Pagina 3 van 5
Geplaatst: 20.01.2012 - 23:57
door MN-NL
Dat je vrouw dat niet bedenkt kun je haar slecht aanrekenen, maar een van een ANWB-profi mag je toch verwachten dat hij dat soort trucjes weet?
Daarmee had hij de auto ook ter plekke weer gangbaar gekregen en dat is goed voor zijn track-record, een reparatie na afslepen is niet zo goed voor zijn lijstje....
Bij een voorwielaangedreven auto zou ik de thuiskomer sowieso achter zetten ivm de (beperkte) rijeigenschappen!
Gr. Marc
Geplaatst: 21.01.2012 - 08:50
door DrRossi
Ik denk dat je bijna nieuwe remblokken prima kan gebruiken.
Leg een stuk grof schuurpapier op een glasplaat en schuren tot ze helemaal glad zijn.
Geplaatst: 21.01.2012 - 10:23
door edraket
Je kunt ze wel gebruiken, maar niet op nieuwe schijven. Je kunt op deze manier de schijven niet goed inremmen, en dat is met nieuwe schijven uitermate belangrijk. En dat voor die paar tientjes? Ik zou zeker nieuwe gebruiken en deze blokken bewaren voor de volgende blokken vervangings ronde.
Geplaatst: 11.02.2012 - 14:44
door Bakboord1
Vandaag begonnen aan de voorbereiding om de tweedehands brackets van de klauw te scheiden. Wat zitten die dingen vast zeg. Zelfs met een behoorlijke hefboom kreeg ik ze niet los. Ik heb er nu maar wat olie op gespoten in de hoop dat dit helpt. Is dit herkenbaar?
Ik vrees ook al voor de brackets die aan de auto zitten. Dat zal ook wel niet makkelijk gaan. Zo niet nog een stukje moeilijker.
De schroefdraad is toch niet tegengesteld hoop ik. Mijn torxsleutel boog al aardig door namelijk.
Geplaatst: 11.02.2012 - 17:20
door MarioC70
gas op de plank schreef:edraket schreef:Je kunt dan altijd nog het thuiskomertje achter zetten
Dat zei ook tegen mijn vrouw toen ik de afloop van het verhaal hoorde en de rekening van de kwikf€t zag.
Je gaat met een Volvo toch niet naar Kwik@#$&&5??????
Geplaatst: 13.03.2012 - 13:51
door DueVolvi
The Rubberburner,
Jaartje verder, ben benieuwd: is het gelukt met de nieuwe remmen? En wat is het resultaat?
Ik zelf voel ook de behoefte aan wat meer rempower, iets bijteriger zou het wel mogen worden.
Iemand enig idee wat er standaard onder S60 D5 MY2002 ligt? (286 0f 305)
Geplaatst: 13.03.2012 - 13:52
door DueVolvi
Bakboord1,
Kan vraag wellicht beter aan jou stellen

