Waardeloze dealer? vervolg 27-05`11

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Gesloten
Maurice S60
2nd Gear member

Hoi Mede volvo rijders

Aangezien onze S60 nu voor de 3e keer naar binnen is geweest voor een rammelend vliegwiel en ook daadwerkelijk is vervangen is het probleem nog steeds het zelfde gerammel onder de kap waardeloos natuurlijk.

Maar dan de dealer Mobility centre Barendrecht wat een waardeloze toko is dit, waarom ik moet maar accepteren dat de rammel er is en er dus ook blijft, we hadden dit u ook verteld meneer, o is dat zo, ja we kunnen er niets aan doen dus neem de auto maar mee, en het is garantie
Werkplaats chef ( weinig verstand ) die zegt gewoon hoort erbij is een 5 cilinder, ja hoor ik kwaad is wel even iets anders he , nee hoor, en of ik de S60 mee wou nemen omdat ik het pand maar beter kon verlaten
Ja dat hebben we gedaan met het nodige kabaal hier kom ik nooit meer en of ik mijn Volvo maar de volgende keer naar de dealer wou brengen die hem afgeleverd heeft Volvo is Volvo en vooral onder garantie

Dus al met al Mobility Centre Barendrecht is Waardeloos op rep / en klant vriendelijkheid

Nu lekker een hele dikke klacht neerleggen bij Volvo Nederland

Maurice
Volvo XC60 T6 tuned by Volvo tune
Ben
Executive Member
Contacteer:

Maar waarom breng je hem daar als je hem ergens anders (bij een dealer?) hebt gekocht?
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Maurice S60
2nd Gear member

Hoi.

Waarom , omdat wij in barendrecht wonen en de dealer waar gekocht in den haag zit dus in overleg met Volvo Dealer Niham naar Barendrecht om te vervangen
Volvo is Volvo en vooral onder garantie
Maar helaas niet goed bevallen

Maurice
Silver_R
6th Gear member

Volgens mij is de boosheid nog niet verdwenen.
Ik vind het een onsamenhangend verhaal en moeilijk te volgen.
maar als ik het zo lees, ben je waarschijnlijk vriendelijk doch dringend verzocht het pand te verlaten ivm de eerder genoemde boosheid.
Zo los je een een geschil natuurlijk nooit op hè.
Misschien eerst eens een 2nd opinion vragen bij een ander dealer?
Silver_R
6th Gear member

Maurice S60 schreef:Hoi.

Waarom , omdat wij in barendrecht wonen en de dealer waar gekocht in een haag zit dus in overleg met Niham naar Barendrecht Volvo is Volvo en vooral onder garantie
Maar helaas niet goed bevallen

Maurice
Ook dit volg ik niet. Sorry hoor.
Zit de dealer in een haag?
Denk echt dat je redelijk over de kook bent. Zo schrijf je je verhaal anders wel.
Een leesteken op zijn tijd kan best helpen.
Rippie V70
5th Gear member

Hoi Maurice,

Als je boosheid is verdwenen zou ik gaan voor een second opinion.
Ga naar een gerenomeerde dealer en leg daar in alle rust je probleem voor en uit.
Ik kan me niet voorstellen dat je dit niet opgelost kan krijgen.
Als je zwart op wit kan krijgen kan je hiermee terug naar de club in Barendrecht.
Daarna zou je altijd Volvo nederland nog kunnen inschakelen.
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Barendrecht is niet de leverende dealer van deze S60 als ik het goed lees, dus ook niet de partij om (al dan niet boos) aan te gaan spreken op het geleverde goed of de partij die coulance in enigerlei vorm moet gaan betrachten.

Hemelsbreed is de afstand van Barendrecht naar de Niham ook relatief verwaarloosbaar dus waarom niet even terug naar de Niham?

Een klant die garantie wenst (en b.v. ook gratis vervangend vervoer en weet ik veel wat meer wenst) op een auto die ik niet heb geleverd staat bij mij ook niet vooraan, en maakt hij dan wat misbaar wijs ik hem toch ook de deur (geen idee of dat alles dit het geval is bij TS maar het lijkt er alleen wel een beetje op)
Volvo for life
Lord_Vetinari
2nd Gear member

bart simpson schreef:Barendrecht is niet de leverende dealer van deze S60 als ik het goed lees, dus ook niet de partij om (al dan niet boos) aan te gaan spreken op het geleverde goed of de partij die coulance in enigerlei vorm moet gaan betrachten.

Hemelsbreed is de afstand van Barendrecht naar de Niham ook relatief verwaarloosbaar dus waarom niet even terug naar de Niham?

Een klant die garantie wenst (en b.v. ook gratis vervangend vervoer en weet ik veel wat meer wenst) op een auto die ik niet heb geleverd staat bij mij ook niet vooraan, en maakt hij dan wat misbaar wijs ik hem toch ook de deur (geen idee of dat alles dit het geval is bij TS maar het lijkt er alleen wel een beetje op)
Um, op een nieuwe auto zit garantie van de fabriek. Het maakt niet uit bij welke dealer die garantie wordt opgevraagd. Ik heb ook met een Renault een garantiekwestie gehad. Gekocht in Oss, maar omdat het probleem steeds optrad NA woon-werkverkeer, gewoon naar de dealer bij het werk gegaan. Maakte helemaal niks uit. En dat zou hier ook moeten zijn.
Born Built Beauty - 480 ES - Metallic Green 321 - 04/04/1996
MartenS40
4th Gear member

Gezien de avatar en het onderschrift, denk ik niet dat het om een nieuwe S60 gaat...
Mijn Volvo's
05-2021 MY15 Volvo V60 T3 R-design, Crystal White Pearl Foto's en ervaringen
01-2014 MY08 Volvo V50 2.0 Edition 2, Titanium Grey Foto's en Ervaringen
05-2011 MY07 Volvo V50 2.0D Edition 2, Black Sapphire Foto's
02-2009 MY04 Volvo S40 2.0D Elan, Silver Metalic
Maurice S60
2nd Gear member

Het gaat om een S60 van 10 - 2009
maar als ik het zo lees, ben je waarschijnlijk vriendelijk doch dringend verzocht het pand te verlaten ivm de eerder genoemde boosheid.

