Volvo aan de computer

Skywalker
3rd Gear member
Contacteer:

Deze week de Volvo bij de dealer aan de computer gehad en ik mocht meekijken. Nou, indrukwekkend hoor om te zien hoeveel informatie er is terug te vinden via het systeem. Zo kwam ik o.a. achter de productieweek en heel veel andere informatie.

Enkele foutjes in het geheugen bleken onregelmatig voor te komen en het geheugen werd ge-reset.

Ook is de "vanaf 5 km per uur automatisch op slot" functie ingeschakeld, echt handig.
Ik vroeg me trouwens af of die meeting op 3 maart ook voor S80 bezitters is...
VolvoZoeker
3rd Gear member

Bestaat er een lijstje waarin staat wat voor "öpties" je zoal aan kan zetten??? Zoals die automatisch op slot optie en zo????
Gr
Menno

Zoekend naar een C70 2006-2009
IkeV70
5th Gear member

Misschien niet de meest uitgebreide lijst, maar zie http://www3.sympatico.ca/p_bruno/volvo/, en dan "Key locking software" en "Programmable options via VADIS" voor een aantal mogelijkheden.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
VolvoZoeker
3rd Gear member

Gevonden wat ik zocht op die site :-)
Gr
Menno

Skywalker
3rd Gear member
Contacteer:

VolvoZoeker,
Je hebt toch al een Volvo?? Waarom ben je dan "Zoeker"?
En volgens mij bezit je nog een hele mooie S80 ook!
Vroeger: S80 Moondust Silver 2.5 tdi, ltd ed.
Nu: MB E 270 cdi, Avantgarde, ext.:melanite black metallic, int.:pebble beige,
VolvoZoeker
3rd Gear member

@Skywalker - Klopt, ik rijd sinds 25 November 2005 een 1999 S80 2.5d, maar heb me destijds aangemeld met VolvoZoeker als nickname. Nou kan ik het 1x veranderen geloof ik, maar ik zou echt niet weten waarin......... mocht je suggesties hebben..... :-)
Gr
Menno

Skywalker
3rd Gear member
Contacteer:

Ik zou het maar zo houden, je weet nooit wat je met het zoeken nog tegenkomt. Heb je verder nog iets aan de auto laten doen? Heb je er al veel km's mee gereden??
VolvoZoeker
3rd Gear member

Ik heb sinds 25 November 12000km gereden. Rijdt erg lekker. Afgelopen dinsdag mijn centrale computer laten updaten naar de laatste software-versie en de motormanagement-software laten updaten. Binnen nu en 3 weken laat ik mijn S80 voor de 170k en 190k beurt gaan gecombineerd en gelijk de automaat laten spoelen, want die olie is nog nooit vervangen en is hard nodig na 182000km...... Ik moet zeggen ik wil niks anders meer, gisteravond weer 300km gereden, en uitgeruster aankomen dan toen ik wegging :-)
Gr
Menno

Skywalker
3rd Gear member
Contacteer:

Hi Menno,
Klinkt goed. Fijn dat de auto zo goed bevalt. Is 190K eigenlijk wel een beurt? De auto moet toch om de 15K een beurt, afwisselend kleine en grote beurt?? Ben een beetje jaloers dat jij een automaat hebt, ik heb een handgeschakelde en dat is goed, maar een automaat zou denk ik nog prettiger rijden.
Dat updaten van het motormanagement, gaat dat vanzelf als de computer wordt aangesloten?? of is dat iets dat je speciaal moet vragen. Heeft het enig effect om dit te doen? Ik vraag me ook af welke kleur jij hebt, is dat ook iets van "moondust"?
VolvoZoeker
3rd Gear member

Hoi,
Die updates zijn bij mij geselecteerd uit vadis, nadat ze mijn kenteken ingevoerd hadden. Ze hebben uiteindelijk een complete update gedaan. Ik weet niet wat het voordeel of nadeel is, alleen weet ik dat ze het niet voor niks zullen hebben geupdate, die softwareversie. Die automaat is inderdaad zalig, zeker als je vaak in de file rijdt, en het schijnt dat als hij gespoeld is en schone atf olie heeft dat je niet weet wat er gebeurt :-). Ik ben benieuwd.
Ik heb volgens mij dezelfde kleur als jij, grijs (ik weet niet precies in volvo-termen hoe de kleur heet)
Gr
Menno

Skywalker
3rd Gear member
Contacteer:

OK Menno,
Ik denk ook dat een verse olie wonderen kan doen.
Bij welke dealer ga jij voor onderhoud of doe je alles zelf? Er schijnt iemand in jou omgeving te zijn die speciale problemen aan Volvo heel goed kan verhelpen.
VolvoZoeker
3rd Gear member

Ik zit er op dit moment aan te denken om het te laten doen bij Reede in Amerongen. Daar hebben ze de software update ook gedaan, en de mensen daar en service tot nog toe stond me wel aan.
Wie bedoel jij bij mij in de buurt die speciale problemen met Volvo;s heel goed kan verhelpen??? Ben altijd nieuwsgierig naar andere adressen namelijk om te vergelijken.
Gr
Menno

