Pagina 3 van 9
Geplaatst: 30.04.2012 - 11:50
door jan weemering
Henkjan0 schreef:Ik vind 4450,- veel te duur; door z'n gewicht en brandstofconsumptie valt deze auto inmiddels in de categorie "(super-)incourant" en daarom worden ze links en rechts al bijna weggegeven. Het feit dat een auto bij een dealer te koop staat zegt ook niet zo veel; is gewoon op enig moment ingeruild voor een andere...
Wat de verlengde auto betreft geldt hetzelfde verhaal, tenzij je de extra ruimte echt nodig hebt natuurijk.
De verhoudingen van de carosserie lijken hier ook nogal uit hun verband gerukt :shock:.
<mods edit: stukje weggehaald>
Het blijft natuurlijk wel zonde van al die mooie, grote auto's

.
.
HenkJan0
Mensen willen tegenwoordig allemaal een kleine auto met een extra accu zodat je ook elektisch kunt rijden, maar als je kiest voor een grote S90 / V90 dan heb je wel wat, en wat de verlengde uitvoering betreft, dat is natuurlijk helemaal lekker als je bijvoorbeeld kinderen hebt van 2 meter, die kunnen dan nog relaxed zitten. En de executive is natuurlijk een hele bijzondere verschijning met achterdeuren die 15 cm langer zijn dan normaal, maar ook de zittingen van de achterbank zijn langer, dus meer comfort
en ja, 1:8 is niet zuinig natuurlijk, maar daar krijg je wel wat voor terug.
en dat begint met een heeeeeeeeeeeeeel veilig gevoel.
Geplaatst: 30.04.2012 - 11:58
door Gast
Ik vind een kleine auto helemaal niets, heb al vanaf 2004 een S80 2.9 en die gaat voorlopig ook niet weg. Zelf vind ik rond de 4500 ook een beetje te duur eigenlijk... Ik rij ermee naar m'n werk (sleepboot), de auto staat vervolgens 7 dagen aan de haven, wel op een parkeerplaats. Ik ben er echter nog niet uit of het een oudere 740 of 760 word of een nieuwere 960/S90/V90. Het voordeel is dat de oudere binnen enige jaren belastingvrij gaan worden en voor een S90 betaal ik de hoofdprijs in Zuid Holland. Ik vind zo'n S90/V90 alleen zo mooi en stijlvol!!
Ben nu op vakantie maar als we weer thuis zijn ben ik van voornemens om bij die S90 in Dordrecht te gaan kijken.
Geplaatst: 30.04.2012 - 13:20
door Walter
henkjan0, die dingen worden echt niet weggegeven alleen omdat ze groot zijn en geen 1 op 176 rijden. Voor sommige grotere auto's is nog steeds een markt. En dat ie bij een dealer staat zegt iets over de staat; als die slecht is stoten ze de auto wel af aan de handel.
Verkopen doe je in het verkooptopic, niet hier! Dat zal ik ook op gaan schonen als er dergelijke teksten staan
S90 duur of goedkoop.
Geplaatst: 30.04.2012 - 14:17
door Henkjan0
Heb onderschrift al gewijzigd om de schijn uit te sluiten :roll:.
Wat de waarde betreft probeer ik zo realistisch mogelijk te redeneren. Wat betreft auto's ben ik dan wel zuinig van aard en doe dan ook zoveel mogelijk onderhoud zelf. Natuurlijk valt het verbruik en wb. nog mee vergeleken met een SUV en wat dat betreft is de aanschafprijs voor een 960/S90 op dit moment laag te noemen.
Maar de grenzen van goedkoop in aanschaf/duur in gebruik verschuiven zo snel, dat je toch al van "dure aanschaf" kunt spreken wanneer je een S90 voor 4500,- Euro koopt. Of de aanschafs- en gebruikskosten ervan makkelijk zijn op te brengen doet daar weinig aan af. In de nabije toekomst zal dit ook steeds blijven wijzigen. Het zal mij niets verbazen als we over 5 jaar 4 Euro per liter benzine betalen en 50% van de automobilisten volledig elektrisch rijdt.
