Na het reinigen van het gasklephuis nu verhoogd toerental.
- capslock
- 2nd Gear member
- Berichten: 233
- Lid geworden op: 02.09.2008 - 20:37
- Locatie: Utrecht
Tot nu toe een heel gedoe met AC tronics. Wijzen elke vorm van verantwoording af. Het probleem is namelijk een te hoog stationair toerental (1200rpm en de motor pakt al op bij 1400rpm). Na een volvo update nog steeds het zelfde. Volgens volvo ligt het echt aan het gasklep huis.
Eerst mag ik het defecte huis niet opsturen. Een volgend telefoontje mag ik als particulier niet langskomen, maar de auto mag wel voor een dag komen. nog een telefoontje later moet de auto 4 dagen bij ACtronics staan in plaats van 1 dag om het probleem daar op te lossen en vervolgens te zeggen dat het zogenaamd niet aan de gasklep ligt. Ik ben er best klaar mee, maar het proces loopt nog, dus duimen maar.
Eerst mag ik het defecte huis niet opsturen. Een volgend telefoontje mag ik als particulier niet langskomen, maar de auto mag wel voor een dag komen. nog een telefoontje later moet de auto 4 dagen bij ACtronics staan in plaats van 1 dag om het probleem daar op te lossen en vervolgens te zeggen dat het zogenaamd niet aan de gasklep ligt. Ik ben er best klaar mee, maar het proces loopt nog, dus duimen maar.
V70 bi-fuel 2.4, 140pk 2003, 440.000 km
V70 2.4 LPG Vialle, 170pk, 2001, 410.000 km
X770 3.2 LPG 6cil, 2008, 310.000 km
V70 2.4 LPG Vialle, 170pk, 2001, 410.000 km
X770 3.2 LPG 6cil, 2008, 310.000 km
- Johan s60
- 6th Gear member
- Berichten: 2807
- Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36
Wel jammer voor je dat het zo loopt, maar mede door deze en andere ervaringen, weet ik wel waar ik moet zijn mocht het zo ver komen.
De dealer dus, maar voorlopig houdt deze (witte sticker) het al 370.000 km uit
De dealer dus, maar voorlopig houdt deze (witte sticker) het al 370.000 km uit
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
capslock schreef:Inmiddels heb ik mij klep laten reviseren bij.. jawel ACtronics.
Na inbouw en volvo software update een verhoogd stationair toerental.
AlexV70 schreef:Zeg niet dat we je niet gewaarschuwd hebben....
Oceanracer schreef:Hoop doet leven.
capslock schreef:Tot nu toe een heel gedoe met AC tronics. Wijzen elke vorm van verantwoording af. Het probleem is namelijk een te hoog stationair toerental.
Dat lijkt me de juiste conclusie: Ga NIET in zee met AC tronics wanneer er problemen zijn met het gasklephuis, maar vervang deze door een origineel exemplaar van Volvo. Ook nu blijkt weer; goedkoop is duurkoop!Johan s60 schreef:Wel jammer voor je dat het zo loopt, maar mede door deze en andere ervaringen, weet ik wel waar ik moet zijn mocht het zo ver komen.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
O, zo herkenbaar.capslock schreef:Eerst mag ik het defecte huis niet opsturen. Een volgend telefoontje mag ik als particulier niet langskomen
Qua klantvriendelijkheid loopt het bedrijf niet over. Ooit via een bevriende garagehouder gedaan en die was er ook snel klaar mee.
AC-Tronics, een drama dat bedrijf en probeer je geld maar eens terug te krijgen.... Is mij gelukt maar ging niet van harte.
Koop maar een originele en je probleem is over.
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Zou het te maken hebben met dat AC-deel in de naam? AC tronics, AC tuning, het is allemaal drama!
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
=D> Je zou het idd gaan denkenFrankS60 schreef:Zou het te maken hebben met dat AC-deel in de naam? AC tronics, AC tuning, het is allemaal drama!


