Zou dit passen

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Vliegende Baksteen
2nd Gear member

Theo V70 schreef:Ik heb een camera in de kentekenplaathouder.
Prima beeld en niet opvallend (vind ik)gemonteerd. Als ik het beeld in de auto laat zien en mensen lopen naar achter om de camera te bekijken moeten ze even zoekend rondkijken om hem te zien. Zegt mij genoeg.
Overigens aangeschaft bij onze Forum-sponsor Bob.
Ik heb precies dezelfde (tegelijk gemonteerd met de IMIV). Aanvankelijk als aardige gimmick, maar ik zou 'm nu niet meer willen missen. Je kunt zó veel meer de grenzen van de bumper opzoeken bij het inparkeren. Je ziet 'm nauwelijks en zelfs als er regendruppels op zitten, heb je nog genoeg zicht naar achteren. Alleen de houder hadden ze beter mat zwart kunnen maken ipv glimmend. Dat staat toch net iets sjieker.

De ultieme test: zet 'm op het beeld van de camera zo strak mogelijk tegen een paaltje of een andere auto (zonder deze te raken), kijk dan door de achterruit en vraag jezelf af of je ook zonder camera zo dichtbij had durven komen :shock:
V70 D5 Summum ('02) Cosmos Blue metallic (full color), DVD RTi, 18inch Nebula (wintermaanden 16inch Ursa), iMIV + RVCAM, blokjesgrille, off black sport leder, MY05 koplampen + achterlichten
piotrV70
5th Gear member

flipjebetuwe23 schreef:@Piotrv70

Heb je de camera al omvangen en toe gallig al geïnstalleerd. Ben benieuwd hoe het beeld namelijk is
Nee, het blijkt toch een ander model te zijn, ik was afgegaan op een eerder bericht in deze thread. Kennelijk zijn er verschillende versie's. Plaatjes van het beeld van de diverse camera's zijn wel op het forum te vinden.
V70 2.5T Geartronic MY04 Dynamic Comfortline - Estateline
Afbeelding
C30 1.6D Basis MY07
Afbeelding
flipjebetuwe23
3rd Gear member

Oké ik zit namelijk ook naar zo'n oplossing te kijken en als het goed is past de camera, die ik aangaf met de foto wel. de maten zijn lengte 7,5 cm breedte 2,8 cm.
v70n t5
CFE
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Camera : ALTIJD doen als je de mogelijkheid hebt.
Enorme comfort verbetering en net iets zekerder van jezelf als je 'm achteruit parkeert.

Camera's, let op;
- Aantal lux waarmee de camera nog fatsoenlijk beeld geeft. (en geloof niet altijd wat er geadverteerd wordt, denk dat we er 20 doorheen gedraaid hebben hier voor we fatsoenlijke versies vonden).
- Levensduur, aan = beter dan aan/uit, en dat aan/uit is nou typisch iets voor een parkeer camera. Kijk of je recenties kunt vinden, en probeer in ieder geval garantie te bemachtigen. Let op bij eBay, garantie afhandeling lastig soms.
- PAL/NTSC (scherm wat omhoog komt tot 2007 = PAL, Klapschermen NTSC en scherm omhoog vanaf 2007 ook NTSC.
- Temperatuur bestendigheid (-10 is gewoon te weinig!)
- Verlichting, soms zit er een ledje in, deze moet vervangen kunnen worden door een sterkere in NL. Lichtkleur moet gelijk zijn aan andere kant van kentekenplaat verlichting, dus desnoods gelijk ledverlichting voor andere kant meebestellen.
- Maten zijn verschillend! Sommige wagens hebben 6 hoek, sommige rechthoek, kon er bij de S80 bijv. geen peil op trekken qua bouwjaar!

Succes!
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
flipjebetuwe23
3rd Gear member

@volvotech bedankt voor je duidelijke uitleg en info. Ik wist namelijk niet dat de verlichting niet mocht afwijken van de andere. Zal zeker informeren of het lampje vervangen kan worden en of het led of gewoon is en zeker hoeveel watt het is zodat ik het kan vergelijken.
v70n t5
CFE
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Er zijn led versies van de lampjes die er in zitten, alleen even kijken NA installatie camera hoe sterk die moet zijn.
www.volvotech.eu

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
flipjebetuwe23
3rd Gear member

VolvoTech schreef:Er zijn led versies van de lampjes die er in zitten, alleen even kijken NA installatie camera hoe sterk die moet zijn.
Je bedoeld dat er voor het orginele lampje wat niet wordt vervangen door de camera er led lampjes vekocht worden.
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Yup!
www.volvotech.eu

flipjebetuwe23
3rd Gear member

Waar kun je die eventueel halen?

En even of topic

Heb namelijk nog geen scherm dus zit te denken aan een 2 DIN radio. want de blp-890 radio duurt wel heel lang voor dat ze ermee komen. Weet jij toevallig al iets meer van de blp toestellen wanneer die komen
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

halen : uit mijn voorraad kamer
blp : heb net vertaald van Engels naar nederlands en dat betekent dat er iig een interface klaar is!
(en dat zegt nog niks, maar goed ;-)
www.volvotech.eu

flipjebetuwe23
3rd Gear member

Oké bedankt ga ik nog wel even wachten met een 2 DIN toestel.hoelang heeft het bij de vorige modellen geduurd voor dat ze uit kwamen nadat de interface klaar was want ik vind dat een mooiere oplossing dan een 2din frame
v70n t5
CFE
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

flipjebetuwe23 schreef:Oké bedankt ga ik nog wel even wachten met een 2 DIN toestel.hoelang heeft het bij de vorige modellen geduurd voor dat ze uit kwamen nadat de interface klaar was want ik vind dat een mooiere oplossing dan een 2din frame
Te kort en daarom waren er nogal problemen mee...
Dit keer gaat dat echter veel beter!
www.volvotech.eu

flipjebetuwe23
3rd Gear member

Oké gaan we nog wel even wachten
v70n t5
CFE
flipjebetuwe23
3rd Gear member

@volvotech
even nog een vraag over de camera. Heb jij toevallig ervaring met een van deze twee camera's
v70n t5
CFE
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Welke? Let op, camera's lijken soms erg op elkaar, maar lens en CCD of CMOS zijn vaak anders en daar kan een groot prijsverschil uit voortkomen!

Mooiste vinden we zelf de kentekenplaat versie, al moet je daarvoor boren in je kofferbak deksel.
www.volvotech.eu

flipjebetuwe23
3rd Gear member

Dit zijn de specificaties zo als vermeld op de site. Het zijn de gegevens van de camera met verlichting er in. Dus het tweede plaatje met de ronde camera. Deze vind ik persoonlijk mooier als waar de topic met begonnen is
Features:

Vision at night
View angle:170°
Image sensor:MT703/OV7950
Material:Plastic
Modulation: NTSC/PAL

Specifications

Sensor:1/3"color CMOS
Effective pixels:656X492
Lens angle:170 degrees
Resolution: 420 TV Lines
Shutter speed: 1/60s-20us