Pagina 3 van 4
Geplaatst: 14.07.2006 - 17:14
door menjo
De stadslichten kun je het beste beide draden los aanlsuiten, zo had ik het tenminste. Misschien even met een multimeter precies kijken waar stroom op staat als je aan de lichtschakelaar draait en het grootlicht aan zet. Dan moet het wel uit te vogelen zijn.
Geplaatst: 14.07.2006 - 18:40
door snorremans
locus schreef:Okay de black dual zitten er in; er komt licht uit maar nog niet zoals de bedoeling is.
Mijn situatie is als volgt (dimlicht ingeschakeld):
Bestuurderskant rechterlamp brand, linker lamp niet
Bijrijderskant: linker EN rechter lampen branden
Met de lampjes zelf is niets mis. Ik heb vanochtend 4x nieuwe H7 lampen gekocht. En om een eventuele fabricage fout voor te zijn, de lampjes onderling gerouleerd, met telkens het zelfde resultaat zoals hierboven beschreven.
Even voor de goede orde - ik ga er van uit dat bij dimlicht beide lampen van 1 unit aan zijn. In totaal zouden er dus 4 lampen moeten branden - m.u.v. de stadslichten. Dit klopt toch? Dus wat gaat er mis?
Ter info, de stadslampjes zitten er nog niet in. Weet iemand welk typenummer dat is? Ik heb vanochtend bij halfords gekeken, maar zag ze niet zo gauw.
Voor de duidelijkheid zal ik even een tekeningetje maken en die zodadelijk posten.
Per kant brand er bij dimlicht maar èèn lamp ( de buitenste ) en bij groot licht per kant maar èèn lamp en dat is de binnenste.
Geplaatst: 14.07.2006 - 19:00
door Remon
Misschien word er met het rechterlicht het stadslicht bedoeld. Er zitten dus totaal 6 lampen per unit. Stadslicht dimlicht grootlicht. Bij dimlicht moet ook het stadslicht branden. Bij stadslicht dus allen stadslicht enbij grootlicht: grootlicht dimlicht stadslicht.
Geplaatst: 14.07.2006 - 19:02
door arnoud
snorremans schreef:Per kant brand er bij dimlicht maar èèn lamp ( de buitenste ) en bij groot licht per kant maar èèn lamp en dat is de binnenste.
Correct. Je zult de bekabeling/relais moeten aanpassen om zowel groot- als dimlicht tegelijk te kunnen laten werken.
Wat ik ook zo typisch vind aan dat schema, is dat 1 van de vier positie's van de connector niet wordt aangesloten.
Dat komt omdat de maker van het schema de beide polen van de stadslichten aangesloten heeft vanaf de sidemarkers, en beide kabels van buiten aan heeft gevoerd. Zoals ik het heb gedaan is dat ik de 4e pool van de stekker en één kabel van buitenaf (de 5e (zwarte, massa) kabel op de originele kabelboom) heb gebruikt.
Geplaatst: 14.07.2006 - 19:03
door locus
De 4 lampen m.u.v. stadslicht branden dus NOOIT gelijktijdig?
Dat zou dan betekenen dat de bestuurderskant ok is....
En dat ik moet doorzetten met de andere kant:
Ik was al begonnen om aan de bijrijderskant alle kabels weer los te trekken uit de connector. Maar daar is het blijkbaar niet voor ontworpen...
En wat voor lampje is he stadslicht?
@arnhoud
Als je nog zo'n formidabel plaatje hebt maar dan van jou bijrijderskant.... :roll:
Geplaatst: 14.07.2006 - 19:04
door locus
o jullie posten terwijl ik schrijf.....
Geplaatst: 14.07.2006 - 19:05
door menjo
Vanaf de sidemarker? Er zitten op de lampen met enkele reflector ook al genoeg draden
De maker van het schema heeft gewoon beide draden voor de stadslichten niet via de stekker laten lopen. Eentje kan inderdaad wel, omdat je die positie dus "over" hebt.
Geplaatst: 14.07.2006 - 19:05
door arnoud
Nee, corrigeren van de stekker is een hels karwei, is plug-en-play-en-nooit-weer-los
Zal eens kijken voor andere foto...
Geplaatst: 14.07.2006 - 19:06
door menjo
locus schreef:De 4 lampen m.u.v. stadslicht branden dus NOOIT gelijktijdig?
Wel als je seint met je grootlicht, niet als je grootlicht permanent aanstaat.
Geplaatst: 14.07.2006 - 19:08
door locus
menjo schreef:.....
De maker van het schema heeft gewoon beide draden voor de stadslichten niet via de stekker laten lopen.
Eentje kan inderdaad wel, omdat je die positie dus "over" hebt.
Dit dacht ik dus ook en ik meen dan ook dat arnhoud deze oplossing ook heeft (?)
Geplaatst: 14.07.2006 - 19:09
door menjo
locus schreef:menjo schreef:.....
De maker van het schema heeft gewoon beide draden voor de stadslichten niet via de stekker laten lopen.
Eentje kan inderdaad wel, omdat je die positie dus "over" hebt.
Dit dacht ik dus ook en ik meen dan ook dat arnhoud deze oplossing ook heeft (?)
Klopt ja
Geplaatst: 14.07.2006 - 19:10
door arnoud
menjo schreef:Vanaf de sidemarker? Er zitten op de lampen met enkele reflector ook al genoeg draden
De maker van het schema heeft gewoon beide draden voor de stadslichten niet via de stekker laten lopen. Eentje kan inderdaad wel, omdat je die positie dus "over" hebt.
Volgens mij bedoelt hij met "sidelight" toch echt de sidemarkers, leek me ook onnodig maar ja..
Mijn foto komt er zo aan

Geplaatst: 14.07.2006 - 19:11
door locus
ik moet heeel even bij het eten kijken/
ben er direct weer

Geplaatst: 14.07.2006 - 19:13
door arnoud
Mijn laatste bijdrage voor vandaag, ik moet naar de bioskoop
stekker van de bijrijderskant, de stekker van de massa is niet zichtbaar, maar natuurlijk ook zwart.
Arnoud is het, niet Arnhoud...

Geplaatst: 14.07.2006 - 19:14
door arnoud
Oh ja, en deze stekker had ik de witte piellekes verkeerd om erin gedaan

Geplaatst: 14.07.2006 - 19:15
door menjo
Met sidelight bedoelt hij stadslicht

Het is een fransoos, kun je hem ook niet kwalijk nemen
Geplaatst: 14.07.2006 - 19:24
door locus
iedereen bedankt voor de foto's en hulp so far
ik ben er nog niet uit maar heb al wel weer een paar punten om na(ar) te kijken
Geplaatst: 14.07.2006 - 22:05
door locus
HALLELUJA!!!!


Geplaatst: 14.07.2006 - 22:07
door arnoud
Gefeliciteerd
Maareh, had je niet naar de uitdeukdag gemoeten? :shock:
Geplaatst: 14.07.2006 - 22:08
door locus
Yeaaaaaaaaaaaaaaaaaaah,
het is gelukt - en dat voor iemand met nul komma nul elctro kennis!!
Iedereen hier reuze bedankt voor het meedenken &
arnhoud in het bijzonder voor het posten van m.n. de laatste foto !!