Boosheid kwam op het moment dat de werkplaats chef er niks aan wil doen ?
Zo los je een een geschil natuurlijk nooit op hè.
Misschien eerst eens een 2nd opinion vragen bij een ander dealer?
Dit was juist de dealer met de 2e opinion die juist zij dat het vleigwiel vervangen diende te worden dat juist dan het geluid rammel weg zou zijn ?
Dit is juist in overleg gegaan
Garantie ja hun hebben geconstateerd dat het vervangen diende te worden
Geen vervangend vervoer - niet nodig is op loop afstand
Auto niet geleverd is onzin garantie kan volgens volvo overal geclaimd worden en bijkomend dit was in overleg

En mijn vraag was alleen of het verholpen was antwoord ja - niet dus waarop de monteur kwaad werd en zij het is een 5 cilinder hoort erbij
Das nog een een goed antwoord of heb ik het nu mis

Maurice
Oceanracer
Geartronic member

Er zijn hier op het forum ook verhalen bekend van leden met een rammelende aandrijflijn waarbij het vervangen van de complete koppeling plus het tweemassa-vliegwiel het rammelen niet heeft verholpen. Probleem is dat het geluid er wel door wordt veroorzaakt, maar niet mee wordt opgelost.

Maar is van jouw S60 alleen het vliegwiel vervangen, of ook de complete koppeling?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Maurice S60
2nd Gear member

Alleen het vliegwiel is vervangen
KM stand 21003 daarom hebben ze de koppeling niet vervangen ?
Oceanracer
Geartronic member

Volgens mijn bescheiden mening is dat geen slimme zet geweest. Hoewel er geen 100% zekerheid te geven is, moet bij een nieuw vliegwiel ook een nieuwe (complete) koppeling worden geplaatst, wil je zekerheid krijgen dat hij niet gaat trillen bij het aangrijpingspunt. Zeker bij zo'n lage km-stand. Want het is juist dan zeer opmerkelijk dat hij al lawaai produceert. Er zijn personen die zonder problemen binnen 10.000 een koppeling met vliegwiel volledig kunnen ruïneren. Ik denk dat dit in jouw geval te danken is aan de vorige eigenaar.
Maurice S60
2nd Gear member

Wij hebben er nu pas 6000 km mee gereden
Gast

@Maurice S60, ik begrijp je boosheid, maar meestal win je daar niks mee.
Eerder verlies je daarmee de goodwill en ga er maar vanuit dat jouw reactie besproken wordt met de verkopende garage
Beter was geweest dat je beargumenteerd aan had gegeven dat je niet akkoord gaat en..... dan,
toch terug naar de verkopende partij en neem iemand mee die je "rustig" houdt. :wink:
Ben
Executive Member
Contacteer:

Je hebt de auto dus gekocht met ca. 15.000 km op te teller.
Zou de vorige eigenaar die rammel ook hebben gehoord en toen de auto maar verkocht hebben?
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Maurice S60
2nd Gear member

Je hebt de auto dus gekocht met ca. 15.000 km op te teller.
Zou de vorige eigenaar die rammel ook hebben gehoord en toen de auto maar verkocht hebben?
Auto was een demo van de dealer met idd 15000 km op de teller
@Maurice S60, ik begrijp je boosheid, maar meestal win je daar niks mee.
Eerder verlies je daarmee de goodwill en ga er maar vanuit dat jouw reactie besproken wordt met de verkopende garage
Beter was geweest dat je beargumenteerd aan had gegeven dat je niet akkoord gaat en..... dan,
toch terug naar de verkopende partij en neem iemand mee die je "rustig" houdt.
Let op toen ik aangaf dat ik het niet accepteerde toen werd eerst de werkplaats chef kwaad en zij wij gaan hier niks meer aan doen
Toen pas werd ik boos en ben ik weg gegaan

En ik hoop dat het besproken word met de verkopende partij die weten er van en hebben aangegeven als het voor ons makkelijker was de S60 in Barendrecht te laten repareren
Oceanracer
Geartronic member

Heb je het geluid destijds bij de proefrit voorafgaand aan de aanschaf niet gehoord?
Maurice S60
2nd Gear member

Nee is niet opgevallen tijdens de proefrit en bij de aflevering ook niet
Oceanracer
Geartronic member

Ik denk dat alleen een goed gesprek met de verkoper tot een oplossing kan komen. Probeer vooraf in een email rustig te beschrijven hoe je e.e.a. hebt ervaren en ga vervolgens een persoonlijk gesprek aan teneinde samen tot een oplossing te komen. Een brief aan Volvo Nederland kan altijd nog. En je gal spuwen kan hier op het forum altijd, maar probeer het naar de partij die je nog nodig hebt, te voorkomen.
Gesloten

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”