Volvo aan de computer

s80t6
3rd Gear member

stef100 schreef:Helaas komt weer het alarm van de versnellingsbak tevoorschijn en wat erger is de auto stopt er zomaar ineens mee. Starten en hij rijdt weer, maar dit is levensgevaarlijk had dit van een volvo niet verwacht! Heeft iemand van jullie dit ook meegemaakt?
wordt vervolgd.
Nooit meegemaakt, klinkt weinig bemoedigend.... ik zou bijna zeggen; get rid of the car.

Afbeelding

bekijk en becomplimenteer mijn auto in mijn Persoonlijke Gallerij

> > > better safe then sorry < < <
Frumpy
5th Gear member

Stef100 schreef:
Helaas komt weer het alarm van de versnellingsbak tevoorschijn en wat erger is de auto stopt er zomaar ineens mee. Starten en hij rijdt weer, maar dit is levensgevaarlijk had dit van een volvo niet verwacht! Heeft iemand van jullie dit ook meegemaakt?
Heel vervelend dat je deze ellende mee moet maken, maar om dit nu specifiek aan een S80 te wijten? Kan in principe ook bij de V70, de wagen op jouw verlanglijstje, gebeuren.

Wat zegt de Volvo dealer, of het bedrijf dat de bak gereviseerd heeft?

Het probleem met een plots op de snelweg stilvallende Volvo (ik meen dat het ook een S80 was?) is hier al een keer voorbij gekomen.
Kan het helaas niet meer vinden, en weet ook niet hoe het verhaal is afgelopen.
netwerk11
2nd Gear member

Tja dat uitvallen heb ik ook gehad, het gebeurde tijdens het afremmen voor bijvoorbeeld een rotonde, en als dan vlak voor de rotonde de motor stilvalt, dan moet je nogal dikke spierballen hebben om een S80 om de bocht te trekken. er kwam dat ook altijd een storing van het motormanagement die bij uitlezen aangaf dat de achterste lambdasensoren defect waren
Bij mij was het gasklephuis defect, ik heb deze laten vervangen en heb nooit meer een probleem met het uitvallen van de motor gehad. ook niet van de lambda sensoren
Hij ging zelfs zuiniger rijden, kosten van dit alles was geloof ik ongeveer 800 euro
Ik hoop dat je erachter komt wat het probleem is
Overgestapt van Saab naar Volvo
Gast

Klinkt inderdaad al gasklephuis.
Heb je de lambadsensor vervangen?

Als dit niet geholpen heeft;
Gasklephuis laten reviseren, dit is beter en kost minder.
Als je het laat doen incl. de- en montage, ongeveer € 350,- tot € 400,-
stef100
1st Gear member

Het stilvallen van de s80 was te wijten aan een verstopt carterfilter volgens de dealer. Dit is verholpen door de dealer. Heb ook een mail gestuurd over deze voorvallen naar volvo zweden. Heb ook antwoord gehad en is hierdoor gratis gerepareerd.
Helaas komen de alarmen van de lambda en de transmissie nog steeds terug. De dealer kan echter geen oorzaak vinden. Misschien heeft een van jullie dit ook meegemaakt en een oplossing gevonden.
Plaats reactie

Terug naar “S80”