Hoi,
Ben net voor het eerst wezen tanken. Is het normaal dat de tank redelijk vacuum getrokken wordt? Flinke sisser toen ik de tankdop opendraaide. Is dit een probleem of niet?
Benzinetank vacuum?
- menjo
- 7th Gear member
Wat zou het probleem dan kunnen zijn? Het duurde ongeveer zo lang als een fles freeway cola 3 dagen in de koelkast laten staan en dan weer eens openen, 3 seconden ofzo dus.
Vrijdag gaat ie naar de "aankoopkeuring" dus dan zal ik dit ook even zeggen.
Vrijdag gaat ie naar de "aankoopkeuring" dus dan zal ik dit ook even zeggen.
- CeeBee
- 5th Gear member
Ik zou me er nog niet druk over maken, pas als je je dop er niet meer af krijgt wordt het anders.
Je hebt een gesloten systeem zodat de benzine dampen "gerecycled" worden, er zou een leiding bij je koolfilter dicht kunnen zitten.
Je hebt een gesloten systeem zodat de benzine dampen "gerecycled" worden, er zou een leiding bij je koolfilter dicht kunnen zitten.
XC40 B3 Plus Dark

- X-off
- 2nd Gear member
Nu we het hier toch over tanken hebben;
De afgelopen weken duidt de meter op LPG veel minder aan dan erin zit.
Als ie bijna leeg aanduidt, kan er slechts een 28 liter in (tank=60l).
Ik heb 'm nog niet volledig leeg gereden omdat dit niet zo goed is, maar vraag me toch af of dit door de koude komt of gewoon de meter stuk?
Grtzzz, X-off
De afgelopen weken duidt de meter op LPG veel minder aan dan erin zit.
Als ie bijna leeg aanduidt, kan er slechts een 28 liter in (tank=60l).
Ik heb 'm nog niet volledig leeg gereden omdat dit niet zo goed is, maar vraag me toch af of dit door de koude komt of gewoon de meter stuk?
Grtzzz, X-off
Volvo... or nothing.
- marissen
- 3rd Gear member
Als het een Bi-Fuel is, kun je hem gewoon leegrijden.
Daarna kun je zien hoeveel er exact in gaat. Let wel op dat je stopt als de 80% begrenzer dit aangeeft (zacht geratel). Dan weet je zeker dat je telkens op hetzelfde punt het aantal liters afleest. (80% van 48 liter is +/- 39-40 liter).
Daarna kun je zien hoeveel er exact in gaat. Let wel op dat je stopt als de 80% begrenzer dit aangeeft (zacht geratel). Dan weet je zeker dat je telkens op hetzelfde punt het aantal liters afleest. (80% van 48 liter is +/- 39-40 liter).
Happy V40 1.8 Bi-Fuel Driver
- X-off
- 2nd Gear member
Tja, het is geen bi-fuel, maar wel af fabriek ingebouwd bij Volvo.
Ik denk trouwens dat het de meter is, want gisterenavond stond ie nog op een 25 liter (met slechts 115 km gereden!) en vanmorgen brandde de lamp van 'reserve'!
Ik ga hem nu dus toch eens leegrijden om te kijken wat er van is...
Ik denk trouwens dat het de meter is, want gisterenavond stond ie nog op een 25 liter (met slechts 115 km gereden!) en vanmorgen brandde de lamp van 'reserve'!
Ik ga hem nu dus toch eens leegrijden om te kijken wat er van is...
Volvo... or nothing.
- marissen
- 3rd Gear member
Weet je zeker dat het dan geen bi-fuel is?? Als ie af fabriek is ingebouwd zijn er volgens mij in ieder geval onderdelen speciaal voor het rijden op gas geinstalleerd?!Tja, het is geen bi-fuel, maar wel af fabriek ingebouwd bij Volvo
- joost
- 7th Gear member
Heb jij toevallig deze LEDjes?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
-
- 6th Gear member
als het een Vialle LPi is zou ik dat zekers niet doen.marissen schreef:Als het een Bi-Fuel is, kun je hem gewoon leegrijden.
het 'zacht geratel' is niet de 80% begrenzing hoor.marissen schreef:Let wel op dat je stopt als de 80% begrenzer dit aangeeft (zacht geratel).
als de begrenzing inkomt is dat klik en stopt het vulproces meteen (automatisch).
het 'zacht geratel' wat jij hoort is de druk van de vulpomp in het tankstation.
