V70R uit Zwitserland

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Rippie V70
5th Gear member

Volgens mij is de R in suisse ook als 300PK geleverd.

http://www.autoscout24.ch/As24Web/SeDet ... =1&row=101
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
drowel
5th Gear member

Ja, maar dat vermogen lijkt me hier ook niet het enige probleem, de handelaar heeft een auto afgeleverd waarover hij onjuiste informatie heeft verstrekt, ik zou hier niet zomaar mee akkoord gaan zeker omdat er daarnaast dus ook nog eens blijkt dat de vermogenswaarde van de auto VER afwijken van de waarden die gehaald moeten kunnen worden. (een beetje vermogensverlies lijkt me niet onlogisch, maar dit is natuurlijk vreemd!)
Ik zou toch nog eens met ze om de tafel gaan zitten, en indien dat voor jou goed voelt lijkt het me toch dat de handelaar verplicht is de auto terug te nemen doordat hij (belangrijke, en cruciale) onjuiste informatie heeft verstrekt. of zeg ik nu iets vreemds?
piotrV70
5th Gear member

WimS60 schreef:Op het kentekenbewijs staat: Datum eerste toelating 15-09-2003, Datum eerste afgifte Nederland 22-04-2004.
Dat heb je voor aankoop gezien ? Dan moet er toch een belletje gaan rinkelen ?
V70 2.5T Geartronic MY04 Dynamic Comfortline - Estateline
Afbeelding
C30 1.6D Basis MY07
Afbeelding
drowel
5th Gear member

piotrV70 schreef:
WimS60 schreef:Op het kentekenbewijs staat: Datum eerste toelating 15-09-2003, Datum eerste afgifte Nederland 22-04-2004.
Dat heb je voor aankoop gezien ? Dan moet er toch een belletje gaan rinkelen ?
Mischien niet heel handig om het niet te controleren, maar is totaal niet relevant als de handelaar aangeeft dat het een Nederlandse auto is... denk dat er genoeg mensen niet precies weten hoe dat allemaal werkt, en dat dus voor waar aannemen.
sbv
6th Gear member

Het punt van vermogen denk ik dat het lastig wordt, mogelijk heb je wat met de auto die als zijnde origineel Nederlands verkocht wordt en dat dus niet blijkt te zijn.
Je zou dan echt moeten weten of een vergelijkbare wel dit vermogen leverd en dan nog zal het lastig worden

Staan er geen kleine letters onder dat zet en druk fouten kunnen voorkomen om aan deze advertentie kunnen geen rechten worden ontleend ?

Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
drowel
5th Gear member

sbv schreef:Het punt van vermogen denk ik dat het lastig wordt, mogelijk heb je wat met de auto die als zijnde origineel Nederlands verkocht wordt en dat dus niet blijkt te zijn.
Je zou dan echt moeten weten of een vergelijkbare wel dit vermogen leverd en dan nog zal het lastig worden

Staan er geen kleine letters onder dat zet en druk fouten kunnen voorkomen om aan deze advertentie kunnen geen rechten worden ontleend ?
Dit lijkt me niet onder een typfout te vallen! En inderdaad het vermogen is een lastig punt, vermogensverlies door de jaren heen hoort erbij, maar in dit geval is dat ook meer dan acceptabel lijkt mij zo. Het punt van onjuiste voorlichting over herkomst vind ik persoonlijk ook veel ernstiger hoor!
945i
8th Gear member

In hoeverre daar niets van gezegd is, weten wij niet natuurlijk.
Hier horen we 1 kant van het verhaal.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
WimS60
3rd Gear member

EdRaket, Je kan het je niet voorstellen dat ik het niet gezien heb.
Weet je, misschien als je gepokt en gemazelt bent in het auto-wereldje doe je dit.
Ik heb de auto bij een BOVAG-bedrijf gekocht en dan ga ik dus niet de kentekenpapieren zitten nakijken. Ging er, achteraf naief, vanuit dat de naam BOVAG stond voor betrouwbaar.
Had ik een auto bij een partikulier gekocht, uiteraard ga je dan alles controleren. Maar ik ging er blindelings vanuit dat dit een betrouwbaar bedrijf was (zo was de indruk ter plekke eerlijk gezegd ook wel).
edraket schreef:Het is misschien erg flauw maar het lijkt me dat je toch op de kenteken papieren kijkt voordat je een auto koopt? Mij zou dit echt niet gebeuren, je ziet meteen dat de datum eerste kenteken in NL anders is dan datum eerste afgifte. Dat is ook op de RDW site te checken.
Ik vind het echt heel rot voor je maar ik kan me niet voorstellen dat je dit niet zelf hebt gezien.

