Hallo allemaal,
Op dit moment rijd ik een Mitsubishi Lancer Wagon op benzine, maar omdat ik per jaar zo'n 30.000 km rijd ben ik me aan het orienteren op een Classic V70 op LPG. Een classic omdat de beter van kwaliteit zouden zijn dan de nieuwere (klopt dit overigens wel?). Nu is de grootste vraag, kan ik beter een V70 kopen die al op LPG loopt of kan ik beter een V70 op benzine kopen en een gastank in laten bouwen? Als ik het internet naspeur naar classic V70's met LPG dan hebben deze meestal 3 ton of meer gelopen, ik weet dat dat voor een volvo niet veel wil zeggen, maar toch... als ik naar benzine gestookte versies kijk zijn deze met minder dan 2 ton op de teller nog makkelijk te vinden.... voor minder geld dan een vergelijkbare V70 op LPG... wat is wijsheid... een V70 op LPG kopen of een benzine exemplaar en die om laten bouwen?? Welke LPG installatie moet ik hebben, G3 of LPI? Welke motoren zijn het meest geschikt voor LPG, de 2.0, de 2.5 10V of de 2.5 20V? wat zijn specifieke dingen waar ik op moet letten als ik er één ga bezichtigen? B.v.d.
V70 classic op LPG kopen
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Ik heb weinig verstand van de V70 op gas, en al helemaal de classic, maar ik zou in ieder geval heel goed opletten of de kleppen nog oke zijn na 3 ton op gas. Die zullen waarschijnlijk gesteld moeten worden en misschien enkele vervangen en dat kost aardig wat. Achteraf inbouwen is dan misschien verstandiger, al is de investering van een gassysteem natuurlijk ook niet niks.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
tot aan my 2000 hoeft er aan de kleppen niets gesteld te worden
Volvo for life
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Het hangt er een beetje vanaf wat je tegen komt denk ik of een auto interessant is. Als het een benzine is met weinig km's voor een leuke prijs kan dat interessant zijn evenals een mooie auto op LPG. Belangrijk is dat hij goed is onderhouden. Hoeft niet per sé bij de dealer te zijn, maar wel aantoonbaar met nota's.
Kleppen hoeven bij de 2.5 modellen inderdaad niet gesteld te worden. Bij de 2.4 modellen wel, en die zou ik mijden vwb lpg, wat anderen er ook van zeggen. Vroeg of laat krijg je te maken met een koprevisie bij die latere types daar waar de 2.5 modellen probleemloos de 4 ton of meer vol maken.
Belangrijk is welicht nog de G3 cetrificatie. Dat geeft 300 euro per jaar korting op LPG en kan interessant zijn. Vraag op voorhand bij een inbouwer of hij een bepaalde auto op G3 kan krijgen. Over het algemeen lukt dat met de 2.5 10V beter dan met de 20 kleppers. De 2.0 zou ik vermijden. De prestaties zijn niet om over naar huis te schrijven op LPG, tenzij je een zeer rustige rijder bent. Voor de levensduur hoef j het niet te laten.
LPi is een systeem van Vialle. Dat werkt met directe inspuiting. technisch superieur aan een verdamper installatie, maar helaas niet helemaal storingsvrij. De pomp wil nog wel eens de geest geven en dat is een dure reparatie. Het beste kies je een verdamper installatie van Vialle, dat is het meest betrouwbaar.
Kleppen hoeven bij de 2.5 modellen inderdaad niet gesteld te worden. Bij de 2.4 modellen wel, en die zou ik mijden vwb lpg, wat anderen er ook van zeggen. Vroeg of laat krijg je te maken met een koprevisie bij die latere types daar waar de 2.5 modellen probleemloos de 4 ton of meer vol maken.
Belangrijk is welicht nog de G3 cetrificatie. Dat geeft 300 euro per jaar korting op LPG en kan interessant zijn. Vraag op voorhand bij een inbouwer of hij een bepaalde auto op G3 kan krijgen. Over het algemeen lukt dat met de 2.5 10V beter dan met de 20 kleppers. De 2.0 zou ik vermijden. De prestaties zijn niet om over naar huis te schrijven op LPG, tenzij je een zeer rustige rijder bent. Voor de levensduur hoef j het niet te laten.
