Pagina 3 van 3
Geplaatst: 08.07.2010 - 14:29
door jippen
Wel ik ben juist de sleutel gaan afgeven, dus gedaan met de pret.
De auto zal worden bestikkert en zal dienen voor de fleet/pers.
Hierna krijg ik een s60 D3 waar ik 4 jaar mag mee rijden

Het zal pijn doen als ik straks weer in mijn 320d moet kruipen.
Geplaatst: 08.07.2010 - 14:41
door Fulaks
Waarom rij jij eigenlijk in een BMW als je bij VCB werkt ?
Geplaatst: 08.07.2010 - 14:56
door jippen
Ja raar hé

neen, niet iedereen hier krijgt een company car bij vcb.
Nu, ik werk bij vcb via een andere firma. (consultancy).
Ik reed met een V50 maar deze moest terug naar de leasing. en om nu de tijd te overbruggen met de S60. heb ik tijdelijk een 320d gekregen.
En nu de vraag wat rijd er beter, de v50 of de 320d.

Voor mij persoonlijk de V50 , maar er zijn zeker dingen bij die beter zijn op de 320d.
beter op de 320d
De ophanging/comfort is beter.
Het gebruik van de rolbagage/ achterbank plat leggen.
de motor is stiller bij het optrekken.
beter op de v50
De motor (2.0d) plus ook het schakelen, veel beter op de v50
de zithouding/zetels
de bediening/midden console
Het sturen (ik weet niet wat er zo plezant is aan een stuur waar je zo moet aan sleuren in het dagelijks verkeer.)
Het logo
Maar nu ga ik redelijk off topic
Geplaatst: 08.07.2010 - 15:36
door Fulaks
Als consultant zit je dan uiteraard op IT, dus signaleren we vanaf nu alle probleempjes op de website en met de car configurator aan jouw hé

µ
Verbaast me wel enorm dat je de PSA-diesel van Volvo in de V50 hoger schat dan de BMW. Zal er met de nieuwe D3 nog beter op geworden zijn !
Zo, dan zitten we netjes terug on topic :oops:
Geplaatst: 09.07.2010 - 02:33
door Stretch
Ik vind die x20d van BMW ook bijlange niet zo aangenaam als m'n 2.4D. Die dingen hebben een pak meer power (177 tov 130 in de V70), maar rijden niet echt aangenaam vind ik. Lelijk motorlawaai, zo lineair dat je geen echte "duw" meer voelt, hoewel het best snel gaat. M'n V70 voelt veel "voller" aan, klinkt beter en verbruikt zelfs iets minder.
Geplaatst: 09.07.2010 - 09:14
door Fransosowitz
Tsja, 4 cilinder met 5 cilinder vergelijken qua sound: dan begrijp ik dat je de 5 cilinder mooier vind.

Ik geef echter wel de voorkeur aan een meer lineair gedrag qua vermogens/koppel opbouw. Als ik b.v. de oude TDI's van VAG met pompverstuivers vergelijk met de common rail TDI's van VAG nu. Dan voelen die CM modellen ook minder explosief aan, maar wel meer lineair wat ik persoonlijk prettiger vind.
Geplaatst: 09.07.2010 - 09:25
door 945i
Tja.. hebben ze bij BMW motoren gemaakt die trekken als een elektromotor zonder turbogat, is het weer niet goed.. :roll:
Geplaatst: 09.07.2010 - 09:39
door Fulaks
De vergelijking van Jippen was natuurlijk een 2.0D van Volvo met een 320d van BMW, dus beiden viercylinders. Pluimpje voor Volvo dus (of PSA...). En de nieuwe D3 is weer een stap voorwaarts...
Geplaatst: 09.07.2010 - 10:05
door jippen
Fulaks schreef:De vergelijking van Jippen was natuurlijk een 2.0D van Volvo met een 320d van BMW, dus beiden viercylinders. Pluimpje voor Volvo dus (of PSA...). En de nieuwe D3 is weer een stap voorwaarts...
Klopt en de 320d is de 136pk variant. dus kan goed vergelijken

