Ellende met mijn V70R uit 2004

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Koenta Kinte
2nd Gear member
Berichten: 113
Lid geworden op: 09.03.2008 - 14:22
Locatie: Nederland

Op het linker voorspatbord zit aan de bovenkant in het midden een massa klem geschroefd met daaraan 3 massa kabels. Het zou kunnen dat deze los zit of niet goed contact maakt met de carosserie(misschien is het spatbord ooit overgespoten en de massa klem zo teruggeschroefd zonder de lak weg te krabben voor een goede massa) Het zou ook nog de massakabel van het motorblok naar het chassis kunnen zijn. Oftewel gewoon even goed laten checken of alle massa kabels goed geaard zitten. Klein klusje maar het zou zomaar je problemen kunnen oplossen. Succes..
Gebruikersavatar
elianmars
5th Gear member
Berichten: 1279
Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52

Wat een gedoe over die M66 bak. Het kan toch gewoon verkeerd zijn ingevoerd in Vida? Maakt volgens mij voor het uitlezen van eventuele motorstoringcodes niks uit.

Edit: Ik zie het VIN nummer bovenin staan, als ik het goed heb. Dan is het wel vreemd....
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm

Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33127
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Daar zit er toch ook een bij de achterbank? Die was toen in onze xc70 los wat ook hele vreemde storingen gaf.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
menjo
7th Gear member
Berichten: 6186
Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
Locatie: Los Angeles

elianmars schreef: Edit: Ik zie het VIN nummer bovenin staan, als ik het goed heb. Dan is het wel vreemd....
Dat VIN nummer duidt gewoon op een 5 versnelling automaat. Dat M66 zal wel een foutje zijn in Vida, of het maakt voor de software gewoon niets uit.
crackedtooth
5th Gear member
Berichten: 1671
Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05

bart simpson schreef:een cem komt idd wel eens voor
Zou jij met een italiaan wel moeite hebben? en zo ja waarom
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

inderdaad, daar zou ik ook moeite mee hebben, meestal door een totaal ondoorzichtige historie, maar amerikanen zijn structureel anders
Volvo for life
BarendKaas
1st Gear member
Berichten: 35
Lid geworden op: 16.02.2011 - 12:08

Volgens mij komt de M66 code idd door de handmatige selectie in vida. Dealer gaat er iig naar kijken. Voor iedereen die mij 'krenterigheid' verwijt: auto is in eerste instantie gekozen op uiterlijk, aankleding en staat van het interieur. Tel daarbij op dat er niet veel R's te koop staan... :-)
jpwg001
6th Gear member
Berichten: 4924
Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
Locatie: Eindhoven

Niemand verwijt je iets. Je kiest een liefhebbersauto met je hart en later komt je verstand zijn inspraak uitoefenen. Maar dan is het kwaad al geschied en staat hij op je oprit te pronken.
Mijn buren hebben een 2006 passat en een 2007 polo gekocht. Met verstand! Alle twee rampenwagens! Dus je bent niet de enige. En zij hebben de courante prijzen moeten betalen, dus dat zegt ook niet alles. Je hebt pech gehad met deze storingen. Maar... Alles komt goed!
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
Gebruikersavatar
Silver_R
6th Gear member
Berichten: 3804
Lid geworden op: 06.08.2010 - 19:23

Misschien heb ik het gemist maar zijn er al foto's van je R voorbij gekomen?
jpwg001
6th Gear member
Berichten: 4924
Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
Locatie: Eindhoven

Silver_R schreef:Misschien heb ik het gemist maar zijn er al foto's van je R voorbij gekomen?
In het topic 'even voorstellen'.
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
Gebruikersavatar
Silver_R
6th Gear member
Berichten: 3804
Lid geworden op: 06.08.2010 - 19:23

Thanx!
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Heb de auto gezien toevallig.
Lijkt geen grote schades te hebben gehad.
Xenon is origineel (of iig origineel Volvo).

Omdat echt alles uitvalt soms, denk ik aan een relais van de CEM.
Die omwisselen met het relais wat er naast zit (startmotor) zou nog kunnen helpen. Start de auto dan soms niet of valt de startmotor uit tijdens het starten, dan heb je de oorzaak...

Nou had ik begrepen dat de auto stil had gestaan voor verkoop.
Derhalve had de verkoper met een startbooster de boel opgestart.
Naar ik begreep niet met de contactsleutel in standje II.
Dit kan normaliter in geroosterde computers resulteren.
Echter; de CEM liet zich naar ik begreep zonder problemen herladen met nieuwe software (en dat is in beide memory lagen dus!) dus lijkt het mij minder waarschijnlijk dat de CEM echt gebraden is.

Ik zou het echt zoeken in een contact probleem, waarbij ik het spannings relais van de cem echt de grootste kans geef...
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Gebruikersavatar
Max
7th Gear member
Berichten: 6353
Lid geworden op: 01.10.2006 - 19:48
Locatie: Leusden

VolvoTech schreef:....met een startbooster de boel opgestart. Naar ik begreep niet met de contactsleutel in standje II. Dit kan normaliter in geroosterde computers resulteren.
Echter; de CEM liet zich naar ik begreep zonder problemen herladen met nieuwe software (en dat is in beide memory lagen dus!) dus lijkt het mij minder waarschijnlijk dat de CEM echt gebraden is.
Herkenbaar, door zo'n actie ging bij mij in de S80 de SWM (Stuurwielmodule?) kapot.
- cruise control deed het niet meer
- knipperlicht en ruitenwissers kon ik net mee bedienen
- claxon deed het volgens mij ook niet meer
Maar de S80 startte prima.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wat niet kan, is nog nooit gebeurd.

