Blauwe rook bij starten
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Nou, 500 euro werk-/garageloon er bij en zie daar, NOG GAIN ZES BANKJES EN 'T IS WEER KLOAR! Zoals wij dat in Grunn dan zo nuchter kunnen stellen.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- dutchlimits
- 5th Gear member
- Berichten: 1827
- Lid geworden op: 20.05.2011 - 22:33
- Locatie: Audi A4 Avant B6 3.0 30v Quattro Zwart
Met 2 handige handjes is het zelf ook wel te doen, maar hoe slijten die dingen, meer door leeftijd of door km's?
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Door leeftijd en/of te weinig kilometers maken. Of een oliesoort die de rubbers harder doet worden in de loop der tijden.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21458
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Die bankjes is Bargoens en dat wordt doorgaans niet in Groningen gesproken.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Ook wij gaan mee met zaken als integratie, bargoens en, als klap op de vuurpijl: snijbonen smaken ook uitstekend als je daar shoama of gyros bij eet.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Het is nog steeds meer dan 30 euro en die pakking,ik weet niet wat je er voor gebruikt,siliconen of vloeibare pakking mag je zeker niet gebruiken..edraket schreef:Heb het even opgezocht:
klephoedjes: 10 stuks: 17,70
keerringen nokkenas 4 stuks: 34,05
Oringen bougiegaten 5 stuks: 9,92
Totaal: 61,67. Dat is toch bij lange na geen 1000 euro? Dus wie het hier over sprookjes heeft![]()
Oja, dat drupje pakking reken ik niet mee. Je doet jaren met een tube en is te verwaarlozen.
En het arbeidsloon verwaarlozen we even..
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Het is nog steeds meer dan 30 euro en die pakking,ik weet niet wat je er voor gebruikt,siliconen of vloeibare pakking mag je zeker niet gebruiken..edraket schreef:Heb het even opgezocht:
klephoedjes: 10 stuks: 17,70
keerringen nokkenas 4 stuks: 34,05
Oringen bougiegaten 5 stuks: 9,92
Totaal: 61,67. Dat is toch bij lange na geen 1000 euro? Dus wie het hier over sprookjes heeft![]()
Oja, dat drupje pakking reken ik niet mee. Je doet jaren met een tube en is te verwaarlozen.
En het arbeidsloon verwaarlozen we even..En je gaat er vanuit dat iedereen op het forum die technische kennis heeft,ik weet zeker van niet.
Het wordt voorgesteld of je dat zomaar even kunt doen zonder die kennis.
Dus conclusie is,als je het laat doen ben je zo rond de 1000 euro kwijt bij de dealer en zelfs meer,want de dealer haalt de kop eraf.
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Ik ben helemaal met je eens dat niet iedereen dat zelf zou kunnen doen, alleen stelde Auk dat het voor weinig geld (alleen onderdelen) gedaan kan worden als je het wel zelf kunt. Het is gewoon veel werk, maar bijna niks aan onderdelen. Ik geloof onmiddelijk dat je 1000 euro kwijt bent bij de dealer.
Ik weet dat Volvo die speciale pakking voorschrijft, maar ik doe dat altijd met vloeibare pakking. Je moet het er alleen heel erg dun op aanbrengen, zodat de olie kanalen niet kunnen verstoppen. dan werkt vloeibare pakking net zo goed als de Volvo pakking. Heb al heel wat blokjes zo weer dicht gemaakt zoner problemen.
Ik weet dat Volvo die speciale pakking voorschrijft, maar ik doe dat altijd met vloeibare pakking. Je moet het er alleen heel erg dun op aanbrengen, zodat de olie kanalen niet kunnen verstoppen. dan werkt vloeibare pakking net zo goed als de Volvo pakking. Heb al heel wat blokjes zo weer dicht gemaakt zoner problemen.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Het risico is inderdaad dat er resten vloeibare pakking in de oliekanalen of klepstoters gaat zitten,Volvo kitresten lossen op in olie..
Het is een soort lijm die tubes..
Zag laatst een automaatbak die dichtgekit was met siliconenkit,dat ging dus niet goed,alles zat verstopt..
Het is een soort lijm die tubes..
Zag laatst een automaatbak die dichtgekit was met siliconenkit,dat ging dus niet goed,alles zat verstopt..
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.