Skywalker
3rd Gear member
Contacteer:

zoek maar es onder de profielen.
volgens mij is het Ramon&Ramon
stef100
1st Gear member

Skywalker schreef:Hi Menno,
Klinkt goed. Fijn dat de auto zo goed bevalt. Is 190K eigenlijk wel een beurt? De auto moet toch om de 15K een beurt, afwisselend kleine en grote beurt?? Ben een beetje jaloers dat jij een automaat hebt, ik heb een handgeschakelde en dat is goed, maar een automaat zou denk ik nog prettiger rijden.
Dat updaten van het motormanagement, gaat dat vanzelf als de computer wordt aangesloten?? of is dat iets dat je speciaal moet vragen. Heeft het enig effect om dit te doen? Ik vraag me ook af welke kleur jij hebt, is dat ook iets van "moondust"?
Ik heb ook een S80 uit 1999 met 165000 km en vandaag is de automaat aan diggelen gegaan. Volgens de garage gaat dit zo'n 3000 euries kosten. Misschien moet je wel blij zijn met de handgeschakelde bak.Misschien iemand een idee bij welk bedrijf dit goedkoper kan.
VolvoZoeker
3rd Gear member

@stef100 - wat is er van de automaat kapot gegaan??? En hebben ze een idee hoe het komt??? Vind het nogal weinig km's namelijk, 165000 en dan al je bak naar z;n grootje. Is jou S80 gechipt???
Gr
Menno

stef100
1st Gear member

VolvoZoeker schreef:@stef100 - wat is er van de automaat kapot gegaan??? En hebben ze een idee hoe het komt??? Vind het nogal weinig km's namelijk, 165000 en dan al je bak naar z;n grootje. Is jou S80 gechipt???
Nee de auto is niet gechipt maar inderdaad erg snel kapot. Er stonden deze week nog 2 volvo's met een kapotte bak bij de dealer!
Schijnt een manko te zijn bij deze automaat.

De melding na het uitlezen was TCM-000C magneetklep S2 defect. Ik heb bij de dealer nagevraagd wat de kosten zijn van een gereviseerde automaat : hou je vast 3700 euries waarbij de kosten van de- en montage nog bijkomen. Na wat rondvragen op het internet een bedrijf gevonden dat automaten reviseerd en tevens een gebrek aan deze automaten verbeterd. Dit bedrijf kent deze automaten goed (slecht teken) vandaar dat hij weet wat er aan gedaan moet worden. Er is een geleidesleuf aan de binnenkant van het aluminium uitgesleten omdat dit geen verhardende behandeling heeft gehad. Wordt nu gedaan. De kosten zijn nog steeds zo'n 1600 euro maar het scheelt heel wat in vergelijking met de dealer. Geen kwaad woord over deze dealer omdat hij alle medewerking geeft ondanks dat ik de automaat bij een ander laat reviseren. Ik hoop dat anderen aan dit bericht iets hebben mochten zij hetzelfde overkomen. Ik laat wel weten hoe het verder afloopt.
s80t6
3rd Gear member

Skywalker schreef:Ook is de "vanaf 5 km per uur automatisch op slot" functie ingeschakeld, echt handig.
Ik vroeg me trouwens af of die meeting op 3 maart ook voor S80 bezitters is...
da's fijn om te horen, mijn vorige auto deed dat ook, vond ik een handige en veilige optie. zal 'm volgende week meteen laten activeren.

gisteravond weer 300km gereden, en uitgeruster aankomen dan toen ik wegging
ik ken dat gevoel, wel eens bijna 600 km op een dag gereden en wou toen nog wel weg :D

s80 for life

Afbeelding

bekijk en becomplimenteer mijn auto in mijn Persoonlijke Gallerij

> > > better safe then sorry < < <
s80 1999
4th Gear member

veilig? wat is er veilig aan dat je slot automatisch op slot gaat na als je harder gaat dan 5 km per uur?
een car jacker staat over het algemeen te wachten bij verkeers lichten als je stil staat, en dan gaan ze weer open.
heb dat nooit gesnapt
s80t6
3rd Gear member

s80 1999 schreef:veilig? wat is er veilig aan dat je slot automatisch op slot gaat na als je harder gaat dan 5 km per uur?
een car jacker staat over het algemeen te wachten bij verkeers lichten als je stil staat, en dan gaan ze weer open.
heb dat nooit gesnapt
blijven ze niet gesloten totdat ze handmatig weer worden ontgrendeld?

Afbeelding

bekijk en becomplimenteer mijn auto in mijn Persoonlijke Gallerij

> > > better safe then sorry < < <
VolvoZoeker
3rd Gear member

@stef100 - Mag ik vragen welk bedrijf je je automaat laat reviseren??? Ik heb op dit moment nog helemaal geen problemen met mijn automaat (afkloppen), maar voor het geval ik op een gegeven moment ook ellende krijg lijkt het me handig om dat bedrijf te kennen voor mezelf :-)
Gr
Menno

Plaats reactie

Terug naar “S80”