Benzinetank vacuum?

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Ramon&Ramon
7th Gear member

hebben we het nu over vacuum of over LPI?????????:)
X-off
2nd Gear member

Sorry, ik zal hier stoppen over LPi... :oops:
Volvo... or nothing.
Ludo
6th Gear member

X-off schreef:
omdat LPi en AMS niet hetzelfde is, het zijn 2 totaal verschillende installaties.
Wat is dan het verschil?
Is toch beide rechtstreekse inspuiting?
nee is zeer zeker niet hetzelfde.
bij LPi word lpg onder vloeibare vorm ingespoten, d.w.z. dat het gas pas expandeert ten tijde van inspuiting in het inlaatspruitstuk, net zoals benzine.
doordat er nog een kleine overdruk word gegeven heeft dit als voordeel dat het beter gedoseerd kan worden en een lagere inlaattemperatuur heeft.
het voordeel daarvan is dan weer een hoger rendement en betere cylindervulling.
bij een AMS systeem is de lpg al geëxpandeerd in de verdamper en word dus verdampt geinjecteerd.
marissen
3rd Gear member

bij een AMS systeem is de lpg al geëxpandeerd in de verdamper en word dus verdampt geinjecteerd
Bedoel je dat het gas/luchtmengsel via injectors wordt geïnjecteerd? Of is dit nog het ''oude'' systeem waarbij het gas/luchtmengsel zich al in het inlaatspruitstuk bevindt (met de veel grotere kans op Back-fire)?
Happy V40 1.8 Bi-Fuel Driver
Ludo
6th Gear member

voor beide , zowel het oude "venturi"systeem (G2) als gasinjectie (G3).
omdat ze beide nog werken met verdampers waarin het gas expandeerd, en vanaf de verdamper in dampvorm verder naar de inlaat gaat.
menjo
7th Gear member

Ik merkte vandaag dat de tankdop niet bij mijn auto hoort, de sleutel past namelijk niet. Hij past er niet eens in. Zou dit er ook iets mee te maken kunnen hebben?

Misschien kan een MOD dit topic even splitsen?
smokingman
4th Gear member

menjo schreef:Ik merkte vandaag dat de tankdop niet bij mijn auto hoort, de sleutel past namelijk niet. Hij past er niet eens in. Zou dit er ook iets mee te maken kunnen hebben?

Misschien kan een MOD dit topic even splitsen?
Dat kan zeker wel. Ik heb namelijk geen tankdop met een sleutel. Het klepje wordt met de centrale portiervergrendeling al vergrendeld. Dus heb je geen tankdop met sleutel nodig, lijkt mij.
menjo
7th Gear member

Er staat wel Volvo op de dop, misschien uit een ander model dat ook op de opening past?
smokingman
4th Gear member

menjo schreef:Er staat wel Volvo op de dop, misschien uit een ander model dat ook op de opening past?
Zo goed heb ik die van mij nog niet bekeken. Ik weet alleen dat hij met een snoertje aan het deksel vastzit. En dat lijkt mij redelijk origineel.
marissen
3rd Gear member

Origineel zit de tankdop inderdaad met een kunststof snoertje vast aan het tankklepje.
Het is een dop zonder sleutelgat.
menjo
7th Gear member

OK, dan heb ik zeker geen originele. Nu nog even iemand hebben die weet of het kwaad zou kunnen.
marissen
3rd Gear member

Hiervoor had ik een G3 Laguna, waarvan het verdampte gas bij het begin van het inlaatspruitstuk centraal werd ingevoerd (bij de gasklep).

Hoe zit dit dan bij mijn Bi-Fuel?? Er zitten wel 4 gasinjectoren vlak bij de benzine-injectoren, maar ik zie ook een (kleine) verdamper (gevolgd door een soort verdeelhuis voor elke cilinder). Hieruit kan ik dan concluderen dat er verdampt gas, en geen vloeibaar gas, wordt geinjecteerd?
marissen
3rd Gear member

Als ''benzinedopleek'' lijkt het mij geen kwaad kunnen dat er een ander type tankdop is geplaatst, zolang deze maar goed past en afsluit??
Ludo
6th Gear member

marissen schreef:Hoe zit dit dan bij mijn Bi-Fuel?? Er zitten wel 4 gasinjectoren vlak bij de benzine-injectoren, maar ik zie ook een (kleine) verdamper (gevolgd door een soort verdeelhuis voor elke cilinder). Hieruit kan ik dan concluderen dat er verdampt gas, en geen vloeibaar gas, wordt geinjecteerd?
zitten de injectoren in het inlaatspruitstuk of alle 4 bij mekaar op een rail?.
staat er ergens een merk op?, een sticker op de tank?, boekje?.
of maak er eens een foto van.
marissen
3rd Gear member

De ronde, cupvormige, injectoren zitten in het spruitstuk. Vlak bij de benzine injectoren en vlak bij de cilinderinlaat.
Het is een Necam installatie.
Ik heb er helaas alleen geen handleiding bij (die er origineel wel bij hoort te zitten naar ik inmiddels begrepen heb).
Ludo
6th Gear member

Necam = gasinjectie.
is het dit GSI systeem? :
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
marissen
3rd Gear member

Ik zal morgen eens kijken, maar volgens mij niet.
Er zit een verdeler na de ''verdamper'' die een beetje lijkt op een bobine. 1 inlaatslang, met rondom de 4 uitgaande gasslangen richting de schotelvormige injectoren.
Ludo
6th Gear member

ahzo, deze dan? :
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
smokingman
4th Gear member

menjo schreef:OK, dan heb ik zeker geen originele. Nu nog even iemand hebben die weet of het kwaad zou kunnen.
Voor de Peugeot 206 heb ik een Suzuki Swift gti gehad. Als je daar de tankdop losdraaide siste ie ook heel wat af. Ik heb daar nooit enige problemen mee gehad. Dus ik denk niet dat het kwaad kan.
Paul
Geartronic member

Had ik ook af en toe met de V40, dus komt wel vaker voor denk ik...
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”