Gelijkwaardige benzine variant tov de V70 D5

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
t5power
5th Gear member
Berichten: 2124
Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02

bart simpson schreef:een 2.4 van 170pk komt bij 1850 t/min niet in de buurt van de 215Nm
Afbeelding

links 2.4, rechts 2.0T
Zie je echt zoveel verschil?
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Die linkse klopt niet met de grafieken die ik in mijn Volvoboeken heb staan.
Een 2.0T is substantieel beter qua trekkracht en souplesse dan een 2.4i, maar dat hoef je van mij niet aan te nemen.
Volvo for life
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33127
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Wel van mij hoor, 2.0T is een veel lekkerdere motor!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
toppertje
6th Gear member
Berichten: 3801
Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
Locatie: drente

Ik zou als ik eenmaal de D5 had,zoals in jou geval,er niet over
piekeren om de D5 in te ruilen voor een benzine variant.
Zoals je zelf zegt,de D5 bevalt in alle opzichten perfect.
Waarom dan switchen?
Als jij ong. 15dkm/pj er mee blijft rijden,dan zul je voordeliger
uit zijn dan deze weer in te ruilen(en bij betalen)voor een
benzine variant.
geen glans zonder wrijving
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Aha! de kernvraag, waartoe al die drukte? :)
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gebruikersavatar
EVV
5th Gear member
Berichten: 1464
Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20

bart simpson schreef:Die linkse klopt niet met de grafieken die ik in mijn Volvoboeken heb staan.
Een 2.0T is substantieel beter qua trekkracht en souplesse dan een 2.4i, maar dat hoef je van mij niet aan te nemen.
De plaatjes komen uit de officiële Volvo prijslijst voor een S60 uit 2005. Ik heb ook nog even gekeken of ze in nieuwere jaren misschien anders zijn, maar de grafiek blijft hetzelfde.
Het is wel zo dat voor motor uit 2001 de grafiek minder vlak is, ik ben er echter vanuit gegaan dat Hans niet terug wilde in bouwjaar.
2024 V90 B4 Plus Bright
Afbeelding
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

ik heb ze beiden gehad en kan je melden dat er een enorm verschil zit in de 2.4i en de 2.0T qua trekkracht en souplesse, zou zelf daarom nooit voor de 2.4i van 170pk gaan, dan liever nog de 140pk 2.4
Volvo for life
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24665
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

Dat heb ik ze ook al geprobeerd wijs te maken Bart, zij vertrouwen meer op grafiekjes dan op de werkelijkheid
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20789
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Laat ik ook maar een duit in het zakje doen: Indien de keuze tussen een 2.0T en een 2.4i. De 2.0T!!!!!!!
Die rijdt een stuk smooother.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
t5power
5th Gear member
Berichten: 2124
Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02

Oh als de ervaringsdeskundigen het erover eens zijn wil ik dat best aannemen.
Je zou ook de 2.4i boven een 2.0T kunnen verkiezen omdat de 2.4i een onderdeel mist die in theorie kapot kan gaan. Maar ik gok dat de 2.0T wel weer een stukje zuiniger zal zijn, dat voordeel kun je natuurlijk ook gebruiken om een nieuwe turbo te kopen.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
Gebruikersavatar
piotrV70
5th Gear member
Berichten: 1662
Lid geworden op: 21.11.2008 - 13:54

bart simpson schreef:ik heb ze beiden gehad en kan je melden dat er een enorm verschil zit in de 2.4i en de 2.0T qua trekkracht en souplesse, zou zelf daarom nooit voor de 2.4i van 170pk gaan, dan liever nog de 140pk 2.4
Amen ! Degelijk, zuinig, relaxed blok. Die 170pk is een overbodige variant.
V70 2.5T Geartronic MY04 Dynamic Comfortline - Estateline
Afbeelding
C30 1.6D Basis MY07
Afbeelding
Gebruikersavatar
Theo V70
6th Gear member
Berichten: 3883
Lid geworden op: 11.05.2007 - 10:47
Locatie: Zuid-Holland

En ik was nog wel zo blij met mijn 2.4i 170pk.
Toen ik haar hier voorstelde was iedereen nog wel enthousiast.
Zij heeft zich de afgelopen jaren prima gedragen met caravan in FR.

