V70 2.0T Powershift haalt bij lange na topsnelheid niet
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Misschien moet je dan het turbo verhaal een keertje laten, kijken wat dat doet!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 30.12.2006 - 22:45
- Locatie: Groningen
Ik heb wel eens een XC60 D3 automaat gereden, die ook met moeite 185 op de teller zette. Zou ook meer moeten zijn... Bij normaal gebruik een heerlijke motor, maar als je topvermogen vraagt is 'ie redelijk teleurstellend.
Ik: 1999 Volvo S80 T6 'Bi-Fuel' (Vialle LPi) - 304.000 km
Moeders: 2006 Volvo S80 3.2 (Vialle LPi) - 210.000 km
Vader: 2004 Volvo S80 2.5T (Vialle LPi) - 170.000 km
Moeders: 2006 Volvo S80 3.2 (Vialle LPi) - 210.000 km
Vader: 2004 Volvo S80 2.5T (Vialle LPi) - 170.000 km
-
- 4th Gear member
- Berichten: 668
- Lid geworden op: 26.11.2008 - 21:20
inderdaad op de bank, kosten op basis van ongelijk. Er is vast wel een Din norm die de afwijking aangeeft.
om die laatste 13 km top te overwinnen is relatief veel vermogen nodig, ik schat dat hijndan 20% tekort komt. Je zou ook in de acceleratie iets moeten merken.
mijn xc 70 is ook begrensd en haalt simpel 220 op de teller is 215 echt. Wel met 230 pk, een 175 pk d5 haalt al met gemak 220.
om die laatste 13 km top te overwinnen is relatief veel vermogen nodig, ik schat dat hijndan 20% tekort komt. Je zou ook in de acceleratie iets moeten merken.
mijn xc 70 is ook begrensd en haalt simpel 220 op de teller is 215 echt. Wel met 230 pk, een 175 pk d5 haalt al met gemak 220.
BMW535D Touring X-drive
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1671
- Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05
iedere TINQ en TANGO hebben euro 98volvo-heitje schreef:V70 2.0T Powershift haalt bij lange na topsnelheid niet
Hallo liefhebbers, een nieuw topic over een onderwerp dat ik nog niet ben tegengekomen op dit leuke forum.
Sinds november 2010 heb ik mijn 2.0T R-Design met powershift transmissie. Reeds vrij snel viel me ook op dat het verbruik erg hoog is (dat topic volg ik), maar ik heb ook steeds het gevoel gehad dat de auto niet lekker "los" is. Hij voelt een beetje geknepen en rommelig aan.
Bij rond de 3000km op de teller en wederom bij rond 5000km meerdere keren geprobeerd de topsnelheid te halen in Duitsland. Tot mijn grote verbazing stopt de GPS met tellen bij ongeveer 207km/h, waar Volvo opgeeft dat deze combinatie 225 moet lopen. Dat verschil is me net iets te groot. Na een belletje met mij dealer in Arnhem heb ik me laten overtuigen het 5000km later nog te proberen als de auto beter is ingelopen (ongeloofwaardig, maar wat doe je...).
Nu met 10000 op de klok wederom meerder keren geprobeerd en geen verbetering vast kunnen stellen.
Wederom met de dealer gebeld en die stelt voor (na ruggespraak met Volvo zeggen ze), dat het wellicht ligt aan het tanken van 95 oktaan.
Of ik na het tanken van een volle tank 98 het nogmaals wil proberen voor ik de auto bij hun aanbied om te onderzoeken.
98 oktaan is lastig aan te komen, dus heb het tankje compleet afgevuld met V-Power bij het volgende tripje naar Duitsland.
Wederom bleef de GPS steken bij 207 km/h (na heel lang aandringen....).
Auto is lease, metingen zijn gedaan met 245 winterbanden. Ik heb ik van mij dealer nog een chip tegoed van de Volvo huisleverancier (als die leverbaar is/komt, in Januari was dat nog niet zo).
Maar ik wil graag eerst zien dat de standaard auto ook aan de specificaties voldoet
Is iemand bekend met dit probleem en heeft iemand het wellicht al eens opgelost? Of iets dergelijks vernomen van Ford rijders die met dezelfde motor/bak rijden?
Bedankt voor je suggesties!
in duitsland helemaal makkelijk te krijgen
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
-
- 4th Gear member
- Berichten: 668
- Lid geworden op: 26.11.2008 - 21:20
hij wijkt wel af, maar geen 20 km hoor.VolvoTech schreef:Zit toch sterk aan de begrenzer te denken.
Die is volgens mij 227Km/uur op de teller.
Dat zou maar zo eens die 207Km/uur echte km's kunnen zijn?