Als je van het lineiare houd zou ik zeker geen D3 nemen.
Heb met de D5 automaat gereden, en daar heb je die duw zo niet zoals in de D3. Zal misschien voor de D3 automaat ook zo zijn...
Geplaatst: 09.07.2010 - 10:28
door jds
Het lineaire karakter van een motor geeft misschien minder snelheidsbeleving, maar ik vind dit wel verfijnder dan een motor die een boost geeft en achteraf niets meer. Die nieuwe Audi CR motoren zijn inderdaad ook lineair.
Geplaatst: 09.07.2010 - 13:49
door Stretch
Ik heb nog wel graag een duw, maar het is inderdaad niet leuk als de duw stopt in hogere toeren, dat heb ik al ervaren bij de 1.9 TDI PD, en 2.7 TDI CR (die laatste heeft het heel erg, doet gewoon niets meer in hogere toeren), de 2.0 TDI cr is inderdaad een stuk minder ruw en een pak stiller, maar dat neemt veel weg van de snelheidsbeleving en de pret vind ik (je voelt het koppel veel minder). BMW x20d en x25d zijn erg verfijnde motoren, maar voor mij misschien wat te verfijnd, m'n 2.4D is ook vrij lineair, maar geeft nog wel een voelbare duw en blijft trekken zoals een benzine, dat heb ik in nog niet veel diesels gevoeld! Maar ik ben nog jong, over enkele jaren zal ik het ook wel graag rustiger hebben zeker

Geplaatst: 09.07.2010 - 14:21
door jds
Stretch schreef:Ik heb nog wel graag een duw, maar het is inderdaad niet leuk als de duw stopt in hogere toeren, dat heb ik al ervaren bij de 1.9 TDI PD, en 2.7 TDI CR (die laatste heeft het heel erg, doet gewoon niets meer in hogere toeren), de 2.0 TDI cr is inderdaad een stuk minder ruw en een pak stiller, maar dat neemt veel weg van de snelheidsbeleving en de pret vind ik (je voelt het koppel veel minder). BMW x20d en x25d zijn erg verfijnde motoren, maar voor mij misschien wat te verfijnd, m'n 2.4D is ook vrij lineair, maar geeft nog wel een voelbare duw en blijft trekken zoals een benzine, dat heb ik in nog niet veel diesels gevoeld! Maar ik ben nog jong, over enkele jaren zal ik het ook wel graag rustiger hebben zeker

Ik kan enkel beamen wat je zegt. De 2.7 TDI CR is wel voor bezadigdere rijders. De 2.0 TDI CR heeft mij wel verbaasd door zijn stilte en verfijnd karakter alsook door zijn souplesse( trekt van 1200 rpm op tot in de hogere toeren). De 2.4D/D5 trekt inderdaad ook vanaf 1500 rpm helemaal door tot het einde, wat weinig wagens hebben.
Geplaatst: 09.07.2010 - 15:18
door Johan
Dit lezende bedenk ik mij maar weer eens hoe ontaard goed de 2.5T is in de S60. Ik trek moeiteloos in zijn 3de versnelling (er er zijn er maar 5!) vanaf 1000 rpm naar hoogst illegale snelheden.
Eigenlijk beter dan de diesel waar het gaat om soepelheid en stilte (behalve als je flink op het gas gaat), nadeel natuurlijk dat hij wel een flinke slok lust.
Het is dan ook erg triest dat deze motor niet leverbaar is in het nieuwe model.
Geplaatst: 09.07.2010 - 15:36
door jds
De D5 trekt ook wel van nog lagere toeren door naar 4500 rpm, maar niet optimaal. De vijfcylindermotoren van Volvo zijn inderdaad niet slecht. Het probleem van Volvo is de NVH, waarbij veel merken beter scoren. Ik moet wel toegeven dat de XC60 op dit gebied goed scoort en de grote 3 goed benadert.
Geplaatst: 09.07.2010 - 18:16
door Fulaks
Wat is NVH ?
Geplaatst: 09.07.2010 - 18:36
door 945i
Noise, vibration, harshness....
Geplaatst: 09.07.2010 - 18:51
door Fulaks
945i schreef:Noise, vibration, harshness....
Bedankt ! Weer wat bijgeleerd...
Geplaatst: 09.07.2010 - 21:32
door 945i
Ik heb het ook maar gegoogled hoor
