Van automaat naar geartronic

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Battlecruiser
8th Gear member

Ook dat telt inderdaad mee.
Maar aan de verbruiksmeter kan ik altijd zien dat ook een aanhanger door de rare opbouw (bij mij zaten er voor en bovenop 4 fietsen op met nog een hoop extra koffers en zooi) voor veel meer luchtweerstand zorgt dan een kale auto. Ik moet altijd rekenen op zo'n 25% meerverbruik.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
945i
8th Gear member

Ik heb het met de 945 gehad, dat ik op de Cruise control reed met een caravan erachter, was vals plat...
Toen voelen aan het gaspedaal, en die zat bijna onderin! Maar de auto bleef gewoon de snelheid aanhouden door de weerstand van auto +caravan, da's niet goed.
Toen maar met de hand een tikkie terug gedaan.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
toppertje
6th Gear member

je kunt ook een hogere cruise-snelheid aan houden natuurlijk :wink:
ik rij met de caravan door Frankrijk 110-120km/u.
kom ik dan een heuveltje tegen,dan ben ik al boven tegen de tijd dat je terug naar 4 moet. :lol:
geen glans zonder wrijving
945i
8th Gear member

Jaja, maar jouw auto heeft iets meer kracht als een atmosferisch 2.3 ietje met automaat...;)
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gast

Battlecruiser schreef:Ik zal de hatelijke opmerkingen maar negeren.
Zeker niet hatelijk bedoeld. :wink: vandaar die: :P
Gast

945i schreef:Ik heb het met de 945 gehad, dat ik op de Cruise control reed met een caravan erachter, was vals plat...
Toen voelen aan het gaspedaal, en die zat bijna onderin! Maar de auto bleef gewoon de snelheid aanhouden door de weerstand van auto +caravan, da's niet goed.
Toen maar met de hand een tikkie terug gedaan.
Dit herken ik ook en dan ook nog eens zuipen.
Door de CC raak je het "gevoel" kwijt. Dus af en toe even "meedenken" is nmm verstandig.
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”