Vriend van me (nog geen forumlid) twijfelt om een S60 te kopen op gas. Zie http://www.pvnhof.nl/cms/content.aspx?s ... ivid=20774
Iemand nog aankooptips? Is het uberhaupt wel een goede combinatie een automaat op LPG? En weet iemand hoe het zit met turbomotoren op LPG (zag laatst een T5 Geartronic op LPG).
Zijn er specifiek zaken waar op gelet moet worden?
Bedankt!
S60 op gas: aankooptips
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
ik zou er in een grote boog omheenlopen
Volvo for life
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
degenen die zeggen dat het allemaal probleemloos kan geven iig geen garanties
Volvo for life
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Ik weet nog wel een alleraardigst dieseltje.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21203
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Ik ook...
Met een scheef oogje naar BMW.nl kijken doet.
En LPG heb ik in één van onze auto's gehad en dat doe ik niet weer.
Met een scheef oogje naar BMW.nl kijken doet.
En LPG heb ik in één van onze auto's gehad en dat doe ik niet weer.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
hij heeft 111000km gelopen?
volgens de advertentie wel.
dat is iets meer dan 12000km per jaar,beetje vaag waarom er dan zo weinig mee gereden is en dat voor een lpg auto..
Maar alles is mogelijk natuurlijk.
Je kunt geluk hebben met een lpg volvo of dikke pech en dat kost handenvol euro,s.
volgens de advertentie wel.
dat is iets meer dan 12000km per jaar,beetje vaag waarom er dan zo weinig mee gereden is en dat voor een lpg auto..
Maar alles is mogelijk natuurlijk.
Je kunt geluk hebben met een lpg volvo of dikke pech en dat kost handenvol euro,s.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Hij is trouwens ook stevig geprijsd zie ik!
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
die specifieke stond in 2007 op 54.000km
Volvo for life
- Rippie V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1376
- Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
- Locatie: Oost Nederland
Tja,
Vette prijs voor een S60 van 9 jaar oud.
Er zijn mensen die zeggen, op gas moet je koken, niet rijden.
maar je moet er geluk mee hebben, ook met een diesel.
Ik zou persoonlijk verder kijken.
Vette prijs voor een S60 van 9 jaar oud.
Er zijn mensen die zeggen, op gas moet je koken, niet rijden.
maar je moet er geluk mee hebben, ook met een diesel.
Ik zou persoonlijk verder kijken.
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
LPG kan best, is mede afhankelijk van merk gasinstallatie.
Maar deze is veeeeel te duur.
Maar deze is veeeeel te duur.
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Daarrrrr komt ie dan dames en heren: Gas is om op te koken (en deze S60 is wel heel erug aan de prijs)
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Ik geef op diesel en benzine motoren iig 12 mnd garantie, gas verkoop ik niet aan een particulier, op de veiling doen ze het aardig richting oost europaM@rcel schreef:Degenen die zeggen dat je beter een diesel/benzine kunt kopen geven ook geen garanties.bart simpson schreef:degenen die zeggen dat het allemaal probleemloos kan geven iig geen garanties
Volvo for life
- toppertje
- 6th Gear member
- Berichten: 3801
- Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
- Locatie: drente
een Volvo van na 1999 en lpg is geen gelukkig huwelijk.
dit mede door het ontbreken van de hydraulische klepstoters.
degene die de Volvo,s van na 1999 nog prefereert aan bv. een
Volvo 850,komt(vaak) bedrogen uit.
en ook "flasch-lube"ed. is maar een "lap"middel.
dit mede door het ontbreken van de hydraulische klepstoters.
degene die de Volvo,s van na 1999 nog prefereert aan bv. een
Volvo 850,komt(vaak) bedrogen uit.
en ook "flasch-lube"ed. is maar een "lap"middel.
geen glans zonder wrijving
-
- 4th Gear member
- Berichten: 931
- Lid geworden op: 31.08.2010 - 15:41
Ik zou zowieso een T5 laten staan op gas omdat die z'n top aan pk's in de hoge toeren krijgt. Als ik het goed heb, zijn hoge toeren voor een gas auto niet erg wenselijk (niet dat het bijzonder goed is voor een non lpg auto :p).
Een 2.4T lijkt me beter dan. Ik rijd zelf een 2.4 (zonder T) op LPG en dat gaat heel goed. Het flashlube systeem wat toppertje noemt vind ik wel een aanrader (ik geloof wel in de theorie achter flashlube
). Dus als je er eentje vind met flashlube is dat een "beter" teken. Anders gewoon een zo jong mogelijke auto. Dat van die klepstoters is zeker waar, maarja als jij zuinig op je spul bent kan het nog steeds een heel fijn huwelijk zijn. Het is wel zo dat een 850 er beter voor geschikt is, echter vind ik een S60 100x mooier....
Met de huidige diesel prijzen en D5's die 1:15 rijden is eht echt de moeite waard even door te zoeken naar een leuke LPG occassion. Er is hier veel over LPG op het forum geschreven. Een aankoop keuring vooral bij een volvo specialist/dealer die verstand heeft van LPG kan je een hoop ellende besparen. Maarja dat geld ook voor een D5, want als je daar soms verhalen over leest...
Een 2.4T lijkt me beter dan. Ik rijd zelf een 2.4 (zonder T) op LPG en dat gaat heel goed. Het flashlube systeem wat toppertje noemt vind ik wel een aanrader (ik geloof wel in de theorie achter flashlube

Met de huidige diesel prijzen en D5's die 1:15 rijden is eht echt de moeite waard even door te zoeken naar een leuke LPG occassion. Er is hier veel over LPG op het forum geschreven. Een aankoop keuring vooral bij een volvo specialist/dealer die verstand heeft van LPG kan je een hoop ellende besparen. Maarja dat geld ook voor een D5, want als je daar soms verhalen over leest...
Volvo S60 2.4T AT MY2001 Vialle LPG G3
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
- Akkoord
- 2nd Gear member
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 01.02.2010 - 21:22
- Locatie: Rundhausen , flach am Kaisersbach , 288 km NO van Gent
sju-art : Helemaal +1 \:D/ \:D/ \:D/ \:D/
Zelf bespaar ik zo'n €2000 per jaar t.o.v. een V70 diesel!
Zelf bespaar ik zo'n €2000 per jaar t.o.v. een V70 diesel!
V70 2.4 140pk 2001 LPI ; ben nog op zoek naar een set 17 inch Canopus velgen...PM me!
Piep- en Kraak-plastic-line.
Magneti-Marelli-gasklephuis-line.
Aircocompressor-inschakelschok-line.
Sponsoring van de lokale Volvo-dealer reken ik niet tot mijn kerntaken.
Piep- en Kraak-plastic-line.
Magneti-Marelli-gasklephuis-line.
Aircocompressor-inschakelschok-line.
Sponsoring van de lokale Volvo-dealer reken ik niet tot mijn kerntaken.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
dat denk je.....Akkoord schreef:sju-art : Helemaal +1 \:D/ \:D/ \:D/ \:D/
Zelf bespaar ik zo'n €2000 per jaar t.o.v. een V70 diesel!
Volvo for life