Benzinetank vacuum?
-
- 7th Gear member
hebben we het nu over vacuum of over LPI?????????:)
-
- 6th Gear member
nee is zeer zeker niet hetzelfde.X-off schreef:Wat is dan het verschil?omdat LPi en AMS niet hetzelfde is, het zijn 2 totaal verschillende installaties.
Is toch beide rechtstreekse inspuiting?
bij LPi word lpg onder vloeibare vorm ingespoten, d.w.z. dat het gas pas expandeert ten tijde van inspuiting in het inlaatspruitstuk, net zoals benzine.
doordat er nog een kleine overdruk word gegeven heeft dit als voordeel dat het beter gedoseerd kan worden en een lagere inlaattemperatuur heeft.
het voordeel daarvan is dan weer een hoger rendement en betere cylindervulling.
bij een AMS systeem is de lpg al geëxpandeerd in de verdamper en word dus verdampt geinjecteerd.
- marissen
- 3rd Gear member
Bedoel je dat het gas/luchtmengsel via injectors wordt geïnjecteerd? Of is dit nog het ''oude'' systeem waarbij het gas/luchtmengsel zich al in het inlaatspruitstuk bevindt (met de veel grotere kans op Back-fire)?bij een AMS systeem is de lpg al geëxpandeerd in de verdamper en word dus verdampt geinjecteerd
Happy V40 1.8 Bi-Fuel Driver
- menjo
- 7th Gear member
Ik merkte vandaag dat de tankdop niet bij mijn auto hoort, de sleutel past namelijk niet. Hij past er niet eens in. Zou dit er ook iets mee te maken kunnen hebben?
Misschien kan een MOD dit topic even splitsen?
- smokingman
- 4th Gear member
Dat kan zeker wel. Ik heb namelijk geen tankdop met een sleutel. Het klepje wordt met de centrale portiervergrendeling al vergrendeld. Dus heb je geen tankdop met sleutel nodig, lijkt mij.menjo schreef:Ik merkte vandaag dat de tankdop niet bij mijn auto hoort, de sleutel past namelijk niet. Hij past er niet eens in. Zou dit er ook iets mee te maken kunnen hebben?
- smokingman
- 4th Gear member
Zo goed heb ik die van mij nog niet bekeken. Ik weet alleen dat hij met een snoertje aan het deksel vastzit. En dat lijkt mij redelijk origineel.menjo schreef:Er staat wel Volvo op de dop, misschien uit een ander model dat ook op de opening past?
- marissen
- 3rd Gear member
Hiervoor had ik een G3 Laguna, waarvan het verdampte gas bij het begin van het inlaatspruitstuk centraal werd ingevoerd (bij de gasklep).
Hoe zit dit dan bij mijn Bi-Fuel?? Er zitten wel 4 gasinjectoren vlak bij de benzine-injectoren, maar ik zie ook een (kleine) verdamper (gevolgd door een soort verdeelhuis voor elke cilinder). Hieruit kan ik dan concluderen dat er verdampt gas, en geen vloeibaar gas, wordt geinjecteerd?
Hoe zit dit dan bij mijn Bi-Fuel?? Er zitten wel 4 gasinjectoren vlak bij de benzine-injectoren, maar ik zie ook een (kleine) verdamper (gevolgd door een soort verdeelhuis voor elke cilinder). Hieruit kan ik dan concluderen dat er verdampt gas, en geen vloeibaar gas, wordt geinjecteerd?
-
- 6th Gear member
zitten de injectoren in het inlaatspruitstuk of alle 4 bij mekaar op een rail?.marissen schreef:Hoe zit dit dan bij mijn Bi-Fuel?? Er zitten wel 4 gasinjectoren vlak bij de benzine-injectoren, maar ik zie ook een (kleine) verdamper (gevolgd door een soort verdeelhuis voor elke cilinder). Hieruit kan ik dan concluderen dat er verdampt gas, en geen vloeibaar gas, wordt geinjecteerd?
staat er ergens een merk op?, een sticker op de tank?, boekje?.
of maak er eens een foto van.
- marissen
- 3rd Gear member
De ronde, cupvormige, injectoren zitten in het spruitstuk. Vlak bij de benzine injectoren en vlak bij de cilinderinlaat.
Het is een Necam installatie.
Ik heb er helaas alleen geen handleiding bij (die er origineel wel bij hoort te zitten naar ik inmiddels begrepen heb).
Het is een Necam installatie.
Ik heb er helaas alleen geen handleiding bij (die er origineel wel bij hoort te zitten naar ik inmiddels begrepen heb).
- marissen
- 3rd Gear member
Ik zal morgen eens kijken, maar volgens mij niet.
Er zit een verdeler na de ''verdamper'' die een beetje lijkt op een bobine. 1 inlaatslang, met rondom de 4 uitgaande gasslangen richting de schotelvormige injectoren.
Er zit een verdeler na de ''verdamper'' die een beetje lijkt op een bobine. 1 inlaatslang, met rondom de 4 uitgaande gasslangen richting de schotelvormige injectoren.
- smokingman
- 4th Gear member
Voor de Peugeot 206 heb ik een Suzuki Swift gti gehad. Als je daar de tankdop losdraaide siste ie ook heel wat af. Ik heb daar nooit enige problemen mee gehad. Dus ik denk niet dat het kwaad kan.menjo schreef:OK, dan heb ik zeker geen originele. Nu nog even iemand hebben die weet of het kwaad zou kunnen.
- Paul
- Geartronic member
Had ik ook af en toe met de V40, dus komt wel vaker voor denk ik...
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra