Waardeloze dealer? vervolg 27-05`11

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Gesloten
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Ik denk dat het geven van een dergelijk waardeoordeel over een dealer die al wat langer bestaat ingegeven door uitsluitend emoties de dealer (en al helemaal zonder wederhoor) geen enkel recht doet...
Volvo for life
diesel01
Geartronic member

Eensch.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Ramon&Ramon
7th Gear member

het verhaal is ook wat onduidelijk als ik eerlijk ben,wat is nu precies het probleem,het vliegwiel is vervangen begrijp ik en de rammel is er nog?
er kunnen verschillende oorzaken zijn,een onregelmatige loop is al voldoende om een rammel te veroorzaken.
sbv
6th Gear member

Ik woon bijna op kruipafstand van dealer in Barendrecht. Mijn C30 is destijds 1 maal voor onderhoud er geweest en daarbij erg netjes geholpen.
Voor verkoop kom ik er totaal niet meer, maar dat is persoonlijk.
Momenteel is mijn auto of in Dordrecht(Svenscar) of in Zevenaar(Harrie Arendsen) in onderhoud. Beide erg netjes. Ook garantie afhandeling in Dordrecht netjes gedaan in overleg met Zevenaar.

Overigens is Barendrecht Den Haag een klein stukje en dan zou ik gewoon lekker naar Den Haag gaan om daar garantie zaken op te laten lossen

Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
Maurice S60
2nd Gear member

Hoe het ook zit, het probleem zal en kan echt wel opgelost worden.
Het is al hier gezegd en ook door mijzelf, met schreeuwen en schelden bereik je niks.
Ga eens rustig praten met welke van de 2 dealers dan ook, leg het probleem voor.
Als het antwoord niet naar je zin is, blijf nog steeds rustig en probeer het desnoods nog eens uit te leggen.
Als ik mensen bij mijn werk tegenkom die 'hoog van de toren beginnen te blazen' dan ga ik echt eerst even een tandje terug, ipv goed mijn best te doen om een probleem op te lossen.
Men zegt niet voor niks, geduld is een schone zaak. Daar kom je het verste mee.
En echt, het probleem, wat het ook is (denk ook aan de drukgroep) wordt wel opgelost.
Het zal voor jou wel klinken als 'de beste stuurlui......' maar zo werkt het wel.
Succes
Hoe kom je hier dan op

Rustig, ja snap ik maar als de werkplaats chef tegen mij begint te tieren alleen omdat ik zeg dat ik het er niet mee eens ben, dan krijgt deze wel een reactie terug wat heel normaal is en dan nog het feit dat deze zelfde persoon mij verteld dat dit hoort, sorry hoor maar ik weet 1 ding zeker dat dit niet hoort

Actie is reactie
Volvo XC60 T6 tuned by Volvo tune
gsx750r
6th Gear member
Contacteer:

bart simpson schreef:Ik denk dat het geven van een dergelijk waardeoordeel over een dealer die al wat langer bestaat ingegeven door uitsluitend emoties de dealer (en al helemaal zonder wederhoor) geen enkel recht doet...
Wat tot op heden voor mij altijd al een raadsel is geweest is dat op dit forum bedrijven en/of personen welhaast zonder enige terughoudendheid aan de schandpaal genageld mogen/kunnen worden.

Ik ken vele fora waar dit gewoon niet toegestaan is ! Problemen met bedrijven en/of personen dienen buiten het forum om uitgevochten te worden !

Der redenen voor een dergelijk verbod ? Ze zijn in deze topic maar ook al eerder genoemd:

- het verhaal slechts van een kant.
- vaak zijn de verhalen niet volledig waarmee ik doel op het, al of niet bewust, weglaten van relevante zaken zoals de bijv. de voorgeschiedenis.
- velen zijn niet in staat om duidelijk te verwoorden wát nu het eigenlijke probleem is, zéker niet als het verhaal wordt geschreven voordat men 'tot tien heeft geteld'
- de 'beschuldigde' zal zich meestal niet kunnen maar ook niet willen verweren in het openbaar.

Mensen gaan in feite op de stoel van de rechter zitten en komen tot een veroordeling zonder enige vorm van hoor en wederhoor, kortom, ik vind dit soort topics niet op een forum thuishoren !

En ............. als het mij als bedrijf of persoon zou overkomen zou ik alle (rechts-)middelen die mij ter beschikking staan aanwenden om aan dit soort zaken een einde te maken !

Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
945i
8th Gear member

Nadat je de werkplaatschef hebt ontslagen natuurlijk. :)

Maar het is een persoonlijke ervaring en stoom afblazen kan helpen.
Ik ken TS niet en weet ook niet in hoeverre ik dit allemaal op waarheid moet/kan inschatten.
daarom is het wat vaag voor de neutrale lezer..
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gast

Het bedrijf is volgens mij vrij om te reageren, desnoods via @Ben.
Uit andere topics blijkt dat dit ook gebeurd is. Volgens mij is er nog niemand veroordeeld.
Bijna iedereen heeft aangegeven dat de houding van de topicstarter niet getuigde van "slimheid".
Je (@gsx750r) kan wel rechtsmiddelen willen inzetten, maar het is gewoon vrijheid van mening uiting.
Je hebt geen poot om op te staan.

Ik lees, volgens mij net als een ieder, "tussen de regels door" en heb zo mijn bedenkingen.....
Deze topics horen hier wel thuis, met 1 doe ik niets, maar met 2 of 3 wordt het toch opmerkelijk.
Maurice S60
2nd Gear member

Bijna iedereen heeft aangegeven dat de houding van de topicstarter niet getuigde van "slimheid".
Dus de dealer mag en kan alles, behalve een auto goed repareren

En als de klant, ik in dit geval tegen gas geeft is dat niet slim, wat een onzin
Ik ben niet iemand die normaal gesproken hoog van de toren blaast maar je moet wel je eigen mening kunnen geven, vooral bij een dealer, Het is tenslotte je eigendom waar we het over hebben
Uiteindelijk heb je er genoeg voor betaald mag je ook wel service en klant vriendlijkheid voor krijgen bij welke dealer dan ook
En geen grote ..... van een medewerker omdat hij vind dat het zo hoort kan al helemaal niet, vandaar mijn boosheid en mijn reactie naar deze waardeloze dealer die naar mijn mening 100% terecht is

Maurice
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Toch is dit met modder gooien per definitie onwenselijk, er is een BOVAG of er zijn andere wegen om een verschil van mening tussen 2 partijen aan de kaak te stellen.
Volvo for life
Maurice S60
2nd Gear member

En waar is een forum dan voor ?

Er zijn ook meerder mensen van dit forum die mee denken wat de oorzaak van het gerammel zou kunnen zijn

Er zijn ook mensen die niet tegen de harde waarheid kunnen, maar ik ben van mening dat een dealer dit niet kan maken, en had kunnen zeggen we hebben het vliegwiel vervangen maar het probleem is niet opgelost dus we moeten verder zoeken
Maar nee het hoort zo en zoek het maar uit, sorry hoor dat kan toch niet.
en natuurlijk zijn er andere wegen dan een forum, mee eens maar wie denk je dat er aan het kortse eind trekt

Als ik zo met mijn klanten om ga dan ben ik ze zo kwijt
In mijn bedrijf wordt er juist alles aan gedaan om een geschil te voorkomen
Bij ons staat service en kwaliteit op 1

En natuurlijk mag ieder zijn eigen mening geven ook de dealer maar wel op een normale manier
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Een forum is er niet voor om iemand die zich niet kan verweren publiekelijk te nagelen, of wordt jij er vrolijk van als iemand zonder dat jij bij machte bent jouw kant van het verhaal toe te lichten je met naam en toenaam aan een kruis staat te spijkeren?
IK vind het niet kunnen... just my 2 cents
Volvo for life
Silver_R
6th Gear member

Ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de andere kant van het verhaal.
Hoewel dat er waarschijnlijk niet zal komen.
Dat een werkplaatschef zomaar boos wordt, en dat bij een Volvo dealer, kan ik me bijna niet voorstellen.
Misschien is er al wat voorgevallen en vertelt TS dat niet hier. Let op, voordat ik het voor mijn kiezen krijg, pure speculatie.
Maar er kan nog lang en breed over gediscussieerd worden, (afbranden van een ander) daar wordt uiteindelijk niks mee opgelost.
Msuidgeest
Geartronic member
Contacteer:

Misschien moet deze topic wel op slot totdat de garage reageert met hun kant van het verhaal.

Ben?
Mark

Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Maurice S60
2nd Gear member

Dat een werkplaatschef zomaar boos wordt, en dat bij een Volvo dealer, kan ik me bijna niet voorstellen.
Misschien is er al wat voorgevallen en vertelt TS dat niet hier
Maar wat als dat dan wel gebeurd. :shock: :shock:

En er is eerder niks voorgevallen buiten het feit dat de S60 binnen is geweest voor te kijken wat het gerammel was
Diezelfde chef werkplaats heeft geconstateerd dat het het vleigwiel was
dats it meer niet

Misschien dat de chef werkplaats die er 100% van overtuigd was dat het het vleigwiel was niet wou toegeven dat dat het uiteindelijk niet het vliegwiel was en daarom zo reageerde
Oceanracer
Geartronic member

Msuidgeest schreef:Misschien moet deze topic wel op slot totdat de garage reageert met hun kant van het verhaal.

Ben?
Op slot? Waarom? Wat een flauwekul zeg!

En als ik kijk hoe TS vandaag reageert en hoe hij hier gisteren over schreef, zie ik al progressie. Dus even het weekend nog wat gal spuwen en dan na het weekend een open gesprek met de (verkopende) dealer.

Komt vast allemaal wel goed.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
945i
8th Gear member

Msuidgeest schreef:Misschien moet deze topic wel op slot totdat de garage reageert met hun kant van het verhaal.

Ben?
Denk je niet dat hij zelf in staat is dat te bepalen?
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Maurice S60
2nd Gear member

Er is al contact met Niham de verkopende partij geweest, deze vroegen meteen hebben ze ook de complete koppeling vervangen, nee dus
Niham gaat het zoizo oplossen maar gaven als advies wel Volvo nederland in te schakelen, omdat dit niet moet mogen gebeuren
Ik heb dat advies goed gebruikt en deze gebeld en de hele situatie uitgelegd, hier komt natuurlijk nog een tegen reactie op

Ik baal zelf wel dat ik mede door de drukte die ik in ons eigen bedrijf heb beter de S60 naar Niham had kunnen brengen, maar daar in tegen is het in overleg met Niham en Mobility Center voor mij makkelijker i.v.m. tijd van mij kant in barendrecht uitgevoerd
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

De kop "waardeloze dealer !!!!!! in Barendrecht" is geen feit maar slechts een mening van één teleurgestelde Volvo rijder die daar niets gekocht heeft en die een verschil van mening heeft met de chef werkplaats aldaar over een diagnose... toch?
Volvo for life
BlackSapphire
6th Gear member

Ik ben niet zo geïnteresseerd in het verhaal van Niham. Net zo min als ik geïnteresseerd ben in het vernietigende oordeel van Maurice over deze dealer. Wat BS hierboven erover zegt, onderschrijf ik.
Ik heb niet veel te maken met hun mogelijke gescheld op elkaar. Wat uiteindelijk wel interessant is voor ons als forumleden is: wat is er aan de hand met die auto, en hoe wordt het opgelost? Ik wens Maurice toe dat het spoedig allemaal voor elkaar is.
Roel

2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011

- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
Gesloten

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”