Pagina 3 van 4

Geplaatst: 08.09.2010 - 21:01
door t5power
bart simpson schreef:een 2.4 van 170pk komt bij 1850 t/min niet in de buurt van de 215Nm
Afbeelding

links 2.4, rechts 2.0T
Zie je echt zoveel verschil?

Geplaatst: 08.09.2010 - 21:11
door bart simpson
Die linkse klopt niet met de grafieken die ik in mijn Volvoboeken heb staan.
Een 2.0T is substantieel beter qua trekkracht en souplesse dan een 2.4i, maar dat hoef je van mij niet aan te nemen.

Geplaatst: 08.09.2010 - 21:15
door Paul
Wel van mij hoor, 2.0T is een veel lekkerdere motor!

Geplaatst: 08.09.2010 - 21:25
door toppertje
Ik zou als ik eenmaal de D5 had,zoals in jou geval,er niet over
piekeren om de D5 in te ruilen voor een benzine variant.
Zoals je zelf zegt,de D5 bevalt in alle opzichten perfect.
Waarom dan switchen?
Als jij ong. 15dkm/pj er mee blijft rijden,dan zul je voordeliger
uit zijn dan deze weer in te ruilen(en bij betalen)voor een
benzine variant.

Geplaatst: 08.09.2010 - 21:33
door 945i
Aha! de kernvraag, waartoe al die drukte? :)

Geplaatst: 09.09.2010 - 07:58
door EVV
bart simpson schreef:Die linkse klopt niet met de grafieken die ik in mijn Volvoboeken heb staan.
Een 2.0T is substantieel beter qua trekkracht en souplesse dan een 2.4i, maar dat hoef je van mij niet aan te nemen.
De plaatjes komen uit de officiƫle Volvo prijslijst voor een S60 uit 2005. Ik heb ook nog even gekeken of ze in nieuwere jaren misschien anders zijn, maar de grafiek blijft hetzelfde.
Het is wel zo dat voor motor uit 2001 de grafiek minder vlak is, ik ben er echter vanuit gegaan dat Hans niet terug wilde in bouwjaar.

Geplaatst: 09.09.2010 - 08:01
door bart simpson
ik heb ze beiden gehad en kan je melden dat er een enorm verschil zit in de 2.4i en de 2.0T qua trekkracht en souplesse, zou zelf daarom nooit voor de 2.4i van 170pk gaan, dan liever nog de 140pk 2.4

Geplaatst: 09.09.2010 - 08:03
door Walter
Dat heb ik ze ook al geprobeerd wijs te maken Bart, zij vertrouwen meer op grafiekjes dan op de werkelijkheid

Geplaatst: 09.09.2010 - 08:06
door V480-S60
Laat ik ook maar een duit in het zakje doen: Indien de keuze tussen een 2.0T en een 2.4i. De 2.0T!!!!!!!
Die rijdt een stuk smooother.

Geplaatst: 09.09.2010 - 08:59
door t5power
Oh als de ervaringsdeskundigen het erover eens zijn wil ik dat best aannemen.
Je zou ook de 2.4i boven een 2.0T kunnen verkiezen omdat de 2.4i een onderdeel mist die in theorie kapot kan gaan. Maar ik gok dat de 2.0T wel weer een stukje zuiniger zal zijn, dat voordeel kun je natuurlijk ook gebruiken om een nieuwe turbo te kopen.

Geplaatst: 09.09.2010 - 10:02
door piotrV70
bart simpson schreef:ik heb ze beiden gehad en kan je melden dat er een enorm verschil zit in de 2.4i en de 2.0T qua trekkracht en souplesse, zou zelf daarom nooit voor de 2.4i van 170pk gaan, dan liever nog de 140pk 2.4
Amen ! Degelijk, zuinig, relaxed blok. Die 170pk is een overbodige variant.

Geplaatst: 11.09.2010 - 19:07
door Theo V70
En ik was nog wel zo blij met mijn 2.4i 170pk.
Toen ik haar hier voorstelde was iedereen nog wel enthousiast.
Zij heeft zich de afgelopen jaren prima gedragen met caravan in FR.

Blijkt dat ik de slechtste combinatie heb die er bestaat.
Daar gaat mijn zelfvertrouwen!

Han sterkte met je luxeprobleem. Ik sukkel nog wel even door :(

snif snif.

Geplaatst: 11.09.2010 - 19:19
door Oceanracer
Gedeelde smart is halve smart, Theo. Ik moet mezelf ook al 5 jaar behelpen met slechts 170 pk. De laatste jaren kreeg ik al het gevoel dat ik wat miste, vooral met mijn trouwe Kip d'r achter. Met dank aan dit topic weet ik nu eindelijk wat het is geweest.

Whahahaha..... :lol:

Geplaatst: 11.09.2010 - 23:44
door Gast
Theo V70 schreef:Ik sukkel nog wel even door :(

snif snif.
Oceanracer schreef:Met dank aan dit topic weet ik nu eindelijk wat het is geweest.

Whahahaha..... :lol:
Geweldig. Yes..... :P

Geplaatst: 12.09.2010 - 13:29
door steven460
Omdat iedereen toch bezig is met zijn of haar keuze als beste te verklaren. Hier mijn aandeel van de zin en onzin.

1 'Zuinig' te berijden onder de 100km/h. (turbo niet aanspreken tijdens rijden = zuinig)
2 Sneller optrekken.
3. Aanhangers slepen zonder dat je er erg in hebt.
4. Genoeg koppel om het asphalt op te krullen


T5 FTW!

Geplaatst: 12.09.2010 - 16:34
door jpwg001
Ik heb een 2.4T, heerlijk blok, voldoende vermogen en het blok loopt mooi. Niet zenuwachtig, snel genoeg.

Geplaatst: 12.09.2010 - 19:58
door Hans oet Twent
Ha ha ik sukkel ook nog wel ff door hoor. Voorlopig nog niets aan de hand en de D5 heeft het dit weekend weer top gedaan met Knaus erachter. Het is een dijk van een auto en ik ben er nog steeds erg blij mee. Cruise op iets boven de 100 en handmatig schakelen. Werkelijk is dat ca 95/97 km/h. KLPD met V50 heeft me ingehaald en knikten vriendelijk. (wellicht dachten ze van joh nu lach je nog maar over een paar dagen niet meer als we je iest toegestuurd hebben ha ha ha maar dta geloog ik niet.

Geplaatst: 12.09.2010 - 20:02
door jpwg001
Hahaha, misschien zat je wel in een 80km zone... hahaha

Geplaatst: 12.09.2010 - 20:05
door Hans oet Twent
JA dat zou kunnen, maarre nee in de 80km zone doet dezeTukker het rustig aan hoor en hou ik me vaak aan de snelheid. Autobaan geef ik wel wat meer gas.

Geplaatst: 12.09.2010 - 20:13
door jpwg001
Dan zal het liefhebber zijn geweest!