Als ik zie dat je voor 4500,- Euro een keurige 240/740 wegenbelastingvrij op LPG kunt kopen dan is voor mij de keus snel gemaakt ook al rijdt een 10 jaar jongere Volvo natuurlijk veeeeel beter ...

.
Prettige Koninginnedag!
Geplaatst: 30.04.2012 - 16:16
door Gast
Ik heb nu voor naar m'n werk een (sl)Opel Combo, dus een 240 of een 740 is ook al een enorme verbetering!
Geplaatst: 01.05.2012 - 09:31
door jan weemering
Henkjan0 schreef:Ik vind 4450,- veel te duur; door z'n gewicht en brandstofconsumptie valt deze auto inmiddels in de categorie "(super-)incourant" en daarom worden ze links en rechts al bijna weggegeven. Het feit dat een auto bij een dealer te koop staat zegt ook niet zo veel; is gewoon op enig moment ingeruild voor een andere...
Wat de verlengde auto betreft geldt hetzelfde verhaal, tenzij je de extra ruimte echt nodig hebt natuurijk.
De verhoudingen van de carosserie lijken hier ook nogal uit hun verband gerukt :shock:.
<mods edit: stukje weggehaald>
HenkJan0,
ja dat deze bij een dealer staat heeft er mee te maken dat de handel er ook geen stuiver meer voor geeft, want normaliter doet een dealer niet meer in zulke auto's maar door gebrek aan interesse van de handelaren moeten ze wel, en ja natuurlijk zonder garantie , want stel je voor.
Geplaatst: 01.05.2012 - 09:39
door Morgenstond
Vandaar dat ze bij Serva altijd zo veel oude Volvo's hebben staan. Vrijwel altijd zonder garantie.
Geplaatst: 01.05.2012 - 09:48
door Walter
niet helemaal waar heren. Dat de dealer meestal dergelijke auto's niet meer aanbiedt, heeft ook te maken met de staat van de auto en de kilometerstand die de meeste inmiddels bereikt hebben. Maar als het echt een interessante auto is, waarom zou je als dealer zo'n auto niet aanbieden? Niet alle dealers zijn bang voor alles wat ouder dan twee jaar oud is
Geplaatst: 01.05.2012 - 09:51
door jan weemering
Walter schreef:niet helemaal waar heren. Dat de dealer meestal dergelijke auto's niet meer aanbiedt, heeft ook te maken met de staat van de auto en de kilometerstand die de meeste inmiddels bereikt hebben. Maar als het echt een interessante auto is, waarom zou je als dealer zo'n auto niet aanbieden? Niet alle dealers zijn bang voor alles wat ouder dan twee jaar oud is
Dan moet je als dealer ook niet bang zijn om er 3 maanden garantie tegenaan te gooien.
maar de pest is ze weten vaak niets van de auto die ze innemen.
Daar komen ze pas achter als de auto een beurt nodig heeft of met garantie in de verkoop moet, en dit geldt niet alleen voor oude auto,s maar ook voor jongere.
de dealer moet in een oog opslag een bod doen, en dan moet hij dat allemaal beslissen in de 5 minuten (als hij dat al doet) dat hij een rondje maakt met de auto.
Geplaatst: 01.05.2012 - 09:54
door Walter
Garantie is leuk maar dan moet de prijs omhoog (ook garantie moet begroot worden) en dan wordt de prijs te hoog waardoor je 'm niet meer kwijt raakt. Dat is het dilemma waar je met dergelijke auto's tegenaan loopt
Geplaatst: 01.05.2012 - 09:57
door jan weemering
Ik vind dat je als dealer niet moet willen verkopen zonder garantie, je heb tenslotte een naam boven de deur staan.
En je wilt je klant toch met een gerust hart de deur uitsturen met een auto
Geplaatst: 01.05.2012 - 10:41
door Walter
Heb je gelijk in, dat is ook het dilemma. Maar op die wijze kunnen dealers dergelijke auto's niet verkopen en ik vind het juist van karakter spreken dat ze dat wel blijven doen.
