Pagina 3 van 3

Geplaatst: 31.05.2010 - 20:27
door The Volvoboy
Lucifer,

De motorcode bij de Classic vind je trouwens op de bovenkant van het motorblok bij de waterpomp ;)

Geplaatst: 01.06.2010 - 09:36
door )()()st
Lucifer schreef:Bedankt Koen, hier kan ik zeker wat mee!!

Weet iemand wat het gemiddeld verbruik is voor een 2.5 10V of 20V op LPG met een normale rijstijl .... circa 80km/dag waarvan 2/3 snelweg

B.v.d.
Ik heb hiervoor een 850 2.5 20V handbak gehad. Deed ik op benzine een bepaald rijpatroon met 1:10, op LPi deed ik toen 1:8,5 (mix).

Eingelijk overwacht heb ik die 850 4 maanden na de gasinbouw (LPi Vialle van Mesman) verkocht vanwege een V70R.
Die V70 heb ik uiteraard ook weer laten voorzien van een LPi installatie. Het verbruik ligt nu in ongeveer hetzelfde rijpatroon tussen de 1:7,5 en 1:8.

Bij vooral snelweg (met gewone snelheden) kom ik makkelijk boven de 1:9 uit.... Auto dus: V70R automaat.

Tip: kijk ook eens op het 850 forum; daar is ook een apart LPG board.

Geplaatst: 01.06.2010 - 13:38
door Lucifer
@Loezzie: In 2014 is de schade nog wel te overzien... in 2018 echter niet meer... sjeezus.... hoe krijg je de mensen arm, mag toch hopen dat dit niet doorgaat, lijkt me erg onrealistisch, dan kan half werkend Nederland ineens niet meer naar hun werk komen omdat het rijden te duur wordt... ik gok dat de reiskostenvergoeding niet mee gaat stijgen...

@Volvoboy: Thanks, ga ik wel vinden!

@)()()st: Ik ga even zoeken op het 850 forum!

Geplaatst: 01.06.2010 - 14:31
door edraket
Klopt geen kont van dat overzicht. Er wordt niet eens rekening gehouden met een roetfilter, en bovendien zijn de regels omtrent km heffing, laat staan de details helemaal niet bekend.

Geplaatst: 28.06.2010 - 12:31
door Lucifer
Even nog een vraag, is een V70 classic 2.5 beter van kwaliteit dan bijvoorbeeld een V40, beiden op LPG natuurlijk.

B.v.d.

Geplaatst: 28.06.2010 - 15:15
door edraket
2.5 classic is bijna onverwoestbaar op LPG, de V40 weet ik niet.

Geplaatst: 28.06.2010 - 18:11
door The Volvoboy
Sluit ik me volledig bij aan. Éen belangrijk punt voor de classic is goed voorzichtig warmrijden ;)

Geplaatst: 28.06.2010 - 20:11
door Lucifer
@Volvoboy: Geldt dat niet voor alle auto's?! ;-)

Ben me ook nog een beetje aan het verdiepen in de C70 Coupe 97-00, is op technisch vlak vrijwel gelijk aan de V70 classic toch?
Je ziet bij deze veel 2.4T's en aangezien deze geen hydraulische klepstoters heeft is dit niet zo'n goede keuze om LPG in te laten leggen toch? 2.5T zie ik maar bar weinig, ik zie ook een 2.0T, zou dit verstandig zijn op LPG?
Zijn turbo-motoren uberhaupt geschikt om op LPG te laten lopen?

Aangezien ik graag vis (Linkje) heb ik wel wat lengte nodig om mijn visspullen in kwijt te kunnen, een C70 heeft alleen een skiluik en geen neerklapbare achterbank toch of is dit anders (zegt ie hoopvol)

Groet Harold

Geplaatst: 28.06.2010 - 21:31
door The Volvoboy
Lucifer, Ja klopt, maar bij de Classic extra voorzichtig ;)

Geplaatst: 28.06.2010 - 22:52
door Ludo
The Volvoboy schreef:Lucifer, Ja klopt, maar bij de Classic extra voorzichtig ;)
Mogen we ook vernemen waarom?.

Geplaatst: 29.06.2010 - 14:01
door The Volvoboy
Ik zeg alleen wat ik ergens gelezen heb op dit forum / Volvo 850 Forum ;).

Geplaatst: 29.06.2010 - 15:13
door edraket
Daar ben ik ook wel erg benieuwd naar!

Geplaatst: 29.06.2010 - 15:21
door Walter
voor mij ook iets totaal nieuws... En dan kom ik toch al een tijdje op het 850 forum...

Geplaatst: 28.07.2010 - 23:45
door henry classic v70
The Volvoboy schreef:Ik zeg alleen wat ik ergens gelezen heb op dit forum / Volvo 850 Forum ;).
Is voor mij ook totaal iets nieuws...........en ik ben ook een regelmatige (dagelijks) bezoeker van 't 850 forum.
Gewoon warm rijden zoals de meeste wagens en de temp. meter staat al vrij snel op 3 uur, dus -extra- voorzichtig kun je niet hebben gelezen

Geplaatst: 28.07.2010 - 23:58
door Ramon&Ramon
Er rijden Volvo,s rond met zeer hoge km standen op LPG,
De meesten rijden probleemloos 400000km,
Je hebt pech of geluk,dat is vaak het probleem:)