2022 XC40 P6, geen OR maar gewoon blauw
2017 XC60 mooi wit is niet lelijk
2011 Burton
2009 XC70 OR: kan het nog mooier?
2006 S80 XZ-NF-90: style and safety
2005 Saab 9-3 ('98 )
1995 340 DL (grijs) TD-52-VX: Parkinson
1992 740 D Estate (wit) YS-32-HB: Machtig
1984 340 D (rood): Mijn eerste
Gebruikersavatar
Philken
5th Gear member
Berichten: 2328
Lid geworden op: 10.05.2005 - 17:02
Locatie: Leeuwergem(B)

VolvoTech schreef:Heb de auto gezien toevallig.
Lijkt geen grote schades te hebben gehad.
Xenon is origineel (of iig origineel Volvo).

Omdat echt alles uitvalt soms, denk ik aan een relais van de CEM.
Die omwisselen met het relais wat er naast zit (startmotor) zou nog kunnen helpen. Start de auto dan soms niet of valt de startmotor uit tijdens het starten, dan heb je de oorzaak...

Nou had ik begrepen dat de auto stil had gestaan voor verkoop.
Derhalve had de verkoper met een startbooster de boel opgestart.
Naar ik begreep niet met de contactsleutel in standje II.
Dit kan normaliter in geroosterde computers resulteren.
Echter; de CEM liet zich naar ik begreep zonder problemen herladen met nieuwe software (en dat is in beide memory lagen dus!) dus lijkt het mij minder waarschijnlijk dat de CEM echt gebraden is.

Ik zou het echt zoeken in een contact probleem, waarbij ik het spannings relais van de cem echt de grootste kans geef...
dat is nu eens een onderbouwd antwoord
en dan nog van iemand met kennis van zaken, best eens uittesten Barendkaas, hopelijk ben je zo op een (goedkope) manier geholpen
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad

you've been beaten by a bRick
BarendKaas
1st Gear member
Berichten: 35
Lid geworden op: 16.02.2011 - 12:08

Het wisselen vand e relais is al gebeurd (helaas). Geen problemen met starten, wel met zo'n beetje alle andere elektronica ;-)

Dank voor de tips mensen. Ik denk dat ik toch dinsdag maar even moet afwachten. Ik hoop maar dat met een dagje zoeken de oorzaak boven water komt. Kan me niet voorstellen dat het probleem niet te achterhalen is...
jpwg001
6th Gear member
Berichten: 4924
Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
Locatie: Eindhoven

Succes... Ik hoop dat het lukt!!!
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
asta
5th Gear member
Berichten: 1557
Lid geworden op: 02.02.2007 - 23:41

Ik denk laat ik eens op wat foutcodes zoeken via google:

Er zijn diverse mensen die met een soortgelijk probleem worstelen als jij is te lezen.
De meeste zitten dan ook nog eens in dubio of ze nu de DIM of CEM moeten vervangen en daar niet zomaar lukraak aan willen omdat het te duur is zonder dat ze zekerheid hebben.
Dan kom ik ene cjohnston468 tegen die in mijn ogen een acceptabel alternatief bied die je wellicht zou kunnen proberen.

Link 1
Lees even aandachtig het stukje van deze meneer en wellicht dat je hier een stukje verder mee komt: cjohnston468 November 11, 2010, 15:30
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
Gebruikersavatar
blastaway
5th Gear member
Berichten: 2348
Lid geworden op: 31.05.2007 - 08:06
Locatie: Maastricht

goede tip Asta!
Volvo 940 2.3i Polar 2-1994 , t-5r cream yellow, c70 en v60 t4 2020
Volvo s60 2.4 5-2005
V70 edition II 2.4; 9-2004
V70 Sport 11-2006 2.0T HEICO
VW Passat 2005 R36 uitbouw
V70n 2000 2.5D
BarendKaas
1st Gear member
Berichten: 35
Lid geworden op: 16.02.2011 - 12:08

@Asta: dank, ik ga ermee aan de slag! Belangrijkste voor mij is dat de garage vast kan stellen dat het idd CEM en/of DIM is. Als ik 100% zeker weet dat het daarmee opgelost is, wil ik beide best laten vervangen. Heb alleen geen zin in trial-error met units van 800 euro per stuk =( Opsturen en laten fiksen klinkt echter een stuk goedkoper. Gelukkig zit het bedrijf dat volgens die posting de boel kan repareren ook in Utrecht. Ik kan ze iig een keer bellen. Nogmaals dank!
bert67
4th Gear member
Berichten: 630
Lid geworden op: 28.11.2005 - 22:59
Locatie: Burgh-Haamstede

Over die DIM storingen en hoe op te lossen zijn hier al wat tips op het forum te vinden. Maar het bekende dim probleem (uitvallen alle meters) lijkt me iets anders dan wat hier gebeurt.
480 es my 1988 225.000 sold
v40 1.9d 95pk europa my 2000 294.000 sold
v70 d5 2002 485.000 sold
v70 2.od 2010 sold 284.000
c30 1.6d 2009
v70 2.0d 2009
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”