Geplaatst: 01.05.2012 - 11:39
door wim de jong
@Henkjan0: "Ik vind 4450,- veel te duur; "
Kijk, als je nou echt een ruim budget hebt:
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... bs=Details
Wel met garantie, da's ook weer een plus.
Die denkt dat hij goud waard is, € 17.500 voor een V90, volledig op hol geslagen, denk ik.....
En nog een opmerking tussendoor.......ik heb ze nu alle drie gereden, en heb nog een 965.....
de wegligging, rijgedrag, souplesse, comfort van een 965 (is gelijk aan een V90) staat duizend maal boven die van een 945 en/of 745.....het is een 6-cylinder met een 4 cylinder, .........echt, niet te vergelijken.
Geplaatst: 01.05.2012 - 17:27
door Msuidgeest
Carlo Schmidt weet wel van prijzen. Hij is goed, heeft echt mooie auto's in de aanbieding maar het is wel een beetje van de zotte om 17K neer te tellen voor deze V90.
Maar, en dat onderschrijf ik ook, eens een 6-in-lijn altijd een 6-in-lijn.
Geplaatst: 01.05.2012 - 20:22
door arjan_de_jong
17,500 is echt niet normaal voor een V90...
Maar ruim 4000 euro vind ik niet heel verkeerd als het een net exemplaar is.
Mijne stond voor meer te koop. (niet dat ik het er voor betaald heb...)
Geplaatst: 01.05.2012 - 20:31
door bart simpson
25% van pak hem beet € 4.000,-- (economische waarde) aan bijtelling is € 1.000,-- bruto, kom daar eens om bij een c30 1.6D Advantage van € 19.000,--, die doet bruto met zijn 14% toch nog steeds € 2.660,-- p/jr.
Zakelijk gezien is die V90 superinteressant, dat heeft Carlo iig goed gezien
Geplaatst: 01.05.2012 - 21:30
door jan weemering
bart simpson schreef:25% van pak hem beet € 4.000,-- (economische waarde) aan bijtelling is € 1.000,-- bruto, kom daar eens om bij een c30 1.6D Advantage van € 19.000,--, die doet bruto met zijn 14% toch nog steeds € 2.660,-- p/jr.
Zakelijk gezien is die V90 superinteressant, dat heeft Carlo iig goed gezien
Is 35 % Bart
Geplaatst: 01.05.2012 - 21:33
door jan weemering
Carlo Schmidt vraagt bizarre prijzen, maar vaak zijn het wel de goudhaantjes met een lage kilometerstand.
Ook staat hij voor 100% achter het product wat hij verkoopt.
Geen gezeik garantie, als er wat is, wordt het gemaakt (punt)
Maar goed hij vraagt een vermogen voor zijn auto's
Geplaatst: 01.05.2012 - 21:35
door bart simpson
jan weemering schreef:bart simpson schreef:25% van pak hem beet € 4.000,-- (economische waarde) aan bijtelling is € 1.000,-- bruto, kom daar eens om bij een c30 1.6D Advantage van € 19.000,--, die doet bruto met zijn 14% toch nog steeds € 2.660,-- p/jr.
Zakelijk gezien is die V90 superinteressant, dat heeft Carlo iig goed gezien
Is 35 % Bart
je hebt gelijk , dat is € 1.300,-- bruto per jaar, de helft van een C30 1.6D
Geplaatst: 01.05.2012 - 21:39
door jan weemering
bart simpson schreef:jan weemering schreef:bart simpson schreef:25% van pak hem beet € 4.000,-- (economische waarde) aan bijtelling is € 1.000,-- bruto, kom daar eens om bij een c30 1.6D Advantage van € 19.000,--, die doet bruto met zijn 14% toch nog steeds € 2.660,-- p/jr.
Zakelijk gezien is die V90 superinteressant, dat heeft Carlo iig goed gezien
Is 35 % Bart
je hebt gelijk , dat is € 1.300,-- bruto per jaar, de helft van een C30 1.6D
Graag gedaan !!