!! zie mijn vorige vraag.
Thx.
Geplaatst: 13.03.2012 - 15:39
door Bakboord1
Afgaande op de prijslijst zitten er nu 286mm schijven op. De D5 is met 15" geleverd en 305mm schijven passen niet in die velgen.
Omdat de 305mm schijven een ventilatierandje hebben bij de naaf kun je het verschil ook eenvoudig zien.
De remklauwen zijn identiek.
Ik heb originele schijven en blokken gemonteerd. Was wel tevreden over mijn vorige schijven zonder trillingen.
Heb pas onlangs andere brackets gemonteerd en nog geen 1000km gereden. Geen idee of het echt zo heel anders remt. Het remt wel goed in ieder geval. Tijdens het inremmen van de blokken en schijven zat ik tegen het blokkeren aan. Als ik nog bruusker had geremd dan had de ABS ingegrepen omdat de banden de remkracht niet aankunnen. Ofwel de remmen zijn niet de beperkende factor.
Ik kwam er pas later achter dat je de remklauw heel soepel van de bracket kunt schuiven naar buiten toe. Het scheiden van de twee gaat dus zonder schroeven of kracht.
Geplaatst: 13.03.2012 - 16:20
door DueVolvi
Klinkt toch goed!
Even voor mijn inzicht:
De remblokjes moeten dan toch ook groter zijn dan die op de schijven van 286mm. Anders is er geen groter remoppervlak cq effect. En die passen dan toch nog gewoon in de originele klauw?
Weet jij dan ook zo de afmetingen van die remblokken?
Geplaatst: 13.03.2012 - 16:31
door Thijs
Zelfde blokken, alleen doordat de diameter wat groter is kunnen de blokken wat verder naar buiten geplaatst worden.
Geplaatst: 13.03.2012 - 16:35
door DueVolvi
Ha, mooi, raadsel opgelost! Thx!
Geplaatst: 13.03.2012 - 16:36
door Thijs
U welcome!
Geplaatst: 13.03.2012 - 19:55
door The Rubberburner
duovolvi schreef:The Rubberburner,
Jaartje verder, ben benieuwd: is het gelukt met de nieuwe remmen? En wat is het resultaat?
Ik zelf voel ook de behoefte aan wat meer rempower, iets bijteriger zou het wel mogen worden.
Iemand enig idee wat er standaard onder S60 D5 MY2002 ligt? (286 0f 305)
Ik heb niet doorgezet met de nieuwe remmen. Heb de S60 weggedaan vanwege een ongevalletje waardoor ik tijdelijk automaat moest rijden en een onbalans probleem wat 2500 euro, tig bezoekjes aan dealers en aan Volvo Nederland verder nog steeds niet was opgelost. Daardoor rijd ik nu ook geen Volvo meer...Hoewel ik er toch altijd erg graag mee gereden heb.
Geplaatst: 13.03.2012 - 21:03
door steven460
Bah.
Oh, voor die geinteresseerd zijn, T5 + 305mm en Stelvio/Brennerpas .... sparen voor grotere remmen of extra koeling voor de remmen verzorgen...

Geplaatst: 13.03.2012 - 21:04
door Bakboord1
Het oplossen van problemen is niet de sterkste kant van Volvo (dealers en NL) weet ik helaas uit eigen ervaring. Ik ben er ook ooit bijna gek van geworden.
Hopelijk zijn de ongemakken vanwege het ongeluk wel verleden tijd.
Geplaatst: 14.03.2012 - 09:56
door DueVolvi
The Rubberburner,
Jammer dat 't zo gelopen is.
Good luck!
Geplaatst: 14.03.2012 - 17:55
door The Rubberburner
Bedankt voor jullie reacties. Nog een paar maanden en dan hoop ik van dat ongeval hersteld te zijn.
En wellicht in de toekomst toch weer zo'n heeerlijke 5-cilinder..
Geplaatst: 14.03.2012 - 18:05
door FrankS60
steven460 schreef:Bah.
Oh, voor die geinteresseerd zijn, T5 + 305mm en Stelvio/Brennerpas .... sparen voor grotere remmen of extra koeling voor de remmen verzorgen...

T gaat prima als je maar een setje andere blokken en schijven monteert die daar tegen bestand zijn. Heb met mijn schijven + blokken combi zelfs op het circuit geen tot weinig problemen met fading/oververhitting dus dat moet op een bergpas dan ook wel loslopen! En nee, ik doe niet rustig aan op het circuit :evil: :twisted:
Geplaatst: 08.04.2012 - 19:35
door DueVolvi
Van de week bij Parts4Swedes mooie originele Volvo voor-schijven van 305 mm + remblokset opgehaald. Keurige prijs bij dit bedrijf in Afferden, € 191.oo!
Samen met occasion 16" brackets (Boy Geenacker, € 40) gaat dit setje er morgenavond onder. Ik laat wel even weten of deze upgrade (van 286 mm) de moeite is.
Geplaatst: 08.04.2012 - 22:33
door nauticbluepearl
Ik heb drie weken geleden de upgrade onder mijn v70 gemonteerd. de brackets uit VS laten komen. aankoop verzend en invoerheffing net iets duurder dan NL dealer nieuw. Ik hoopte de invoerrechten niet te betalen maar kreeg de rekening achteraf thuis.
www.rockauto.com
http://my.cardone.com/English/club/memb ... NUM=141607
Mooi spul: Volvo OEM blokken en Ate schijven van marktplaats. tijdens het klussen bleek de remslang een beetje korrelig dus ook goodridge remslangen gemonteerd