LPi is een systeem van Vialle. Dat werkt met directe inspuiting. technisch superieur aan een verdamper installatie, maar helaas niet helemaal storingsvrij. De pomp wil nog wel eens de geest geven en dat is een dure reparatie. Het beste kies je een verdamper installatie van Vialle, dat is het meest betrouwbaar.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Kennis van mij heeft een V70 Classic. Bij 180k is er een G3 ingebouwd en de auto heeft nu ruim 230k gelopen.....zonder problemen met niets dan lof.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
LPG inbouwen is een kwestie van geluk hebben,het kan goed gaan,maar als het fout gaat,gaat het meestal goed fout!
Er rijden er genoeg zonder problemen met hoge kilometerstanden.
En er rijden er met lagere standen met alle problemen die er maar te bedenken zijn en dan loop je er helemaal op leeg,de onderdelen en bijv het kleppen stellen zijn zeer duur!
Er rijden er genoeg zonder problemen met hoge kilometerstanden.
En er rijden er met lagere standen met alle problemen die er maar te bedenken zijn en dan loop je er helemaal op leeg,de onderdelen en bijv het kleppen stellen zijn zeer duur!
-
- 1st Gear member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 25.05.2010 - 14:51
Bedankt voor de snelle reacties allemaal!
de 2.5 motoren hebben hydraulische klepstoters en hoef je de kleppen niet te stellen toch?!
Ik kom op internet 2.5's tegen maar als ik dan bij de details kijk staat daar een cilinderinhoud die afgerond toch echt 2.4 ltr is... kan iemand me vertellen hoe dit zit en hoe ik het verschil dus kan zien tussen 2.5 en 2.4's ? De 2.4's hebben geen hydraulische klepstoters toch?!
Ik zal binnenkort eens gaan informeren bij een inbouwstation wat ze er daar zeggen van 2.5 10-kleppers en 20-kleppers ... Weet iemand hier goede inbouwstations in Brabant? Is Lean Mesman in Son en Breugel wat?
B.v.d.!
Groet Harold
de 2.5 motoren hebben hydraulische klepstoters en hoef je de kleppen niet te stellen toch?!
Ik kom op internet 2.5's tegen maar als ik dan bij de details kijk staat daar een cilinderinhoud die afgerond toch echt 2.4 ltr is... kan iemand me vertellen hoe dit zit en hoe ik het verschil dus kan zien tussen 2.5 en 2.4's ? De 2.4's hebben geen hydraulische klepstoters toch?!
Ik zal binnenkort eens gaan informeren bij een inbouwstation wat ze er daar zeggen van 2.5 10-kleppers en 20-kleppers ... Weet iemand hier goede inbouwstations in Brabant? Is Lean Mesman in Son en Breugel wat?
B.v.d.!
Groet Harold
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3026
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
Heb je een motor die in belabberde staat van onderhoud is, maakt het niet uit welke brandstof hij verbruikt.Ramon&Ramon schreef:LPG inbouwen is een kwestie van geluk hebben,!
Als een installatie dan goed ingebouwd is, heeft geluk er niet veel mee te maken.
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Mesman is een van de beste inbouwers in Nederland. De 2.4/2.5 is alleen marketing technisch. De cilinder inhoud blijft na die type wisseling gelijk. Met de introducte van de 2.4 zijn ook de hydro stoters verdwenen.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 1st Gear member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 25.05.2010 - 14:51
@Edraket: een 2.4 is dus niet verstandig i.v.m. LPG, een 2.5 wel vanwege de klepstoters, is dit de enige reden? Is er een motorcode die ik kan checken om verwarring te voorkomen zodat ik straks niet me een 2.4 zit terwijl ik denk een 2.5 te hebben?!?
Ik zal zeer binnenkort eens langs Mesman rijden, even wat informatie inwinnen... en een inbouw-prijs opvragen... heeft hier iemand enig idee wat me dat ongeveer zou gaan kosten?