Blijkt dat ik de slechtste combinatie heb die er bestaat.
Daar gaat mijn zelfvertrouwen!

Han sterkte met je luxeprobleem. Ik sukkel nog wel even door :(

snif snif.
EX40 SMER, Ultimate bj 2024, Bright Dusk, Tailored Wool, Pixel led, etc.
C70 Summum Tourer T5 bj 2011, Flamenco Red Pearl, Luxury line, Comfort pack, Smart Top, RV-camera, 18' Morpheus z, 17' Sadira w
244 DL jubileum bj 14/04/1977 Ljusgrå
XC40 T5 recharge, bj 2020, Christal White. R-design
240 GL bj 1990, Mellanblå
Amazon P130 - 121 bj 1964, Sahara Geel
V70 2.4 170 PKbj 2004, Edition 1, Nautic Blue Pearl
V40 2.0 i bj 2003, Europa Sports Exclusive
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Gedeelde smart is halve smart, Theo. Ik moet mezelf ook al 5 jaar behelpen met slechts 170 pk. De laatste jaren kreeg ik al het gevoel dat ik wat miste, vooral met mijn trouwe Kip d'r achter. Met dank aan dit topic weet ik nu eindelijk wat het is geweest.

Whahahaha..... :lol:
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gast

Theo V70 schreef:Ik sukkel nog wel even door :(

snif snif.
Oceanracer schreef:Met dank aan dit topic weet ik nu eindelijk wat het is geweest.

Whahahaha..... :lol:
Geweldig. Yes..... :P
Gebruikersavatar
steven460
5th Gear member
Berichten: 1009
Lid geworden op: 18.08.2007 - 16:06
Locatie: Almelo
Contacteer:

Omdat iedereen toch bezig is met zijn of haar keuze als beste te verklaren. Hier mijn aandeel van de zin en onzin.

1 'Zuinig' te berijden onder de 100km/h. (turbo niet aanspreken tijdens rijden = zuinig)
2 Sneller optrekken.
3. Aanhangers slepen zonder dat je er erg in hebt.
4. Genoeg koppel om het asphalt op te krullen


T5 FTW!
s60 2001 T5, Dark Grey Pearl
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
jpwg001
6th Gear member
Berichten: 4924
Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
Locatie: Eindhoven

Ik heb een 2.4T, heerlijk blok, voldoende vermogen en het blok loopt mooi. Niet zenuwachtig, snel genoeg.
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
8th Gear member
Berichten: 10715
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

Ha ha ik sukkel ook nog wel ff door hoor. Voorlopig nog niets aan de hand en de D5 heeft het dit weekend weer top gedaan met Knaus erachter. Het is een dijk van een auto en ik ben er nog steeds erg blij mee. Cruise op iets boven de 100 en handmatig schakelen. Werkelijk is dat ca 95/97 km/h. KLPD met V50 heeft me ingehaald en knikten vriendelijk. (wellicht dachten ze van joh nu lach je nog maar over een paar dagen niet meer als we je iest toegestuurd hebben ha ha ha maar dta geloog ik niet.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”

Vanaf eind Aug.: C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een zgn. "Empty Nest Volvo" op het Landgoed

MGB GT British Racing Green Classic Rally Car 1969 > SOLD!!!!!
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
jpwg001
6th Gear member
Berichten: 4924
Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
Locatie: Eindhoven

Hahaha, misschien zat je wel in een 80km zone... hahaha
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
8th Gear member
Berichten: 10715
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

JA dat zou kunnen, maarre nee in de 80km zone doet dezeTukker het rustig aan hoor en hou ik me vaak aan de snelheid. Autobaan geef ik wel wat meer gas.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”

Vanaf eind Aug.: C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een zgn. "Empty Nest Volvo" op het Landgoed

MGB GT British Racing Green Classic Rally Car 1969 > SOLD!!!!!
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
jpwg001
6th Gear member
Berichten: 4924
Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
Locatie: Eindhoven

Dan zal het liefhebber zijn geweest!
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
Gesloten

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”