S60 op gas: aankooptips
Ik denk dat ik aardig wat voor mij kiezen heb gekregen met LPG, maar toch nog voorstander....
-
- 4th Gear member
Niks is probleemloos, dat word niet door mij beweerd. Met de juiste voor kennis is LPG net zo probleemloos als diesel (dus flash lube en rekening houden met de kop).
De inruilwaarde is voor mij niet interessant, daar mijn S60 max is afgeschreven. Voor een jonge occassion kan dit wel eenr ol spelen. iets om mee te nemen in de berkening.
Diesel is boven alles makkelijker, maar makkelijker is niet altijd een steekhoudend argument. Met de hudige brandstof prijzen loont het wat meer moeite te doen.
De inruilwaarde is voor mij niet interessant, daar mijn S60 max is afgeschreven. Voor een jonge occassion kan dit wel eenr ol spelen. iets om mee te nemen in de berkening.
Diesel is boven alles makkelijker, maar makkelijker is niet altijd een steekhoudend argument. Met de hudige brandstof prijzen loont het wat meer moeite te doen.
Volvo S60 2.4T AT MY2001 Vialle LPG G3
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
-
- 5th Gear member
Ik denk dat de opmerking over inruilwaarde wel een mooie afsluiter is. Als je goedkoop wilt rijden (en inruilwaarde later niks uitmaakt) en je geen zin hebt in diesel-geurtjes of hoge wegenbelasting, dan neem je een goedkope s60/s80, gooi er een hoogwaardige gas installatie in (i.c. met flashlube) en je rijdt dat ding helemaal op.sju_art schreef:Niks is probleemloos, dat word niet door mij beweerd. Met de juiste voor kennis is LPG net zo probleemloos als diesel (dus flash lube en rekening houden met de kop).
Leg alvast een potje met geld opzij om elke 50k/60k (?) kleppen te stellen.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(1997) Volvo S40 2.0
- diesel01
- Geartronic member
Ik denk dat u daar de kernwaarde heeft van de reden dat men op gas rijdt.sju_art schreef:
Met de hudige brandstof prijzen loont het wat meer moeite te doen.
Mij jeukt het niet iig, daarbij vindt ik het koppel dat de mijn (probleemloze) D5 heeft grandioos, zalig wegacc wanneer er weer eens een bumperklever achter mij zit.
Teller staat nu op 107.000, met een jaar of 2/3 op 160.000 en dan gaan we kijken of er een nette aanbieding is zoals nu een V70 LE.
Wellicht nog één keer hetzelfde bedrag investeren wat we nu hebben gedaan en dan rijden we nieuw daarna om de 2 jaar inruilen en er is altijd fabrieksgarantie.
Wanneer er een topic staat waar problemen met gas wordt beschreven is het altijd angstvallig stil rond de pro-gas rijders.
Ik blijf gewoon dieselen en tank tegenwoordig eens in de 1.5 week..V-power dat dan weer wel.
Je vraag over welke gasinst ik had, dat was een systeem van Vialle die op dat moment als enige geautoriseerd was door Volvo NL voor inbouw.
De dealer was niet slecht, het product Volvo V40/Gas ging niet samen.
Vialle Assen heeft de auto bekeken en kwam tot de conclussie dat het inhouden bij een koude motor een producteigenschap was, dan kom ik tot de conclussie dat LPG niet mijn product is.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Okke
- 4th Gear member
Wat een boefjes dan he bij Volvo om dan later nog eens met een V40 Bi-fuel uit te komen...diesel01 schreef: De dealer was niet slecht, het product Volvo V40/Gas ging niet samen.
Vialle Assen heeft de auto bekeken en kwam tot de conclussie dat het inhouden bij een koude motor een producteigenschap was, dan kom ik tot de conclussie dat LPG niet mijn product is.
Overigens: Blijft altijd weer uiterst vermakelijk om alle reacties te lezen. Roep Volvo en daarna LPG...en gegarandeerd krijg je een discussie die hier al vele keren is gevoerd. Ik dacht al bij de eerste regel, al eens de zoekfunctie op het forum gebruikt? Behoorlijk wat informatie, waarschuwingen en "how to's".
En dat moet toch genoeg zijn voor de topicstarter om daarna zijn eigen afweging te maken...
V40
- Oceanracer
- Geartronic member
Ach, een forum is ter lering en vermaak, nietwaar? Aangezien je toch de moeite hebt genomen dit topic van voor tot achter door te nemen, zal het toch leuk genoeg zijn geweest om te lezen. Op heb je er iets van opgestoken? 

Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 6th Gear member
En dan blijkt de bumperklever een kookpot te zijn, die je niet kan afschudden... #-odiesel01 schreef: daarbij vindt ik het koppel dat de mijn (probleemloze) D5 heeft grandioos, zalig wegacc wanneer er weer eens een bumperklever achter mij zit.

- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Volvo for life
- Meeus
- 2nd Gear member
Nu om niks ambetant te zeggen maar ik vind mensen met zo een uitspraken letterlijk achterlijk. Ik rij met zo een "kookpot" en ik moet zeggen, na 204.000km op lpg en Flashlube erop dat het ding snort zonder enig probleem of inhouden.
Aan de andere zijde lach ik me een breuk als ik jullie achterlijke diesel en benzine rijders aan de tank zie staan.. letterlijk in jullie gat genaaid zie worden door de fiscus en er soms nog mee kunnen lachen.
Dan ja de mindere zijde voor mij is dat ik altijd men wagen moet kuisen omdat er roet van jullie zwavelbakken over men, niet roet uitstotende, wagen hangt..
Verder nog dank u in de zomer dat er dankzij jullie roetbakken ook een snelheids beperking van 90km/u is vanwege teveel aan fijn stof..
Buiten dat doen jullie het goed, alleen moet uw euro nog vallen in uw eigen portofeuille en het economisch en ecologisch verstand nog moet komen.
Van deze LPG rijder naar jullie diesel/benzine rijder: grow up !
Aan de andere zijde lach ik me een breuk als ik jullie achterlijke diesel en benzine rijders aan de tank zie staan.. letterlijk in jullie gat genaaid zie worden door de fiscus en er soms nog mee kunnen lachen.
Dan ja de mindere zijde voor mij is dat ik altijd men wagen moet kuisen omdat er roet van jullie zwavelbakken over men, niet roet uitstotende, wagen hangt..
Verder nog dank u in de zomer dat er dankzij jullie roetbakken ook een snelheids beperking van 90km/u is vanwege teveel aan fijn stof..
Buiten dat doen jullie het goed, alleen moet uw euro nog vallen in uw eigen portofeuille en het economisch en ecologisch verstand nog moet komen.
SnoWhite & O.Yaj aKa ";The Juice Is Moose";

- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Uwe schranderheid heeft het hier nu tegen 80% van uw landgenoten? België is met stip "het" dieselland van Europa
Volvo for life
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Over kuisen gesproken.Meeus schreef:Nu om niks ambetant te zeggen maar ik vind mensen met zo een uitspraken letterlijk achterlijk. Ik rij met zo een "kookpot" en ik moet zeggen, na 204.000km op lpg en Flashlube erop dat het ding snort zonder enig probleem of inhouden.
Ik denk dat uw taalgebruik ook enig kuisen niet zou misstaan.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- toppertje
- 6th Gear member
die conclusie mag je dan met een korreltje zout nemen.diesel01 schreef: De dealer was niet slecht, het product Volvo V40/Gas ging niet samen.
ook ik heb een V40(1.

ik herken jou lpg problemen dan dus ook niet.
wat wel eens voorkomt zijn lekkende gasinjectoren,waardoor je s,morgens
wat langer dan gebruikelijk moet starten,maar voor de rest liep hij
prima,zelfs met caravan naar spanje op lpg.
geen glans zonder wrijving
- Henielma
- 2nd Gear member
Ik heb zowat mijn hele auto carrière op LPG gereden. Van fiesta met verdamper tot aan een S40 met LPI. Inmiddels ben ik 47 en heb ruim een jaar geleden een tweedehands D5 gekocht.