Voro wat betreft je probleem: Is de auto al eens naar de dealer geweest voor controle en is de computer al uitgelezen? Misschien komt daar wel een probleem uit.
WimS60
3rd Gear member

FLA, dat heb ik dus helaas persoonlijk ook moeten ervaren.
De papieren zijn inmiddels de deur uit op weg naar de rechtsbijstandsverzekeraar.
Groet, Wim.
FLA schreef:Even over de BOVAG: De BOVAG is er voor de bedrijven in de automobielindustrie, niet voor de consument. Ze lobbyen niet voor niets voor de slooppremie en km-heffing. Waardeloze organisatie, erg goed in het afschuiven van problemen, dus focus jezelf op je rechtsbijstand. :wink:
WimS60
3rd Gear member

Drowel,
Ik heb de verkoper inmiddels 3 brieven gestuurd en hij heeft op geen enkele gereageerd. Nul komma niets.
Dus denk ik dat het geen zin heeft om met hem "rond de tafel te gaan zitten".
De auto weer inleveren zie ik niet zitten, heb er inmiddels een afneembare trekhaak onder gezet, een HU803 incl. center en premiumspeakers gemonteerd en mijn vorige auto die ik ingeruild heb, krijg ik natuurlijk ook niet meer terug.
En eerlijk gezegd ben ik best wel een beetje verliefd op deze auto, vind hem errug mooi.
Maar een tegemoetkoming in gemaakte kosten vind ik wel fair en is voor mij nu echt een principe-kwestie geworden.
drowel schreef:Ja, maar dat vermogen lijkt me hier ook niet het enige probleem, de handelaar heeft een auto afgeleverd waarover hij onjuiste informatie heeft verstrekt, ik zou hier niet zomaar mee akkoord gaan zeker omdat er daarnaast dus ook nog eens blijkt dat de vermogenswaarde van de auto VER afwijken van de waarden die gehaald moeten kunnen worden. (een beetje vermogensverlies lijkt me niet onlogisch, maar dit is natuurlijk vreemd!)
Ik zou toch nog eens met ze om de tafel gaan zitten, en indien dat voor jou goed voelt lijkt het me toch dat de handelaar verplicht is de auto terug te nemen doordat hij (belangrijke, en cruciale) onjuiste informatie heeft verstrekt. of zeg ik nu iets vreemds?
WimS60
3rd Gear member

945i:
Ik kan je echt verzekeren dat er door verkoper niets is gezegd over dat het een ingevoerde auto is. Sterker: zowel in de advertentie op internet als op het fiche achter de voorruit stond expliciet dat het een Nederlands geleverde auto was.
En ja, natuurlijk hoor je het verhaal van 1 kant.
Ik had ook graag het verhaal van de verkoper gehoord, maar die zwijgt in alle talen.
Ik kan je verzekeren dat mijn verhaal hier niet een actie uit rancune is, immers ik heb en zal de naam van dit bedrijf niet noemen.
Ik hoop alleen hier wat meer info te vinden of iemand een reden weet voor het veel lagere vermogen en anderen kunnen van mijn fouten ook weer leren toch ?
Groet, Wim.
945i schreef:In hoeverre daar niets van gezegd is, weten wij niet natuurlijk.
Hier horen we 1 kant van het verhaal.
AleXC70
1st Gear member

Vreemd... ik ben nog nooit een V70 R ( 2003-2007 ) tegen gekomen zonder een HU 803 ( of HU 850 ); meestal hebben ze zelfs premium sound... Ik heb zelf destijds alleen naar NL autos gekeken, dus ik weet niet precies of dit ook geldt voor Zwitserse V70R'en.
WimS60
3rd Gear member

Klopt, de Nederlandse Rren zijn alleen met HU803 en Premium-sound geleverd. Maar dat wist ik bij aankoop, toen zat er een HU603 in, nog niet.
Ben inmiddels natuurlijk al wel heel veel wijzer geworden.
Nu maar hopen dat dat me behoed voor toekomstige stommiteiten, hihihi.
Paul
Geartronic member

Hebben we inmiddels al foto's?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Johan
5th Gear member

Ik had deze draad nog niet gevolgd maar wat een verhaal zeg.
Waarom ga je niet langs een dealer en laat even nagaan of de turbo, downpipe etc wel echt een "R" toebehoren als tenminste Liquid niet al info heeft op basis van het chasis nr.

