Pagina 3 van 6
Geplaatst: 16.01.2011 - 10:33
door rdkraker
Lolbroek

Heb geen xc70, kom t strand niet over

Geplaatst: 16.01.2011 - 12:31
door Edgar
945i schreef:rdkraker, als je met weinig reistijd en voor <1 liter je auto wil slopen, dan kan je hem beter de zee in rijden, is toch vlakbij?

We waarschuwen niet voor niets....
Geplaatst: 16.01.2011 - 12:41
door Edgar
Nogmaals ik ben niet tegen tunen, maar als ik jouw wensen zie en leeftijd vd auto dan zou ik of voor maatwerk gaan, of niet. En dan zijn ze niet in een uurtje klaar...
De meerprijs (behoud van je auto) is het waard.
Geplaatst: 16.01.2011 - 13:30
door rdkraker
Edgar,
Ik waardeer absoluut de goede adviezen, maar ik probeer eea ook objectief te bekijken. Ongetwijfeld is de wens de vader van de gedachte

maar voorlopig heb ik qua daadwerkelijke ervaringen nog alleen maar het verhaal van Ivo. Ik heb echt m'n best gedaan maar ik vind op internet ook geen mensen die hun motor in de soep hebben gereden door die tuning. Tuurlijk snap ik zoals gezegd dat maatwerk beter is maar dat is voor mij financieel gewoon geen optie.
Los van alle emoties; zijn er dan echt zoveel ervaringen dat juist dát soort tuningen motoren in de vernieling helpt of is het toch de gedachte 'dat zoiets gewoon niet goed kan zijn'...?
Of om maar even in de metaforen te gaan

Sommige mensen willen voor veel geld eerste rang
Ik wil voor minder geld best tweede rang, behalve als dat betekent dat die tribune dan gaat instorten. Maar juist van dat laatste ontbreekt voor mij nog even het concrete bewijs...
Geplaatst: 16.01.2011 - 13:47
door Edgar
Kijk is op het Audi forum,
Geplaatst: 16.01.2011 - 14:01
door s60
Mijn bak zou het aan moeten kunnen want ik het de 6 traps GT, zoals die ook op de 185PK D5 zit.
Aan deze prijs is dit wel erg verleidelijk, wie geeft er redenen om het toch maar niet te doen ?[/quote]
Ik had mijn s60 2.4D ook door Rica laten tunen. Reed perfect en nog eens erg zuinig ook! Maar na +/- 170.000km begaf de GT bak het. Nooit kunnen achterhalen of de tuning (vermogenstoename) de oorzaak is geweest van de schade, maar ik ben toch wel voorzichtig geworden. M'n nieuwe V70 2.4D laat ik toch maar niet tunen. In vergelijking met m'n vorige GT is de nieuwe GT zodanig afgesteld dat er in nog lagere toeren wordt gereden. Een flinke koppeltoename met dit "luie" schakelgedrag zal het bakje geen goed doen is mijn gedachte.
Geplaatst: 17.01.2011 - 09:25
door BlackcurrantV70
En had jij ook al de 6 traps GT op je 24D of nog de 5 traps ?
De 5 traps kan aanzienlijk minder vermogen/koppel aan namelijk.
De balans helt in mijn geval echter meer naar "toch maar niet doen", als ik mijn V70 in de soep draai ermee, sla ik mezelf tegen de kop, heb nu 163pk, dus eigenlijk wel voldoende, maar het aanbod van Tunex was erg verleidelijk....
Mijn V70 moet nog 5 jaar worden en heeft nu 93000km, zou dus nog effe mee moeten kunnen....
Geplaatst: 17.01.2011 - 12:42
door Thijs
hkl073 schreef:heb je dat uit eerste ervaring ? denk het niet...
.
Ik heb op dit forum meermalen gelezen dat bv de hoofdcomputer stuk is gegaan, direct na (tijdens dus) de tuning. Het is wel opgelost, maar het hoort in eerste instantie niet stuk te gaan. Tevens gebruiken ze geem maatwerk, maar er wordt een standaard programmaatje in geschoten. Bij bv Fasttech wordt er voor, tijdens en na de tuning gereden, samen met jou om de wensen af te stemmen. Ze kijken dan zeer goed naar de staat van de motor op dat moment en tunen de boel dus niet over de kop.
Dus ik heb zelf geen ervaring, maar op dit forum dus wel. Zoek maar eens met de zoekfunctie!
Geplaatst: 17.01.2011 - 16:18
door s60
Ik had een GT met 6 bak. Ik heb nu een V70 2.4D 2010 met 163?? Pk.
Natuurlijk merkte ik in het begin verschil, maar ik vind de 163 Pk (of is het rond de 170 Pk geworden in 2010??) voldoende. Voor die paar keer per jaar dat ik in Duitsland rij en dan echt alle pk's volledig kan benutten, neem ik geen risico's meer. En nogmaals, mijn persoonlijke mening is dat de "nieuwe" afstelling van de GT de bak alleen kwetsbaarder maakt voor een hogere koppels.
Geplaatst: 18.01.2011 - 09:08
door Koidream
Tarman T schreef:...Ik heb op dit forum meermalen gelezen dat bv de hoofdcomputer stuk is gegaan, direct na (tijdens dus) de tuning. Het is wel opgelost, maar het hoort in eerste instantie niet stuk te gaan...
En ik dacht dat het in eerste instantie niet hoorde om fabrieksspecificaties aan te passen door mensen die zich vandaag BMW specialist, morgen Mercedes specialist en overmorgen VOLVO specialist noemen...
Als er veranderingen aan het motormanagment nodig zijn, dan zal er wel een ingrijpen van VOLVO zelf zijn en anders... tja, als je niet te verwachtte Pk's hebt, moet je maar elders gaan shoppen...
Geplaatst: 18.01.2011 - 09:45
door Thijs
Ik snap je reactie niet helemaal? (Als in ik begrijp hem niet, en niet ik ben het er niet mee eens :roll: )
Geplaatst: 18.01.2011 - 09:49
door Discovery
s60 schreef:Ik had een GT met 6 bak. Ik heb nu een V70 2.4D 2010 met 163?? Pk.
Natuurlijk merkte ik in het begin verschil, maar ik vind de 163 Pk (of is het rond de 170 Pk geworden in 2010??) voldoende.
2.4d MY2010 is 175 pk.
Geplaatst: 18.01.2011 - 13:35
door rdkraker
Absoluut geen expert dus vergeef me als dit een hele domme vraag is