Inderdaad deze D5 is duurder in brandstof en belasting maar het rijd geweldig.
Bij al mijn LPG wagens (Fiesta, 2x 440 en een S40) begon de motor problemen te geven tussen de 260 en de 300 duizend km. De S40 op LPI had ik zeker een jaar eerder van de hand moeten doen. Nieuwe LPG pomp en daarna problemen blijven houden.
Ik ben lang fervent LPG rijder geweest maar ik geniet er nu van dat ik 2,5 maal zo ver kan rijden zonder te tanken en in het buitenland niet constant hoef na te denken waar en wanneer te tanken.
Qua milieu en geld ben ik nog steeds voorstander voor LPG maar ik geniet voorlopig van mijn diesel.
Inderdaad deze D5 is duurder in brandstof en belasting maar het rijd geweldig.
Bij al mijn LPG wagens (Fiesta, 2x 440 en een S40) begon de motor problemen te geven tussen de 260 en de 300 duizend km. De S40 op LPI had ik zeker een jaar eerder van de hand moeten doen. Nieuwe LPG pomp en daarna problemen blijven houden.
Ik ben lang fervent LPG rijder geweest maar ik geniet er nu van dat ik 2,5 maal zo ver kan rijden zonder te tanken en in het buitenland niet constant hoef na te denken waar en wanneer te tanken.
Qua milieu en geld ben ik nog steeds voorstander voor LPG maar ik geniet voorlopig van mijn diesel.
V60 D6 2014 377.000 km
V50 D5 2007 460.000 km
V50 D5 2007 460.000 km
- Henielma
- 2nd Gear member
Dat valt buiten dit topic om daar diep op in te gaan.
Onderzoek + ruiltank + inbouw was iets van EUR 1000.
Er waren verschillende problemen.
Zekering naar de LPi pomp ging vaak kapot. De pomp was versleten.
Daarnaast was er regelmatig wegvallend vermogen. Later bleek dat het LPG filter in de tank bevroor. Vandaar het wegvallend vermogen.
Toen nog een grote beurt van EUR 1200. Wat er precies was weet ik niet meer.
Daarna op vakantie en toen we weer bijna terug waren weer wegvallend vermogen op LPG. Zelf even verder gekeken en zag dat er plastic in het luchtfilterhouder weggesmolten was. Toen was ik er klaar mee.
En dan heb ik het nog niet over het gedoe met de dynamo gehad. Hiervan bleek na een paar jaar gedoe dat deze onvoldoende stroom kon genereren voor de LPi installatie en tegelijkertijd de airco en dergelijke. Dus na veel irritatie een grotere dynamo geplaatst. Hierna was het probleem met de stroomvoorziening opgelost.
Onderzoek + ruiltank + inbouw was iets van EUR 1000.
Er waren verschillende problemen.
Zekering naar de LPi pomp ging vaak kapot. De pomp was versleten.
Daarnaast was er regelmatig wegvallend vermogen. Later bleek dat het LPG filter in de tank bevroor. Vandaar het wegvallend vermogen.
Toen nog een grote beurt van EUR 1200. Wat er precies was weet ik niet meer.
Daarna op vakantie en toen we weer bijna terug waren weer wegvallend vermogen op LPG. Zelf even verder gekeken en zag dat er plastic in het luchtfilterhouder weggesmolten was. Toen was ik er klaar mee.
En dan heb ik het nog niet over het gedoe met de dynamo gehad. Hiervan bleek na een paar jaar gedoe dat deze onvoldoende stroom kon genereren voor de LPi installatie en tegelijkertijd de airco en dergelijke. Dus na veel irritatie een grotere dynamo geplaatst. Hierna was het probleem met de stroomvoorziening opgelost.
V60 D6 2014 377.000 km
V50 D5 2007 460.000 km
V50 D5 2007 460.000 km
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Even voor de goede orde, tevreden gasrijders hebben doorgaans ervaring met hun eigen auto, mensen die vanuit hun professie aangeven bekend te zijn met kostbare problemen hebben niet echt een belang om dat hier ook te melden, het is hun belang om een argeloze koper bij voorkomende problemen gewoon zonder verdere scrupules meteen "een poot uit te draaien".