- capslock
- 2nd Gear member
- Berichten: 233
- Lid geworden op: 02.09.2008 - 20:37
- Locatie: Utrecht
We zijn nu een aantal maanden verder en met pijn en moeite heb ik het gereviseerde gasklephuis voor de tweede keer mogen opsturen naar ACtronics. Inmiddels heb ik het huis weer terug en weer een etm reload moeten doen. Dit keer bij een ander vestiging van de zelfde dealer in Utrecht. Echter wel een andere prijs (goedkoper)! :roll: Vreemd dezelfde dealer, andere vestiging (Houten), andere prijs!? Maar goed, de volvo loopt weer goed inmiddels. Het stationair toerental is nu 900rpm. 100 te veel, maar daar doe ik het voor.
Mijn advies: stuur bepaalde mensen van ACtronics op klant vriendelijkheidscursus.
En mijn tweede advies: Ondanks een korte levenduur, neem een Volvo gasklep.
Mijn advies: stuur bepaalde mensen van ACtronics op klant vriendelijkheidscursus.
En mijn tweede advies: Ondanks een korte levenduur, neem een Volvo gasklep.
V70 bi-fuel 2.4, 140pk 2003, 440.000 km
V70 2.4 LPG Vialle, 170pk, 2001, 410.000 km
X770 3.2 LPG 6cil, 2008, 310.000 km
V70 2.4 LPG Vialle, 170pk, 2001, 410.000 km
X770 3.2 LPG 6cil, 2008, 310.000 km
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
- ACtronics
- ACtuning
- ACrestaurant, is dat wel wel een aanrader of zit het inderdaad in de naam?
Maar even serieus. De praktijk moet natuurlijk nog uitwijzen of die van ACT een langer leven beschoren blijken dan die van Volvo. Het is voor jou te hopen, dan loont deze ergernis in elk geval. Triest dat het allemaal zo lang heeft moeten duren.
- ACtuning
- ACrestaurant, is dat wel wel een aanrader of zit het inderdaad in de naam?

Maar even serieus. De praktijk moet natuurlijk nog uitwijzen of die van ACT een langer leven beschoren blijken dan die van Volvo. Het is voor jou te hopen, dan loont deze ergernis in elk geval. Triest dat het allemaal zo lang heeft moeten duren.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Ken het, wat een horken.capslock schreef: Mijn advies: stuur bepaalde mensen van ACtronics op klant vriendelijkheidscursus.
Ook dat weten we hier al.capslock schreef:En mijn tweede advies: Ondanks een korte levenduur, neem een Volvo gasklep.
Hopen dat het nu goed is en blijft.......
- 2001 2.4T
- 1st Gear member
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 11.02.2009 - 03:04
- Locatie: Twente
Het dubele kwijt??? Half juli, twee dagen voor vertrek op vakantie naar Frankrijk, mijn gasklephuis uit voorzorg vervangen. Kreeg nu echt bekende nukken en had geen zin om in het 'Volvovriendelijke Frankrijk' met sleephut voor verassingen komen te staan. Had 2,5 jaar geleden al de eerste tekenen en dat is toen met een software update verholpen. Heeft ook goed gewerkt, tot aan nu.capslock schreef:Tja ik dacht een kapotte stekker valt altijd wel te maken...
Nee de reden dat ik hem heb laten reviseren bij ACtronics zijn de contactloze hoeksensoren. Als ik een orginele volvo neem dan ben ik ten eerste het dubbele aan geld kwijt en ten tweede kan ik na 250.000 weer een nieuwe kopen. Ik hoop dat deze contactloze sensoren het langer uithouden.
Volvo reviseert de gasklephuizen nu ook zelf met garantie. Kosten, 250,- Euro ex btw. Incl. software net geen 300,- Euro. En dit was voor de turbo versie. Volgens mij ben je dan net zo duur, of net iets duurder uit als bij ACTronics.
Ik had het buitengewone geluk dat men daags ervoor, in het magazijn, volgens de computer er nog een op voorraad had. Mocht hem de dag erop zelf bij hun monteren, was makkelijker met software laden zei men!
Toen bleek dat de vervanger tijdens de vakantie van de vaste magazijnman een nieuw gasklephuis had ingeboekt als revisie-gasklephuis... Omdat men 'hun'probleem niet het mijne wilden maken, kreeg ik die voor de kosten van een gereviseerde. 'Bedrijfsrisico' noemde men dit, men zou het wel regelen met de importeur o.i.d.
Ik noem het superservice, welke dealer stelt nu z'n werkplaats en gereedschap beschikbaar voor een 'handige klant' die het zelf wil doen en matst je dan ook nog eens op een dergelijke manier? Gewoonweg super!
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Dan ben je er inderdaad zeer goed mee weggekomen! 

Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Morgenstond
- 5th Gear member
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
- Locatie: Den Haag
Interessant om te weten dat Volvo nu ook zelf reviseert. Dat scheelt aardig in de kosten.
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
- ajschot
- 3rd Gear member
- Berichten: 306
- Lid geworden op: 16.02.2009 - 09:50
- Locatie: Lelystad
Heb met 2 ACrestaurants geen goede ervaring kom er ook nooit meer rijd ze extra hard voorbij!Oceanracer schreef:- ACtronics
- ACtuning
- ACrestaurant, is dat wel wel een aanrader of zit het inderdaad in de naam?

Citroën ZX 1.4
Renault Megane 1.4 16v RXE break
Volvo V40 1.9D Europa 102PK 2001 (342.500... Is met pensioen!)
Volvo V70 2.4D 163pk (Rica 205pk) 08-2006 (MY2007)
Volvo V70 D4 181pk 12-2015 (MY2016) Magic Blue, Premium Audio, IntelliSafe Pro
Renault Megane 1.4 16v RXE break
Volvo V40 1.9D Europa 102PK 2001 (342.500... Is met pensioen!)
Volvo V70 2.4D 163pk (Rica 205pk) 08-2006 (MY2007)
Volvo V70 D4 181pk 12-2015 (MY2016) Magic Blue, Premium Audio, IntelliSafe Pro
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Whahaha...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- capslock
- 2nd Gear member
- Berichten: 233
- Lid geworden op: 02.09.2008 - 20:37
- Locatie: Utrecht
Misschien gebruiken ze bij ACrestaurant ook wel gaskleppen 
.. of toch niet.. AC restaurant veeeeel klant vriendelijker

.. of toch niet.. AC restaurant veeeeel klant vriendelijker

V70 bi-fuel 2.4, 140pk 2003, 440.000 km
V70 2.4 LPG Vialle, 170pk, 2001, 410.000 km
X770 3.2 LPG 6cil, 2008, 310.000 km
V70 2.4 LPG Vialle, 170pk, 2001, 410.000 km
X770 3.2 LPG 6cil, 2008, 310.000 km
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
- Locatie: Eindhoven
AChterhoek???Oceanracer schreef:- ACtronics
- ACtuning
- ACrestaurant, is dat wel wel een aanrader of zit het inderdaad in de naam?

2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
- capslock
- 2nd Gear member
- Berichten: 233
- Lid geworden op: 02.09.2008 - 20:37
- Locatie: Utrecht
Dat is mazzel hebben, waar kom je vandaag de dag zoon Volvo dealer nog tegen? Tegenwoordig alleen maar mega panden, met glimmende showrooms (waar betalen ze dat van?).2001 2.4T schreef: Ik had het buitengewone geluk dat men daags ervoor, in het magazijn, volgens de computer er nog een op voorraad had. Mocht hem de dag erop zelf bij hun monteren, was makkelijker met software laden zei men!
Toen bleek dat de vervanger tijdens de vakantie van de vaste magazijnman een nieuw gasklephuis had ingeboekt als revisie-gasklephuis... Omdat men 'hun'probleem niet het mijne wilden maken, kreeg ik die voor de kosten van een gereviseerde. 'Bedrijfsrisico' noemde men dit, men zou het wel regelen met de importeur o.i.d.
Ik noem het superservice, welke dealer stelt nu z'n werkplaats en gereedschap beschikbaar voor een 'handige klant' die het zelf wil doen en matst je dan ook nog eens op een dergelijke manier? Gewoonweg super!
In ieder geval fjin te horen dat ze je goed geholpen hebben.
V70 bi-fuel 2.4, 140pk 2003, 440.000 km
V70 2.4 LPG Vialle, 170pk, 2001, 410.000 km
X770 3.2 LPG 6cil, 2008, 310.000 km
V70 2.4 LPG Vialle, 170pk, 2001, 410.000 km
X770 3.2 LPG 6cil, 2008, 310.000 km