- X-off
- 2nd Gear member
Waarschijnlijk wel, maar wat is het echte verschil dan tussen een bi-fuel en LPI?Weet je zeker dat het dan geen bi-fuel is?? Als ie af fabriek is ingebouwd zijn er volgens mij in ieder geval onderdelen speciaal voor het rijden op gas geinstalleerd?!
Die 80% kan ik nergens aflezen, maar hij zou dan inderdaad automatisch stoppen.
Nee, mijn benzine-meter heeft een dubbele functie; op benzine duidt ie de hoeveelheid benzine aan, en als ie op LPG staat... de gastank dus.Heb jij toevallig deze LEDjes?
Hoe zie ik dat? Staat er nergens op... :?als het een Vialle LPi is zou ik dat zekers niet doen
Ik rijd nu al meer dan 50km met de lamp aan, denk dat de meter stuk is.
Volvo... or nothing.
- marissen
- 3rd Gear member
Dat zachte geratel is zeker niet de installatie van het tankstation. In veel gevallen is de pomp van het tankstation zo krachtig dat ie dwars door de 80% grens drukt. Deze begrenzer begint dan te ''protesteren'' door zacht te ratelen (dat hoor je dan in je eigen gastank). Ik kan mijn tank in dat geval tot bijna 50 liter voldrukken (= max inhoud). Je zou ook kunnen stellen dat de begrenzer kapot is, maar er zijn een paar stations waar ie keurig stopt op 80%.
Een Bi-fuel auto heeft én een benzinemeter (rechts) én een LPGmeter (links i.p.v koelwatertemperatuur), dus geen ledjes of een combimeter.
Ik ben het met Ludo eens dat niet alle installaties zomaar leeggereden kunnen worden. De Bi-Fuel (Necam) kan het wél.
Een Bi-fuel auto heeft én een benzinemeter (rechts) én een LPGmeter (links i.p.v koelwatertemperatuur), dus geen ledjes of een combimeter.
Ik ben het met Ludo eens dat niet alle installaties zomaar leeggereden kunnen worden. De Bi-Fuel (Necam) kan het wél.
-
- 6th Gear member
toch wel, je bevestigd het overigens zelf :marissen schreef:Dat zachte geratel is zeker niet de installatie van het tankstation.
marissen schreef:In veel gevallen is de pomp van het tankstation zo krachtig dat ie dwars door de 80% grens drukt.

-
- 6th Gear member
X-off, k'zie net dat je uit Heusden-Zolder komt.
buiten Bi-Fuel word er geen lpg installatie geplaatst in de fabriek.
de dealer geeft dit dan uit bij aankoop/aankomst wagen.
komt je auto soms bij Rutten Helchteren vandaan?.
-
- 7th Gear member
Dat vacuum zuigen hoort zo,dat is tegen benzine damp,er zit een speciale voorziening op met een koolfilter.
- X-off
- 2nd Gear member
Nee, hij was van een nederlander die in België woont, dus ik vermoed dat ie uit Nederland komt. Maar ik ga wel degelijk bij Rutten voor herstellingen e.d. Ben jij ook van deze kant?X-off, k'zie net dat je uit Heusden-Zolder komt.
Ik denk niet dat het een bi-fuel is omdat de meter, zoals gezegd, een dubbele functie heeft en de koelwatertemp er rechts van staat.
Ook ligt de tank gewoon in de koffer (Jammer!) en niet in het reservewiel.
Maar wat ik dan wel vreemd vind, is dat hoewel hij geen boekje van de wagen meer had, hij wel nog het aparte boekje met de handleiding van de LPI had, volledig origineel van Volvo zelf...
Volvo... or nothing.
- joost
- 7th Gear member
Dan is ie wel door Volvo ingebouwd, maar niet in de fabriek. In mijn handleiding zaten nog wat papieren, waaronder het garantiebewijs, waarop datum van inbouw en kilometerstand alsmede een stempel van de dealer die hem ingebouwd heeft: 05-10-2000, 0 km, Verkerk Volvo Utrecht.
Joost.
Joost.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
-
- 7th Gear member
Je hebt geen bi fuel!
Ik heb namelijk die installatie gemonteerd...Bij Verkerk.......
Ik heb namelijk die installatie gemonteerd...Bij Verkerk.......