Ik ben deze week een s60 d3 manueel met momentum pakket aan het inrijden met als kleur een electric silver.
En wou graag mijn bevindingen van dag 1 met jullie delen;
Eerste indruk: De kleur staat hem echt prachtig. Ik heb zelf een ember black genomen en nu heb ik mij het al beklaagt dat ik geen electric silver genomen heb (zit al vast in de fabriek.) Niet dat ember black lelijk is. Maar komt veel beter tot zijn recht in het zilver.
De moter rijd lekker soepel en de NM van 400 is goed waarneembaar tussen de 1500 en 3000 toeren. Na 3000 houd het wel zo en beetje op.
Voor mij persoonlijk rijd hij gewoon leuker dan de D5 automaat.
Als je sportief wil rijden moet je de motor wel lekker in toeren houden.
Aan de lichten is het geen sprint bom (in zijn eerste) maar eens in zijn 2de is het als het speer weg. dit verklaart dan ook dat op papier de auto 9.2 seconden naar 100 nodig heeft. in de hernemingen echter rijd deze als een speer !!!
Sturen, hier zit niet de optie op om het stuur wat strakker te maken, en dit voel je dan ook, suurt lekker los, en is aangenaam rijden, maar voor een sportieve auto mocht dit toch (standaard ) wat strakker. Maar zeker niet slecht !!!
Het is wat wennen (rij nu met 320d in afwachting van de s60)
Zetels: Ik zie voor het eerst de tylosand textiel/t-tec bekleding en deze stellen voor mij personlijk zeer teleur. enkel een beetje t-tec aan de zijkant , een stukje in de extra steun van de zetel en een klein stukje aan de zijkant van de hoofd steunen, en de rest is van boven tot onder textiel.
Echt niet mooi gedaan, ik vind dan ook de meer prijs hiervan zeker niet waard..... De zetels zitten williswaar als gegoten en zijn comfortabel.
Maar ik had dit toch verwacht zoals in bvb de v50 (was mijn vorige auto)
foto volgt later
GSm: mijn htc desire wordt onmiddelijk herkend en muziek afspelen via blue tooth werkt perfect, ook de telefoon bedienen via de spraak functie loopt perfect.
RTI, zeer duidelijk te volgen op het scherm, ook geeft hij indien mogelijk de max snelheid weer dat je mag rijden op de weg. ook het adres zoeken via de voice functie werkt lekker.
dvd speler: werkt ok, maar krijg altijd zwarte banden link en rechts , onder en boven, nog niet gevonden of dit kan angepast worden.
Muziek: premium , de bass is rijkelijk en de stemmen zijn zuiver.
Enkel het luider en stiller zetten mocht wat beter zijn. Als je luider of stiller wil zetten moeten je bijna 3 keer rond draaien aan dat wieltje om wat beweging in dat streepje te krijgen

Nu de koffer: wel ik heb deze morgen een wasmand en wat brood vervoerd. persoonlijk is voor mij de koffer groot genoeg. Ok een break is handiger, maar om nu te huilen over deze koffer is zwaar overdreven.

op deze auto staat ook de adaptive cruise control, en deze is tegenover de xc60 veel verbeterd. de xc60 hield op 1 streepje nog te veel afstand.
De s60 niet. is instelbaar van 1 tot 5 seconden.
Bliss: lijkt mij overbodig, brand voor elke boom of muur dat je passeert

Collision warning heeft ook al zijn werk gedaan, de city safety en pedestrian detection ga ikvoor jullie niet testen

De auto staat ook voor een sportwagen achteraan te hoog op zijn poten.
Mag zeker 2 a 3 cm lager. De balder wielen komen mooier over in het echt tegenover de foto.
Tegen donderdag ergens krijgen jullie een foto reportageken te zien.
En probeer ik nog wat meer bevindingen te posten.
Hopelijk hebben jullie hier wat aan.
Heb jezelf vragen, shoot me, het is de moment