[Lease] C30 - Geleverd!
-
- 2nd Gear member
Update hierop, de prijzen die ik heb gekregen zijn als volgt:
- Dorpelbescherming: €175,-
- Mistlampframes: €140,-
Mijn inziens te prijzig om het door de dealer te laten doen, via deze webshop (UK) kan ik de onderdelen prima zelf bestellen.
Iemand meer tips met websites die dit soort onderdelen verkopen?
-
- 2nd Gear member
Zo, vandaag weer contact gehad met de dealer, eens even een update scoren dacht ik! 
De auto is inmiddels besteld en komt naar verwachting in week 50 binnen! Duurt dus nog wel even maar wel leuk om tussendoor even te gaan kijken en, uiteraard, foto's te maken!

De auto is inmiddels besteld en komt naar verwachting in week 50 binnen! Duurt dus nog wel even maar wel leuk om tussendoor even te gaan kijken en, uiteraard, foto's te maken!
-
- 2nd Gear member
Goede vraag, heb uiteraard in beide auto's gereden en beide waren serieuze kandidaten. de AR is een ander type auto dan de C30 en liggen wel een eind uit elkaar imho.Cavallino schreef:Waarom is het uiteindelijk een C30 geworden en geen Giulietta?
Voor mij heeft het leasebudget de doorslag gegeven, overscheiding is mogelijk maar voor mij persoonlijk niet wenselijk. De C30 past er mooi in incl. opties waar de AR in standard trim (destinctive) al een overscheiding levert van 90€... Zoals je wellicht gelezen hebt heb ik bij de C30 ook afgezien van de Summum op basis van een overscheiding van €24,- per maand. Het budget is dus mijn limiet en dus mijn keuze

-
- 4th Gear member
Ik ben zelf van een 147 overgestapt op een C30. Hoewel Alfa en Volvo ver uit elkaar lijken te liggen, heb ik het idee dat beide merken best vaak als alternatief overwogen worden. Misschien omdat het 'sympathieke' merken zijn, waarmee je niemand voor het hoofd stoot maar die wel uitdragen dat je iets meer wil dan een 13 in een dozijn vervoermiddel.
Je hebt beide auto's gereden; in welk opzicht verschilden ze (behalve uiterlijk)?
Je hebt beide auto's gereden; in welk opzicht verschilden ze (behalve uiterlijk)?
- phustje
- 1st Gear member
Ook ik kom van een Alfa 147 (nu tijdelijk een 207) en heb ook de Guilietta overwogen naast de C30. Uiteindelijk was het leasebedrag en toch wel de looks van de C30 voor mij doorslaggevend. Een golf en een a3 stond ook op het lijst maar die vielen toch vrij snel af door het 13-in-een-dozijn-verhaal.Cavallino schreef:Ik ben zelf van een 147 overgestapt op een C30. Hoewel Alfa en Volvo ver uit elkaar lijken te liggen, heb ik het idee dat beide merken best vaak als alternatief overwogen worden. Misschien omdat het 'sympathieke' merken zijn, waarmee je niemand voor het hoofd stoot maar die wel uitdragen dat je iets meer wil dan een 13 in een dozijn vervoermiddel.
- Tomba la bomba
- 1st Gear member
phustje schreef:Dat geldt voor mij dus ook, de C30 blijft toch echt meer bijzonderCavallino schreef:(...) Een golf en een a3 stond ook op het lijst maar die vielen toch vrij snel af door het 13-in-een-dozijn-verhaal.
-
- 2nd Gear member
- C30, comfort, heerlijk stil en qua interieur echt super! (ben een interieuren man!)Cavallino schreef:Ik ben zelf van een 147 overgestapt op een C30. Hoewel Alfa en Volvo ver uit elkaar lijken te liggen, heb ik het idee dat beide merken best vaak als alternatief overwogen worden. Misschien omdat het 'sympathieke' merken zijn, waarmee je niemand voor het hoofd stoot maar die wel uitdragen dat je iets meer wil dan een 13 in een dozijn vervoermiddel.
- AR G, keihard, stil, aardig intereur.
Heb van de AR de 170pk bezine gereden, ondanks dat ie hard ging zit er weinig beleving in die motor, dat doet mijn 147 beter (kan ook komen doordat ik de diesel nm gewend ben). De C30 zowel de DrivE en de D2, de D2 lijkt heel erg op mijn 1.9 JTDm die nu in de 147 ligt en die bevalt me prima! (Vlot genoeg, altijd net iets over)
Toen ik vervolgens de offertes terug kreeg was de keuze gelukkig niet moeilijk meer! Al had ik aan de AR G ook geen slechte auto gehad denk ik!
-
- 2nd Gear member
Joepie!
Vandaag een belletje gehad van de leverende dealer! Maandag 10 Januari 2011 om 10:00 gaan we de Alfa 147 inleveren en de C30 meenemen!
Dat word nog een lange maand....
Vandaag een belletje gehad van de leverende dealer! Maandag 10 Januari 2011 om 10:00 gaan we de Alfa 147 inleveren en de C30 meenemen!

- phustje
- 1st Gear member
De mijne staat ook in die week gepland! Binnenkort maar eens een belletje doen om te kijken of er al een exacte datum afgesproken kan worden!Reader schreef:Joepie!
-
- 2nd Gear member
Inmiddels heb ik de machine zo'n week in het bezit
.
Eerste review, ben erg te spreken over de D2 motor, staat nu 1100 km op de teller en eerste tankbeurtje was rond de 750 km. Heb het gevoel dat de motor vlotter is dan de D2 die ik heb proefgereden in de zomer.
Puntje wat ik onbegrijpelijk vind is dat er (nog steeds) een tent in de kofferbak zit, hiervoor heb ik inmiddels een hardcover besteld.
Verder geen bijzonderheden, het rijd fijn, stuurt fijn is stil en bied het comfort waar ik naar opzoek was.
Zal in de loop van de week wat foto's maken en plaatsen.

Eerste review, ben erg te spreken over de D2 motor, staat nu 1100 km op de teller en eerste tankbeurtje was rond de 750 km. Heb het gevoel dat de motor vlotter is dan de D2 die ik heb proefgereden in de zomer.
Puntje wat ik onbegrijpelijk vind is dat er (nog steeds) een tent in de kofferbak zit, hiervoor heb ik inmiddels een hardcover besteld.
Verder geen bijzonderheden, het rijd fijn, stuurt fijn is stil en bied het comfort waar ik naar opzoek was.
Zal in de loop van de week wat foto's maken en plaatsen.
- Paul
- Geartronic member
Ik heb in de 3 jaar dat ik C30 heb gereden nooit het tentje gebruikt, nooit het tentje gemist en ALTIJD gewoon mijn spullen prima er neer gelegd.
Maar misschien komt dat wel door mijn Sunblinds...
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Jeroen82
- 2nd Gear member
Paul schreef:Ik heb in de 3 jaar dat ik C30 heb gereden nooit het tentje gebruikt, nooit het tentje gemist en ALTIJD gewoon mijn spullen prima er neer gelegd.
Ik denk het ja, want anders is er voor het dievengilde altijd precies te zien wat je in je kofferbak hebt liggen... Ik doe zelf meestal de voorste tentstok naar beneden klappen

Maar goed, een mooie oplossing is dat doek idd niet nee.
-
- 2nd Gear member
Top auto, alleen issues met de bluetooth in combinatie met Windows Phone 7...
http://volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=4 ... highlight=
http://volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=4 ... highlight=