door-de-berijder-geselecteerd bedrijf binnenstapt, is er heel vaak goed te praten over die 75 eigen risico die je als berijder aan de broek krijgt hoor.Edwin@Amsterdam schreef: ...betaal je 75,- Euro meer eigen risico.