BMW535D Touring X-drive
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
- capslock
- 2nd Gear member
- Berichten: 233
- Lid geworden op: 02.09.2008 - 20:37
- Locatie: Utrecht
Een verbruik van net geen 1:10 voor een 2.0T !? Had eerder 1:12 of 1:14 verwacht. Mijn 2.4 bi-fuel loopt ook net niet 1:10, maar met LPG maakt dat best een prijsverschil ten opzichte van benzine. ..Tenzij je de brandstof natuurlijk niet zelf hoeft te betalen..Mefistofele schreef: Het enige nadeel vind ik het verbruik. Woon-werk is in mijn geval zo'n 30 km enkele reis. Daarvan is eigenlijk 60 tot 70% stadsverkeer of file. En als ik dan kan (;)), dan gaat de turbo open. Dat zorgt wel voor een tegenvallend verbruik. Ik haal 1:9 net niet.

Ik dacht altijd dat de huidige "belasting voordelige" motoren super zuinig zouden zijn. :roll:
V70 bi-fuel 2.4, 140pk 2003, 440.000 km
V70 2.4 LPG Vialle, 170pk, 2001, 410.000 km
X770 3.2 LPG 6cil, 2008, 310.000 km
V70 2.4 LPG Vialle, 170pk, 2001, 410.000 km
X770 3.2 LPG 6cil, 2008, 310.000 km
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4320
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
Nee, ze hebben lage uitstootcapslock schreef:Een verbruik van net geen 1:10 voor een 2.0T !? Had eerder 1:12 of 1:14 verwacht. Mijn 2.4 bi-fuel loopt ook net niet 1:10, maar met LPG maakt dat best een prijsverschil ten opzichte van benzine. ..Tenzij je de brandstof natuurlijk niet zelf hoeft te betalen..Mefistofele schreef: Het enige nadeel vind ik het verbruik. Woon-werk is in mijn geval zo'n 30 km enkele reis. Daarvan is eigenlijk 60 tot 70% stadsverkeer of file. En als ik dan kan (;)), dan gaat de turbo open. Dat zorgt wel voor een tegenvallend verbruik. Ik haal 1:9 net niet.![]()
Ik dacht altijd dat de huidige "belasting voordelige" motoren super zuinig zouden zijn. :roll:
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
- EVV
- 5th Gear member
- Berichten: 1440
- Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20
Inderdaad is er niet echt veel PK voor nodig, mijn 170pk S60 haalde ook de 220 wel, waarbij hij 5500 rpm draaide in de 4 om daarna naar z'n 5 te schakelen.lemmer schreef:inderdaad op de bank, kosten op basis van ongelijk. Er is vast wel een Din norm die de afwijking aangeeft.
om die laatste 13 km top te overwinnen is relatief veel vermogen nodig, ik schat dat hijndan 20% tekort komt. Je zou ook in de acceleratie iets moeten merken.
mijn xc 70 is ook begrensd en haalt simpel 220 op de teller is 215 echt. Wel met 230 pk, een 175 pk d5 haalt al met gemak 220.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 426
- Lid geworden op: 16.01.2007 - 22:45
- Locatie: Best
Lage CO2 uitstoot zou hetzelfde moeten zijn als laag verbruik: de verbranding van een liter benzine levert altijd dezelfde hoeveelheid CO2 op (ongeveer 2.2kg; een liter diesel levert ongeveer 2.6kg CO2 op)sbv schreef:Nee, ze hebben lage uitstootcapslock schreef: Ik dacht altijd dat de huidige "belasting voordelige" motoren super zuinig zouden zijn. :roll:
Een onzuinige auto is dus ook slecht voor de uitstoot
- sanco
- 5th Gear member
- Berichten: 1931
- Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
- Locatie: NO NL
De gebruikte cyclus lijkt in geen velden of wegen op de dagelijkse praktijk en werkt daardoor extra voordelig uit voor kleine lichte turbomotoren.
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
dat is zo, maar die voor zwaardere/niet turbo motoren ongunstigere meting is wel bepalend voor de CO2tax, if you can't beat them join them
Volvo for life
-
- 4th Gear member
- Berichten: 668
- Lid geworden op: 26.11.2008 - 21:20
Ga hier wel in mee, maar simpelweg neem ik aan dat het verbruik i.c.m. met de juiste verbranding (mengselverhouding) de juiste CO waarde geeft. De hoeveelheid brandstof per 100km, en het aangegeven vermogen zegt iets over het energetisch rendement van de motor.
In dit geval zou er toch echt iets mis zijn met het motormanagement, al klaagt de topicstarter niet over trekkracht, dus kan het zo zijn dat de motor alleen vermogen mist in de hogere toerenregionen.
Heb het vermoeden dat e.e.a. in de turboregeling niet helemaal juist is.
In dit geval zou er toch echt iets mis zijn met het motormanagement, al klaagt de topicstarter niet over trekkracht, dus kan het zo zijn dat de motor alleen vermogen mist in de hogere toerenregionen.
Heb het vermoeden dat e.e.a. in de turboregeling niet helemaal juist is.
BMW535D Touring X-drive
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options