Op zichzelf hoeft dit ook niet zo veel te zeggen als het een total loss schade auto is geweest waarbij motor of motoronderdelen zijn vervangen voor een T5 blok/onderdelen wat het veel te geringe vermogen zou verklaren.
Een dealer moet dit eenvoudig kunnen vaststellen.

Stel dat dit zo is dan wordt de rechtzaak een 1-2'tje
Succes met het vervolg.

BMW 520D steptronic automaat, high executive, HiFi professional audio, sportstoelen etc. etc.
S60 2.5T Drivers Edition, Top line, Black Sapphire, Sportleder Light Sand, Premium Sound - IMIV, Geïntegr. Telefoon, Orpheus 17, MY2009.
S60 D5 Edition, black sapphire, nordborg light sand, electra 16, high performance audio MY2005.

WimS60
3rd Gear member

Hai Johan,
De auto is al bij een dealer geweest ivm reparatie van het alarm.
Ik heb ze het verhaal verteld, maar zij kunnen ook niets verdachts vinden.
Over ongeveer een week kan ik de gegevens van Liquid verwachten, ben benieuwd.
En ja, foto's komen eraan.
Morgen gaat de Rrrr eerst naar de dealer.
Zondag bij het opdraaien van de snelweg siste er plots iets onder de motorkap en de motor heeft totaal geen vermogen meer.
Hopelijk een losgesprongen of gescheurde turbo-slang, daar komt het geluid in ieder geval wel vandaan.
Zodra ik hem terug heb, maak ik wel foto's.

Groet, Wim.
Johan schreef:Ik had deze draad nog niet gevolgd maar wat een verhaal zeg.
Waarom ga je niet langs een dealer en laat even nagaan of de turbo, downpipe etc wel echt een "R" toebehoren als tenminste Liquid niet al info heeft op basis van het chasis nr.

Op zichzelf hoeft dit ook niet zo veel te zeggen als het een total loss schade auto is geweest waarbij motor of motoronderdelen zijn vervangen voor een T5 blok/onderdelen wat het veel te geringe vermogen zou verklaren.
Een dealer moet dit eenvoudig kunnen vaststellen.

Stel dat dit zo is dan wordt de rechtzaak een 1-2'tje
Succes met het vervolg.
Johan
5th Gear member

Zou zo maar kunnen.
Een euvel als gevolg van de verhoogde turbodruk door de tuning?

BMW 520D steptronic automaat, high executive, HiFi professional audio, sportstoelen etc. etc.
S60 2.5T Drivers Edition, Top line, Black Sapphire, Sportleder Light Sand, Premium Sound - IMIV, Geïntegr. Telefoon, Orpheus 17, MY2009.
S60 D5 Edition, black sapphire, nordborg light sand, electra 16, high performance audio MY2005.

volvov70r
3rd Gear member

Ik ben ook wel benieuwd naar wat foto's ?
V70 R 2003 GT Zilver --- jan 2009 tot nu Afbeelding
765 GLE 1985 2.8 V6 Autom Blauw Met - airco - 3e bankje --- juli 2011 tot heden Afbeelding
PV 544 1962 B18 --- sept 2012 tot heden Afbeelding
V40 2.0t Sports Edition 2004 Black Sap + leer + nav --- maart 2004 tot dec 2008 7,8 l /100 km
Rippie V70
5th Gear member

Hopelijk een losgesprongen of gescheurde turbo-slang, daar komt het geluid in ieder geval wel vandaan.
Misschien zat daar in beginsel zowiezo wel het euvel.
Laat ze ook even naar de intercooler kijken.
Straks heb je misschien toch wel de beloofde 330PK...
Ik hoop het voor je!
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
WimS60
3rd Gear member

Ik hoop het ook.
Rrrrretje staat nu bij de dokter, vol verwachting klopt mijn hart.
En ik beloof zeker foto's te plaatsen.
Iemand een verwijzing naar hoe ik dit moet doen ?
Vind via de zoekfunctie hier niets over.

Groet, Wim
Rippie V70 schreef:
Misschien zat daar in beginsel zowiezo wel het euvel.
Laat ze ook even naar de intercooler kijken.
Straks heb je misschien toch wel de beloofde 330PK...
Ik hoop het voor je!
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”