Zijn er behalve onderhoudspapieren nog meer dinge waar ik op moet letten bij aanschaf van een V70? Zijn er zwakke punten?
Groet Harold
Ik zal zeer binnenkort eens langs Mesman rijden, even wat informatie inwinnen... en een inbouw-prijs opvragen... heeft hier iemand enig idee wat me dat ongeveer zou gaan kosten?
Zijn er behalve onderhoudspapieren nog meer dinge waar ik op moet letten bij aanschaf van een V70? Zijn er zwakke punten?
Groet Harold
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Nee een 2.4 is echt niet verstandig op LPG.
Het staat op de achterkant... En ook nog op het kenteken. Kan dus niet missen.
Verdamper installatie ongeveer 1800 euro, Vialle LPi 2500 euro.
Zwakke punten buiten natuurlijk een goed onderhoud: airco verdamper wil vaak lekken. Is duur want dashboard moet eruit (800,-). Verder de draagarm rubber aan de voorkant en lekke krukas keerring (ook duur, bak moet eraf). Verder zijn ze erg sterk met weinig zwakke punten.
Het staat op de achterkant... En ook nog op het kenteken. Kan dus niet missen.
Verdamper installatie ongeveer 1800 euro, Vialle LPi 2500 euro.
Zwakke punten buiten natuurlijk een goed onderhoud: airco verdamper wil vaak lekken. Is duur want dashboard moet eruit (800,-). Verder de draagarm rubber aan de voorkant en lekke krukas keerring (ook duur, bak moet eraf). Verder zijn ze erg sterk met weinig zwakke punten.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Olie lekkage aan de onderkant duid op een lekke krukas keerring. Draagarm rubbers even controleren door er een bandenlichter tussen te zetten. Als er teveel ruimte tussen zit moeten de draagarmen vervangen worden. Als de verdamper lekt loopt het systeem leeg en stopt de airco met koelen.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 1st Gear member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 25.05.2010 - 14:51
Oké, duidelijk, bedankt!
Zit er veel verschil in verbruik tussen de 10V en 20V ?
IS een Automaat aan te raden of juist niet?
Weet iemand hier hoe het zit met de kilometerheffing? Het is nog niet zeker of dit doorgaat toch?! En als dit doorgaat, wordt voor een G3 wagen dan minder geteld als voor een benzinegestookte wagen?
Zit er veel verschil in verbruik tussen de 10V en 20V ?
IS een Automaat aan te raden of juist niet?
Weet iemand hier hoe het zit met de kilometerheffing? Het is nog niet zeker of dit doorgaat toch?! En als dit doorgaat, wordt voor een G3 wagen dan minder geteld als voor een benzinegestookte wagen?
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
CO2 uitstoot is bepalend, die is van een 10 jaar oude auto substantieel hoger als van een nieuwe
Volvo for life
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
"heel laag" is relatief, hij is lager dan van een benzine maar niet exact gedefinieerd.
Jouw nieuwe > 10 jaar oude gasauto zal dus zomaar beoordeeld kunnen worden als zijnde een benzine in de hoogste uitstootcategorie daar er geen CO2 uitstootgetal bekend was van die > 10 jaar oude auto
Jouw nieuwe > 10 jaar oude gasauto zal dus zomaar beoordeeld kunnen worden als zijnde een benzine in de hoogste uitstootcategorie daar er geen CO2 uitstootgetal bekend was van die > 10 jaar oude auto
Volvo for life
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Verbruik is gelijk. Automaat is fijn, maar als deze stuk gaat ook een grote kostenpost. Ze zijn wel sterk de automaat bakken.Lucifer schreef:Oké, duidelijk, bedankt!
Zit er veel verschil in verbruik tussen de 10V en 20V ?
IS een Automaat aan te raden of juist niet?
Weet iemand hier hoe het zit met de kilometerheffing? Het is nog niet zeker of dit doorgaat toch?! En als dit doorgaat, wordt voor een G3 wagen dan minder geteld als voor een benzinegestookte wagen?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95