In hoeverre is de aandrijflijn (assen, handbak) van een T5 ander dan die van mijn D5?
(aangezien deze nog veel meer vermogen heeft, althans in pk's)
Geplaatst: 18.01.2011 - 16:58
door Thijs
Nm's zijn het meest funest voor de aandrijflijn. En dat heeft de D5 weer meer(?). De bak heeft wat andere overbrengingen ivm het hoog toerigere karakter van een benzine. Eindaandrijving zal niet zoveel schelen denk ik.
Geplaatst: 19.01.2011 - 22:19
door chris_zweden
Vandaag onder het nom van "research" voor het volvo forum eventjes mijn S80 D5 als proefkonijn gebruikt. 0-100 7.8sec (automaat), volvo opgave is 9.0 maar dat was bij mij altijd ietjes erboven door de 200kg extra aan opties
Filmpje staat op me youtube kanaal.
Geplaatst: 19.01.2011 - 22:29
door derre
en 100 op jou teller is ook echt 100 km gps ...
Geplaatst: 19.01.2011 - 22:33
door 945i
De werkelelijke 100km/h komt ongeveer 1.2 sec later.

Geplaatst: 19.01.2011 - 23:02
door chris_zweden
Volvo meet wat de teller aangeeft, werkelijke km/s zijn hier niet relevant.
1.2 sec lijkt me overdreven voor werkelijke km/s, dat zal hoog op enkele honderdsten van een seconde zijn. 105 op teller zijn 100 echte.
Geplaatst: 19.01.2011 - 23:10
door Snellebaksteen
chris_zweden schreef:Volvo meet wat de teller aangeeft, werkelijke km/s zijn hier niet relevant.
Hoe kom je daar bij?
Ik heb toch bijzonder veel Volvo's met externe meet apparatuur op 1 van de wielen rond zien rijden op testbanen hoor.....
Net als bij ieder ander automerk trouwens.
Geplaatst: 19.01.2011 - 23:32
door chris_zweden
Snellebaksteen schreef:chris_zweden schreef:Volvo meet wat de teller aangeeft, werkelijke km/s zijn hier niet relevant.
Hoe kom je daar bij?
Ik heb toch bijzonder veel Volvo's met externe meet apparatuur op 1 van de wielen rond zien rijden op testbanen hoor.....
Net als bij ieder ander automerk trouwens.
En wat heeft dat met 0-100 meting te maken? Ben je niet in de war met die zijwieltjes voor de elandproef?
Als een standaard D5 185pk blok, naar 100km/h gaat in 9 seconden volgens fabrieksopgave, dan is dat volgens jou gemeten via gps? Dan zou je na 9 seconden op de teller dus op 110 zitten, klopt dus niks van je verhaal.
Aardig niveau hier, ik voer gewoon een test auto, en geef deze door aan de topicstarter en krijg vervolgens een lading kritiek over me heen.