Toch worden mensen die bekend zijn met problemen zeer regelmatig voor leugenaars, oplichters en wat dies meer zij uitgemaakt, wat voor belang zouden zij dan hebben om te zeggen dat Volvo en gas geen gelukkige huwelijk geven? alle problemen zijn voor hen immers "pure winst"
Toch worden mensen die bekend zijn met problemen zeer regelmatig voor leugenaars, oplichters en wat dies meer zij uitgemaakt, wat voor belang zouden zij dan hebben om te zeggen dat Volvo en gas geen gelukkige huwelijk geven? alle problemen zijn voor hen immers "pure winst"
Volvo for life
-
- 5th Gear member
Zijn er ook volvo's die relatief weinig problemen op gas hebben? Zijn dat de wat oudere modellen die wat sterkere koppen e.d. hadden?bart simpson schreef:Even voor de goede orde, tevreden gasrijders hebben doorgaans ervaring met hun eigen auto, mensen die vanuit hun professie aangeven bekend te zijn met kostbare problemen hebben niet echt een belang om dat hier ook te melden, het is hun belang om een argeloze koper bij voorkomende problemen gewoon zonder verdere scrupules meteen "een poot uit te draaien".
Sinds wanneer is het tricky om gas in te bouwen?
Heb wel eens gelezen over iemand die een S80 T6 wilde importeren en specifiek een model 98 (of 99?) wilde hebben, omdat die nog geschikte componenten had voor gas inbouw.
Kan me voorstellen dat dergelijke zaken erg bepalend zijn voor evt problemen later.
(1997) Volvo S40 2.0
(1997) Volvo S40 2.0
-
- 6th Gear member
De <2000 motoren zijn inderdaad beter geschikt.
Maar dat neemt niet weg dat de motoren na 2000 ook op gas gezet kunnen worden.
Het kostenplaatje word daar meteen anders, wat de overweging naar diesel wellicht makkelijker maakt.
@Bart,
Er is na zovele jaren en discussies, nog steeds geen onderbouwing van jou kant gekomen.
En wat daarin nog belangrijker is: totaal niks over de oorzaak van die problemen!.
Jij, als Volvodealer die geen enkele gasauto verkoopt, verder niks van gas kent, maar naar eigen zeggen niks anders als problemen met gasauto's in zijn garage ziet langskomen, gaat dus nergens over.
Dus als mensen je daarvoor uitmaken is dat 100% terecht, je daarom gaan opstellen als Calimero, gaat dan ook nergens over... :roll:
Maar dat neemt niet weg dat de motoren na 2000 ook op gas gezet kunnen worden.
Het kostenplaatje word daar meteen anders, wat de overweging naar diesel wellicht makkelijker maakt.
@Bart,
Er is na zovele jaren en discussies, nog steeds geen onderbouwing van jou kant gekomen.
En wat daarin nog belangrijker is: totaal niks over de oorzaak van die problemen!.
Jij, als Volvodealer die geen enkele gasauto verkoopt, verder niks van gas kent, maar naar eigen zeggen niks anders als problemen met gasauto's in zijn garage ziet langskomen, gaat dus nergens over.
Dus als mensen je daarvoor uitmaken is dat 100% terecht, je daarom gaan opstellen als Calimero, gaat dan ook nergens over... :roll:
-
- 5th Gear member
Ludo schreef: @Bart,
Ik denk dat de mening van bart wel nuttig is, omdat hij natuurlijk veel voorbij ziet komen. Alleen denk ik dat het nog nuttiger zou zijn als hij wat extra informatie zou kunnen geven.
Bijv, hoeveel volvo's op gas zijn langsgeweest met problemen die bijv flashlube hebben? En hoeveel electrische flashlube? En gaat het in 90% van de gevallen dat een kop kapot is? Is het vaak een LPG installatie van een bepaald merk etc etc.
We krijgen nu alleen de symptoonbestrijding te zien, omdat BS ws niet echt is geinteresseerd in een evt structurele oplossing.
(1997) Volvo S40 2.0
(1997) Volvo S40 2.0