Pagina 3 van 3

Geplaatst: 22.05.2012 - 19:07
door MartijnC70T5
Dankje vandaag al even gekeken met een vriend (monteur) en met een beetje hulp grijpt die wel aan en word die koud dus daar moeten we dan maar een keer mee aan de gang.

Geplaatst: 22.05.2012 - 19:09
door MarioC70
je kunt het ook zonder demonteren oplossen,de buitenplaat iets dichter bij de magneet drukken,doormiddel van de veerspanning te veranderen,dat gaat stuk sneller.

Geplaatst: 19.06.2012 - 01:15
door belgian-tsm
Hoi,
hier een filmpje van hoe het bij nu nog altijd is:
Enkele forummers zeiden me dat het de magneetkoppeling zou kunnen zijn, maar een beeld en geluid zeg mss meer...

Geplaatst: 19.06.2012 - 11:22
door edraket
Dat lijkt inderdaad erg veel op een falende koppeling. Je kunt ook even de spanning over de drukschakelaar meten, of de draden van de drukschakelaar even doorverbinden (niet te lang!). Die moet 1 op 1 de koppeling aansturen. Als deze gewoon dicht blijft staan (dus koppeling aan), maar de koppeling gaat er dan toch af weet je 100% zeker dat het in de koppeling zit.

Geplaatst: 19.06.2012 - 11:50
door MarioC70
edraket schreef:Dat lijkt inderdaad erg veel op een falende koppeling. Je kunt ook even de spanning over de drukschakelaar meten, of de draden van de drukschakelaar even doorverbinden (niet te lang!). Die moet 1 op 1 de koppeling aansturen. Als deze gewoon dicht blijft staan (dus koppeling aan), maar de koppeling gaat er dan toch af weet je 100% zeker dat het in de koppeling zit.
Er is een simpele manier om een magneetkoppeling te testen,trek de draad van de pomp af,zet er 12volt op vanaf de accu rechtstreeks en kijk of hij inslaat,slaat hij in,dan weet je dat er een ander probleem is,of de lagedruk schakelaar,systeem leeg,dat is ook simpel te controleren zelf.
Als je de lage druk schakelaar door verbindt en er gebeurd niets,wil dat niet zeggen dat de magneetkoppeling stuk is altijd.

Geplaatst: 19.06.2012 - 11:58
door edraket
Mee eens, er zitten nog een aantal andere sensoren in (oa temp sensor in de verdamper).